Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Przeczytałem tutaj wszystkie posty o problemie kręcenia na ciepłym silniku - BMW E39 530d 2002 automat. Objawy: tylko problem z długim odpaleniem - rozgrzany silnik.

Po odpaleniu pełna kultura - silnik zawsze pracował równo, pełna moc, nigdy nie gasł, trząsł itd. Chodził idealnie. Problem zaczął się tylko z odpalaniem jak silnik był ciepły. Potrzeba była kręcenia 5-6 sec. Po przeczytaniu wszystkich wpisów wymieniłem na nowy czujnik położenia wałka rozrządu - kupiony oryginalny nowy w serwisie BMW - 399 zł. Dodatkowo auto świeżo po serwisie - wymiana filtra paliwa, filtr oleju, powietrza, olej - tylko oryginalne produkty.

 

Problem - nadal po rozgrzanym silniku problem z kręceniem. Po odpaleniu silnik pracuje tak jak wcześniej - czyli idealnie, perfekcyjnie.

Przeczytałem wiele tutaj postów, analizowałem ale nie mam pojęcia co to może być, Byłem w BOSCH wtryski wykluczone itd. Teraz szukam sam rozwiązania, Może ktoś z Wam ma jakiś pomysł albo miał identyczne objawy. Dziękuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompe Cr sprawdziłeś?

Może po prostu na ciepłym nie trzyma ciśnienia i dlatego trzeba dłużej kręcić.

Nie poci sie pompa z zewnątrz?

Opublikowano
Jeżeli chodzi o pompę progową paliwa pod fotelem kierowcy i pompę pod kanapą z tyłu są obie wymienione na nowe - mają ok 6 miesięcy i przebieg 2000 km. Przeczytałem wiele wątków tutaj na forum i nie tylko. Nadal nie mogę rozwiązać problemu, bo w przeciwieństwie do 99% mój silnik nigdy nie zgasł, zawsze równo pracował i pracuje, pełna moc w całym zakresie itd. chodzi idealnie. Dodam, że robię tym autem rocznie ok 5000 km.
Opublikowano
Co do pompy CR nie pytałem, ale gdyby było to, to zapewne już bym wiedział. Na komputerze żadne błędy.
Opublikowano
Kolego nie ten czujnik :duh: To, że nie możesz auta odpalić na ciepłym to nie wina czujnika wałka rozrządu tylko czujnik wału korbowego. Przerabiałem to u siebie. Też wymieniłem czujnik wałka rozrządu, ale nic się nie stało bo będzie spokój na dłużej. Pamiętaj, że czujnik oryginalny bo mi na zamienniku nawet zapalić nie chciała. Powodzenia :D
Opublikowano

Cześć,

A jeżeli na zimnym też trzeba troche pokręcić żeby zapaliło auto to też będzie ten sam czujnik, czy to właśnie może pompy ?

Opublikowano

jeśli masz wyrobione sekcje w pompie cr to nie będzie wywalało błędów a samochód i tak nie odpali. Na ciepło oczywiście efekt jest potęgowany aż w końcu i na zimnym będzie kaput.

Z tym czujnikiem wału korbowego - nie zawsze trzeba wymieniać od razu, czasem jest po prostu luźny a często ma wyrobione od gorąca izolacje i przebija

Opublikowano
Cześć,

A jeżeli na zimnym też trzeba troche pokręcić żeby zapaliło auto to też będzie ten sam czujnik, czy to właśnie może pompy ?

Raczej pompy-podłącz pod kompa i sprawdż ile daje progowa.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
krys32 - ten czujnik też wymieniłem dzisiaj i nadal nic... zostawiłem auto u mechanika - pasjonaty BMW zwłaszcza E39. Sam uważa to za zagadkę i mega się tym zainteresował. Dzisiaj ten czujnik razem wymienialiśmy i auto zero poprawy - czyli jest ciepłe problem z odpaleniem, po odpaleniu chodzi jak laleczka nowa z salonu. Ale dziękuje za radę.
Opublikowano
Nie chce Cie straszyc, ale mialem ten sam problem. Na cieplym krecilem ok. 7 sec. zanim odpalila. Silniczek chodzil cacy, zero spadku mocy, itp. Problemem byly cztery wtryski. Po regeneracji jak reka odjal. Sprawdz korekcje w INPIe. Pozdrawiam.
Opublikowano
krys32 - ten czujnik też wymieniłem dzisiaj i nadal nic... zostawiłem auto u mechanika - pasjonaty BMW zwłaszcza E39. Sam uważa to za zagadkę i mega się tym zainteresował. Dzisiaj ten czujnik razem wymienialiśmy i auto zero poprawy - czyli jest ciepłe problem z odpaleniem, po odpaleniu chodzi jak laleczka nowa z salonu. Ale dziękuje za radę.

 

To jak stoi u mechanika to żeby nie pakować się w koszta niech posprawdza jeszcze przewody od obydwu czujników. U mnie była trochę naruszona izolacja od czujnika wału, więc przewód sam dorobiłem. Trzeba mieć nadzieję, że to nic poważnego. Powodzenia :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Hallo. Autko naprawione. Odpala idealnie, silnik chodzi perfekcyjnie. Okazało się, że dwa wtryski były do regeneracji. Niestety, ponieważ ten pojazd mało używam ( w tym roku zrobiłem zaledwie ok 1000-1500 km ) może dojść do pewnych skutków braku użytkowania - a jest to diesel. Generalnie, opiekun auta Artur z Nowego Tomyśla, który zajmował się naprawą w pełni zasługuje na podziękowanie. Serdecznie polecam gościa, bo zna się na temacie i jeżeli ktoś szuka kogoś z zamiłowaniem do BMW to zapraszam na priv - wyślę dane.
Opublikowano
Novik-na początku pisałeś że wtryski wykluczone,bo byłeś w serwisie Boscha.. Wiec jakiś lipny ten serwis,skoro nie dopatrzyli sie tego.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Dokładnie.. już zrezygnowałem z tego BOSCH. Człowiek nie jest maszyna i można się pomylić, nawet specjaliści z BOSCH. Najważniejsze że auto idealnie pracuje jak marzenie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.