Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM Mam takie szybkie pytanie zauwarzylem ubytek plynu chodzenia okazalo sie ze puszczal gruby gumowy waz ktory laczy silnik z chlodnica (od przodu znajduje sie po prawej stronie na gorze) Mialem caly bok chlodnicy zarzygany wyciekajacym plynem wiec stwierdzilem ze odepne go na zimnym silniku kiedy nie ma cisnienia i tak tez zrobilem. Troche sie z niego polalo (ok. pol szklanki) przeczyscilem bo byl troche "zaropialy" sprawdzilem czy moze nie zrobila sie szczelina pod opaska, w poprzednim aucie mialem taka sytuacje ze metalowa opaska przeciela weza i ubywalo mi plynu. Ale jednak wszystko ok i najprawdopodobniej popuscila opaska - dokrecilem. Przy okazji zajalem sie tez "gwizdkiem" (znajduje sie nad gumowym wezem, mala dluga plastikowa rurka polaczona gumowym przewodem) poniewaz tez miala osad do okola i wyrobiony od opaski odcisk na gumie wiec obcialem koncowke i na nowo zalozylem.

Pytanie moje brzmi z pozoru logiczne ale wole dopytac poniewaz na mechanice nie znam sie za dobrze, czy jezeli odpialem te dwa weze i na nowo zapialem do chodnicy czy nie musze odpowietrzac lub wykonac innych czynnosci zwiazanych z ukladem chlodzenia przed odpaleniem silnika? Czy wsiadac i jechac a ubytek sobie sam zaabsorbuje.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze primo - jaki silnik?

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W V-ce jest o tyle prostsza sprawa (wg mnie oczywiście), że układ z założenia sam powinien się odpowietrzyć.

Tak czy inaczej, skoro trochę płynu wyciekło, musisz dolać.

Później standard, przy odkręconym korku zbiornika płynu chłodzenia uruchom silnik, w ten sposób układ powinien sam pozbyć się powietrza.

Jeżeli spojrzysz w otwór wlewowy płynu chłodzącego zobaczysz wewnątrz dwa otwory na ściance. Przy prawidłowo działającym układzie chłodzenia powinien sączyć się z nich płyn chłodzący.

pzdr

yaz

Opublikowano
OK dzieki za info. Zaraz po zalozeniu wezy odpalilem auto bez otwierania korka i pojechalem. ale profilaktycznie zastosowalem sie do twoich sugestii i pozniej odkrecilem korek wlaczylem silnik i troche pochodzil przy otwartym zbiorniku. z otworka na szyjce saczyl sie plyn wiec pewnie wszystko jest ok. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.