Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj przez przypadek trafiłem na wyniki i osiągane przyrosty (oczywiście szacunkowe) większości silników w noych BMW serii 1 (F20).

Przygotowałem małe podsumowanie i zestawienie.

 

Silniki turbo diesel:

http://img32.imageshack.us/img32/1710/dieself20.jpg

Tu żadnych wielkich niespodzianek nie ma, silniki znane z poprzedniej serii 1 i wyniki też.

Co zauważyłem to wersja 116d wychodzi z dwoma silnikami: 2.0d i 1.6d. Wersja 1.6d nazywa się EfficientDynamics Edition i pali bardzo mało.

Wyniki oczywiście szacunkowe, dotyczą tylko modyfikacji programu, co jak wiadomo w przypadku nowego auta wiąże się z utrata gwarancji producenta.

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć II.

Silniki turbo benzyna:

 

http://img94.imageshack.us/img94/3022/benzynaf20.jpg

 

Tu najciekawszy wydaje się silnik 116i, bo przyrost okazał się bardzo duży. Do tego taki sam jak 118i.

Według mnie bardzo ciekawa opcja, jak już skończy się właścicielowi gwarancja ;)

Opublikowano
Cześć II.

Silniki turbo benzyna:

 

http://img94.imageshack.us/img94/3022/benzynaf20.jpg

 

Tu najciekawszy wydaje się silnik 116i, bo przyrost okazał się bardzo duży. Do tego taki sam jak 118i.

Według mnie bardzo ciekawa opcja, jak już skończy się właścicielowi gwarancja ;)

 

Tak jak pisałem kilka miesięcy temu: to dlatego że 116i i 118i tak naprawdę są identyczne poza oprogramowaniem. 116 to nic innego jak zdławiona 118.

Dlatego też efekt końcowy na 116 będzie taki sam jak 118.

Bardziej zastanawiam się jak serwis jest w stanie wykryć inny program.

W produktach VWAG serwis nie jest w stanie wejśc na poziom programu i zweryfikować dane. Mam wątpliwości że serwisanci BMW mają więcej opcji aby dłubac w mapach programów. Z innego poziomu raczej nie są w stanie stwierdzić czy mapa jest zmieniona czy nie....

Czy ktoś wie cos innego?

Opublikowano

Ciekawe co da się wycisnąć z 114i? czy podzespoły są dokładnie takie same?

 

Bo gdyby można w 114i mieć np. 170/210KM to już całkiem fajna sprawa :D

Opublikowano
Ciekawe co da się wycisnąć z 114i? czy podzespoły są dokładnie takie same?

 

Bo gdyby można w 114i mieć np. 170/210KM to już całkiem fajna sprawa :D

 

Wszedłem na stronkę podzespołów poszczególnych modeli i szybkie zernięcie na silnik, głowicę, kolektor wydechowy i turbo pokazują że 114i i 118i są takie same....

Trzeba zerknąć okiem głębiej czy nie ma innych zmian. Jeśli nie... to nie widzę przeszkód.

Opublikowano
Ciekawe co da się wycisnąć z 114i? czy podzespoły są dokładnie takie same?

 

Bo gdyby można w 114i mieć np. 170/210KM to już całkiem fajna sprawa :D

 

Wszedłem na stronkę podzespołów poszczególnych modeli i szybkie zernięcie na silnik, głowicę, kolektor wydechowy i turbo pokazują że 114i i 118i są takie same....

Trzeba zerknąć okiem głębiej czy nie ma innych zmian. Jeśli nie... to nie widzę przeszkód.

 

Jesli tak faktycznie by bylo to 114i +chip moze sie okazac jedna z tanszych opcji na fabrycznie nowe auto z moca > 200KM a juz napewno na >200KM + RWD :D

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

Jeżeli to ten sam silnik co montowany jest w mini czy nowych peugeotach to można zrobić z 114i 200 km. W peugeotach 1.6 mają po 200 km, natomiast w mini jwc jest z 1.6 zrobione 211 km. Należałoby wszystko posprawdzać, a na pewno po tuningu zmienić opony na szersze i przystosowane do większych prędkości. Pytanie jeszcze co z układem hamulcowym bo zapewne też czymś się różni. Jeżeli tylko wystarczyłaby zmiana oprogramowania to byłoby pięknie.

 

Potrzeba do tego dobrego speca, żeby to miało ręce i nogi ale propozycja posiadania nowego bmw z 200 km za 120 tys. zł (dobrze wyposażone) z tylnym napędem jest nad wyraz kusząca...

Opublikowano
Pytanie jeszcze co z układem hamulcowym bo zapewne też czymś się różni. Jeżeli tylko wystarczyłaby zmiana oprogramowania to byłoby pięknie.

 

114i i 116i maja 15-calowy układ hamulcowy Basic, 15 cali z przodu; 118i ma 16-calowy układ hamulcowy Basic, 16 cali z przodu.

Natomiast do wszystkich wersji mozna zamowic duzy hamulec ///M tyle ze warunkiem jest tutaj uprzedni wybor M-pakietu.

Inna mozliwosc na poprawe hamowania to oczywiscie wymiana tarcz / klockow / plynu.

Pzdr, MtothaJ
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć II.

Silniki turbo benzyna:

 

 

 

Tu najciekawszy wydaje się silnik 116i, bo przyrost okazał się bardzo duży. Do tego taki sam jak 118i.

Według mnie bardzo ciekawa opcja, jak już skończy się właścicielowi gwarancja ;)

Skąd te dane? Ma ktoś info o faktycznym modzie?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Spodobał mi się mod 125d :) fajnie musi to chodzić , coś takiego mieć w coupe miodzio

Moim zdaniem słabo.

 

IMO to ze klekot nie przystaje do coupe to oczywistosc :cool2:

W E8x wybor diesela byl w jakims sensie jedynym rozsadnym rozwiazaniem z racji braku sensownych silnikow benzynowych na podstawowym i srednim szczeblu oferty.

Natomiast w F20 naprawde nie ma powodu by sie z nim meczyc :D

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Spodobał mi się mod 125d :) fajnie musi to chodzić , coś takiego mieć w coupe miodzio

Moim zdaniem słabo.

 

IMO to ze klekot nie przystaje do coupe to oczywistosc :cool2:

W E8x wybor diesela byl w jakims sensie jedynym rozsadnym rozwiazaniem z racji braku sensownych silnikow benzynowych na podstawowym i srednim szczeblu oferty.

Natomiast w F20 naprawde nie ma powodu by sie z nim meczyc :D

To jedno, a drugie to ledwie 250 KM po chipie. Z 123d po 2010 r wychodziło wiecej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Bardziej zastanawiam się jak serwis jest w stanie wykryć inny program.

W produktach VWAG serwis nie jest w stanie wejśc na poziom programu i zweryfikować dane. Mam wątpliwości że serwisanci BMW mają więcej opcji aby dłubac w mapach programów. Z innego poziomu raczej nie są w stanie stwierdzić czy mapa jest zmieniona czy nie....

Czy ktoś wie cos innego?

 

W momencie kiedy samochód jest podpięty pod komputer w serwisie panowie z Monachium mogą go dokładnie prześwietlić. Ale raczej tego nie robią.

Dopiero gdy jest jakaś naprawa gwarancyjna, wysyłany jest wniosek z raportem i wtedy wszystko jest dokładnie sprawdzane.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć II.

Silniki turbo benzyna:

 

http://img94.imageshack.us/img94/3022/benzynaf20.jpg

 

Tu najciekawszy wydaje się silnik 116i, bo przyrost okazał się bardzo duży. Do tego taki sam jak 118i.

Według mnie bardzo ciekawa opcja, jak już skończy się właścicielowi gwarancja ;)

 

Matti,

Wracam do tego tematu bo zacząłem się interesować tematem....

Powiedz mi, skąd wziąłeś tą listę i kto podał takie informacje?

 

Moja Jedynka wylądowała na hamowni. Na mapie Eco wyszło 135KM, na mapie Comfort 150KM, a na sporcie nie dało rady zmierzyć bo nie udało się wyłączyć kontrolę trakcji.

Nowego programu nie udało się wgrać ponieważ nie można skomunikować się z komputerem...

Oj wyglada na to, że nie będzie tak hop-siup :)

 

Przy okazji wyszła jeszcze jedna różnica pomiędzy 116i a 118i: inny układ wydechowy. 116i ma układ o przekroju 52mm, a 118i ma ukłąd o przekroju 60mm. Warto więc z 116i to zmienić jako pierwsze.

Opublikowano

O wgrywaniu przez obd zapomnij. Trzeba rozbierać komp i programowac mapy "na stole"

 

Tu piszą ze w przygotowaniu. http://www.shiftech.be/reprogrammation.php?model=4&serie=22&year=257&engine=3203

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Chyba nie podejrzewasz mnie o taki banał :)

Komp został rozebrany... komunikacji nadal brak.

 

Na stronie którą podałeś... jest w przygotowaniu, bo tez nie moga się skomunikować :)

Edytowane przez kamazzi
Opublikowano
Cześć II.

Silniki turbo benzyna:

 

http://img94.imageshack.us/img94/3022/benzynaf20.jpg

 

Tu najciekawszy wydaje się silnik 116i, bo przyrost okazał się bardzo duży. Do tego taki sam jak 118i.

Według mnie bardzo ciekawa opcja, jak już skończy się właścicielowi gwarancja ;)

 

Matti,

Wracam do tego tematu bo zacząłem się interesować tematem....

Powiedz mi, skąd wziąłeś tą listę i kto podał takie informacje?

 

Moja Jedynka wylądowała na hamowni. Na mapie Eco wyszło 135KM, na mapie Comfort 150KM, a na sporcie nie dało rady zmierzyć bo nie udało się wyłączyć kontrolę trakcji.

Nowego programu nie udało się wgrać ponieważ nie można skomunikować się z komputerem...

Oj wyglada na to, że nie będzie tak hop-siup :)

 

Przy okazji wyszła jeszcze jedna różnica pomiędzy 116i a 118i: inny układ wydechowy. 116i ma układ o przekroju 52mm, a 118i ma ukłąd o przekroju 60mm. Warto więc z 116i to zmienić jako pierwsze.

 

Mógłbyś jakiś wykresik wrzucić ? :) Chciałbym krzywą zobaczyć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.