Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów mam pytanie odnośnie e46 328 na lpg wyraźnie przerywa na pb znacznie mniej ogólnie z dołu trochę wydaje mi się mułowaty dopiero przy 4 tyś jest znaczna różnica wiem żę 4 tyś to blisko max momentu obrotowego ale to itak do 4 jest ospały zczytałęm kilka obrazów z tego co mi pokazałą inpa wykrywa 6 błędów któe po skasowaniu występują na nowo oraz prace cylindrów (niewiem czy zapłonu czy czego ale raczej tak) oto kilka linków

Praca cylindrów przy odpalonym aucie na postoju

http://www.freeimagehosting.net/xginp

Drugie zdjęcie chwile później

Bz pracy cewek na postoju

http://www.freeimagehosting.net/y6sfd

Teraz praca na lpg

http://www.freeimagehosting.net/d794v

Drugie foto pracy na lpg oczywiście wszystko na wolnych obrotach

http://www.freeimagehosting.net/hhwaf

Praca Lambdy na postoju

http://www.freeimagehosting.net/ulwrc

Wykaz parametró

http://www.freeimagehosting.net/ektaf

Błędy jakie odnotował

http://www.freeimagehosting.net/lke2t

Błędy cd

http://www.freeimagehosting.net/3pmvq

Błędy cd

http://www.freeimagehosting.net/cwu2x

 

Odrazu mówię że nieznam się jeszcze na pracy z inpa więc proszę o wyrozumiałość i liczę ze koledzy pomożecie mi ogarnąć przyczyny nie równej pracy i szarpania przy niskich obrotach np przy około 1,5 tyś obrotó jak ruszam jest szarpnięcie

http://www.freeimagehosting.net/3pmvq

 

dodam że jak schodzi z obrotów to wydaje mi się że strzela delikatnie z tłumika ;/

Opublikowano

Jezu Chryste, coś masz zdrowo pochrzanione z czujnikami.

Temperatura wody 209 st ?!?!?!

Temperatura oleju 191 st ?!?!?

 

Masz zatarty wtryskiwacz na czwartym cylindrze do tego.

Ale z tą temperaturą to jest ZDROWO nie tak stary.

Opublikowano
Widziałem kolego ale na zegarach pokazuje mi wodne na normalu w połowie zatarty wtryskiwacz gazu czy pb??
Opublikowano
Widziałem kolego ale na zegarach pokazuje mi wodne na normalu w połowie zatarty wtryskiwacz gazu czy pb??

 

Logika kolego, logika... Inpa pokazuje Ci cokolwiek do gazu...? :duh:

Oczywiście, że benzyna.

Opublikowano
Widziałem kolego ale na zegarach pokazuje mi wodne na normalu w połowie zatarty wtryskiwacz gazu czy pb??

 

Logika kolego, logika... Inpa pokazuje Ci cokolwiek do gazu...? :duh:

Oczywiście, że benzyna.

 

No i tak i nie.

Przy instalacji 4 gen. tak naprawdę wszystkim steruje dalej komp od benzyny. To on podaje dalej impuls na wtryskiwacze i myśli, że wtryskiwacze dalej chodzą.

Komp od gazu ma za zadanie jedynie przerobić czas wtrysku podawany przez komputer benzynowy poprzez algorytm uwzględniający ciśnie, temp. gazu etc na czas odpowiedni dla wtryskiwaczy gazowych. Jeśli któryś z nich będzie kulał to komp benzynowy będzie starał się wydłużyć lub zmniejszyć czas na danym cyl. (dalej myślą, że pracuje na benzynie). Bo to on nadal tak naprawdę wszystkim steruje, prosty komp od LPG to nie Stand Alone :) Prościej się chyba nie da.

Logika :mrgreen:

Opublikowano
no tak kolego ale tam są screny z pracy po przełączeniu na gaz podpisałęm czyli jeśli przełącze na lpg to normalne że mi nic nie pokarze jeśłi chodzi o prace cylindrów a kolego co to będzie ta reszta błędów 103 vanos ,123 itd kolego kurcze ręce mi opadają byłem jakiś czas u mechaniora bo chciałęm zęby to ogarnoł ale nic mi nie powiedział konkretnego autko się muli dopiero od 4 4-5 tyś ciągnie naprawde brakuje mi pomysłów co z tym zrobić gdzieś na dolnośląskim jest jakiś magik z prawdziwego zdarzenia który by rozgryzł takie bolączki??? :(
Opublikowano
prosty komp od LPG to nie Stand Alone

masz doświadczenie z SA??

Nie jedynie kiedyś bawiłem się świnią smt6 i programowaniem starych hondowskich ecu w crome.

 

Na początku sprawdził bym mimo wszystko cewkę. Podmień tą z 4 cylindra z inną i zobacz jak będzie.

Opublikowano

ok kolego umnie są cewki beru mam dostęp do 6 cewek bosch z e36 2.5 będą pasowały tzn napięcie itd?? bo wtyczna jest taka sama ciut inny rozsta śrubek ale łapią normalnie

koledzy jeszcze taka sprawa podpiełem autko po kompa dzisiaj i szysły nopwe błędy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e83f2d90b0da181.html

 

a to drugie błędy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0988d923488de78.html

 

Wydaje mi się że to nie sonda lecz przez to zę na któryś cylinder albo nie pali albo cweka padnięta no niemam pojęcia

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0988d923488de78.html

 

Ciekawi mnie błąd 103 vanos coś tam czy to nie czasem czujnik położenia wałka rozrządu od strony ssącej kiedyś go wymieniałem bo jak mechanik mi podpioł pod kompa to powiedział że ten czujnik jest walnięty wymieniłem na orginał używke od gościa co całę auto na części gonił ciekawy jestem jak z tymi cewkami

Opublikowano

123 to najprawdopodobniej czujnik na termostacie.

Lambda za katem szaleje.

 

Podmień cewkę z 4 cylindra na np z pierwszego cylidnra i sprawdź co się będzie działo.

Opublikowano
Kolego o fajnie już coś wiemy a teraz co z tymi cewkami z 2,5 bosch?? podejdą?? lambda za katem nie koniecznie musi być uwalona tak?? słyszałem taką teorie że jeśli na któryś cylinder nie dopala itd to lambda może szaleć jak schodzi z obrotów to przy końcu delikatnie strzela z wydechu błąd 103 to nie jest czujnik położenia wałka? cewke jutro przełoże z 4 na 1 zobaczymy ciekawy jestem co oznaczają te błędy na necie szukam to masakra znalazłem że niby 103 jest od położenia wałka rozrządu ale nie wiem czy to na pewno to
Opublikowano

Właśnie podmieniłem cewke na 1 cylinderku z beru na bosch z e36 2.5 skasowałem błąd pojeździłem i nie wywala już mi tyle błędów ale jakoś nie zobaczyłem różnicy niewiem czy nie jest troche gożej wywala mi 3 błędy błąd sondy błąd o nr 123 i błąd 103 chciałem inpom sprawdzić vanosa ale powiem wam że nie ma żadnej kompletnie żadnej zmiany na parametrach czy to na wolnych czy to przy 4 tysiącach zaden parametr kompletnie się nie zmienia może vanos nie sczytuje lub nie steruje??? co możę być tą przyczyną?? a drugi temat autko jak pracowało na luzie wydawało mi się że w momencie jak przerywa coś raz na ileś sekund pukło w skrzyni dźwięk coś w stylu takim jak się prubuje wałem obrócić takie puk cichutkie ma ktoś pomysł na mojej e46 bolączki ;/ ktoś pewnie miał podobne objawy itd??

 

link do tego co pokazuje inpa z pracy vanos

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/42bc89c1ae232007.html

praca się nie zmienia bez względu czy obroty są jałowe czy 4 tyś

 

Błędy któe teraz wyskakują

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4223cc9e46af3116.html

trzeci błąd

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fadb2991f01daa5d.html

Opublikowano

Masz coś z Vanosem, sprawdź nastawnik vanosa i niech się ktoś mądrzejszy wypowie w tej sprawie.

Poza tym uwalona sonda za katem i czujnik temperatury na termostacie (tak jak wcześniej).

Za vanosa z tego co wiem odpowiadają czujniki położenia wałków (obydwu), nastawnik no i sam mechanizm. Także, któraś z tych rzeczy

 

UPDATE

Słaby z doicza jestem ale translator wszystko wyjaśnił :)

Einlass nockenwelle..... to czujnik położenia wałka dolotowego. Spróbuj podmienić na sprawny.

Opublikowano
dzięki ci kolego bardzo fajnie ze mi pomogłeś tak właśnie się zastanawiam czy ten czujnik mógłby mieć wpływ na te czynniki wczoraj przejechał się kumpel jego brat ma też 328 coupe i mówi żę dół jest znacznie słabszy niż u niego za to góra w normie tak od 3,5 -4 tyś idzie ale dół słąbiutki tak to wydlada jak by vanos był zacięty na 4 tyś albo coś takiego jest taka możliwość??
Opublikowano

Dowiedziałem się że błąd 238 jest to wypadanie cylindra nr 1 a co do błędu 103

to jest napewno czujnik położenia wałka rozrządu od strony ssącej (czyli ten obok nastawnika vanos) bo nowy kosztuje troszczeczkę wiadomo że zamienniki nie wchodzą w grę mógłby ktoś pomóc

Opublikowano

na niemieckim forum znalazłem takie błędy ktoś miał ja mam 123 oraz 103

A) motorelektronik:

- 123 Ansteuerung Kennfeldkühlung

- 103 Regel - VANOS Endlage Fehler Einlass Nockenwelle

- 18 Signal Nockenwellengeber Auslass

tłumaczenie odpowiedzi z niemieckiego forum

ma m Optymalnie, musisz zastąpić tylko wałka rozrządu wylotu czujnika, który nie jest wielka sprawa jeśli nadal przychodzi do niepowodzeniu VANOS-end pozycji, to albo elektromagnetyczny lub jednostka Vano należy wymienić ... bardzo drogie, jednak mało prawdopodobne.

Opublikowano
no właśnie kolego pisałeś ale o ssącym a oni coś piszą o wydechowym ( a tak z ciekawości może nie pracować vanos) inpa na parametrach vanosa nie drgneła w żadnej pozycji pedała gazu oczywiście na odpalonym aucie czy może vanos nie pracuje?? czy czujnik może być za to odpowiedzialny??
Opublikowano
Koledzy ale czy ten błą świadczyć może żę sam vanos jest padnięty?? co tam może paść że wywaliło by takie błędy?? czy to raczej sterowanie nim??
Opublikowano
Nikt na to pytanie Ci nie odpowie. Nie da się interpretować wszystkich błędów jednoznacznie. Jeden błąd może dotyczyć kilku mankamentów. Niestety musisz zacząć od początku, czyli czujnika.
Opublikowano
ok zaczne tak jak piszecie od czujnika wczoraj podpiełem becie pod kompa w celu sprawdzenia vanosa nawet minimalnie nic nie drgneły parametry a wydajd mi się żę gdyby nawet oringi na vanosie puszczały to dosłownie minimalnie by drgneło zrobiłem w inpie ten test vanos obroty podniosły się na 1400 -1500 obrotów coś zareagowało ale dalej zero zmian na wykresach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.