Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie ,

Skoro galeria się rozrasta to i ja zaprezentuje moje E60 . Moje BMW pochodzi z 2004 roku . Posiadam go od roku 2010 . Szukałem koniecznie Sedana w manualu. W chwilach desperacji , po oglądnięciu kilku ulepów brałem pod uwagę również A6 C6 , na szczęście pojawił się na allegro ten egzemplarz . Cena zbyt wysoka i w ogłoszeniu widniało "sprowadzony" więc początkowo nawet nie dzwoniłem . Jednak po telefonie okazało się że to samochód z prywatnych rąk , a powodem sprzedaży jest to że właściciel już zakupił F01. W kraju samochód był już od półtorej roku , a właściciel sprowadził go samodzielnie . Szukałem E60 po poprawkach lakierniczych , bo jeśli nie było nic poważnego i nie ma szpachli , to nie dyskwalifikowało to w moich oczach samochodu , jednak sprzedawca zarzekał się , że samochód absolutnie nie malowany . Co o dziwo na miejscu okazało się prawdą , malowany był tylko przedni zderzak . Zakupiony z przebiegiem 134 kkm aktualnie ma nieco ponad 165 . Nie jeżdzę dużo , ale i tak miałem kilka awarii typowych dla 3.0d . Wymieniałem turbinę , koło pasowe , aparat świec żarowych, jednym słowem typowe bolączki 3.0d przez które każdy prędzej czy później będzie przechodził , profilaktycznie poprawiałem też kolektor dolotowy ( usunięcie klapek ) . Nie dawno wymienione amortyzatory na nowe Blisteiny . Na samochodzie nie oszczędzam , więc wszystko robię na bieżąco . Mimo wszystko jestem z niej bardzo zadowolony , może wyposażenie nie jest zbyt bogate , ale samochód bardzo przyjemnie się prowadzi z racji aktywnego ukł kierowniczego i jak wynikło z rozkodowania VIN-u sportowego zawieszenia . To co najważniejsze dla mnie ma , półskórzaną tapicerkę , sportowe fotele z wysuwanym podudziem , ksenony , PDC ,grzane fotele . Niestety nigdzie nie malowanym samochodem nie przyszło mi się cieszyć zbyt długo , jakiś sk$%^&n na parkingu przerysował mi drzwi pasażera i musiałem je pomalować . Na szczęście wyszło idealnie , a naprawdę jestem pedantem jak chodzi o samochód i mam zboczenie na punkcie lakieru . Z rzeczy które w samochodzie zrobiłem to DRL , zmieniłem felgi na 18 calowe ,przyciemniłem szyby i założyłem nerki z modelu 545i . ( całe w chromie )

Zdjęcia samochodu

http://img803.imageshack.us/img803/9620/bmw1k.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/6420/bmw2in.jpg

http://img835.imageshack.us/img835/6707/bmw3hv.jpg

http://img21.imageshack.us/img21/2703/bmw6jq.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/9454/bmw5xw.jpg

Edytowane przez MateuszC
Opublikowano
Ładnie się prezentuje.
sprzedam części do bmw M5 03.2007r.
Opublikowano

Wersja z DPF , widać po końcówkach wydechu .

 

Rozkodowany VIN

 

Art.

Wartość

Numer podwozia WBANC71050B825604

Kod typu NC71

Typ 530D (EUR)

Typoszereg E E60 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M57/TU

Pojemność skokowa 3.00

Moc 160

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANGRAU II METALLIC (A36)

Tapicerka STOFF/LEDER REACT/OREGON/ANTHRAZIT (FBAT)

Data prod. 2004-06-29

Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S217A ACTIVE STEERING Aktywny układ kierowniczy

S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia

S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu

S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S441A SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

S442A CUPHOLDER Uchwyt do napojów

S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy

S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe

S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna

S540A CRUISE CONTROL Tempomat

S606A NAVIGATION SYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S644A PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. Instalacja tel. kom. z Bluetooth

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

P7RNA DRIVER PACKAGE Zestaw kierowcy

L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy

S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa

S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Aktywacja nawigacji charakt. dla kraju

S8SBA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SCA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP

Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S2RAA LT/ALY WHEELS TRAPEZE STYLING 134 BMW alloy wheel, trapezoid style 134

S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów

S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Lampy kierunkowskazów białe

S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Wersja językowa, niemiecki

 

 

Zapomniałem jeszcze o tym , że odrobinkę poprawiłem beznadziejne audio idące w parzę z wąską NAVI . Zmieniłem głośniki z przodu na 16 cm HERTZ`e i dołożyłem wygłuszenie drzwi przednich . Tyłu nie ruszałem. Udało się uzyskać dość ciekawy efekt , w miarę czyste wysokie tony a bass jest naprawdę przyjemny :D . Fabryczne 10 cm głośniki w BMW to jakaś kpina .

 

Edit: jeszcze jedno zdjęcie na starych 17 ;) ale podoba mi się.

http://img546.imageshack.us/img546/7923/bbbmw.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe autko,widac ze zadbane,moglbys napisac cos wiecej o tej przerobce audio,jak wpakowales 16cm w drzwi?potrzebne sa panele montazowe czy wchodza bez problemu?
Opublikowano

Oczywiście ,że bez przeróbek się nie obyło .Patrząc na zestaw grający w E60 , to mam wrażenie że specjalnie utrudniono jego ewentualną rozbudowę , żeby klienci zamawiali Logic`a . W standardowe miejsca nie zmieści się żaden większy głośnik, a rozbudowa systemu na 10 cm głośnikach byłaby bardzo kosztowna i nie obyłoby się bez wzmacniacza . A przecież śmiało dało się jak w Audi czy MB zamontować normalnej wielkości głośniki w dole drzwi , a nie wkładać takie 10 cm karykatury . Tak więc moje głośniki zamontowane są w dole drzwi . Pewnie gdyby standardowy zestaw nie był aż tak żenujący to bym się za to nie brał bo trochę rzeźby było , ale uzyskany efekt wszystko wynagradza. E60 ma dość dobre radio , głośniki są zamontowane na sztywno a drzwi są solidnie wygłuszone całość gra dobrze i jestem bardzo zadowolony z uzyskanego efektu. Przez panele rozumiesz to sztywne mocowanie głośnika do drzwi ?(Bo szczerze mówiąc nie bardzo się na tym znam) Jeśli tak , to bez nich się nie obyło . Mogę Wam podesłać zdjęcia jak jesteście zainteresowani jak to wygląda :) . Całą przeróbkę wykonywałem w firmie w Krakowie.

 

Właśnie oddałem samochód na wymianę wahaczy , bo coś zaczynało skrzypieć . Nie ma tragedii z ceną , prawie połowę tańsze niż do W211(oryginały)

 

EDIT :

Faktycznie , zapomniałem o zdjęciu tyłu :D

Opublikowano
Co tam BMW - E60 jak każde inne patrzcie na pasażera płci pięknej :) tu by się galeria przydała .....
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

żeby właściciel nie popadł w zachwyt ;) i nie zmienił punktu swoich zainteresowań ..... bo to już będzie perwersja.

 

Skądinąd nie dziwię się pasażerce ... w końcu jest bohaterem drugiego planu heheh a jak wiadomo nie od dziś kobiety wolą odgrywać pierwszoplanowe role ;)

 

EDIT:

Zmienia postać rzeczy postawienie pasażerki przed maską BMW ... niby fotografujesz ją a w domyśle ....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Tym razem.... znaczy się to nie pierwszy raz heheh

Należy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom płci pięknej stąd wiedza i doświadczenie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Fajne autko szczególnie podoba mi się ostatnia fotka, felgi takie jak u mnie nie zimówkach. Wrzuć może foty tych przerobionych głośników bo jestem ciekaw jak to wygląda, ja mam l7 więc raczej nie będę montował ale może komuś się przyda
Opublikowano

Naprawdę ładnie prezentująca się E60. Niestety coraz mniej tak ładnie utrzymanych sztuk na naszych drogach :(

 

Mam kilka pytań:

 

Widzę że masz sportowe dostosowanie podwozia i wymieniałeś amortyzatory.

Na jaki model Bilsteina się zdecydowałeś?

Widzisz jakąś różnicę w porównaniu do ori amorków czy to w komforcie czy to w optyce? tzn czy autko troszkę się podniosło lub siadło?

Zauważyłeś jakąś różnicę po wymontowaniu klapek w pracy/gaszeniu silnika? Auto jeździ jak wcześniej?

Opublikowano

Skovroon , z amortyzatorami mnie zagiąłeś . Wiem ,że były różne modele, ale w hurtowni dopasowywał mi według nr VIN . Zapłaciłem coś ok 900 zł za amortyzatory były droższe niż na początku miały być , ponieważ sprzedawca nie wiedział że mam sportowy zawias. Jest to zamiennik oryginalnych SACHS`ów występujących w moim zawieszeniu. Wybrałem Bilsteina , przez polecenie znajomego ( kierownik serwisu jednego z ASO w krakowie ) Różnice w cenie między Bilsteinem a ori była około 100 zł na parze , więc nie miała żadnego wpływu na wybór . Wrażenia z jazdy ? na pewno lepiej niż na zużytym oryginale . Zarówno jak chodzi o komfort , jak i prowadzenie auta w zakręcie. Ciężko jednak porównać nowe zawieszenie do używanego . Wracając do tematu klapek . Przeczytałem na forum tyle sprzecznych opinii że również sugerowałem się poradą tego znajomego. Powiedział ,że polecał wycięcie wszystkim swoim znajomym , bo odpowiadają tylko za łagodniejsze gaszenie silnika , a szkoda ryzykować ,a niektórzy z nich jeżdżą już po kilka lat bez klapek i żadnemu nic złego się nie dzieje . Z moich obserwacji wynika to samo . Owszem Auto gasi się dłużej i mniej łagodnie , ale śpię spokojnie . A różnicy w elastyczności/mocy nie zauważyłem absolutnie żadnej.

EDIT:

Skovroon jeśli chcesz to sprawdzę jaki dokładnie kupiłem model , auto wizualnie nic nie siadło ani się nie podniosło

Jeśli jeszcze nie wyciąłeś klapek , to naprawdę polecam . Ja jak zobaczyłem mój kolektor z jedną klapką trzymającą się "na włosku" to złapałem się za głowę . Auto miało wówczas 150 kkm oryginalnego przebiegu ...

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Klapki obowiązkowo wywalamy! Nie ma tutaj sprzecznych opinii! Odpowiadają tylko i wyłącznie za gaszenie silnika. Tą rolę potem spełnia elektrycznie sterowana "przepustnica" przy EGRze (w nowszych modelac montowana, E60 chyba też).
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ano wyobraz sobie kolego Pieczek ze maja... Swoja droga to widze ze coraz czesciej pokazujesz niewiedze na forum , ja proponuje sie najpierw odrobine doedukowac i potem szalec po forum :nienie:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

A wiec zaprezentuj nam twoja wiedze na tym forum i opowiedz nam wszystkim jak te klapki dzialaja w E60 i w jakim stopniu odpowiadają za gaszenie silnika panie "douczony"

 

Wytlumacz mi w takim razie dlaczego M57N 218KM w e53 z 2004-go roku nie posiada w niektorych modelach tych klapek?Co,gasi sie inaczej? :mrgreen:

Zanim napiszesz jakiegos babola,to sam sie doucz a nie wskazuj tej czynnosci innym.Niewiedze to wlasnie ty teraz tutaj pokazales :mrgreen:

Opublikowano

Wyobraz sobie, ze gasi sie inaczej bo ma klape gaszaca przy EGRze. Ehhh.

Klapki odcinaja powietrze do silinka szybko i gasi sie on lagodniej. Faktycznie troche poczytaj (albo po prostu pomysl) bo poki co sie madrzysz tylko a malo wiesz :nienie:

Opublikowano

skoro uwazasz nadal,ze klapki sluza do gaszenia,to zyj w tym przekonaniu,ja cie z tego nie bede wyprowadzal... :mrgreen:

 

 

Wyobraz sobie, ze gasi sie inaczej bo ma klape gaszaca przy EGRze. Ehhh...

skoro wedlug ciebie klapki sa do gaszenia i jak wiemy sa zamkniete przy pracujacym silniku do jakis tam jego obrotow,to wytlumacz mi madralo dlaczego ten silnik w takim razie pracuje?Powinien wedlug ciebie zgasnac,skoro klapki sa od gaszenia i sa zamkniete...

... Faktycznie troche poczytaj (albo po prostu pomysl) bo poki co sie madrzysz tylko a malo wiesz :nienie:

no wiem :cool2: ,przepraszam panie inzynierze :mrgreen:

 

A tutaj lektura na dobranoc dla dyletantow :mrgreen:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&start=40

radze poczytac nie tylko to na temat klapek zanim jeden z drugim sie odezwie i rozwieje wszelkie watpliwosci :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.

 

Tak czy inaczej przepraszam autora watku za OT jaki sie zrobil w jego temacie...Mam nadzieje,ze jak dylatanctwo poczyta wszystko to moderator posprzata tamat.

Byc moze nawet dobrze bylo by utworzyc nowy temt:

"Do czego sluza klapki w kolektorze ssacym?"

Bylo by dla potomnych...

 

Przepraszam

Opublikowano

Ehhh, one służą do gaszenia, nie są zamknięte przy pracującym silniku bo byś odciął dopływ powietrza do kolektora. Oprócz tego gaszą silnik w razie zapalenia (samozapłonu oleju). Później ich funkcję przejęła klapa przed EGR, którą Roger sam zamontował! Spytaj go po 3 latach od tego posta, czy dalej uważa, że te klapki robią jakieś super zawirowania skoro mają tylko stan otwarty i zamknięty.

 

Żebyś wiedział pajacu, że jestem Panem Inżynierem.

 

Klapki to Ty masz na oczach :duh:

Opublikowano

Teraz to naprawdę proszę modetatora o utworzenie nowego tematu o zadaniu klapek zawirowan w kolektorze ssącym.Bedzie tam mozna wytłumaczyć takim cymbalom jak ten niedouczonych inżynier powyzej,od czego są klapki w kolektorach...

@dxtr71,znowu rozwiałeś wątpliwości :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Taki z ciebie inżynier jak i znawca tematu klapek :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.