Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie wywala mi ten błąd. Można go skasować ale po pewnym czasie znowu się pojawia. Co to może być i gdzie szukać tego sensora? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Opublikowano
czujnik cisnienia w kolektorze, jest za kolektorem ssacym, wkrecony na jedną srubkę chyba na klucz 10. Aby go wyjąc nalezy zdemontować rynienkę filtra kabinowego i być może osłony plastikowe silnika, wsadzasz palce za kolektor i macasz srubke i potem kluczem sobie wykrecasz :) 5 minut roboty.
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak z ciekawości, odczułeś jakiś spadek mocy? Jakieś objawy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
ja natomiast nic takiego nie zaobserwowałem żeby był jakiś spadek mocy, więc co zabrudzony? rok temu czyściłem.
Opublikowano
Może być nabity syfem (efekt tiksotropii), lub uszkodzony elektrycznie (zwarcie). Przy uszkodzeniu elektrycznym pomiar ciśnienia = 1024mbar. Oczywiście za pomiar odpowiada kontrola ciśnienia doładowania i przepływka.
Opublikowano
Już wszystko wiadomo, to nie czujnik ciśnienia doładowania tylko błąd jest zapisywany w sterowniku ponieważ był zainstalowany egr wraz z przepustnicą od e60/e90 aby silnik gładko gasił i wówczas ciśnienie podczas gaszenia silnika jest mniejsze od atmosferycznego i stąd ten błąd tak mówią znawcy i to się potwierdza.
Opublikowano (edytowane)

Witam

Dorzucę coś od siebie :mrgreen:

 

Podczas wyłączania silnika czujnik w kolektorze nadal pracuje i mierzy ciśnienie , gdy dolot jest swobodny ciśnienie w kolektorze wyrównuje się do ciśnienia atmosferycznego czyli do okolic 998hpa .

Gdy zamontujemy klapę gaszącą ,ta ma za zadanie odciąć dopływ powietrza przy wygaszanym silniku.

Gdy dolot jest zamknięty przez klapę a silnik gaśnie tłoki jeszcze robią ruch siłą bezwładności co powoduje odessanie powietrza z zamkniętego klapą kolektora . To powoduje spadek ciśnienia (niska próżnia) czujnik mierzy ciśnienie poniżej ciśnienia atmosferycznego. Komp wie że powinno być w okolicach 998hpa a zostaje zmierzone znacznie mniej. Na nie pracującym silniku czujnik powinien pokazać ciśnienie otoczenia ,jeśli pokazuje mniej komp uznaje że czujnik jest nie sprawny.

Błąd niczym nie skutkuje , po prostu jest zapisany i tyle.

Oryginalnie ,w e60 /e90 komp kontroluje stopień zamknięcia i nie zamyka całkiem klapy przy gaszeniu ,zostawia uchylone 2,5mm. To nadal odcina powietrze ale pozwala wytrącającym tłokom zassać tyle powietrza aby czujnik "nie zgłupiał"

Przy adaptacji do e46 nie ma tego progu 2,5mm klapa zamykana jest na max .

 

Są na to daw sposoby , przenieść czujnik doładowania przed klapę , lub przebudować układ tak aby zostawało te 2,5mm szczeliny . Można też zeszlifować o te 2,5mm górną i dolną krawędź klapy.

Ja w swoim przypadku modyfikuję mechanizm wykonawczy tak aby max zamknięcie było 2,5mm przed pełnym zamknięciem.

Efekt... brak błędu -uśmiech na twarzy. Temat jest rozwojowy a wychodzące w czasie anomalia są rozwiązywane.

Poniżej zdjęcie z opisem zassane z materiałów serwisowych BMW i pokazana przedmiotowa "szparka" .. nie mylić z innymi szparkami :mrgreen: :nienie:

http://img31.otofotki.pl/obrazki/iq359_PRZEPUSTNICA.jpg

Pozdrawiam Krzysiek

 

Może być nabity syfem (efekt tiksotropii)

Łał ............... :mrgreen: nie przeginaj :duh: Kto to zrozumie ?

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Może być nabity syfem (efekt tiksotropii)

Łał ............... :mrgreen: nie przeginaj :duh: Kto to zrozumie ?

 

Tak się składa, że to żadne przegięcie, a fachowe nazewnictwo fizycznych zjawisk. Pamiętasz kiedy sam nagminnie używałeś określenia "EFEKT VENTURIEGO"?? Jestem przekonany, że i w/w również sobie zanotowałeś, a teraz mnie się czepiasz. Zauważ także, że każdy odwiedzający ten wątek zrozumiał termin... tylko ty masz jakieś obiekcje i problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.