Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,

 

Zauważyłem ostatnio, że tuż po odpaleniu silnika spod maski dochodzi coś jakby skrzypienie, pisk - tak jakby jakaś rolka była nienasmarowana - poczym po 1-2 min dzwiek ustaje. Czy paski+rolki są do wymiany czy też jest to normalne?

 

Pozdrawiam,

Psyborg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy,

 

Zauważyłem ostatnio, że tuż po odpaleniu silnika spod maski dochodzi coś jakby skrzypienie, pisk - tak jakby jakaś rolka była nienasmarowana - poczym po 1-2 min dzwiek ustaje. Czy paski+rolki są do wymiany czy też jest to normalne?

 

Pozdrawiam,

Psyborg

Tez mialem taki objaw i padla pompa wody po jakims czasie.Wymienilem na nowa i po paru miechach znow piski,a w zeszlym tygodniu padlo kolo pasowe.

Opublikowano

Wszystko zależy jaki to pisk.

 

U mnie też popiskiwało przez kilka minut po odpaleniu zimnego silnika - zużyte były dwie rolki, oraz pasek 6PK.

Rolki z napinaczem kupiłem w serwisie bmw, a pasek poza serwisem (ale proponuję pasek kupować tylko i wyłącznie oryginalny w serwisie, ponieważ ma on trochę inna powierzchnię niż tej samej firmy poza serwisem - Contitech). Nowy pasek - zamiennik (testowałem Gates i Contitech) po paru tygodniach użytkowania zapiszczy przez ułamek sekundy przy odpalaniu (zwłaszcza na ciepłym silniku), wg forumowiczów na oryginalnym pasku nie ma tego zjawiska.

Poza tym (po założeniu nowych rolek i paska) nie ma mowy o piszczeniu przez kilka minut po odpaleniu zimnego silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Wszystko sie zgadza, tylko firma Gates to syf. Ja w wszystkie auta montuje Contitech i od paru lat nie ma problemu.

 

U mnie nie było żadnej różnicy pomiędzy Gates a Contitech. Oba wyglądały tak samo solidnie.

Pierwszy kupiłem Gates - testowałem parę tygodni, później testowałem Contitecha. Oba zaczęły się ślizgać po paru tygodniach przy rozruchu ciepłego silnika - pisk przez ułamek sekundy. Myślałem że skoro Contitech robi na pierwszy montaż dla Bmw, to będzie lepszy...ale się myliłem. Tylko oryginalny serwisowy Contitech jest dobry.

Na razie jeżdżę na Contitech kupionym poza serwisem bmw i na razie nie planuje wymiany na oryginał (ok 200zł). Pewnie wytrzyma wiele lat, ale ten drobny pisk czasami wnerwia.

 

Nie polecam pasków Mehle. Testowałem taki w Oplu Omedze i po roku był w tragicznym stanie - na całej długości drobne pęknięcia (oryginalny 8-letni oplowski pasek przed wymianą na Mehle był w trzy razy lepszym stanie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.