Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

panowie powiedzcie mi jak jest zabezpieczona nasza e90 czy alarm jest potrzebny? czy zlodziej nie odiedzie bez naszego klucza?

pozdr

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Auto casco. Miałem okazję oglądać kiedys serwisowy sprzęt do snifowania wysokich i niskich częstotliwości + zakłócanie fal wysokich/niskich częstotliwości (w tym GPS).

Jeśli złodziej coś takiego dostanie w swoje ręce... :)

Żaden alarm, blokada itp itd nie pomoże jeśli np: na Twoje autko będzie tzw "zamówienie".

 

Pozdr:)

Opublikowano

Pomoże, wszystko co niestandardowe może szybko zniechęcić. Aktualnie aby podprowadzić E9x wystarczy łamak do zamka aby dostać się do środka, oraz urządzonko które programuje przez gniazko OBD nowy kluczyk. Złodziej nie musi mieć absolutnie żadnej wiedzy specjalistycznej, wystarczy, że tylko będzie miał do dyspozycji te dwa narzędzia.

 

http://niebezpiecznik.pl/post/nowe-bmw-latwe-do-kradziezy/

 

Auto Casco obowiązkowo, jedyna skuteczna broń. Aczkolwiek (prawie) nigdy nie dostaniemy tyle ile zainwestowaliśmy.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli poza ubezpieczeniem warto zainstalować dodatkowe zabezpieczenie, ale niestandardowe typu blokada elektroniczna istotnego podzespołu nie dająca się ominąć przez programowanie, lub blokada skrzyni biegów, bo wtedy do przepchnięcia auta nie wystarczy tylko dwóch wypasionych fanów BMW

 

A z pokazanym na filmie programowaniem kluczy to chyba jakaś ściema, bo oficjalnie nie da się dopisać klucza którego nie ma "spisie" komputera samochodu. Podobno każdy samochód ma wpisane w pamięć 10 kluczy. 2 dostajemy z samochodem a dane pozostałych 8-miu są w bazie BMW i wydawane serwisom w razie potrzeby. Świadomie piszę "podobno" be jest wiadomość z tzw trzeciej ręki. Proszę skorygować jeśli ktoś ma bardziej wiarygodne informacje.

Opublikowano

W poprzednim samochodzie (Passat) popularny na forum był wyłącznik dla OBD. Wystarczy przerwanie dwóch obwodów i po sprawie, prosty wyłącznik. Opcją dla bardziej zaawansowanych, to zamiana PIN'ów w gnieździe oraz we własnym interfejsie aby dalej ze sobą wszystko gadało. Opcja hardkorowa, podłączenie połowy PINów pod 12V, połowy pod masę. Właściwe gniazdo trzeba jednocześnie gdzieś indziej przenieść, w E90 raczej ciężkie do realizacji mi się wydaje. Ta opcja chodziła wielu osobom po głowie, ale nikt się chyba nie zdecydował. Ja miałem opcję numer 1.

 

Ściemy na filmie nie ma, bo jak praktycznie każde oprogramowanie, to w BMW okazało się mieć lukę. Czy to świadomą (na potrzeby serwisowe, programiści mieli nadzieję, że nikt tego nie odkryje) czy też taką, o której programiści nie mają pojęcia. W swojej branży mam z tym styczność bardzo często i wiem, że każda ukryta furtka ujrzy kiedyś światło dzienne i jest to przejaw wyłącznie kompletnej nieodpowiedzialności twórcy.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W poprzednim samochodzie (Passat) popularny na forum był wyłącznik dla OBD. Wystarczy przerwanie dwóch obwodów i po sprawie, prosty wyłącznik. Opcją dla bardziej zaawansowanych, to zamiana PIN'ów w gnieździe oraz we własnym interfejsie aby dalej ze sobą wszystko gadało. Opcja hardkorowa, podłączenie połowy PINów pod 12V, połowy pod masę. Właściwe gniazdo trzeba jednocześnie gdzieś indziej przenieść, w E90 raczej ciężkie do realizacji mi się wydaje. Ta opcja chodziła wielu osobom po głowie, ale nikt się chyba nie zdecydował. Ja miałem opcję numer 1.

 

Ściemy na filmie nie ma, bo jak praktycznie każde oprogramowanie, to w BMW okazało się mieć lukę. Czy to świadomą (na potrzeby serwisowe, programiści mieli nadzieję, że nikt tego nie odkryje) czy też taką, o której programiści nie mają pojęcia. W swojej branży mam z tym styczność bardzo często i wiem, że każda ukryta furtka ujrzy kiedyś światło dzienne i jest to przejaw wyłącznie kompletnej nieodpowiedzialności twórcy.

 

Pozdrawiam

 

No to mnie trochę zmartwiłeś.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby ukraść e90 złodziej profesjonalny złodziej potrzebuje ok 20sek....

Polecam dodatkowe zabezpieczenia w postaci odcięcia zapłonu...złodziej też sobie z nim poradzi, ale zanim znajdzie gdzie jest ulokowane, minie zbyt dużo czasu i odpuści, bo za wysokie ryzyko.

Opublikowano
Prawda jest taka,że jak będą chcieli ukraść to i tak to zrobią, w najgorszym wypadku wciągną na lawetę i pa pa :( . Ale podsumowując najlepiej mieć dwa zabezpieczenia jedno to ukryte odcięcie, a drugie widoczne typu blokada skrzyni ( z alarmem daj sobie spokój)nawet sławetne naciąganie na gps w samochodzie też nic nie daje(podłączają do aku moduł GPS Killer czyli zagłuszacz). Złodzieje wybierając samochody patrzą za takimi które w jak najszybszy sposób mogą odpalić i odjechać a nie kombinują jak pokonywać kolejne blokady. Jeżeli będą stać dwa samochody z tego jeden bez widocznych zabezpieczeń to który wybierze, dlatego też najwięcej jest kradzionych aut na niemieckich blachach, bo dla Niemca immobilaizer to super blokada.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
Tak jak piszecie kazde dodatkowe zabezpieczenie moze zniechecic zlodzieja. Ale z drugiej strony slyszalem historie, ze jesli cos nie idzie to wqrwiony zlodziej, potrafi pociac, tapicerke, podziobac deske, porysowac karoserie itp.
Opublikowano

Owszem, znajomemu złodziej wbił śrubokręt w panel obsługi klimatyzacji bo nie znalazł zabezpieczenia. Panel - 200 zł. Skradziony samochód - trochę więcej. Jak kto woli, pozostawiam do decyzji zabezpieczającego.

 

Doleję oliwy do ognia i poruszę temat znieczulicy. Kiedyś na jednej z ulic osiedlowych, czekając na kogoś wieczorem w poprzednim samochodzie postanowiłem w wolnym czasie poprawić podłączenie anteny do radia. Wysunąłem radio, sprawdzam kable a tutaj podjeżdża radiowóz. Już oczami wyobraźni czułem jak Panowie wyciągają mnie z własnego samochodu i komponują twarz z krawężnikiem ... ku mojemu zaskoczeniu nic! Popatrzyli kilka sekund, pojechali dalej. Na pewno widzieli jak właśnie demontuję radio, nie ma siły. O przechodniach którzy absolutnie nic sobie z tego nie robili nie wspomnę.

 

Czasami w internecie trafiają się blogi ex złodziei. Jeżeli komuś się wydaje, że odpuści sobie jak od razu nie odpali samochodu to jest w błędzie. Wie, że ludzie są nieczuli i nie reagują, paradoksalnie, najbardziej w ruchliwych miejscach. Może się bać jedynie powrotu właściciela, czasu ma ile zechce. Nawet wyjący alarm mu nie straszny. Czy zdarzyło się komuś przyglądać dłużej osobie siedzącej w samochodzie, jakie ma intencje? Spodziewam się lasu rąk :wink:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z racji tego że stawiam auto pod blokiem, po przegrzebaniu internetu w poszukiwaniu najlepszego zabezpieczenia, zainwestowałem w blokadę kolumny kierowniczej o nazwie ZEDER. Praktycznie jej nie widać szybko się blokuje/odblokowuje. Auto jak na razie stoi. Na pocieszenie w statystykach kradzieży nie ma BMW w pierwszej 20 w tym roku, czyli skradziono na pewno mniej niż 30 sztuk (ile dokładnie nie wiem bo statystyka była podana do 20-go miejsca). Co do blokady skrzyni biegów - jak zobaczyłem jak się ją otwiera w 10-20 sekund to odpuściłem temat....
Opublikowano
weź auto casco z wartością ubezpieczenia przez cały rok jaka obowiązuje w dniu wyliczenia w ubezpieczalni, do tego blokada skrzyni aby byle patałach się do auta nie dobrał, a za resztę co ci zostanie kup whyski i napij się z żoną.;-)

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Z racji tego że stawiam auto pod blokiem, po przegrzebaniu internetu w poszukiwaniu najlepszego zabezpieczenia, zainwestowałem w blokadę kolumny kierowniczej o nazwie ZEDER. Praktycznie jej nie widać szybko się blokuje/odblokowuje. Auto jak na razie stoi. Na pocieszenie w statystykach kradzieży nie ma BMW w pierwszej 20 w tym roku, czyli skradziono na pewno mniej niż 30 sztuk (ile dokładnie nie wiem bo statystyka była podana do 20-go miejsca). Co do blokady skrzyni biegów - jak zobaczyłem jak się ją otwiera w 10-20 sekund to odpuściłem temat....

 

 

Kolego a mógłbyś wrzucić jakieś fotki, jak wygląda ta blokada zamontowana w E9x ?

 

Pozdr.

Opublikowano

Blokada zeder jest dobra dopóki złodziej nie odpali samochodu , jak już ma odpalony to będzie usiłował się zrobić wszsytko aby autem się przemieścic , a samochodu po takiej demolce nie chciałbym widzieć

W dodatku dla mnie zabezpieczenie przed złodziejem to coś co uaktywnia się automatycznie po wyłączeniu zapłonu , z zederem za niedługo będzie tak że będziesz mówił "a idę tylko po gazetę do kiosku" i w tym momencie możesz się obrócić i widzieć odjeźdżający samochód bo nie chciało się zamknąć blokady

Montując zedera bierzmy pod uwagę że ..... auto może i po próbie kradzieży zostanie .... ale jeżeli zastaniemy wbity śrubokręt w zamek zdera lub inny wymysł złodzieja to sam będziesz zastanawiał się jak ruszyć własnym samochodem

Opublikowano
Blokadę zakłada się i ściąga w ciągu 1-2 sekundy, po pół roku nie mam problemu, że mi się nie chce jej zakładać. Jak złodziej odpali i nie będzie mógł odjechać od razu to raczej skłaniam się ku temu, że porzuci auto i ucieknie. Poza tym żeby uniknąć tego o czym piszesz tj. zniszczenia auta nakleiłem na szybie informacje że jest zamontowany ZEDER. Myślę że złodzieje kradnący takie auta będą wiedzieli co to jest i odpuszczą. Wiadomo jest to informacją dla złodzieja i nie ma efektu zaskoczenia ale też spada szansa demolki. Oczywiście ostatnim bastionem przed złodziejem jest AC które tez mam wykupione. Można gdybać co jest lepszym zabezpieczeniem - mnie przekonało to, że do tej pory ani jedno auto z zamontowanym ZEDEREM nie zniknęło z ulic. Co do fotek to postaram sie wkleić w najbliższym czasie.
Opublikowano
tak ciezko dzisiaj sprzedac auta, ze jak się dobrze ubezpieczy to człowiek ma dylematy wewnętrzne z jednej strony żal auta, ale z drugiej ........ :mrgreen:
Opublikowano

Hmm, a jakie kolega ma doswiadczenie z T.U.?

Nawet jak masz dobrze ubezieczone to czekaja cie dlugie boje o swoja kase i czesto najlepiej jest wtedy wziazc prawnika, bo inaczej to marny procent wartosci auta Ci wyplaca.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

wszystko za leży od T.U. 3 lata temu jka mi buchneli paska to po ok. dwóch miesiącach miałem pieniądze na koncie. Jak masz gwararantowaną sumę ubezpieczenia to nie wiem w czym problem. Tyle że są na rynku dwie ubezpieczalnie które wypłacają pieniądze bez problemu. OC można wykupić najtańsze, ale AC jakbym miał wykupić w jakiejś dziwnej ubezpieczalni to chyba bym wolał wcale nie wykupować.

Więcej mam problemów z usuwaniem szkody niż otrzymaniem kasy za skradzione auto.

 

Pozdr

Opublikowano

No właśnie stąd wziąłem namiary na Łódż to mi powiedzieli cyt:) Panie to pół auta trzeba rozebrać w przypadku BMW i chyba z 2500 zł będzie kosztować ale nie wiem czy się podejmiemy:)

Także wolę chyba wybrać inaczej:) Bo oprócz blokady będę miał jeszcze inne modyfikacje wprowadzone:)

Opublikowano

Zobacz sobie Tytan dedykowany do BMWz np. odcieciem zapłonu

 

W kliku autach miałem i do tej pory nawet nikt nie podchodzi :D :D

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.