Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Gdzies do obiegu dostaje sie powietrze, tworzy sie ciśnienie i wywala (jak u mnie) zbiorniczek bo mial najmnijsza elastycznosc pewnie bo przewody 'spuchna' ale wroca do swojego wymiaru, a plastyk peknie poniewaz jest sztywny. W kazdym bądz razie poszedl mi zbiorniczek wzdluznie pękł, z tytułu tego ze termostat juz padl, wyciekal plyn i dostawalo sie powietrze. Podczas zmiany doslownie wysypal mi sie na ręke. Mozesz sprawdzic termostat czy POPRAWNIE działa, jesli diesel to chłodniczka EGR czy jakos tak, przewody gumowe czy nie są naciete lub naderwane i korek czy otwiera odpowiednio. pod korkiem jest taki żółty pasek na którym jest napisane 140 (jak u mnie) lub 200 chyba i to oznacza cisnienie 1.4 bar lub 2 bar. Wymieniłem zbiorniczek na oryginal lecz uzywke, zmienilem termostat, sprawdzilem cały układ, dobrze odpowietrzyłem i jezdze juz 3 misiac i nie narzekam. czasem doleje chłodziwa z tytułu tego ze mam REANIMOWANE przewody chłodnicze prze poprzedniego uzytkownika :D
Opublikowano
Wracając do problemu, jesli rozsadziło zbiorniczek to znaczy że pompa wody działa poniewaz daje ciśnienie więc to bym zostawił na sam koniec, a zaczął od zbiorniczka i termostatu, oraz chłodniczki EGR czy jakos tak a dopiero skupial sie na pompie wody jesli oczywiście wchodzi w gre wykluczenie uszczelki pod głowicą tzn brak oleju na korku od zbiorniczka i brak wody na korku oleju :)
Opublikowano
Kolego powiem ci tak umnie był problem taki że podczas jazdy około 30km zapaliła mi się kontlorka ze niski stan płynu za jakieś 50m zjazd był przed samym zjazdem wskazówka odrazu z optymalnej temperatury na max zgasiłem spradzam a tam rozsadziuło zbiorniczek wyrównawczy przed tym zdarzeniem było ok kupiłem nowy zbiorniczek i korek odpowietrzający poskładałem zalałęm wodą na prubę szczelności na starych uszczelkach (łączenie węża z zbiorniczkiem ) najpier woda wyciekała mi z pod korka jak silniek pochodził przejechałem w mieście około 4 km ten wąż górny z termostatu do wyrównawczego mocno twardy jak chcę ścisnąć to może z 0,5cm mogę go ugiąć auto nie kopci w bagnecie oraz na korku oleju niema żadnego masełka ani śladów wody olej w normie nie ubywa nie przybywa pali za pierwszym ostatnio puściła ustrzelka między zbiorniczkiem a wszystkimi przewodami i leci woda gdzie kupię takie uszczelki i jakie tam są średnice niewiem czy u was tak jest umnie jak odkręce korek np jak jest całkowicie cimny odpalę ok ale przygazuje to ta struga płynu wywala na zewnątrz co to może być temperatura non stop na optimum nie grzeje się w samochodzie jest ogrzewanie normalnie ale odpowietrzałem tylko tym przy chłodnicy koreczkiem

 

 

Spróbuj odpowietrzyc cały układ kilkakrotnie, oraz na odpalonym na maxa ogrzewaniu na rozgrzanym silniku

Opublikowano
ok koledzy jest wg mnie znaczna poprawa tylko teraz mam pytanie w skrucie mógłby mi ktoś to wytłumaczyć z tego co znalazłem dobrze jest rozgrzać auto pozstawić przód dużo wyżej i odpowietrzać odpowietrznikiem na kolanku od chłodnicy tak??
Opublikowano
Ja znam metode troche inną.Stojąc na płaskim nie pochyłym w żadną strone podłozu na rozgrzanym silniku przy ogrzewaniu na maxa (ciepło i nawiew) odpowietrzam poprzez wszystkie odpowietrzniki cały układ, zaczynając od najblizszego odpowietrznika przy zbiorniczku zbliżając się do lewej strony samochodu (patrząc od przodu samochodu) W moim przypadku czyli 320d mialem 3 odpowietrzniki. Napewno przy kolektorze ssącym był jeden, drugi przy chłodniczce EGR czy jakos tak i trzeci idący do nagrzewnicy czyli lewa strona (u mnie akurat przy webasto). Kilkakrotnie odpowietrzałem poprzez odkręcanie pojedynczo i wszystkich naraz odpowietrzników wiec troche było zabawy przy obserwowaniu kazdego z osobna odpowietrznika czy idą jeszcze bąbelki. Kilkakrotnie robiłem w ten sposób cały czas sprawdzając temperature chłodnicy, czy aby napewno termostat otwiera obieg wody na chłodnice. Jesli termostat działa odpowiednio chłodnica powinna być zimna lub jak u mnie letnia bo wczesniej jezdziłem i schłodila sie podczas jazdy i robić się ciepła od góry w dół (najpierw jezdizlem do odpowiedniej temperatury, a pozniej pod blokiem stygł, po 10 minutach zszedlem do samochodu i w/w dzialania zaczałem). Nie jest to trudne, ale chwile trzeba pogłówkowac gdzie znajdują sie odpowietrzniki :D
Opublikowano
W moim przypadku czyli 320d mialem 3 odpowietrzniki

jesteś pewien?? Bo powinno być ich 5 :wink:

 

Być może :D nie pamiętam ile ich było ale może i masz racje ;) warto sprawdzić indywidualnie

Opublikowano
Bo jest tak: przy zbiorniczku, termostacie EGR, wężu wymiennika ciepła oleju, wężu nagrzewnicy, wężu dogrzewania WEBASTO (w Naszym przypadku). Razem 5 :wink:
Opublikowano
Bo jest tak: przy zbiorniczku, termostacie EGR, wężu wymiennika ciepła oleju, wężu nagrzewnicy, wężu dogrzewania WEBASTO (w Naszym przypadku). Razem 5 :wink:

Nie pamiętam ile dokładnie, a nie chciałem być mądrzejszy od trawy (bez sprawdzania przed wpisem) stąd mój błąd, ale dobrze że ktoś czuwa nad tym i nie linczuje od razu (nowego) :D

Opublikowano
Wymieńiać pompy kurde to tylko 150pln!!! Ja wymieniłem wąż ,połatałem zbiorniczek, wymieniłem pompę zalałem płynikiem i mam luz . Ile byście chcieli śmigać na swoich pompach do przegrzania silnika?

 

Warto wymieniac pompy. W autach z rozrządem na pasku pompy wymienia sie przy kazdej wymianie rozrządu, czyli zazwyczaj co 90-100 tys km. W naszych BMW zapewne 99% aut ma fabryczne pompy, a przeciez te auta mają duzo wieksze przebiegi. Zaden element, a juz szczególnie taki jak pompa, nie jest wieczny.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.