Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktos z Was tankuje swoje auto ON Verva? lub innym tego typu "wzbogaconym" paliwem? Czy czujecie jakiekolwiek roznice w porownaniu do zwyklej ropy? Czekam na Wasze opinie :)
"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Opublikowano

tankuj zwykłą rope i tyle :cool2:

lepiej zainwestować w jakiś preparat do paliwa...

ja dodaje do paliwa FUCHS TITAN FUEL PLUS BAR pięknie barwi na zielono ropkę koszt 1l-60zł :8)

mam nadzieje ze przedłuży zywot mojej vp44 :cool2:

Opublikowano
Balu Kolego żebyś się nie zdziwił... to właśnie tego tylu rozpuszczalniki rozkładają uszczelnienia VP44... uwierz mi, wiem coś o tym :roll:
Opublikowano
Yoshi nie strasz :? pamiętam Twój przypadek kiedy zalałeś chyba STP do czyszczenia wtrysków... to co ja leje to zwykły uszlachetniacz poprawiający właściwości sparne i liczbę centanową paliwa wiec chyba nie zaszkodzi :mrgreen: oby...
Opublikowano
A ja na VERVIE odczuwam roznice.. Lepsze osiagi, a i spalanie nizsze. Pewnie powiecie, ze z osiagami mi sie tylko wydaje, ale ja u siebie w miescie mam taki odcinek ze do wyznaczonego miejsca na VERVIE zawsze łapie rowne 180 a na zwyklym paliwie nigdy pełnych nie chwyciłem.
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
Opublikowano
Ja również leje verve i róznica do odczucia, według mnie lepsza kultura silnika , i niższe spalanie, na pełnym baku idzie to odczuć Pozdrawiam
Opublikowano
A mój Tadek pali więcej Vervy jak zwykłej ropy, co prawda pracuje delikatniej niż na zwykłej ale rożnica jest prawie nie zauważalna. Jedynie w cenie odczuwam różnice :D
Opublikowano

Żadnej różnicy, oprócz cenowej.

Nie ma sensu wspierać finansowo koncernów paliwowych, biedni nie są i bez nas.

Oczywiście wolny wybór, kto chce, niech kupuje paliwa "wzbogacone" :roll:

Opublikowano

Przetestowałem chyba wszystkie możliwe paliwa ON dostępne w Polsce i nigdy nie odczułem różnicy w spalaniu, osiągach czy pracy silnika. Zawsze tankuję do pełna. Auto jeździ tak samo na shell v-power jak i na ropie z intermarche. Zwykły silnik, zwykłe paliwo, bez żadnych uszlachetniaczy, dodatków, których stosowanie jest ewidentnie zabronione w instrukcji auta. Obecnie tankuje zwykły ON na orlenie bo mam stacje prawie pod domem. Może jakby mieć podrasowany silnik można by uzyskać jakieś różnice, np kumplowi w subaru na paliwie v power racing wali ogniem z wydechu, a na zwykłej 98 nie :wink: ,ale to raczej nie ma co porównywać do klekota :8)

Na chwilę obecną różnica w paliwie zwykłym, a premium wynosi ok 20gr/litr czyli raptem 10zł na tankowaniu 50litrów. Dla własnej satysfakcji każdy może wykonać testy i się przekonać :cool2:

Opublikowano

Fajny, krótki i rzeczowy artykuł. Co raz rzadziej trafia się na taki niesponsorowany...

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

W angielskim programie motoryzacyjnym Fifth Gear testowano 2.0 diesla na hamowni zatankowanego zwykłym paliwem oraz uszlachetnionymi paliwami Shell; BP; Statoil.

Jeśli im wierzyć moc podniosła się o ok. 5 km przy zastosowaniu paliw uszlachetnionych.

 

Ja osobiście tankuję paliwa uszlachetnione ale szczerze mówiąc dr zajmujący się przeróbką ropy (z Politechniki), z którym o tym rozmawiałem, twierdzi że nie ma sensu.

 

Z ciekawostek mogę jeszcze powiedzieć, iż najlepiej tankować benzynę, nawet zwykłą na BP. Chodzi o tzw. tlenowe dodatki. Mogą być to alkohole lub etery. Etery są w skrócie lepsze i właśnie BP je stosuje.

Co do benzyn na innych stacjach, nie jestem pewien.

Opublikowano

a orlen na lotosie jak ma bliżej :cool2:

 

Według mnie ogólnie paliwo jest wszędzie takie samo. Jeżeli chodzi o produkty "premium" to różne krążą opinie, od wysoce specjalistycznych procesów technologicznych po pana z obsługi dolewającego kilka litrów dodatków uszlachetniających na cysterne...

 

Największym niebezpieczeństwem jest zassanie syfów z dna zbiornika na stacji do baku. Niestety nie da się tego przewidzieć, a walka z koncernem z góry skazana jest na porażkę :wink:

Opublikowano
Informacja ze źródła od kolegi co wozi paliwo, na 8000tys litrów dolewają kilka litrów jakiegoś dodatku uszlachetniającego. Wybór należy do Was
Opublikowano
hmmm akurat proporcje wydaje mi się że są dokładnie wyliczone i nie ma co tu dopatrywać się jakichś spisków. Ciekawi mnie natomiast jak mieszają te składniki :8) mają wielką łyżkę czy jak? :lol:
Opublikowano
ja tankuje od jakiegos czasu verve i moze w kulturze czy osiagach nie odczulem roznicy, ale w spalaniu tak:) w cyklu mieszanym, z czego wiecej jest drog powiatowych pali mi jakies 0,4l mniej:) wiec w trasie pewnie byloby jeszcze lepiej:)
Opublikowano
Informacja ze źródła od kolegi co wozi paliwo, na 8000tys litrów dolewają kilka litrów jakiegoś dodatku uszlachetniającego. Wybór należy do Was

 

 

Wodę święconą.

Opublikowano
BP kupuje benzynę w Orlenie.

 

Zgadza się, tylko ze do "bazy" jak koledzy napisali dolewane są te dodatki tlenowe.

Można dolac alkoholu, można eteru. BP dolewa eteru.

 

Coś być musi na rzeczy. Mając wcześniej stare auto z gaznikiem, zauważyłem ze na ciepłym silniku lepiej odpalalo na paliwie z BP niż na paliwie z Orlenu. Oczywiście na tych samych ustawieniach silnika.

Opublikowano
BP kupuje benzynę w Orlenie.

A Orlen i BP na północy polski w Lotosie, a Lotos na południu w Orlenie :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.