Skocz do zawartości

Moj diesel nie chce zapalić. Pomocy. Prosze! :-(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

324td nie daje rady zapalić. Wymieniłem filtr paliwa i nic. Kręci, kręci, kreći i tak az do konca akumulatora. Ale zauwazylem ze po takim ostrym kręceniu musze na nowo odpowietrzyćfiltr paliwa. Czyli wniosek ze wypala zawartosc z filtra a pompa nie nalewa do niego nowej ropy? czy moze pompa paliwowa padla? a moze po prostu padł jakis zaworek (o ile taki jest) zwrotny który nie pozwala na to by ropa uciekała z przewodu paliwowego do baku? Bo dzis po 5 probach i podpięciu kablami innego auta , po dlugim kreceniu wreszcie zaczol jakby łapać i ożył! potem go zgasiłem i ciezko odpalał ale dał rade. Na ciepło jak go zakreciłem to zapalił od razu-nawet bez grzania świec żarowych.Ale teraz wróciłem ze szkoly, ide obaczyc czy zapali i znowu echo. kreci , kreci i nic-dodam ze z rury leci dymek czarnawy wiec kurcze świece chyba działają tylko ma za malo paliwa? i znowu musialem napompować pompką do odpowietrzania filtra paliwa i to sporo. Wiec kurcze chyba pompa paliwa nie podaje paliwa do filtra. Zrobilem jeszcze taką próbe - odkrecilem od silnika przewod ktory idzie od baku i zaczolem krecic silnikiem. Wg. mnie powinien leciec olej napedowy wypychany przez pompe. A nie leciał. wg. mnie sa dwie mozliwosci- albo pompa wogle nie dziala (tylko jakim cudem wreszcie odpalił) albo (jesli jest) to nie dziala zaworek i ucieka mi cale paliwo z ryru do baku i potem trzeba sie niezle nakręcić zeby zapalił. Moze ten zaworek zatkał sie czy coś?

 

pozdrawiam i prosze o pomoc.[/u]

Radość z jazdy!!
Opublikowano
a moze poprostu ci ropa (woda wytracona z ropy) zamarzla w przewodach lub w baku a tak przy okazji to kiedy byly swiece wymieniane bo prz takich temp jak terz sa to swiece po duzym przebiegu mozna do kosza wywalic
Opublikowano
ale samochod jest w garażu. Pozatym dolałem depresator do paliwa. A świece? nie mam pojęcia. Samochod mna teraz 201 000 przebiegu
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Odpalaj na samostart taki preparat do cieżko palących samochodów. rozpylasz do tunelu doprowadzajacego powietrze do auta i pali od strzalu. ja stosowalem w fordzie transicie bo nie mial swiec żarowych(wersja hiszpania) i dzialalo rewelacyjnie! a u ciebie pewnie swiece umarly.
Opublikowano
Witam! Na Twoim miejscu sprawdzil bym swiece żarowe! Kiedys miałem coś podobnego w 524 TD.
BMW E60 530xd :)
Opublikowano
Czyli jednak nie pompa paliwa? teraz probowalem krecić i tez nie dal rady. Raz prawie załapał i tyle. Stawiam na pompe bo widze w przezroczystym wężyku, który idzie od filtra do pompy wtryskowej ze paliwo prawie wogle nie przepływa. Mam w tej rurce taki mały bombelek powietrza i ledwo go silnik zaciąga a jak przestaje krecic to wraca na swoje miejsce. ale kurcze-moze to faktycnzie i swiece.... ale z rury leci dym, i to niekiedy czarny wiec chyba jak by swiece nie palily to by go nie bylo? Patrzylem i niestety jest masakryczny dostęp do tych świec ;-( nie mam klucza zeby je wykręcić bo to potrzebna jest taka dosc cienika rurka
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Sprawdziłem próbnikiem czy dochodz prąd do świec. A jak sprawdzic swiece? wykrecic i przylozyc do aku?
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Sprawdziłem próbnikiem czy dochodz prąd do świec. A jak sprawdzic swiece? wykrecic i przylozyc do aku?
Albo miernikiem bez wykręcania, albo podłączasz na krótko kabel od aku i jak pójdzie iskra na plusie to znaczy że pobiera prąd i jest raczej dobra.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Czyli świeca żarowa albo działa albo nie? nie ma czegos takiego że rozgrzewa sie np. do polowy swojej temperatury? ale kurcze-to troche dziwne bo nagle padlo by wszystkie 6 świec? a jak by padła np. jedna czy dwie to załapywał by ale nie równo.
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Witam , spróbuj tak w bańce ropa odpinasz przewód paliwowy do pompy wtryskowej i wkładasz do bańki z ropą i wtedy próbujesz zapalić w ten sposób wykluczysz lub nie awarie pompy w zbiorniku.Pozdrawiam.
Budyń 730 E-32 było teraz E-34 tds touring.
Opublikowano
Czyli omine też cały filtr paliwa (wymianiem go na początku awarii i moze cos z nim jest nie tak) Wiec jesli w tej probie mi nie odpali to znaczy ze moge wyeliminowac awarie pompy a np. swiece są nie tak. A silnik da rade sam zaciągnąć rope bez pompy? z samej bańki z ropą?
Radość z jazdy!!
Opublikowano
A moze da sie sprawdzic pompe w ten sposob ze odkrece przewód paliwowy przed filtrem paliwa, wtedy zakrece silnikiem i wg. mnie powinna ciec ropa z przewodu.
Radość z jazdy!!
Opublikowano
No to juz wiem. Odkreciłem przewód przed filtrem paliwa i kręciłem rozrusznikiem. Nie poleciał nawet gram paliwa :-(. Potem odkrecilem przewód za filtrem paliwa, wsadziełem go do sloiczka w ropą i od razu silnik odpalił. Diagnoza- pompa paliwa kaput ;-(
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Kurcze-teraz juz sam nie wiem. Konsultuje sie wlasnie z kolegą i On mowi mi ze stare diesle nie mają pompy paliwa i że zasysa je z baku pompa wtryskowa. Wiec widocznie u mnie ona zdechla i niewydajnie zasysa
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Może masz zapowietrzony filtr paliwa. A w dieslu chyba nie ma czegos takiego jak pompa paliwa paliwo jest zasysane ze zbiornika przez pompe wtryskowa. Tak mam w tds bo chcialem zrobic wylacznik na pompie paliwa jako zabezpieczenie. moze pompa wtryskowa ci siada. problem pojawil sie nagle czy juz wczesniej furka jakos dziwnie sie zachowywala?
Opublikowano
Kurcze-teraz juz sam nie wiem. Konsultuje sie wlasnie z kolegą i On mowi mi ze stare diesle nie mają pompy paliwa i że zasysa je z baku pompa wtryskowa. Wiec widocznie u mnie ona zdechla i niewydajnie zasysa

Z tego co wiem to pompy wtryskowe da się regenerować ale może zatankowałeś gdzieś lewe paliwo może jakiś opał :duh: i zapchała się ta pompa...

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
W 324td nie ma w zbiorniku pompki wspomagającej pompę wtryskowej, w związku z tym sama pompa wtryskowa musi zassać paliwo ze zbiornika, a więc jak zdiąłeś wężyk przed filtrem i kręciłeś rozrusznikiem to nie miało prawa lecieć paliwo. Spróbuj ominąć filtr paliwa(żeby wyeliminować jego niesprawność) i sprawdzić czy zaciągnie paliwo ze zbiornika, jeżeli nie to może zamarzło paliwo w przewodach, albo masz jakąś nieszczelność i cały czas się zapowietrza. Pozdrawiam.
Opublikowano
Witam ponownie i przepraszam za tą pompe w zbiorniku ale skoro na paliwie ze słoika zapaliła bez problemu to czemu dalej drążyć temat pompy który jest chyba najbardziej kosztowny moim skromnym zdaniem problem tkwi w układzie doprowadzającym paliwo filtr lub przewody.Pozdrawiam.
Budyń 730 E-32 było teraz E-34 tds touring.
Opublikowano
To bylo tak że tydzien temu w te straszne mrozy auto stalo przez wekend i nie jezdzilem nim. W poniedzialek rano wsadzilem aku, krece, krece i nic. Wstawilem go wtedy do cieplego garażu zeby sie rozmroził, wymieniłem filtr paliwa, do baku wlałem depresator i zapalił z wielkimi oporami. Nastepnego ranka juz nie zapalił. Po godzinie próbowania ożył. Potem juz wogle nie chciał palić. Moze gdy z ropy wydzieliła sie parafina to nawet gdy ropa odmarzła to i tak zatkała mi coś w pompie wtryskowej? bo filtr mam nowiutki. A moze kurcze zapwietrza sie gdzies? np. na styku filtra i podgrzewacza
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Czasami jak go krece to jakby zaskakuje ale nie na tyle zeby ożyć. Czy mozliwe jest by pompa wtryskowa tak osłabła że nie ma siły zassać paliwo przez filtr z baku? czy pompa albo dziala albo nie. A moze po prostu gdzies sie przytkała
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Wrociłem z pracy i ide walcyc dalej. A jak ominąć filtr i przewody paliwowe? poprowadzic po porstu rurke obok auta i wsadzić ją do baku?
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Sorry za tendencyjne pytanie :modlitwa: - a jesteś pewny, że wkład filtra nie jest przez pomyłkę założony odwrotnie :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
nie ma mozliwosci zalozyc odrwotnie bo to taka duuża puszka z gwinem u gory innym a na dole innym
Radość z jazdy!!
Opublikowano
Jakis miesiac temu mialem ten sam problem w swojej 324TD tj samochod zapalal chodzil chwile i gasl a paliwo z pompy wtryskowej cofalo sie do filtra(swoista proznia)!Wymienilem filtr (w starym byl sam lod) odpalilem i to samo wiec zdjalem dekiel od zbiornika jesli to Touring to masz go pod tylnim siedzeniem wyjalem odkrecilem przewody potraktowalem je cisnieniem z kompresora(odkrecilem wczesniej przewody przy filtrze) pozniej wyciagnalem smok bo tylko to jest w zbiorniku(i czujnik pozimu paliwa na ktory uwazaj) a tam same kluchy oczyscilem je dolalem denaturatu zlozylem odpowietrzylem i ogien z rury Ty tez sprobuj powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.