Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem E32 z silnikiem M60B30 , niestety jak to w każdym używanym aucie pojawiło się kilka problemów :( :

 

- Elektryczne zagłówki tył wysuwają się elegancko ale podczas chowania przez chwilę podskakują i się odłączają , da się to odratować czy od razu szukać używek ?

- Elektryczna roleta tył , podczas złożenia jeszcze podskakuje i , żeby zaczęła się składać trzeba popchnąć te dwa stelaże które ją składają .

- Przymierzam się do dokładki servotronic , sprawdzałem za głośnikiem od strony kierowcy we wnęce mam te dwie wtyczki , ale gdzie szukać czy jest wtyczka od podłączenia do przekładni ? Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcie tego miejsca albo wie gdzie to się może znajdować proszę o pomoc .

- Mam pełny komputer OBC , działają mi ukryte testy , ale nie mam przy manetce od kierunków włącznika do OBC , czy coś tutaj było kombinowane , czy mogła wyjść taka wersja ?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :)

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Opublikowano

Co do Servotronica, sam jestem po takiej przekładce i wtyczka jest przymocowania na kielichu lewego amortyzatora pod maską, musisz dobrze się przyjrzeć.

A co do OBC, znajomy ma tak samo, pełny OBC IV i nie ma manetki przy kierownicy. Ja OBC IV dokładałem, i manetki na razie też nie mam.

Pozdrawiam ;)

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

Opublikowano

Kolego czyli wystarczy kupić moduł z tymi dwoma wtyczkami obok głośnika, przekładnię i zamienić i jest finisz ? czy do skrzynki pod siedzeniem trzeba jakiś moduł dokupić czy przekaźnik dodatkowo albo jeszcze coś innego ?

 

Dzięki za odpowiedź :) a to w razie czego manetkę idzie jakoś dołożyć w miarę prosto czy jest to nieopłacalne ze względu na masę roboty ?

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Opublikowano

Przekładnię trzeba zmienić, podpiąć do niej ten kabel, który jest pod maską, i kupić moduł, wpiąć do wtyczek koło głośnika i wsio.

Manetkę można kupić za 20-30zł z wiązką, jak z montażem nie wiem, bo jeszcze to przede mną, ale podejrzewam że po zdjęciu kierownicy, wszystko skończy się na podmianie manetki i przepięciu wtyczek, choć pewności nie mam.

Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

- co do zagłówków to obstawiałbym typowy problem wyciągniętego pancerza osłaniającego drut idący od silniczka zagłówka do mechanizmu. TUTAJ masz coś więcej w temacie. Najprościej mówiąc, musisz wyciągnąć ten drut z mechanizmu, zdjąć metalowy kołnierz i przyciąć jakieś 5mm czarny pancerz osłaniający. Później nakładasz metalowy kołnierz, montujesz w mechaniźmie zagłówka całość i zagłówek śmiga jak nowy. Przerabiałem to u siebie z przednim zagłówkiem kierowcy.

- roleta, może to być kwestia przesmarowania prowadnicy tych stelaży/ramion. Mogą trafiać na opór spowodowany zabrudzeniem prowadnicy i się zacinają. Czy przy rozkładaniu lub składaniu rolety słyszysz takie jakby terkotanie? Jeżeli tak to znowu typowy objaw dla tego mechanizmu, czyli wytarte zęby koła zębatego w mechaniźmie zębatki. Jest sposób żeby wykorzystując obecne kółko zębate poradzić sobie z tym problemem.

- o servotronicu kolega już Ci napisał

- manetka z BC to operacja typu plug&play. Ja dokładałem u siebie pełny OBC i manetkę, także w twoim przypadku to kwestia podpięcia w miejsce obecnej, nowej manetki z przyciskiem BC

pzdr

yaz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam , znalazłem wtyczkę od servotronica i za głośnikiem te dwie po stronie kierowcy :) . Także teraz będę kompletował części.

 

Manetka jest już zamówiona czekam na jej przybycie i założenie :).

 

Sprawa z roletą wygląda tak , że nie zamyka się do końca trzeba ją pchnąć i wtedy przestaje " tyrkać " jutro będę miał dzień wolny to pojadę po jakiś smar i przesmaruję szynę po której " jeżdżą i rozkładają roletę " te dwa "patyki" . Jakiś konkretny smar polecacie czy może być zwykły litowy ?

 

Temat zagłówków na razie zostawiam jak skóra pójdzie do renowacji to fachowiec mi na to spojrzy.

 

Niestety pojawił się nowy problem , mianowicie klimatyzacja , nie działała od razu , ale dopiero teraz przyjrzałem się temu tematowi dokładniej. Mianowicie załączam klimatyzację przyciskiem , ładnie się kontrolka zapala , załącza się sprężarka , natomiast obroty silnika nie rosną ani nie załącza się ten wentylator co jest zaraz za zderzakiem. Jutro podjadę na serwis klimy czy jest czynnik ale może można na coś jeszcze zwrócić uwagę?

 

Nom i niestety trzęsie silnikiem na postoju , zostały już wymienione poduszki pod skrzynią , obroty nie falują trzymają elegancko , co może być przyczyną ?

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc ! :)

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do rolety to możesz mieć sytuację, w której wytarte są zęby koła zębatego w silniku rolety. To dosyć częsta przypadłość tych rolet.

Wyjściem jest poszukanie nowego silnika lub próba "użycia" innego łuku tego koła zębatego. Jest to pokazane na TEJ fotorelacji.

Ewentualnie można próbować przeszczepić silnik rolety z innych modeli, ponieważ o sprawny silnik/roletę z e32 co raz trudniej.

Klimatyzacja - jeżeli włącza się sprężarka, a nie wzrasta obciążenie silnika to jedź na serwis kimy, niech sprawdzą ile jest czynnika. W tej sytuacji, jeżeli nie masz czynnika możesz zabić sprężarkę. Rozumiem, że pomijamy kwestię obecności paska, bo to oczywista oczywistość.

Wentylator chłodnicy klimy powinien załączyć się razem z wciśnięciem przycisku klimy na panelu. Kręci się kilkanaście sekund na pierwszym biegu, po czym wyłącza i po jakimś czasie znów włącza na kilkanaście sekund. Prz wzroście ciśnienia w układzie lub temperatury czynnika chłodzącego, wentylator załącza się na wyższy/szybszy bieg.

Wentylator można sprawdzić na sucho. W tym celu trzeba wypiąć wtyczkę czujnika z chłodnicy wody (jest ona na ściance chłodnicy po stronie pasażera), Wtyczka ma trzy piny, jeden ziemia (kolor przewodu brązowy lub czarny) i dwa odpowiadające za biegi wentylatora. Zwierając uziemienie i jeden z dwóch pozostałych przewodów można sprawdzić czy wentylator działa, TU więcej w temacie. Na panelu powinien być wciśnięty przycisk klimy, silnik auta nie musi pracować. Często w wirniku silnika wentylatora odklejają się magnesy (najczęściej dwa z pięciu) i blokują wentylator.

Wentylator możesz sprawdzić niezależnie od pojechania na serwis klimy. Nawet jeżeli nie masz czynnika i go dobiją, wentylator może się nie załączać i może dojść do rozszczelnienia układu jeżeli np. w czasie jazdy w korku układ dostanie dużego ciśnienia.

Zagłówki to powinien być temat na maks 10min.roboty.

Trzęsie silnikiem kiedy, na zimnym, na ciepłym, po uruchomieniu czy ciągle?

pzdr

yaz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dołączę się do tematu, jeżeli możecie napiszcie mi do czego służy to BC na manetce ? Mam to ale nie wiem jak tego używać ? Dzięki, pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie , powoli dochodzę do ładu z moim autkiem :) ,

 

Co zostało zrobione :

 

-Założony servotronic z modułem.( przy okazji wymieniony cały płyn w układzie wspomagania)

-Zmieniona manetka na tą z bc.

-Wymieniony rezystor w wentylatorze.

-Wymieniony czujnik świateł stop ( brems. elektrik i później całkowite zaniknięcie świateł stop mnie do tego zmusiło :P )

-Byłem zmuszony założyć instalacje lpg :( ( wiadomo koszty )

-Założone felgi 17 :)

-Naprawiona lampka oświetlająca pod maską ;)

 

Ale niestety to nie koniec :( , mimo wymiany rezystora ( po spięciu na krótko działał tylko 2 bieg ) nie załącza się wentylator wraz z klimą , na krótko już działają obydwa biegi mimo to , wentylator nie hula. Czy to może być wina termowłącznika przy chłodnicy?

 

Silnikiem trzęsie cały czas , równomiernie czy to zimny czy ciepły , czy na gazie czy nie .

 

Czasami z rana podczas odpalania auta spadają obroty i gaśnie , po drugim odpaleniu już jest wszystko ok , dalej nie wiem o co chodzi na komputerze nic nie wyszło.

 

Mimo wymiany czujnika , przeczyszczeniu styków , wymianie żarówek na nowe i takie same , potrafi się zapalić check po wciśnięciu pedału hamulca , już też nie mam na to pomysłów.

 

Czasami zanikają mi światła drogowe , czyli jadę jest wszystko ok zapala się kontrolka ale światła nie świecą .

 

Przygasa mi oświetlenie w kabinie , czy to regulator napięcia czy może coś innego ? Na dniach myślę , że auto i tak pójdzie do elektryka ale na co można zwrócić uwagę ?

 

 

Wszystkim którzy się zainteresowali tematem dziękuję i czekam na dalsze wskazówki :)

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dołączę się do tematu, jeżeli możecie napiszcie mi do czego służy to BC na manetce ? Mam to ale nie wiem jak tego używać ? Dzięki, pozdrawiam.

BC - czyli Board Computer, z polskiego na nasze komputer pokładowy. Dzięki tej funkcji możesz wyświetlać sobie na zegarach różne, interesujące Cię informacje, jak np. temperaturę zewnętrzną, zasięg na aktualnej ilości paliwa, datę, godzinę itd.

Jeżeli u Ciebie po wciśnięciu przycisku BC na manetce nic się nie wyświetla na zegarach znaczy to, że prawdopodobnie nie masz zaprogramowanego wyświetlania żadnej informacji.

Można to zrobić naciskając przycisk BC na manetce i czekając aż na zegarach wyświetli się PROG1.

Następnie na komputerze OBC wciskasz p okolei informacje, które Cię interesują, np. data, temperatura, itd. Kolejnym krokiem jest ponowne wciśnięcie przycisku BC na manetce i możesz wyświetlać już informacje na zegarach.

 

...

To przygasanie świateł, gaśnięcie auta po odpaleniu, trzęsienie silnikiem wygląda mi na problem ze stabilnością napięcia. sprawdzałeś jakie masz napięcie ładowania? Mam tu na myśli obserwację wartości napięcia podczas np. uruchamiania silnika i po odpaleniu auta. Jak się zachowuje napięcie, wariuje w przedziale kilku V czy jest stabilne.

Co doświateł to sprawdziłbym na twoim miejscu moduł LKM i ewentualnie przelutował go, może powstały zimne luty.

Jeżeli chodzi o wiatrak klimy to całkiem prawdopodobne, że musisz wymienić czujnik temperatury na chłodnicy. Sprawdź też jaki opór daje nowy rezystor, powinno być 0,5ohma.

 

P.S. servotronic wymieniałeś sam czy zleciłeś jakiemuś szpecowi? Pytam, ponieważ sam zastanawiam się nad dołożeniem u siebie. Mógłbyś też napisać mi nr sterownika jaki włożyłeś u siebie w aucie? Ja szukałem właściwego do swojego auta, ale niestety jedyne jakie widziałem to wersje przedliftowe i nie wiem czy to podejdzie.

Z góry dzięki.

pzdr

yaz

Opublikowano
Założyłeś gaz do niesprawnego silnika? Totalna głupota. Masz równomierne niepalenie, to znaczy, że nie pali ten sam cylinder, przyczyn może być kilka, było o tym wielokrotnie, do przeszukania na forum. Akurat silniki M60 są wdzięczne do diagnostyki.
pozdrawiam Bartek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie ponownie , przepraszam , że nie odpisuję na bieżąco ale praktycznie w moim zawodzie jestem cały czas w delegacjach za granicą .

 

Kolego Yaz , wymianę servotronica , zleciłem mechanikowi , ponieważ sam wiesz jaki jest beznadziejny dostęp w naszych autach do przekładni :( , w moim przypadku podnosił cały silnik do góry :O , nie wiem czy to było konieczne ale on podjął taką decyzję i zrobił jak się należy.

 

Co do samego silnika , chciałem podjechać na diagnostykę , ale jedyny warsztat który znam w Częstochowie i ma BMW GT1 , ma go w naprawie.

 

Zamówiłem póki co uszczelki pokrywy i świece wymienimy , wyczyścimy gniazda świec , podjadę na diagnostykę. I tutaj mam pytanie , czy jak mam niesprawne świece to czy pokaże błędy na wszystkich cewkach ? Czy lepiej jechać po wymianie ? Pytam bo wolałbym dwa razy tego nie rozbierać , tylko w razie co wymienić cewki , cewkę , razem ze świecami.

 

Co do świateł , to sprawdziłem na Realoem numer modułu kontrolnego lamp , i ten co mam to pasuje do E34 M5 , zamówiłem na allegro prawidłowy i zobaczę czy to to .

I tutaj kolejne pytanie , te " zimne luty " to kto mi w razie czego może polutować ? Zwykły elektromechanik powinien się na tym znać , czy są jakieś specjalistyczne zakłady się tym zajmujące ?

 

Z góry dzięki za zainteresowanie , pozdrawiam wszystkich :D

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Opublikowano
W tym silniku będziesz dokładnie wiedział, na której świecy nie pali na kompie. Jednak bez niego też się obejdziesz, tylko odpinaj po kolei najlepiej wtryskiwacze i jak zauważysz, że nie ma różnicy w pracy silnika po odpięciu to będziesz miał ten cylinder. Wtedy szybko kompresja, świeca, fajka, cewka lub wtryskiwacz(o ile na gazie jest ok, bo już nie pamiętam tematu od początku) i jesteś w domu.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Jestem niemalże pewny, że to nie wina kompresji. M60 traci kompresję pierścieniami jak ma nalatane grubo ponad 500-600 tyś, więc to raczej ostateczność.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Jeżeli chodzi o nierówną pracę silnika to warto sprawdzić membranę bo wypadanie zapłonów wyszłoby prawdopodobnie podczas montażu instalacji gazowej. Tu masz link jak sprawdzić ją w prosty sposób:

Bring More Women

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.