Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyjechałem z warsztatu i nie wziąłem ze sobą. Zadzwoniłem więc i poprosziłem na maila.

Jak tylko otrzymam od Kreatora na maila to wrzucę tutaj.

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Chyba nie podejrzewasz mnie o taki banał :)

Komp został rozebrany... komunikacji nadal brak.

A kto sie tym zajmował ?

 

Kreator mocy.

 

Tak sie jeszcze zapytam - czy sa jakies problemy w naszych autach wynikajace z odbycia pomiaru na homowni ? W niektorych np. wyskakuje blad ABS ktory nastepnie trzeba wykasowac podlaczajac sie do komputera.

Swoja droga czy moze ktos polecic kogos w Warszawie majacego dosiwadczenie w chiptuningu BMW? Najlepiej majacego rowniez pewna baze oryginalnych programow - w moim przypadku chodzilo by o wgranie / modyfikacje seryjnego programu na ten z 118i 2.0.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano (edytowane)
Podjedz na mineralną. Do rogala. (R-performance). W moich owszem kontrolki się świeciły ale wszystko wróciło do normy po kilkuset metrach. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Podjedz na mineralną. Do rogala. (R-performance).

 

Napisalem mu maila ale jak narazie brak odpowiedzi. W przyplywie wolnego czasu postaram sie podskoczyc tam osobiscie.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Niestety jak wynika z moich poszukiwań metody zabezpieczeń przed chipowaniem są coraz skuteczniejsze i współczesne modele (F30/F20) i ich silniki pozostają na razie nie chipowalne nie licząc dużych i drogich tunerow niemieckich, którzy prawdopodobnie robią chip tuning we współpracy z BMW lub oferują boxy. Co ciekawe dotyczy to także silników które wcześniej dawały się chipowac. Np. Diesle 2.0 184KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Podjedz na mineralną. Do rogala. (R-performance).

 

Napisalem mu maila ale jak narazie brak odpowiedzi. W przyplywie wolnego czasu postaram sie podskoczyc tam osobiscie.

Tutaj pan wszystko ładnie wyjaśnia. http://m.youtube.com/#/watch?v=bSro_n0DM6Y&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DbSro_n0DM6Y&gl=PL :)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Podjedz na mineralną. Do rogala. (R-performance).

 

Napisalem mu maila ale jak narazie brak odpowiedzi. W przyplywie wolnego czasu postaram sie podskoczyc tam osobiscie.

Tutaj pan wszystko ładnie wyjaśnia. http://m.youtube.com/#/watch?v=bSro_n0DM6Y&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DbSro_n0DM6Y&gl=PL :)

 

Tez trafilem na ten filmink, natomiast 'pewnym' problemem jest moja zero znajomosc jęz. niemieckiego :oops:

Z opisu po angielsku zamieszczonego pod filmem wnioskuje ze wedlug goscia trzeba miec cale ECU z 118i:

Make the BMW 116i to 118i. You must change the ECM and take the ECM from the 118i. The only difference between the machines is the Software. It is not possible to transfer the SW from 118i to ECM from 116i.The result is a"parity" error.Go to a scrapyard and look for ECM from 118i. The dealer will also take Your ECM and it is a fair deal. Hint: works only with the 2 l machines,compression 12-1 and most Power at 6000 number of revolutions

 

Szczesliwego Nowego Roku :D

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Przepraszam najmocniej, ale zaczyna robić się burdel w temacie...

jesteśmy na forum BMW, podforum Seria jeden i jeszcze podforum F20.

Wszystko to co opisywane jest powyżej a także koleś na youtube tyczy się starszych modeli i w dodatku tylko 2.0 n/a.

Dlaczego o tym mówię...? Nie wiem jak jest w starszych modelach, ale w F20 ECU do 116i i do 118i jest identyczne. Jest to ta sama część. Numer części jest identyczny, różni się więc tylko oprogramowanie które jest wgrywane..... no właśnie... gdzie? W serwisie?

Opublikowano
Przeprasżam za to OT. Jeśli znasz angielski i chcesz zadzwonić to mogę ci wysłać namiary na gościa w UK ktory deklaruje ze robi F20. Nie widziałem nigdy jego roboty, ale może faktycznie jest w stanie...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Przepraszam najmocniej, ale zaczyna robić się burdel w temacie...

jesteśmy na forum BMW, podforum Seria jeden i jeszcze podforum F20.

Wszystko to co opisywane jest powyżej a także koleś na youtube tyczy się starszych modeli i w dodatku tylko 2.0 n/a.

Dlaczego o tym mówię...? Nie wiem jak jest w starszych modelach, ale w F20 ECU do 116i i do 118i jest identyczne. Jest to ta sama część. Numer części jest identyczny, różni się więc tylko oprogramowanie które jest wgrywane..... no właśnie... gdzie? W serwisie?

 

Offtopic'i na forum to normalna rzecz, nie ma co sie burzyc :mrgreen:

Jesli chodzi o podejscie BMW to co do zasady nie flash'uja istniejacych ECU (chyba ze w przypadku wyjscia fabrycznych poprawek do posiadanego programu). Zwroc uwage ze nawet w przypadku fabrycznych Performance Power Kit w zestawie jest 'czysty' ECU, ktory nastepnie kodowany konkretnie pod Twoje auto, pomimo iz od strony technicznej nie ma zadnych przeciwskazan by wykorzystac dotychczasowe ECU. Prawdopodobnie chca uniknac sytuacji aby na rynku krazyly 'pirackie' wersje.

Zastanawiam sie czy ktorys z tunerow dysponuje oryginalnymi fabrycznymi programami BMW do serii 1 tak aby taki OEM mozna bylo wgrac bezposrednio do posiadanego ECU - ponoc w ASO wyglada to tak ze przychodzi czysty ECU z kode aktywacyjnym, nastepnie ASO laczy sie z Monachium i za posrednictwem kodu sciaga / wgrywa wlasciwy soft. Moze byc tak ze wklejony filmik ma zasotosowanie zarowno w przypadku E8x i F20 - jesli dobrze zrozumialem jakims rozwiazaniem moze byc zakup uzywanego ECU z 118i i dokodowanie reszty auta pod nowy ECU zamiast przekodowywanie samego ECU.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Off topic jest akceptowalny ale nie do stopnia gdzie zmienia się całkiem temat. Wtedy trzeba zmienić tytuł tematu bo byłby po prostu mylny.

 

Ok. do rzeczy:

 

 

Zastanawiam sie czy ktorys z tunerow dysponuje oryginalnymi fabrycznymi programami BMW do serii 1 tak aby taki OEM mozna bylo wgrac bezposrednio do posiadanego ECU -

 

No właśnie w tym jest problem u tunerów.

Problem nie jest w tym aby napisać program do danego silnika, bo to nawet ja zrobię sobie sam.

Problem leży w komunikacji z komputerem, gdzie tunerzy nie mają możliwości komunikacji z komputerem a co za tym idzie, nie mają możliwości wgrania nowych map. Ściągnięty został program seryjny od 118i i była próba wgrania go do komputera 116i. Niestety nieudana.

Dlatego też wszystko co jest na chwilę obecną możliwe to boxy.

Schnitzer, Kelleners.... oferują tylko boxy bo nie ma możliwości wgrania nowego programu.

Schnitzer przegiął trochę i krzyczy około 10.000 zł za boxa.

Na ofertę Kelleners czekam.

 

ponoc w ASO wyglada to tak ze przychodzi czysty ECU z kode aktywacyjnym, nastepnie ASO laczy sie z Monachium i za posrednictwem kodu sciaga / wgrywa wlasciwy soft. Moze byc tak ze wklejony filmik ma zasotosowanie zarowno w przypadku E8x i F20 - jesli dobrze zrozumialem jakims rozwiazaniem moze byc zakup uzywanego ECU z 118i i dokodowanie reszty auta pod nowy ECU zamiast przekodowywanie samego ECU.

 

Ok. Możliwe.

Rozwiązaniem więc był by zakup czystego ECU w ASO za około 5000 zł i podanie numeru VIN od 118i i w ten sposób mieć wgrane mapy od 118i, tak?

Czy jak to inaczej widzimy?

Musi być rozwiązanie.

Nie ma rzeczy niemożliwych.

Zadałem pytanie w innym temacie... co można kodować w F20? Wie ktoś? Coś?

Opublikowano
Ściągnięty został program seryjny od 118i i była próba wgrania go do komputera 116i. Niestety nieudana.

 

Czyli rozumiem ze tunerzy maja dojscie do seryjnych programow? Bo jak rozumiem skoro nie byla mozliwa proba komunikacji z komputerem w Twoim aucie to sytuacja wygladala by analogicznie w przypadku proby zgrania programu z seryjnego F20 118i...

 

Ok. Możliwe.

Rozwiązaniem więc był by zakup czystego ECU w ASO za około 5000 zł i podanie numeru VIN od 118i i w ten sposób mieć wgrane mapy od 118i, tak?

Czy jak to inaczej widzimy?

Musi być rozwiązanie.

Nie ma rzeczy niemożliwych.

Zadałem pytanie w innym temacie... co można kodować w F20? Wie ktoś? Coś?

 

Podstawowa kwestia to czy ASO w ogole sprzedaje czyste ECU? Moze sie okazac ze przy probie zamawiania musisz podac konkretny VIN tak ze ostatecznie odbierasz nie czyste a juz zakodowane ECU pod konkretne auto.

W przypadku jesli podasz VIN od 118i bedziesz mial mapy od 118i natomiast ECU nie bedzie zapewne chodzilo z reszta elektroniki w aucie. Stad IMO pewnie lepszym (tanszym a funkcjonalnie ekwiwalentnym) rozwiazaniem jest kupno uzywanego ECU z 118i (w przypadku E8x ok. 1k PLN, w przypadku F20 byc moze podobnie zaleznie od konkretnego przypadku / deala) i dokodowanie pod ten ECU reszty elektroniki (wyposazenie, immobilizer) w aucie - juz nie u tunera a u speca od elektorniki / doposazania / kodowania jacy oglaszaja sie np. na tym forum. Ew. plusem takiej kombinacji byla by mozliwosc powrotu do serii poprzez podmiane ECU i ponowne przekodowanie reszty elektroniki pod pierwotny ECU.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Podjedz na mineralną. Do rogala. (R-performance).

 

Rogal jest mocno zajęty, jest b. sympatyczną osobą ale TP ogarnia słabiutko, napisałem słabiutko bo szanuję go jako tunera i bardzo szanuję jako człowieka...

 

w F20 ECU do 116i i do 118i jest identyczne. Jest to ta sama część. Numer części jest identyczny, różni się więc tylko oprogramowanie które jest wgrywane..... no właśnie... gdzie? W serwisie?...

 

sterownik jest idenytczny ale podzespoły pod, który zrobiony jest seryjny program już nie...

 

tak jak koledzy Ci wyżej napisali do auta jest przypisany VIN do VINu jest przypisany konkretny program, jakakolwiek zmiana programu (nawet jak dokodujesz sobie składanie lusterek z pilota) jest jednoznaczna z utratą gwarancji, miałem taką sprawę, załączyłem pismo BMW w sprawie cofnięcia mi gwarancji, jak ASO ma wątpliwość co do ori programu to wysyłają program do BMW AG (opisałem kiedyś to dokładnie na przykładzie mojej osoby), tam program jest sprawdzany czy jest zgodny z wzorcem, jak NIE to wpis i automatyczna utrata gwarancji...

 

jak chcesz zmienić program silnika z zabezpieczeniam a akceptujesz "chamstwo/specyficzne podejście do Klienta" to jedynym rozwiązaniem jest MASTERS z W-wy...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Co to jest TP?

 

Odnośnie Rogala. Owszem masz racje jeszcze 3 lata temu jak robiłem u niego program w 318d to robił to pierwszy raz i wyszło średnio. Nie mówię ze zle bo nawet mi się nie chciało na poprawki jechać ale do ideału trochę brakuje. Natomiast program zrobiony przez niego pol roku twmu w jedynce oceniam jako pierwsza klasa. I do tego zrobiony całkowicie pod moje sugestie z niskim momentem maksymalnym. Auto jeździło swietnie dynamika wzrosła niewiarygodnie nie tylko subiektywnie, ale i po pomiarach. Chłop się uczy i uważam efekty ma świetne. Ostatnio wyrzucony wykres na forum dla n47 177KM jest wręcz rewelacyjny.

 

Być może masters jest jeszcze lepszy, ale powiem szczerze trudno mi sobie wyobrazić by człowiek który ma problemy z formulowaniem poprawnych zdań po polsku był wybitnym specjalista. Może jestem w dużym błędzie.

 

Wracając do meritum. W tym przypadku (116i 2.0) żadna wielka wiedza chyba nie jest potrzebna. Moim zdaniem warto najpierw podjechać do Rogala. Jak sobie nie poradzi to spróbować u mastersa.

 

Btw czym rogal jest tak zajęty ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

sterownik jest idenytczny ale podzespoły pod, który zrobiony jest seryjny program już nie...

 

tak jak koledzy Ci wyżej napisali do auta jest przypisany VIN do VINu jest przypisany konkretny program, jakakolwiek zmiana programu (nawet jak dokodujesz sobie składanie lusterek z pilota) jest jednoznaczna z utratą gwarancji, miałem taką sprawę, załączyłem pismo BMW w sprawie cofnięcia mi gwarancji, jak ASO ma wątpliwość co do ori programu to wysyłają program do BMW AG (opisałem kiedyś to dokładnie na przykładzie mojej osoby), tam program jest sprawdzany czy jest zgodny z wzorcem, jak NIE to wpis i automatyczna utrata gwarancji...

 

jak chcesz zmienić program silnika z zabezpieczeniam a akceptujesz "chamstwo/specyficzne podejście do Klienta" to jedynym rozwiązaniem jest MASTERS z W-wy...

 

Panowie... chyba nie rozumiemy się troszkę, bo ten temat wraca jak bumerang.

Nie obchodzi mnie czy się traci gwarancję czy też nie. Gdybym martwił się o gwarancję to nie poruszałbym żadnego tematu związanego z modyfikacją pojazdu bo byłoby to marnowanie czasu. Jak będę się martwił o gwarancję to założe nowy temat p.t. "warunki utrzymania lub utraty gwarancji" :)

 

AO, Master's, czyli Mr G.S., podobnie jak inni, wymiękł przy parę tygodni temu kiedy został zapytany o nowe F20.

 

W najgorszym przypadku zamiast stałej większej mocy trzeba będzie dopalić z podtlenku azotu w razie potrzeby i tyle :)

Opublikowano

Myślę, że jeśli ktoś sie na czymś nie zna, nie powinien się za to brać.... :)

System mokry zapoda zarówno gaz jak i benzynę... problem rozwiązany.

Opublikowano
Myślę, że jeśli ktoś sie na czymś nie zna, nie powinien się za to brać.... :)

System mokry zapoda zarówno gaz jak i benzynę... problem rozwiązany.

Tylko jak to wpłynie na sterowanie silnikiem? Znasz kogos kto to implementowal w tym silniku?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Myślę, że jeśli ktoś sie na czymś nie zna, nie powinien się za to brać.... :)

System mokry zapoda zarówno gaz jak i benzynę... problem rozwiązany.

Tylko jak to wpłynie na sterowanie silnikiem? Znasz kogos kto to implementowal w tym silniku?

 

Póki co chyba wszyscy dobrze wiemy, że nikt nic nie robił w tym silniku.....

Opublikowano
AO, Master's, czyli Mr G.S., podobnie jak inni, wymiękł przy parę tygodni temu kiedy został zapytany o nowe F20.

 

MASTERS czyli P. Marek Staszewski i P. Krzysztof Konicki, jak oni nie ogarną TP (tunig protection) to w Polsce nikt tego nie zrobi...

 

P.Marek dla mnie/wiekszości to "prostak" ale nie ma co ukrywać jest niestety najlepszy w łamaniu zabezpieczeń, sam program tak jak słusznie napisałeś to już "łatwizna"...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Ach, jeśli mowimy o samym łamaniu zabezpieczeń to pełna zgoda. Rogal wprost mi mówił, ze mu nie zależy na tym by jako pierwszy coś móc wygrywać programy do jakiegoś silnika. Z tego co zrozumiałem raczej ma ostrożne podejście i woli poczekać jak sie nowinki sprawdzają.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ach, jeśli mowimy o samym łamaniu zabezpieczeń to pełna zgoda. Rogal wprost mi mówił, ze mu nie zależy na tym by jako pierwszy coś móc wygrywać programy do jakiegoś silnika. Z tego co zrozumiałem raczej ma ostrożne podejście i woli poczekać jak sie nowinki sprawdzają.

 

Hmmm... posunę się tutaj do stwierdzenia, że to nie jest kwestia tego, że nie zależy na tym aby być pierwszym, ani czekania jak się nowinki sprawdzają, tylko kwestia tego, że nie umie złamać zabezpieczenia jako pierwszy.

Jak już ktoś złamie zabezpieczenie to potem każdy będzie już wgrywał programy.

Najlepszym dowodem na to jest choćby 120d do którego praktycznie każdy już oferuje program.

Opublikowano
A myślisz ze masters łamie te zabezpieczenia? Śmiem wątpić. Raczej ma dobre kontakty i kasę na to by wykupić wiedzę jak to robić od osób które faktycznie to łamią. Ma na tyle wysokie ceny i obrot, ze mu sie inwestycja zwroci. Nawet jak trzeba wybulic 10 k euro czy wiecej. Owszem on jest zwykle pierwszy w Polsce, ale nie na świecie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.