Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A myślisz ze masters łamie te zabezpieczenia? Śmiem wątpić. Raczej ma dobre kontakty i kasę na to by wykupić wiedzę jak to robić od osób które faktycznie to łamią. Ma na tyle wysokie ceny i obrot, ze mu sie inwestycja zwroci. Nawet jak trzeba wybulic 10 k euro czy wiecej. Owszem on jest zwykle pierwszy w Polsce, ale nie na świecie.

 

Ja nie chcę sie przekomarzać, który co robi, który pierwszy czy który lepszy, bo wszyscy z nich czekają aż zabezpieczenia złamią Włosi, a potem kopiują programy uważając je za swoje... :) hehehe :) W końcu to dobry interes....

 

Wygląda na to, że dopóki ktoś nie złamie zabezpieczenia, trzeba będzie posilić się boxem.

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak piszesz. Pierwszy jest ten kto ma dojścia lub może wyłożyć odpowiednia gotówkę. Jednak wydaje sie ze ten biznes jest na wymarciu. Producenci za dużo na tym tracą. Każde zabezpieczenie oczywiscie da sie obejść. Tylko, ze jak sie zrobi je odpowiednio dobre, to przestaje to być opłacalne. Jeśli zabezpieczenie zostanie złamane po 5 latach od produkcji, to producent w zasadzie nie straci na tym. Nie będzie po prostu sytuacji, ze ktoś kupi 116i 30 tys taniej po to by zrobić chipa na 210 KM i mieć dynamikę na poziomie 125i.

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Napisałeś ze do 120d jest program. Miałeś na myśli 120d F20?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jest dokładnie tak jak piszesz. Pierwszy jest ten kto ma dojścia lub może wyłożyć odpowiednia gotówkę. Jednak wydaje sie ze ten biznes jest na wymarciu. Producenci za dużo na tym tracą. Każde zabezpieczenie oczywiscie da sie obejść. Tylko, ze jak sie zrobi je odpowiednio dobre, to przestaje to być opłacalne. Jeśli zabezpieczenie zostanie złamane po 5 latach od produkcji, to producent w zasadzie nie straci na tym. Nie będzie po prostu sytuacji, ze ktoś kupi 116i 30 tys taniej po to by zrobić chipa na 210 KM i mieć dynamikę na poziomie 125i.

 

IMO zabezpieczenia beda coraz lepsze, szczegolnie w epoce unifikacji silnikow - bo inaczej to 114i bedzie liderem sprzedazy :D

Do tego dochodzi fakt iz chipy a wlasciwie jakakolwiek ingerencja w sterownik sa obecnie bardzo latwe do wykrycia, co oznacza ze wiele osob nie bedzie podejmowala ryzyka przez przynajmniej 2 lata gwarancji,a byc moze dluzej w przypadku coraz bardziej popularnej przedluzonej gwarancji.

Wszystko sprowadza sie do tego, ze teraz bardziej niz kiedykolwiek trzeba liczyc sie z tym ze przez przynajmniej kilka lat od zakupu zwiekszenie mocy auta z takich badz innych wzgledow moze nie byc mozliwe / moze sie nie kalkulowac - nie zaleznie od teoretycznego potencjalu motorowni.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Możesz wskazać jakiś przykład ?

 

Teraz to już nawet nie pamiętam które firmy to proponowały.

Nie interesuje mnie klekot więc niestety nie zapisywałem kto ma do tego czy do czegoś innego.

Interesowała mnie benzynka 1,6 i 2.0 i to wszystko.

Myślę, że jak ktoś będzie chciał zmodyfikować 120d to podzwoni, poszuka i się dowie.

Można zacząć od programu, który jest dostępny w ASO.... benzynki tej opcji niestety nie mają.

Opublikowano

A już myślałem ze Ty serio. Bo wiesz, ja dzwonię szukam i nic.

 

Wszyscy myślą ze jak N47 184KM robią w E90 to tak samo zrobią w F20/F30. Ale tylko myślą. BMWP kit to oczywiscie co innego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Masters mi odpisal ze robia w f20 120d. Cena ok 2000 pln. Przed serwisem czyszcza i wgrywaja standard, twierdza ze nie do wykrycia. Ponowne wgranie 200 pln jesli nie bylo aktualuzacji softu w serwisie, jesli byla to 800 pln bo zaczynaja od poczatku.

Oczywiscie z hamownia.

Opublikowano
Masters mi odpisal ze robia w f20 120d. Cena ok 2000 pln. Przed serwisem czyszcza i wgrywaja standard, twierdza ze nie do wykrycia. Ponowne wgranie 200 pln jesli nie bylo aktualuzacji softu w serwisie, jesli byla to 800 pln bo zaczynaja od poczatku.

Oczywiscie z hamownia.

 

Program jest jak najbardziej do wykrycia jesli serwis zrobi chociazby logi dynamiczne i zerknie na wartosci cisnienia doladowania i paliwa.

Co do powrotu do seryjnego programu i odwiedzin w ASO - tutaj tez nie jest tak rozowo, bo jesli zechca szczegolowo sprawdzac to sie okaze ze licznik programowan i / badz CRC programu sie nie zgadza z tym co maja u siebie w bazie. Oczywiscie nikt nie bedzie sie zaglebial w tego typu detalu przy rutynowej wymianie oleju / klockow / filtrow, ale w przypadku roszczen gwarancyjnych moze sie okazac ze jest to jak najbardziej praktykowane.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Masters mi odpisal ze robia w f20 120d. Cena ok 2000 pln. Przed serwisem czyszcza i wgrywaja standard, twierdza ze nie do wykrycia. Ponowne wgranie 200 pln jesli nie bylo aktualuzacji softu w serwisie, jesli byla to 800 pln bo zaczynaja od poczatku.

Oczywiscie z hamownia.

 

Anwood, dzieki za info.

 

A już myślałem ze Ty serio. Bo wiesz, ja dzwonię szukam i nic.

 

Wszyscy myślą ze jak N47 184KM robią w E90 to tak samo zrobią w F20/F30. Ale tylko myślą. BMWP kit to oczywiscie co innego.

 

Ech... Czyli jednak można :)

Opublikowano

Dopóki nie zobaczę wykresu dalej pozostanę sceptyczny.

 

Ci tez sie chwalili ze robią. Do czasu.

 

http://www.shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=257&engine=3123

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co ustalilem problemem są nowe obudowy. Trzeba je rozklejać z dwóch stron i jest bardzo duże ryzyko uwalenia komputera. Po prostu BMW zabezpieczyło się mechanicznie przed chipowaniem...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Obudowa problemem raczej nie jest. W Kreatorze, komputer został otwarty, a następnie zamnknięty bez problemów.

Problem nadal tkwi w komunikacji.

Opublikowano
Obudowa problemem raczej nie jest. W Kreatorze, komputer został otwarty, a następnie zamnknięty bez problemów.

Problem nadal tkwi w komunikacji.

Ale Ty piszesz o 116i a ja o 120d

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trzeba kogoś znajomego zatrudnić w Hartge i wszystko będzie wiadomo :)

Ewentualnie proponuje rzucić temat na akademik jakiejś polibudy, chłopaki na pewno złamią zabezpieczenia :)

Z góry sorry, musiałem się jakoś podpiąć do tematu :wink:

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Chyba jeszcze Hartge jest ale cena pewnie podobna. Do diesla taki sam dramat, skończylo sie dobre :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.