Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z swoim BMW , otóż mam wrażenie za słabo chodzi E46 Cabrio 3.0 CI m54b30 . Może mi ktoś podpowie od czego zacząć szukanie jakiejś usterki .

Piersze co to zauważyłem to nie ma podpiętego przewodu podciśnienia pod Odme-Przepustnice tą co jest przykecona do kolektora . Czy to ma taki wpływ ? Gdzie ten przewód jest podłańczany dalej ? Bo nie moge zadnego luźnego znaleść ? Przepływka czyściutka . Odłączyłem kostkę od czujnika polożenia wału była zalana olejem . Ale wymyłem , wydmuchałem ją i różnicy nie ma . I powiedzcie mi czy przy ostrym ruszaniu powinna mi na 2 biegu przemielić troche kołami ? A może jest ktoś nie daleko by porównać prace i siłę tych silników ? Jestem z Okolic Bełchatowa.

Opublikowano

19 cali , system elektronicznej szpery, a Ty chcesz kolami mielić?

Zrób sobie test elastyczności, ewentualnie przyspieszenia ze stoperem w ręku i po sprawie.

Opublikowano

Albo sprzęgło się ślizga ( 19 cali i gdzieś zapewne 255 szerokości na tylnej osi ??? ) wymontuj DCV ( zwężka na przewodzie pomiędzy pompką sprzęgła a wysprzęglikiem ) jest wątek o tym ja zdemontowałem i uślizg jest mniejszy masz lepszą kontrolę mocy na kołach .

dorzucam fotkę robota to 15 minut ,efekt natychmiastowy

 

Dobra dziś w drodze wyjątku dałem skatować swoją Bunie ziomkowi i on dał mi swoją ( przed i po demontażu co by nie było że "lol to zupełnie inne auto" ) i efekt był taki że poszły dwa w moim M52b20 i jego n42 !!! :norty:

 

jego n42

 

http://img217.imageshack.us/img217/4337/20120627172027.th.jpg

 

moje m52b20

 

http://img213.imageshack.us/img213/6136/20120627165852.th.jpg

 

Sprzęgło ciśnie extra i jest o 30% miększy pedał, faktem jest również precyzyjniejsza zmiana biegów w dół i w górę ,320i 98r śmigam na 17' 205/45/r17 przód i 235/45/r17 tył i rwie z dwóch jednocześnie na wprost auto ma 14 lat i ze 300 000 :)

jego 318i 2002 z prawie 200 000 też dała radę :cool2:

przypadła mi do gustu ta operacja z racji opisywanej wcześniej wyczuwalności siły jego działania kontrola dużo lepsza teraz wiem że wale z niego na 25- 50-75% czy 100% wcześniej było raczej 0-1 on -off jak w rajdówkach , mam tylko 150 KM i szerokie oponki więc na pewno go nie założę z powrotem :cool2: .

 

http://img534.imageshack.us/img534/9214/20120627163441.jpg

 

Operacja mega prosta odrdzewiacz robi najgrubszą robotę :norty:

 

viewtopic.php?f=69&t=188924&start=45

BMW E46 320i
Opublikowano
Zmierzyłem dziś czas 9,3 s do 100km/h . Nie mam zainstalowajen INPY i nie moge obczaić tego programu . A więc nie wiem czy czujnik jest dobry , powiem tyle że jak ściągłem kostkę od czujnika to była mokra w oleju , wymyłem ją oczywiście i wydmuchałem. A czujnika nie mogłem odkręcić bo słabe podejście jest a czasu na rozkręcanie auta nie miałem . Odkręciłem tylko jeszcze tą odmę , tą taką przepustnicę co jest w kolektorze ssącym . To czpień tej klapki był obrobiony na okrągło i ta klapka kręciła sie jak chciała . Ale do tego zauważyłem że ta klapka jest sterowana podciśnieniem i nie dochodzi to tego zaden wężyk nic . Powiedzcie mi co za zadanie ma tą klapka tam zastawiać ?
Opublikowano (edytowane)

"Bez sprawdzenia kodów błędów nie wiadomo nawet który czujnik wałka rozrządu padł"

 

Nie zgadzam się, mozna sprawdzić czujniki wałkow bez komputera. Jest to czujnik typu hala. Mozna to bez większych problemów sprawdzić. A poza tym szfankuje zazwyczaj izolocja kabli które widać gołym okiem.

Edytowane przez poltec
Opublikowano

Tak jak piszą inni.

 

1) Primo ultimo podepnij kompa. Nic nie wymieniaj i nie kombinuj bez uprzedniej diagnostyki.

2) To co wyskoczy ładnie zapisz i przedstaw kolegom z forum

3) Jeżeli chodzi o ODMĘ - jeżeli masz rozpięty przewód odmy (którykolwiek) to silnik dostaje lewe powietrze. Ma to wpływ na osiągi/spalanie i równość pracy na jałowym

4) Jeżeli chodzi o DISA który pokazany jest na foto to objawy moga być podobne, bo po uszkodzeniu najczęściej urządzenie traci szczelność.

5) 9,3 0-100 to jakiś dramat. Zakładając, że naciskasz gaz to taki wynik to tragedia. Liczysz czas G-techem czy tak na oko licznikowo? Tak czy tak to bardzo słabo.

6) Odczuwasz "kopa" przy ok 3,5k-4k obrotów/min? Jeżeli tak to niespawny Vanos (niekoniecznie sam vanos jest uszkodzony może padł któryś z czujników który nim zawiaduje)

.

.

.

 

Zrób póki co pierwsze 2 pkt i zobaczymy czy da się jakoś pomóc. Nawet zwykła INPA może Ci dużo powiedzieć.

 

Ad4) tak możesz sprawdzić jak powinno być

Opublikowano
Kurcze pracuje cały tydzień i mam jak narazie czas najczęściej w niedzielę pod wieczór . Czas liczyłem stoperem a brat kierowal . I powiem wam ze nie odczówam mocy powyżej 4 tys obrotow . Troszkę lepiej jest ale szału nie ma . Poprostu na jedynce i dwójce lipa jak nie wiem . A może mieszka ktoś nie daleko mnie co zna się na inpie i trochę na bmw ;-p to zgadał bym się z kimś i wpadl ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
teraz nie było mnie dłuższy czas w Polsce i nie miałem czasu zagladac do tego auta . Ale dziś zauważyłem że one poprostu zaczyna jechać od 3,5 tys obrotów . Czyli to vanos pewnie ? Co myślicie ? Byłem u jednego mechaniora to powiedział mi ze zwykłym OBD to nie sprawdzimy vanosa ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.