Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kalibracja tylko DISem. W zakładce chyba pod klawiszem F2 jest wersja softu.

Co widzi sterownik jak odpieta przeplywka.

Zrobilem to dzisiaj i silnik wzmocnil sie juz przy 2200 a nie 3000 RPM.Jak dam gaz w podloge dopiero zaczyna kopcic.

Co prawda to jeszcze nie to ale juz da sie jechac.

  • Odpowiedzi 259
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ją zrobiłem adaptację i tu szok aż humor mi się poprawił samochód tak extra chodził jak by prosto z salonu wyszedł :-) przed adaptacja była tragedia i już zaczynałem mieć nerwice ale po adaptacji świat był piękny :-) jutro jeszcze zresetuje mapę paliwa ale zrobię to tak z ciekawosci bo efekty już mnie zadowoliły . U mnie spalanie to ok 7litrów przy delikatnej jeździe ok 6.6 . A tak przy okazji za pomocą dis co można jeszcze zmodyfikować żeby poprawić coś w samochodzie.?
Opublikowano
Podnieść bieg jałowy, zminimalizować EGR, zresetować mapy paliwa, programowanie DDE pod EWS i coś z dawką chyba rozruchową, ale nie jestem tego pewny.
Opublikowano
SKALIBROWAĆ :wink: ---> service functions/complete/drive/dde3.0/adjustments/pump charakteristic map/test schedule. Dalej tylko reset to neutral i end with programing settings.

W m47 nie ma czegoś takiego jak adaptacja. Jest tylko aktualizacja oprogramowania sterownika do wersji D5.

 

 

 

kurde nie mogę znalezc tych opcji do kalibracji spójrz na filmik

 

 

Opublikowano
3:28 dajesz na przycisk FUNCTION SELECTION (lewy dolny róg obok zielonej strzałki powrotu). Dalej service function i jedziesz :wink: Tylko nic nie ruszaj przy DDE/EWS. Ogranicz sobie EGR i zresetuj mapy paliwa... reszty nie ruszaj.
Opublikowano
dzieki rano sprawdze :D :D :D :D :D .A co to znaczy cyt,Ogranicz sobie EGR ?? w jaki sposób to zrobic w programie ?? sam zawór egr mam zaslepiony blaszka :D
Opublikowano

dalej cos nie tak , robie tak jak napisałes daję service functions dalej drive nastepnie dde3.0 potem adjustments i nie mam opcji pump charakteristic map spójrz na filmik , jest opcja pump program map ale jak ją klikne to nic sie nie dzieje

 

 

 

 

wczoraj skasowałem wszytkie błedy i przejechałem trase ok 100km po czym dzisiaj sprawdziłem w inpie i takie błedy wyskoczyły co one dokładnie znaczą ???????? co do samochodu to nie miałem zadnych zastrzeńen wczoraj

 

 

 

http://wstaw.org/m/2012/08/25/INPA-2012-08-25-08-57-31_png_300x300_q85.jpg

 

 

http://wstaw.org/m/2012/08/25/INPA-2012-08-25-08-57-52_png_300x300_q85.jpg

 

 

 

http://wstaw.org/m/2012/08/25/INPA-2012-08-25-08-58-14_png_300x300_q85.jpg

Opublikowano (edytowane)
Bo jak wybierzesz to pump program map to wtedy klikasz na dole przycisk TEST SCHEDULE i zieloną strzałkę. U Ciebie jest dodatkowo problem z zaworem regulacji początku wtrysku w pompie wtryskowej, układem grzania świec, EGR (zaślepienie) i z przekaźnikiem klimy. Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
Bo jak wybierzesz to pump program map to wtedy klikasz na dole przycisk TEST SCHEDULE i zieloną strzałkę. U Ciebie jest dodatkowo problem z zaworem dawki w pompie wtryskowej, układem grzania świec, EGR (zaślepienie) i z przekaźnikiem klimy.

 

 

 

 

dziekuje :D

 

co do błedów to problem z zaworem w pompie wtrysku bedzie prawdopodobnie wymagał regeneracji

 

EGR to wiadomo bo jest zaślepiony

 

układ grzania swiec czym jest spowodowany i jaki skutek ma ten błąd na samochód ???????

 

i o co chodzi z przekaźnikiem od klimy ???? 2 miesiące temu wymieniłem spręzarke bo łożysko mi się rozleciało i kupiłem spręzarke od innej bmw i nabiłem gaz i do tej pory chodzi elegancko klima

Opublikowano

Elektrozawór początku wtrysku można wymienić bez demontażu pompy, tylko wymaga to dużych umiejętności lutowania w extremalnych warunkach pracy :wink: U Ciebie albo zawiesza się tłoczek początku wtrysku, albo upala się sterownik, albo pompa jest źle ustawiona (ewentualnie napinacze luźne, lub rozciągnięty łańcuch). Ale generalnie VP44 do gruntownego sprawdzenia.

 

Dlatego usuń blaszkę i podepnij jak powinno być. Pobaw się w minimalizację udziału spalin (EGR) w cyklach pracy. Neutralna wartość to 0mg/suw. Dlatego wstukuj różne warianty jakie Ci pasują, aż dojdziesz do max zmniejszenia udziału spalin. Podpowiem, że wpisując większą wartość komputer Cię poinformuje o niemożliwości przeprowadzenia tak dużej zmiany. Masz punkty odniesienia od 0mg/suw do wartości blokowanej przez komputer. Enjoy :wink:

 

Grzanie świec to kilka elementów: bezpiecznik F104, przekaźnik, przewody i świece. Musisz sprawdzić czy jest podawane napięcie na przekaźnik, tym samym eliminując uszkodzenie bezpiecznika. Następnie sprawdzasz według tej instrukcji:

By sprawdzić czy napięcie na świece jest podawane, bez ściągania kolektora wystarczy mieć miernik napięcia i :

1) odkręcamy obudowę od przekaźników.

2) przekaźnik od świec widoczny jest na zdjęciu autora, to ten na środku, zaznaczyłem go na tym zdjęciu: http://picasaweb.google.pl/rychuKa/BmwRozne#5282516027461281938

3) w tym przekaźniku układ pinów wygląda tak:

1 cylinder Pin Nr.9

2 cylinder Pin Nr.8

3 cylinder Pin Nr.2

4 cylinder Pin Nr.3.

Przy temperaturze płynu w układzie chłodniczym poniżej 5 stopni przez kilka sekund po przekręceniu kluczyka na te piny powinno zostać podane napięcie - najlepiej robić to w dwie osoby - jedna przekręca kluczyk druga sprawdza napięcie

 

W ten sam sposób można zbadać czy świece (lub ich kable) są ok - wystarczy sprawdzić rezystancję między tymi pinami a masą - powinna być około 0.5-2.0 Ohma

 

Przekaźnik klimy rozłącza sprężarkę, gdy jest za mało lub za dużo czynnika w układzie. Możesz spróbować podmienić przekaźnik z tym od klaksonu i sprawdzić czy błąd powróci.

Opublikowano
Elektrozawór początku wtrysku można wymienić bez demontażu pompy, tylko wymaga to dużych umiejętności lutowania w extremalnych warunkach pracy :wink: U Ciebie albo zawiesza się tłoczek początku wtrysku, albo upala się sterownik, albo pompa jest źle ustawiona (ewentualnie napinacze luźne, lub rozciągnięty łańcuch). Ale generalnie VP44 do gruntownego sprawdzenia.

 

Dlatego usuń blaszkę i podepnij jak powinno być. Pobaw się w minimalizację udziału spalin (EGR) w cyklach pracy. Neutralna wartość to 0mg/suw. Dlatego wstukuj różne warianty jakie Ci pasują, aż dojdziesz do max zmniejszenia udziału spalin. Podpowiem, że wpisując większą wartość komputer Cię poinformuje o niemożliwości przeprowadzenia tak dużej zmiany. Masz punkty odniesienia od 0mg/suw do wartości blokowanej przez komputer. Enjoy :wink:

 

Grzanie świec to kilka elementów: bezpiecznik F104, przekaźnik, przewody i świece. Musisz sprawdzić czy jest podawane napięcie na przekaźnik, tym samym eliminując uszkodzenie bezpiecznika. Następnie sprawdzasz według tej instrukcji:

By sprawdzić czy napięcie na świece jest podawane, bez ściągania kolektora wystarczy mieć miernik napięcia i :

1) odkręcamy obudowę od przekaźników.

2) przekaźnik od świec widoczny jest na zdjęciu autora, to ten na środku, zaznaczyłem go na tym zdjęciu: http://picasaweb.google.pl/rychuKa/BmwRozne#5282516027461281938

3) w tym przekaźniku układ pinów wygląda tak:

1 cylinder Pin Nr.9

2 cylinder Pin Nr.8

3 cylinder Pin Nr.2

4 cylinder Pin Nr.3.

Przy temperaturze płynu w układzie chłodniczym poniżej 5 stopni przez kilka sekund po przekręceniu kluczyka na te piny powinno zostać podane napięcie - najlepiej robić to w dwie osoby - jedna przekręca kluczyk druga sprawdza napięcie

 

W ten sam sposób można zbadać czy świece (lub ich kable) są ok - wystarczy sprawdzić rezystancję między tymi pinami a masą - powinna być około 0.5-2.0 Ohma

 

Przekaźnik klimy rozłącza sprężarkę, gdy jest za mało lub za dużo czynnika w układzie. Możesz spróbować podmienić przekaźnik z tym od klaksonu i sprawdzić czy błąd powróci.

 

 

 

 

 

 

 

nie wiem czy dobrze zresetowałem mape paliwa bo dałem pozycje numer 1 a były 3 oto filmik

 

 

co to są pozycje 2 i 3 ??

 

 

 

 

po skasowaniu błedów zrobiłem małą rundę trochę pod górę trochę po prostej

 

filmik z inpy wartosci

 

 

 

 

 

 

 

po przejechaniu trasy i wyłączeniu programu oraz ponownym włączeniu pokazały się takie błędy

 

http://wstaw.org/m/2012/08/25/INPA-2012-08-25-14-09-08_png_300x300_q85.jpg

 

http://wstaw.org/m/2012/08/25/INPA-2012-08-25-14-09-26_png_300x300_q85.jpg

 

http://wstaw.org/m/2012/08/25/INPA-2012-08-25-14-09-52_png_300x300_q85.jpg

 

jak widac doszedł jeden nowy co on oznacza ???

 

 

 

 

co do błędu klimy to jest on sporadyczny co do EGR to musiałem zaślepic bo strasznie muliło samochód i szczerze powiem ze nie mam pojęcia jak ustawic to co napisałes powyżej i wogule gdzie to wpisywac . bo gdybym wyciągnoł blaszke z zaworu egr to samochód od razu muli :(

 

co do pompy wtrysku to tak czy siak muszę jechac do kogoś kto się tym zajmuję bo tak jak napisałes albo tłoczek się przycina lub może cos nie tak ze sterownikiem jak zle napisałem to mnie poprawcie :)

 

a grzanie swiec to poważny problem i jakie mogą byc jego skutki ??

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tak poza tematem co myslicie o tych tarczach i klockach ?

 

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-e36-e46-tyl-wentylow-276x19-i2586782715.html

 

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-3-e36-e46-286x22-wenty-przod-i2587115730.html

Opublikowano

Wszystko dobrze wykonałeś, tylko jak już zresetowałeś to MUSISZ kliknąć 2gą opcję, tj WYJDŹ I ZAPISZ USTAWIENIA i dalej zielona strzałka. Następnie komputer nakaże Ci wyłączyć zapłon.

 

Po resetowaniu map widzę, że ustawienia pompy wróciły do normy. Już nie wypluwa błędu początku wtrysku, nie będziesz jej musiał naprawiać :cool2: Zostały: klima, EGR i świece żarowe. Ze świecami to być może sam bezpiecznik F104, bo wyłapuje go przy podaniu napięcia na sterownik (bez pracy silnika). Sprawdź wszystko tak jak w instrukcji, którą dołączyłem wcześniej. Brak ich działania spowoduje trudniejszy rozruch w zimne dni, choć nie jest to regułą. Z EGR w takim razie musisz spróbować przeczyścić filtr powietrza z obu stron, wymienić wężyki vacum i sprawdzić rezystancje cewki (14-19 Ohm). Dopiero po mechanicznym sprawdzeniu elektrozaworu możesz programować jego udział w cyklu pracy, a klimę sprawdź na podmianę przekaźnika. Nie ma żadnego nowego błędu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

robiłem dziurkę w przepływce tak jak w poniższym temacie

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186

 

i wszystko fajnie tylko zauważyłem że przy wężu od przepływki pęknięty jest plastik przy śrubce i śrubki nie da się mocno dokręcic ( zaznaczone kolorem czerwonym) przez co może powstawac minimalna szczelina (moze lecz nie musi ) zaznaczone kolorem białym i pytanie czy jeżeli ta uszczelka nie dochodzi mocno to czy moze to miec jakis wpływ na słabszą moc silnika ?? . Po zrobieniu dziury w przepływce nie zauważyłem większych efektów ani na plus ani na minus

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/rura_jpeg_300x300_q85.jpg

Opublikowano

panowie pytanie mam. Padł mi kiedyś przepływomierz więc został założony nowy ale sam wkład, obudowa została stara, i zrobiona adaptacja.

Ostatnio mi się nudziło więc myśle sobie, założe sobie obudowe ori Boscha bo woziłem ją w bagażniku długo, stara niczym się nie różniła od tej boscha oprócz oznaczeń oczywiście. Założyłem nową obudowę boscha i wydaje mi się że turbo zaczyna później pompować ale gwałtowniej.

Jest to możliwe ? czy może gdzieś tam wąż niedokładnie założyłem i stąd takie wrażenie ?

szukam
Opublikowano
hmm ja miałem takie cos , na początku auto przy starcie szło bo szło ale jak dostawało ok 2200obr to samochód dostawał kopa dużego czuc było ze wciska w fotel wiec po wielu różnych przejściach (nie będę ich opisywał :P ) zrobiłem adaptację i po adaptacji auto nie dostawało takiego kopa przy ok 2200obr. ale od początku do końca szło równo ,równo się zbierało i przy obrotach 2200 także równo się rozpędzało już nie było tego zrywu , ogólnie efekt był super bo miałem uczucie jak by autko było z piórka takie lekkie i tak mijały tygodnie i teraz auto dalej się równo zbiera ale mam uczucie ze już nie ma takiego dużego przyspieszenia jak było wcześniej mam uczucie jak by auto ważyło kilka ton :D wczoraj zrobiłem dziurkę w przepływce ale efekt praktycznie bez zmian przynajmniej tak mi się wydaję , nie wiem czy to że na początku auto naprawdę wydawało się jak by było z piórka a teraz jak by ważyło kilka ton to moje wymysły czy nie ale na pewno coś tu jest na rzeczy hmm tylko co :D
Opublikowano
no tak ale ja zaraz po zmianie przepływomierza (sam wkład przełożyłem BOscha o koncówcke 527) zrobiłem adaptacje. A ostatnio pomyślałem żeby założyć tą ori obudowe no i mam wrażenie że auto inaczej jedzie :D jak tak dalej będzie to wróce do poprzedniej obudowy
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem czy to że na początku auto naprawdę wydawało się jak by było z piórka a teraz jak by ważyło kilka ton to moje wymysły czy nie ale na pewno coś tu jest na rzeczy hmm tylko co :D

Kolego, zrób prosty test, 4 bieg i zmierz czas od 80 do 120 km/h, ewentualnie 0-160 i będzie wszystko jasne :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

zrobię w sobotę bo jutro jadę do pracy i wrócę w piątek ale w sobotę takie błędy mi pokazało i kiedy bym nie robił coś z inpą zawsze te same błędy mi pokazuje oto one .

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/1_1_png_300x300_q85.jpg

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/2_1_png_300x300_q85.jpg

 

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/3_png_300x300_q85.jpg

 

 

http://wstaw.org/m/2012/10/07/4_png_300x300_q85.jpg

 

 

w przetłumaczeniu (translate :lol: )

 

controler start of injection

 

 

początek kontroler wtrysku

 

pozytywny początek odchylenie regulacji wtrysku wynosi ponad 2 grad kw wcześnie

 

negatywny początek odchylenie regulacji wtrysku wynosi ponad 2 grad kw za późno

 

Błąd aktualnie niedostępny

 

błąd sporadyczny

 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

glow device

 

 

świece żarowe również wadę przekaźnika poświata

 

Błąd obecnie dostępne

 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

boost controll

 

 

 

zwiększyć jednoszynowe

 

kontrola pozytywna odchylenie / ciśnienie doładowania do niskiej

 

Błąd aktualnie niedostępny

 

błąd sporadyczny

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

exhaust gas recirculation control

 

kontroli recyrkulacji spalin

kontrola negatywna odchylenie / masy powietrza zbyt wysokie

 

Błąd aktualnie niedostępny

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

 

relay air conditioning compressor

 

Przekaźnik sprężarki klimatyzacji

aktywacja obwód otwarty lub jaw po b.

 

Błąd aktualnie niedostępny

 

 

 

 

nie wiem co oznacza błąd boost control bo reszte błedów znam czyli cos z pompą wtrysku coś ze swiecami i cos z klimą i z zaworem egr ( zaślepiłem go blaszką bo muliło bardzo auto :D )

 

test zrobię i napisze co i jak , a co do tego ze zaraz po adaptacji auto chodziło jak piórko to prawda bo nawet dziewczyna która czasem jeździ moim bmw powiedziała ze teraz gorzej się jej jeździ bo auto od razu dostaje kopa i jest za mocne bo wystarczy trochę gazu a auto aż rwie do przodu :lol: :lol: :lol: :lol: teraz mam wrazenie jak by sytuacja wróciła do tego przed adaptacją czyli uczucie jak by auto ważyło 10ton :D

 

do wymiany mam łącznik wydechu bo na przeglądzie pan powiedział ze juz spaliny powoli zaczynają uciekac na tym łączniku i rzeczywiscie trochę głosniej słychac pracę silnika ale nie wydaję mi się ze to jest powód chocc jak się mylę niech ktoś napisze

 

 

aha co do predkosci to samochód do 160 sie rozpędzi jako tako ale potem to juz bardzo ciężko cos z niej wydobyc

Opublikowano
a co to za czujnik moze byc ?? bo w kolektorze dolotowym (ssącym) wymieniałem uszczelki zaraz po kupnie samochodu i ojciec czyscił kolektor z tego co pamiętam to troche jak by to powiedziec za olejony był i ojciec mówił ze byc moze turbina cos przepuszcza , samochód kupiłem w czerwcu br.
Opublikowano
z tyłu kolektora jest. Tak jakby pod filtrem kabinowym, nie widać go, trzeba wlozyć reke pod szybe za kolektor i jest przykręcony na jedną srubkę chyba. Może jest zaklejony albo uszkodzony. Nie da się go nie zauważyć demontując kolektor :) ale można go wyjąć bez demontazu tez.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.