Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 259
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

egr mam zaslepione i ten błąd moze byc spowodowany własnie zaślepieniem ?? i co do elektrozaworu sterowania turbiny to jaki moze miec wpływ ?? samochód może byc bardziej mułowaty przez to???

 

znalazłem na allegro takie zawory

 

 

egr

http://allegro.pl/elektrozawor-egr-bmw-3-e46-320d136-km-i2686413029.html

oraz

http://allegro.pl/elektrozawor-egr-bmw-e46-2-0-d-136-km-diesel-i2697749504.html

 

 

czym się różnią te dwa zawory ???

 

 

oraz zawór turbiny

 

http://allegro.pl/elektrozawor-turbiny-egr-bmw-320d-e92-2008-i2642218081.html

oraz

http://allegro.pl/elektrozawor-turbiny-bmw-e46-e39-2-0-d-136km-i2668743005.html

 

 

o te zawory dokładnie chodzi??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzieki :D ja mam 320d i ten model nie podejdzie ale masz racje jak kupowac to nowy . Tylko na aukcji pisze zawor egr turbiny czyli jak to jest w koncu zawor egr a zawor turbosprezarki to dwa inne zawory ? Jesli tak to prosze napisac czemu na aukcji jest zawor egr turbiny ? I jeszcze jak dokladnie mozna sprawdzic czy napewno zawor turbiny jest do wymiany ? I jakie sa oznaki uszkodzonego zaworu turbiny
Opublikowano

sa takie same ten od egr i ten od turbiny. 2l i 3l też mają takie same zaworki wiec co nie kupisz to będzie pasować.

 

objawy to brak mocy bo turbina jest źle sterowana i źle łopatki działają i albo niedoładowuje albo przeładowuje. Ale raczej braki mocy.

szukam
Opublikowano
Te 4 linki do allegro co wyzej dalem to te same zawory???????? Bo myslalem ze musze wymienic elektro zawor turbiny i elektro zawor egr
Opublikowano
U Ciebie w zakresie max momentu jest napisane, że ładunek powietrza jest za mały. Tzn jedno! Elektrozawór sterujący VTG (zmienną geometrią kierownic turbiny). U Ciebie być może wymagana będzie wymiana wężyków vacum, sprawdzenie szczelności króćców puszki vacum, czyszczenie filtra elektrozaworu i sprawdzenie rezystancji jego cewki (14-19 Ohm). Za pomocą INPA sugeruję sprawdzić zakres działania wodzika aktuatora turbiny. Odnośnie elektrozaworków, to generalnie są identyczne z tym że u mnie w aucie było tak, że ten od EGR był ze srebrnym aluminiowym kołnierzem, natomiast ten od turbo był cały czarny. Nie wiem dlaczego tak jeżeli obydwa spełniają identyczne funkcje.
Opublikowano
Czyli musze kupic dwa zawory i je wymienic ? I jezeli wymienie dwa zawory to z egr bede mogl sciagnac blaszke bo wtedy egr bedzie sprawne ?
Opublikowano
Nie dwa. Na razie ten od turbo. Ten od EGR podłącz tak jak fabryka przykazała, a jedynie sobie ogranicz udział spalin w cyklu pracy silnika do wartości max dla Twojego silnika za pomocą DIS.
Opublikowano
Czyli tak ten blad boost control to wynik elektrozaworu turbiny a zawor egr nie ma nic wspolnego z tym bledem boost control bo od egr wystepoje inny blad o nazwie recylculation cos tam :D i teraz kupuje elektrozawor turbiny nowy i wymieniam go nastepnie wymieniam przy okazji waz vacum i czyszcze filtr elektrozaworu . Jezeli cos zle napisalem to prosze mnie poprawic :D
Opublikowano
Dokładnie! Wymieniasz wężyki vacum - WSZYSTKIE! na przemysłowe sylikonowe odpowiedniki o średnicy 3mm. Wymieniając elektrozaworek turbo na nowy nie czyścisz filtra. Czyścisz filterek w elektrozaworze EGRu. Za pomocą DIS przeprowadzasz funkcję serwisową minimalizacji EGR w cyklu pracy silnika.
Opublikowano
Patrzylem na allegro to wezykow vacum praktycznie nie ma :? W samochodzie wymienialem nie dawno wezyki podcisnienia ale to co innego . A jak mozesz napisac to jakie sa skutki zaslepionego zaworu egr ??? I jest gdzies dokladnie opine jak max ograniczyc urzial spalin w disie ?
Opublikowano
siniu... vacum=podciśnienie. Czyli wymieniłeś już wężyki vacum (podciśnienia) :wink: Zaślepiony EGR to przede wszystkim błąd w rejestrze. Według WDSa ograniczenie dawki paliwa do 25mg/suw. Głośna praca silnika i przez to pozorne wrażenie mocniejszego auta. Wchodzisz w funkcje serwisowe, dajesz na EGR, następnie harmonogram badań i musisz wklpać wartość max dla Twojego silnika. Są różne, dlatego trzeba zacząć od dziesiątek, a następnie przejść w jednostki liczbowe.
Opublikowano
siniu... vacum=podciśnienie. Czyli wymieniłeś już wężyki vacum (podciśnienia) :wink: Zaślepiony EGR to przede wszystkim błąd w rejestrze. Według WDSa ograniczenie dawki paliwa do 25mg/suw. Głośna praca silnika i przez to pozorne wrażenie mocniejszego auta. Wchodzisz w funkcje serwisowe, dajesz na EGR, następnie harmonogram badań i musisz wklpać wartość max dla Twojego silnika. Są różne, dlatego trzeba zacząć od dziesiątek, a następnie przejść w jednostki liczbowe.

 

 

dziekuje bardzo :D :D :D ojciec wymienił mi wszystkie wężyki podcisnienia na nowe koszt ok 30 moze 40zł juz nie pamietam ale raczej nie na sylikonowe i tez nie wiem jaka grubosc ale z tego co ojciec mówił poprzednie wężyki były w dobrym stanie i nie trzeba było wymieniac ale to nie majątek wiec jest ok. :D tak ze pozostaje kupic nowy elektrozawór i wymienic go i zobaczyc jakie bedą efekty i czy błąd boost control nadal bedzie się pojawiał .

 

 

a z tych dwóch zaworów który wybrac do TURBINY ???

 

http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-bmw-5-e61-e39-e60-3-e46-e90-e91-i2702100947.html

 

a moze ten

 

http://allegro.pl/zawor-egr-turbiny-bmw-3-e46-e90-5-e39-e60-e61-oryg-i2636107526.html

 

oba bez problemu podejdą do turbiny ??

 

 

BMW E46 320D 136km

 

 

i duzo jest roboty przy wymianie zaworu ?????????????

Opublikowano
Jak u siebie wymieniałem to też wziąłem czarny, ponieważ oryginalnie był tam taki. Przy EGR miałem ten srebrny. Dlatego mój osobisty wybór byłby taki. Ty zrób jak uważasz, że będzie najlepiej. Przydałoby się sprawdzić, czy osiąga max wartość doładowania i zakres działania wodzika. Jeżeli VTG nie jest zapieczone to na pewno odczuwalna :wink:
Opublikowano
W INPA masz zakładkę z wartościami w czasie rzeczywistym (prawy dolny róg) i w przypadku seryjnego M47 dojdzie coś ponad 2,1 bar. VTG - variable turbine geometry (zmienna geometria turbiny).
Opublikowano
rozmawiałem z ojcem na temat wymiany elektrozaworu turbiny i powiedział ze najpierw trzeba sprawdzic ile turbina daje i potem wymienic i trzeba ustawic elektrozawór i ze trzeba miec do tego jakis przyrząd zeby wiedziec ile turbina daje i jak ustawic elektrozawór bo podobno można ją podkręcac u mnie jest aktualnie fabrycznie ustawiony bo jest jakaś czerwona kreska czy coś tam podobnego , wiec jak to jest z tą wymianą????
Opublikowano

nie ustawia się tego zaworu. Po prostu zakłada.

Ustawiać to można turbine na cięgnie od zmiennej geometrii natomiast trzeba mieć sporo wiedzy żeby to ustawić poprawnie bo jak źle ustawisz to albo brak mocy albo przeładowanie i znowu brak mocy. Raczej nikt tego nie rusza wiec radze to zostawić.

szukam
Opublikowano
Jak u siebie wymieniałem to też wziąłem czarny, ponieważ oryginalnie był tam taki. Przy EGR miałem ten srebrny. Dlatego mój osobisty wybór byłby taki. Ty zrób jak uważasz, że będzie najlepiej. Przydałoby się sprawdzić, czy osiąga max wartość doładowania i zakres działania wodzika. Jeżeli VTG nie jest zapieczone to na pewno odczuwalna :wink:

 

 

 

 

oki dziekuje a mógłbys zerknąc na 7 strone i sprawdzic czy osiąga max wartosc doładowania bo tam filmik z inpy mam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.