Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam wszystkich

Pragnę poinformować koleżanki i kolegów, że w dniu dzisiejszym odebrałem moje przerobione autko BMW F21 116i z 2012r z DYNOSOFT.

 

moc fabrycznie na pomiarze 144,2KM przy 4932 rpm (8 konny fabryczny bonus) i moment 249,3Nm przy 2845 rpm

moc po modyfikacji w trybie sport 213,8 KM przy 5503 rpm i moment 320,2 Nm przy 3313 rpm

 

PS.

Pozdrowienia i podziękowania dla Pana Wojtka z DYNOSOFT za wspaniałą i profesjonalną robotę.

Polecam.

Potwierdzam dynosoft jest ok robił mi pan wojtek dwa samochody i jestem zadowolony

pozdro i szerokości

Opublikowano (edytowane)
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

Czyli, zdecydowanie warto to zrobić :) .

Dzisiaj w końcu robiłem próby przyspieszenia do 100 na letnich oponach i mimo nie najlepszej pogody (przyczepność) udało mi się osiągnąć 6.3s :cool2:

Dodam jeszcze, że 400m zrobiłem równo w 14s :)

Edytowane przez irek.k
Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

 

Skąd takie informacje ? Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to ameryka :cool2:

Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

 

Skąd takie informacje ? Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to ameryka :cool2:

Tylko dla tych którym nie zależy na automacie. 114i z autoamtem nie był sprzedawany.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dobry czas irek i pomyśleć że to była taka niepozorna 116i

dzięki , też tak myślę :D

Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

 

Skąd takie informacje ? Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to ameryka :cool2:

 

Jak to skąd takie informacje?

Przecież to identyczny samochód poza programem.....

Opublikowano
No ale pytanie, czy bebechy silnika oraz osprzęt (turbo, wtryski etc) jest taki sam ? Bo fakt, że pojemność jest taka sama jeszcze nic nie zmienia, tłoki mogą np nie być poddane jakieś obróbce cieplno-chemicznej itp itd.
Opublikowano
Trzeba sprawdzić osprzęt silnika i tyle, ale widziałem juz wykres i teoretycznie 14i to jest to damo co 16i i 18i...roznicy sa pewnie w osprzęcie typu zawias, hamulce itp.
Opublikowano

Bmw generalnie dąży do unifikacji. Chwała są nawet że najnowsze diesel i benzyny maja 1/3 tych samych części.

Jeśli sprawdzisz na realoem to się doszukasz że części są identyczne, ale to są części zamienne, w fabryce rzeczywiście mogło pójść co innego, ale to bardzo malo prawdopodobnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No ale pytanie, czy bebechy silnika oraz osprzęt (turbo, wtryski etc) jest taki sam ? Bo fakt, że pojemność jest taka sama jeszcze nic nie zmienia, tłoki mogą np nie być poddane jakieś obróbce cieplno-chemicznej itp itd.

 

Dżizas.... temat przerabiany dwa lata temu.... :duh:

Weź przejrzyj stare posty i poszukaj trochę.

Czy naprawdę uważasz, że dla samochodów stworzonych dla Fahrschule, BMW poddał tłoki "obróbce cieplno-chemicznej" jak to ładnie napisałeś?

Chyba szybciej zmienili by aluminium z którego tłoki są zrobione, bo było by taniej... :)

114/116 i 118 to takie same samochody. 114 i 116 nie różni się niczym poza programem. 118 różni się wydechem za katalizatorem 2,5 cala vs 2 cale, dyfrem i przednimi hamulcami.

Silnikowo to identyczne samochody i nie mam na myśli tylko pojemności...

Opublikowano

Jest inne przełożenie główne.

118 ma krótsze przełożenie główne: 3,077:1.

Natomiast 114 i 116 mają trochę dłuższe przełożenie główne 2,813:1

125 to już całkiem inna bajka, ale to także inny silnik.

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

Czyli, zdecydowanie warto to zrobić :) .

Dzisiaj w końcu robiłem próby przyspieszenia do 100 na letnich oponach i mimo nie najlepszej pogody (przyczepność) udało mi się osiągnąć 6.3s :cool2:

Dodam jeszcze, że 400m zrobiłem równo w 14s :)

Kurczę, aż sie wierzyć nie chce w te 6.3, to wychodzi trochę szybciej niż seria 125i (6,4) i dużo szybciej niż 118i z boxem( AC Schnitzer podaje 7,1)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Jestem posiadaczem BMW F20, 2013 z silnikiem 114i, chciałbym zwiększyć moc o około 20-30 KM, czy jest to bezpieczne? Rozmawiałem z jedna z firm zajmujących się chiptuningiem, wspominali ze 114i, 116, 118 to te same silniki i spokojnie można zwiększyć moc do 170KM, czy faktycznie można tak zrobić bez żadnych konsekwencji w postaci psującego się później silnika?

 

Jeszcze jedno pytanie, jeżeli pokusiłbym się o zwiększenie mocy do 170 KM to czy powinienem zmienić ogumienie na szersze?

 

Byłbym ogromnie wdzięczny za wszelkie info odnośnie chiptuningu w tym silniku.

 

Z góry dzięki!

Przemek

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jakie masz teraz opony? Rozumiem, ze skrzynia manual? Raczej przeciwników upgradu silnika nie znajdziesz na tym forum :D Jak ze wzgl. na nikle doswiadczenie nie bede sie wypowiadal. Wiesz, ze po wgraniu nowego programu istnieje mozliwosc utraty gwarancji, jezeli taka posiadasz?
Opublikowano

Musiałbym sprawdzić dokładnie ogumienie ale z tego co pamiętam to chyba 195/65/16 jakoś tak...

Odnośnie upgrade to kwestia czy zwiększać do 130 kilka czy do 170...wydaje mi się iż przy zwiększeniu mocy o około 25% nie powinno być żadnych problemów ( chociaż nie ukrywam iż kusi 170 KM ) szczególnie ze 114i i 116 to te same silniki, w 118i słyszałem że są już podobno nieco inne hamulce...nie jestem jednak pewien...

 

Odnośnie gwarancji to właśnie się skończyła. ( posiadam jedynie pakiet serwisowy )

 

Pozdrawiam,

Przemek

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tak jak jest napisane wczesniej w tym watku, 118i ma wieksze hamulce z przodu, szerszy wydech i inne przelozenie. Silnik ten sam. Przy odpowiedniej eksploatacji nie powinno byc problemow.

Przy 170 hp 195 to pewnie troche malo, chyba ze lubisz sie slizgac tak jak jeden z kolegow, ktory przy 200 hp mial 195 opony :D Ja przy seryjnych 170 hp i zimowkach 205 w automacie na suchym musialem sie troche nameczyc, zeby trakcja zamigala, wiec przy manualu powinno byc w sam raz.

Opublikowano

Dzięki za info:)

Ogumienie pewnie i tak zmienię...

 

Generalnie jest to auto użytkowane w głównej mierze przez żonę która robi nim do 10 000 rocznie wiec może się i skusze na te 170 KM :)

 

Pozdro,

Przemek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Jestem posiadaczem BMW F20, 2013 z silnikiem 114i, chciałbym zwiększyć moc o około 20-30 KM, czy jest to bezpieczne? Rozmawiałem z jedna z firm zajmujących się chiptuningiem, wspominali ze 114i, 116, 118 to te same silniki i spokojnie można zwiększyć moc do 170KM, czy faktycznie można tak zrobić bez żadnych konsekwencji w postaci psującego się później silnika?

200KM z tego silnika to nie problem, nawet 210, i dobrze sobie z tym radzą :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.