Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Przepływomierz został wymieniony na oryginalny bosch w firmie która zajmuje sie naprawa i serwisem samochodów przedewszystkim bmw tutaj dołanczam linka http://www.prestigevehiclerepairs.com/ myslicie ze mogli by zapomniec o zmianie tych wartosci ?? Byłem dzisiaj u nich z tym problemem to mi powiedzieli ze to nie przepływomierza wina . Ale jak go odepne to wtedy obroty nie faluja ,czyli wyglada jak by ta przepływka miala cos z tym wspólnego Edytowane przez bakarat47
  • Odpowiedzi 259
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tak może być przy zamienniku. Jeżeli BOSCH lub Pierburg to musisz adaptować wartości dla jałowego i obciążenia.

w jaki sposób sie adaptuje te wartosci :?:

Opublikowano
Zrobisz to za pomocą DIS w kanale funkcji serwisowych. Wybierając odpowiednią zakładkę dajesz na niej TEST SCHEDULE i przechodzisz do programatora funkcji.
Opublikowano

bakarat47 procedura wklejona przez Ciebie dotyczy dde3 i pierwszych dde4 . W nich niezbędna jest przy wymianie przepływomierza aktualizacja softu "potocznie tutaj i na innych forach nazywana adaptacją" Ty masz dde5 owszem można zrobić aktualizację softu do ostatniego wypuszczonego przez bmw ,ale podczas tej procedury nastawy wyuczone (adaptacje) jak również wkodowane IMA wtryskiwaczy migrują. Więc to nic nie zmieni.

W twoim przypadku jest konieczne kasowanie adaptacji przepływomierza ,jest to zawarte w funkcjach serwisowych DIS... wspomniał już o tym jeden kolega wyżej. Kasowanie adaptacji nie kasuje "chipa jeśli o to pytałeś" aktualizacja softu do najnowszego jak najbardziej.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Polega na wyzerowaniu wartości sterownika VP44. Po tym układ wtrysku "przyucza się" do nowych warunków itd itp. Masz opisane w języku angielskim kiedy, po co i dlaczego wykonuje się reset w oknie informacyjnym wybranej funkcji serwisowej.
Opublikowano
Nie, to jest to samo. Wchodzisz w f-cje serwisowe/sterownik DDE/korekty/mapy paliwa/harmonogram badań/reset do wartości neutralnych/wyjść z zachowaniem ustawień.
Opublikowano
Polega na wyzerowaniu wartości sterownika VP44. Po tym układ wtrysku "przyucza się" do nowych warunków itd itp. Masz opisane w języku angielskim kiedy, po co i dlaczego wykonuje się reset w oknie informacyjnym wybranej funkcji serwisowej.

 

 

 

 

 

Dziekuje a mam rozumiec ze opis jest w disie kiedy po co i dlaczego wykonuje sie np reset a jest gdzies jakies inne zrodlo gdzie moge o tym poczytac

Opublikowano

Tutaj w jakim przypadku wykonujemy reset:

 

"Pump Characteristic Map Matching, DDE 3.0

 

Pump characteristic map matching makes it possible to set the values in the pump characteristic map to neutral. This is necessary in the following cases:

 

After replacing the injection pump or

after replacing more than two injection nozzles "

 

Wszystko masz w WDSie. Wystarczy tylko troszkę pobawić się w "nawigacji" tej aplikacji i wszystko masz praktycznie jak w DIS. Tutaj link: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/index.htm

Opublikowano
panowie a mógłby ktoś napisać jak krok po kroku zrobić reset ustawień przepływki w 330d m57 dis-em? bo coś mi źle mierzy a przed wymianą chciałbym być pewny że to napewno to
Opublikowano
adaptacji nie ma ale czy nie ma możliwości skasowania ustwanień pamięci czy coś w tym stylu? czytałem że chyba jest możliwość tylko nie moge znaleźc teraz tego tematu. a ten soft to disem? chciałbym zrobić to w swojej buni i zobaczyć czy cos pomoze
Opublikowano (edytowane)
Na 16 stronie gdzies u gory dalem link kolorem czerwonym tam masz krok po kroku jak aktualizuje sie soft Edytowane przez sinio
Opublikowano
SKALIBROWAĆ :wink: ---> service functions/complete/drive/dde3.0/adjustments/pump charakteristic map/test schedule. Dalej tylko reset to neutral i end with programing settings.

W m47 nie ma czegoś takiego jak adaptacja. Jest tylko aktualizacja oprogramowania sterownika do wersji D5.

 

to jest ten przepis na reset map w dde4 (m57) czy to tylko do dde3?

mam rozumieć że w dde4 (m57) nie ma kalibracji przepływki tak?

Opublikowano
M57 jest na zasilaniu CR (CP1), więc w/w kalibracja go nie dotyczy. Sprawdź nr oprogramowania Twojego sterownika i zestaw go z tabelą aktualizacji. Jeżeli będzie stary nr to wykonać update softu i wszystko zacznie pracować poprawnie. DDE 4.0 nie ma funkcji adaptacyjnych.
Opublikowano
Bosch 527. Pamiętaj, że układ dolotowy począwszy od dzwona ssącego aż po uszczelniacz kołnierza wlotu sprężarki. Jeżeli dostanie się "lewe" powietrze fałszujące temperaturę zasysanego powietrza przeplywka będzie działać nieprawidłowo tym samym podając błędne info dla sterowania dawkami wtrysku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.