Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich:)Pomimo długich doświadczeń z marką(to juz piąte BMW którym jeżdże) dopiero rozpoczynam przygode z forum wiec z gory prosze o wyrozumialosc:).Auto któtym jeżdże obecnie to model e39 530dA z 2003 roku touring z prawdziwym 200,000 tysiecznym przebiegiem.

Z autem mam problem któty ciężko jest zdiagnozować zaprzyjażnionym mechanikom...

Mianowicie podczas gwałtownego przyspieszenia od zera pojawia sie gluche pukniecie z tylu auta ,to samo dzieje sie jezeli chce przyspieszyc odrobinke dynamiczniej przy malej predkosci.Pukniecie pojawia sie tez(nie zawsze) podczas dynamicznej zmiany przelozenia z R na D.Podpora wału przeguby na połosiach nie wykazuja sladu zuzycia.Tylny most jest suchy a nawet obrdzewialy nie poci sie.Z tylu sa dwa rozne amortyzatory jednak oba po 75% sprawnosci wiec nie jest źle...Gumy na wydechu wymieniłem wszytskie na nowe ori pukniecie jest dalej.Co najdziwniejsze jezeli sie pojawi to tylko raz przy przyspieszeniu lub gwaltownym odjeciu gazu przy duzym obciazeniu auto przyspiesza jak z prozy nie ma zadnych wubracjii i jedzie wspaniale.Czy ktos może pomóc?????

Opublikowano
wygląda dobrze.nie jest sparcialy nie jest spekany..moze jakos inaczej powinienem na niego spojrzec?moze zle sprawdzalem wczesniej wymienione podzespoly...nawet gumy na stabilizatorze tylnym wymienilem bo wygladaly zle...problem mam od kupna zrobilem juz 10tysiecy mam wrazenie ze teraz troszke sie jej pogorszylo...ale auto nadal jezdzi robi jednorazowo trasy po 1000km z maksymalnymi predkosciami i z niczym nie ma klopotu.ale pukniecie jest bardzo drazniace mam nadzieje ze mnie rozumiecie nie chce zeby mi cos pukalo!!:):):)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiadomo kolego że każdy chce dla swojej buni jak najlepiej, mnie też bardzo irytowały stuki z tyłu, u mnie wyszedł lewy zewnętrzny przegub.

Hmm, a powiedz jeszcze, sprawdzałeś tuleje na których wisi dyferencjał?

Tuleje pływające w porządku? (niby nie powinny powodować stuków, ale kto wie, może czasem się zdarza).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie RATUJCIE!!!

Wymienilem juz wsyztsko to co bylo mi sugerowane i na co sam wpadlem!!!poszly poduszki nivo poszly amorki poszly odboje oslony poszla podpora poszedl amortyzator drgan gumowy a pukanie jest nadal...od 15tys km nie nasila sie jest takie samo agresywne dodanie gazu i puka gwaltowne odpuszczenie gazu i puknie....CO TO MOZE BYC????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W mojej buni też od ok.2 miechów mam takowe ''puknięcia''.Około roku temu wymieniałem w warsztacie tuleję od strony pasażera.Objawami były piski podczas bujania się samochodu w dół i w górę.Potrzebny jest ściągacz,w warsztacie zeszło im ok.godziny.Może takowe ''puknięcia'' to też efekt zużytej tulei :?:
Opublikowano

U mnie było podobnie - podczas ruszania i gwałtownych manewrów - przyspieszania i hamowania miałem stuki z tyłu.

Przyczyna się okazała tak durna, że mnie cholera brała.

Otóż w bagażniku przy kole zapasowym miałem lewarek (inny, nieoryginalny, dodatkowy). Wcisnąłem go i wg mnie było ok.

Tiaaa, właśnie on stukał mi podczas ruszania i hamowania.

A powiem szczerze, że stuk wg mnie ewidentnie dochodził z zawiasu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem podobnie; teraz wymieniam most. Ale być może to co innego.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
właśnie skończyłem wymieniać tuleję pływajacą z tyłu okazało się też że mam luzy na przegubie zewnętrznym oraz łożysko koła jest do wymiany :D , na szczęście półoś miałem idealna bez luzów łożysko nowe tuleja i stuknięcia przy ruszaniu nie ma :D ponad godzinę zeszło mi wymontowanie linki hamulca ręcznego była mocno zapieczona
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To i tak masz szczęście że ci linka wyszła, zazwyczaj bez wyciągania piasty i rozwiercania ciężko temat ugryźć. :)
Opublikowano
wygląda dobrze.nie jest sparcialy nie jest spekany..moze jakos inaczej powinienem na niego spojrzec?

 

guma nie musi być sparciałą, u mnie przynajmniej nie była, mi mechanik pokazywał jak auto było na podnośniku i ruszał wałem, był stuk i pochodził on z łącznika, a mianowicie robi się luz na łączeniu metalowa tulejka/śruba w tym łączniku,

a jestem tydzień po wymianie tego łącznika.

tak polecam sprawdzić :cool2:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
wymienilem razem z podpora walu i pukniecie jest nadal...wydaje mi se ze poprzedni wlasciciel tez borykal sie z tym problemem bo jak sie okazalo guma tzn lacznik tzn amortyzator drgan skretnych byl prawie nowy...i tak wymienilem na ori... pukniecie jest nadal...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

UWAGA-PRZEŁOM-ZASKAKUJACA NIESPODZIANKA!!!!!

wymienilem pol auta zeby pozbyc sie puknieciia i nic!!!krew mnie juz zalewala bo problem naprawde spedzal mi sen z powiek!!!!I uwaga niespodzianka kilka dni temu zamienilem kola 235/45/17 ori m-pakiet z oponami michellin po jednym sezonie letnim na kola 245/40/18 ori m-5 z oponami zimowymi vredstein winter xtreme i ku mojemu zaskoczeniu pukania nie ma!!!!bylem tak zaskoczony ze pponownie wjechalem na podnosnik zmienilem kola na lato i po krotkiej przejazdzce pukniecie wrocilo jak zlosliwy bol glowy uznalem wiec ze tylko mi sie wydawalo ze na 18 nie puka i z przekonaniem ze juz zawsze bedziemy razem(ja moje e39 i jego pukanko) znow zmienilem kola na 18z zimowymi oponami i uwaga-PUKANIA I STUKANIA NIE MA NAWET PRZY EKSTREMALNYM PRZYSPPIESZENIU OD ZERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jak to mozliwe??Co moze miec na to wplyw??

ma ktos jakies pomysly???

Opublikowano
Dziwne zjawisko ale wyglada to tak jakby na tamtych kolach byl jakis minimalny luz na szpilkach i pomomo maksymalnego dokrecenia kola gdzies cos puszczało jakby otwory na szpilki były zbyt duze i przy gwaltownym ruszaniu nastepowało przesuniecie.. oczywiscie to droga dedukcji wiec moge sie mylic
Opublikowano

Witam

Wymieniłeś półoś? bo jak nie to pewnie problem powróci.chociaż Ci tego nie życzę.Luzy na szpilkach są praktycznie niemożliwe.

Opublikowano
Witam

Wymieniłeś półoś? bo jak nie to pewnie problem powróci.chociaż Ci tego nie życzę.Luzy na szpilkach są praktycznie niemożliwe.

 

Na szpilkach raczej nie mozliwe ale otwory na szpilki w kole moga byc jajowate a takie rzeczy maja miejsce w sytuacji kiedy kolo jest zle dokrecone luzne i długo sie tak jezdzi Nie twierdze ze własciciel postu jezdził na odkreconych kołach ale przeszłosci tych kół nie znamy.

Opublikowano

Niech autor tematu sprawdzi jeszcze dokładnie tuleje tylnej belki. Nie ma możliwości żeby po 200tys były całe. Najłatwiej do innego diagnosty sprawdzić amory na poprawnym ciśnieniu w oponach.

 

Jeżeli na szerszych kołach nie stuka, to znaczy że gdzieś na wahaczach jest jeszcze luz. Na szerszych kołach ten luz zniknie, ponieważ delikatnie zmienia się geometria zawieszenia i zwiększa jego obciążenie.

 

Powodzenia, bo szukanie usterek w tym aucie, to jakaś masakra ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi tulejami aż takiej tragedii nie ma, moja ma 240tyś, przy 220, czyli po jakiś 10 tyś po polskich drogach zaczęły się odzywać tuleje, wcześniej był spokój.

Wszystko zależy od tego gdzie auto jeździło, jak często było załadowane, etc. :wink:

Opublikowano
U Ciebie Shadow jak pamiętam też chyba półośka się rozleciała podobnie jak u mnie.Objawy identyczne dla tego myślę że to właśnie to.Łącznik na wale daje pojedynczy stuk podobnie jak tuleje przy ruszaniu,przyspieszaniu i odpuszczaniu i jest to stałe.Przegub na półosi stuka przeważnie serią a i bywa tak że przestaje i jest spokój na jakiś czas.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.