Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam e91 2006r 2 l diesel 163KM w automacie , czy przy chipowaniu konieczne są takie zmiany jak :

-wycięcie filtra cząstek stałych DPF

-wyciągnięcie i zaślepienie klapek w kolektorze

Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę przy podnoszeniu mocy ?

 

z tego co wyczytałem to bezpieczną granica to 200KM przy tym silniku co mam , dodam również , że bardziej mi tu chodzi o podniesieniu momentu , ponieważ 70% to jazda po mieście, gdy wyjeżdzam po za miasto staram się zawsze przegonić na wyższych obrotach aby przedmuchało troche DPFa

  • Odpowiedzi 622
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam

jeśli filtr DPF jest drożny nie ma potrzeby go usuwać przy takiej modyfikacji , klapki to już indywidualna sprawa , jedni usuwają drudzy wymieniają cały kolektor .

co do mocy 200 KM to tez nie ma co się specjalnie nastawiać ponieważ moc zostanie dopasowana do stanu auta i układu paliwowego . czysty filtr powietrza wskazany ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

A gdy podniesiemy moc bez usuwania dpf to czy on wtedy nie będzie się szybciej zapychał ze względu na większą emisję spalin ?

jaki koszt podniesienia mocy będzie w moim 163 konnym silniku ?

Opublikowano

Nie powinien. Ustawiamy bezpieczną wartość afr.

 

 

335i STAGE 3+ @ 440HP 630Nm

-FMIC, Exhaust

-Stock Turbos

-Custom Mod

 

 

12184215_1180385991991128_454654318985853678_o.jpg

12184215_1180385988657795_1117293027811801176_o.jpg

 

 

 

BMW E90 3.0D N57

ORI : 245HP / 520Nm

CUSTOM MOD : 325HP / 680Nm

12045240_1176875509008843_2356595503060345581_o.jpg

 

 

 

BMW E92 335i 306HP - STAGE 1

ORI : 306HP / 400Nm

CUSTOM MOD : 360HP / 490Nm

 

11224696_1175001475862913_5543881157260163500_o.jpg

12140060_1175001535862907_1335470630583826796_o.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Panowie , mam pytanie .. czy po pełnej regeneracji turbiny (e91 2.0d 163km) trzeba robić mapę od nowa czy na tej co była powinno wszystko śmigać? bo mam wrażenie że coś nie tak jest po regeneracji , brak mocy od dołu . Czy te magiki coś źle zestroili po regeneracji :(
Opublikowano
Większość turbosprezarek po regeneracji ma problemy z ospałym wstawaniem. Aby zniwelować ten efekt ustawia się zakres pracy geometrii w trybie dynamicznym. Tylko kilka firm w PL jest obecnie je posiada.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile turbo po programie może przeładować przy pełnym bucie jak oczekiwane ciśnienie jest 2,650 ? są jakieś tolerancje czy powinno być równo?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2,650 jest zadane, czyli ile moze maksymalnie przeladowac zanim wroci do wartosci zadanej i ile to moze trwac?
Opublikowano
Z tych aut które mierzyłem to przeładowanie w piku o 0.1-0.15bar a czas to zależy w jakich warunkach - jak obciążony np pod górę płasko czy z góry i zależy na jakim biegu. Tego nie zmierzasz jakoś miarodajne.
Opublikowano

Witam Panowie.

Mam 318d 122KM, zrobiona mapa, obecnie 156KM i 340Nm. Manual. Zastanawiam się nad podniesieniem tego dalej, bo dla mnie to auto nie jedzie. Co robić? Wtryski od 3.0d, jakieś hybrydowe turbo, wywalić DPF i czego się spodziewać? 200+ będzie na pewno, nie? Czy może jakaś inna droga?

Opublikowano
Witam Panowie.

Mam 318d 122KM, zrobiona mapa, obecnie 156KM i 340Nm. Manual. Zastanawiam się nad podniesieniem tego dalej, bo dla mnie to auto nie jedzie. Co robić? Wtryski od 3.0d, jakieś hybrydowe turbo, wywalić DPF i czego się spodziewać? 200+ będzie na pewno, nie? Czy może jakaś inna droga?

Ojjj najlepiej zmień silnik na 3.0d

Tapniete LG F60
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wygląda na to że mój DPF jeszcze jest w "dobrej formie"

Pytanko do fachowców. Czy zostawić DPF do chiptuningu, czy najpierw "wywalić" DPFa. Autko ma prelatana 218tys więc DPF może wkrótce paść. Dlatego pytam czy teraz zrobie chipa z DPF to potem trzeba będzie coś poprawiać w kompie jak wywalę DPF?

Opublikowano
Witam Panowie.

Mam 318d 122KM, zrobiona mapa, obecnie 156KM i 340Nm. Manual. Zastanawiam się nad podniesieniem tego dalej, bo dla mnie to auto nie jedzie. Co robić? Wtryski od 3.0d, jakieś hybrydowe turbo, wywalić DPF i czego się spodziewać? 200+ będzie na pewno, nie? Czy może jakaś inna droga?

 

ostatni robiliśmy 318D 122KM na wtryskach i turbinie z 320D o to rezultat dla STAGE3 :

 

 

BMW E91 318D 122HP - STAGE 3.

 

Injectors 320D 163KM

Turbo mitsu 320D 163KM

Custom Mod : 203KM / 446Nm

 

 

12304115_1200336969996030_8962588104648784317_o.jpg

12339070_1200336929996034_7400975051681541588_o.jpg

 

 

a tutaj rezultat na seryjnym osprzęcie :

 

BMW E81 118D 122KM - Chiptuning.

 

ORI : 122HP / 290Nm

Custom Mod / DPF OUT : 177HP / 395Nm

 

12322465_1197392306957163_8930541672678474795_o.jpg

12308071_1197392273623833_1004489028870129824_o.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
słupek m47n wytrzymuje 240KM/480Nm upalane na torze, wytrzymywał też 250KM+ 500Nm upalane na ulicach i silnik dalej jezdzi w cywilnym aucie :)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano

Teraz każdy ma się domyślać o co ci chodzi... chodzi ci o silnik ale nie o słupek, zaraz powiesz że o pompe CR też nie i wtryski też nie.

Turbo wytrzyma. Znamy jego budowe i wiemy co na ile stać.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Turbosprężarka różni się zasadniczo kołem kompresora, które jest o 2mm mniejsze. Łożyskowanie, obudowa, wszystko takie samo jak dla większego brata (20d). Granicznej prędkości obrotowej nie przekroczysz, za linie pompowania kompresora też nie wyjdziesz przy takich parametrach, nie ma strachu. Ja mam 18d po sofcie już od 50kkm, auto gdy jest rozgrzane lekko nie ma, a turbosprężarka cały czas w idealnym stanie, od nowości auto regularnie zużywa max 0,5l oleju na 15kkm i ta wartość nie zmienia się. Recepta to delikatne rozgrzewanie, studzenie sprężarki oraz zdecydowanie częstsze wymiany oleju.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Ja troche z innej bajki. Moje pytanie do forumowiczów jest takie czy "wyłączać" EGR przy chiptuningu tak jak zaleca pewien mechanik ze Słupska. Wywalenie DPF przy przebiegu 220 tys nie jest dla mnie wielką sprawą do dyskusji, jako że "zaraz" może się zapchać. Ale, wyłączenie EGR chciałbym poddać pod dyskusję bo slyszałęm różne poglądy. Chodzi mi przede wszystkim o praktyczne podejście do tego problemu tak aby moje autko E91 330xd było mało kłopotliwe w użytkowaniu i dobrze śmigało.
Opublikowano
Ale to ma być auto przeznaczone tylko i wyłącznie do sportu ? Bo jeśli taki batory bez DPFa i EGRu ma wyjeżdżać na ulicę, to proszę ode mnie popukać "mechanika" ze Słupska w czoło.
Opublikowano
80% diesly powyżej 7 lat jeździ bez DPF. Co w tym dziwnego, że do starego auta nie kupuje się nowego DPF za kilka tysięcy.
Opublikowano
Skąd ta statystyka ? Rzeczą naturalną jest, że jeśli coś się zepsuje, to się naprawia. Jeśli zatrze się piąty i szósty cylinder to obcinamy i jeździmy na czterech ?
Opublikowano
Ta statystyka bierze się z tego że DPF jest dość drogi i dużo taniej jest go "wymontować". Zwłaszcza, że stare auto nie wiadomo ile jeszcze pojeździ. Dodatkowo aspekt ekologiczny DPF jest trochę kontrowersyjny. Nie mówiąc już o praktyce zastosowania gdy auto dużo jeździ p mieśćie. Ale "by the way" prosiłm by ktoś się wypowiedział o EGR przy tuningowaniu. Ale tylko jesli chodzi o praktyczną stronę problemu dla użytkownka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.