Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie. Wydaje mi sie że zalalem ostatnio jakas gorsza ropke.. miałem tego ze 20l. auto stopniowo zaczeło tracic moc na niskich obrotach. Wyjezdziłem dziadostwo do końca. 2 razy juz tankowałem V powera od tego czasu zeby wszystki ten syf spalić wczoraj wymieniłem filterek paliwa i autko odzyło ale dalej to nie jest to co powinno być. Jakieś 2 miesiące temu mierzyłem mu od 0 do 100 i miał 7.1s wczoraj 3 próby i wychodzi 11s.Jak juz turbina się wlaczy to jedzie jak powinien niema turbo muli... Byłem nim na kompie niema zadnych błędów ani silnik ani skrzynia. Moze jakis EGR lub zaworek sie zasyfil? albo ktorys katalizator sie zapchał. Co proponujecie co sprawdzic?. Wiem że autko palilo gume bo raz to zrobilem:) tak wiem glupota automat. wczoraj mowie hmm zobacze czy zamieli jak zamieli to ma sile nie to nie. No i zatrzymał sie na 1500 obr i koniec...

 

AA dodam tylko że silnik chodzi równo cały czas odpala zawsze od kopa. i normalnie wkręca się na obroty. W trybie sport kręci do samego końca.

Edytowane przez Severo
Opublikowano

Masz jakieś dane z parametrów pracy progówki w INPA. Na postoju powinna dawać jakieś 3,80-3,90 bar. Pod obciążeniem (3 bieg i pyta do 3-3,5 tys obrotów) moja progówka daje 3,45-3,50 bar ale ze 2 inne egzemplarze e39dA, niezmulone dawały około 3,0-3,3 bar).

Może syf z paliwa/baku poleciał na progówkę i Ci ją trochę zapchał.

Pzdr.

Opublikowano
Chyba znaleźlismy przyczyne gruszka albo sztanga jak to sie tam nazywa od turbiny wgl nie chodzi tzn turbina zostala w pozycji otwartej lub zamknietej... Jezdze juz tak drugi tydzien oleju nie ubywa. co moze byc przyczyna? padlo sterowanie turbiny? brak prądu tzn jakis bezpiecznik, przewód? A moze poprostu sie zapieklo i wystarczy to rozruszac i przesmarowac. jesli tak czy da sie to zrobic na aucie czy trzeba turbo wyciagac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gruszką turbiny steruje taki zaworek (przetwornik podciśnienia).

Jest on zaraz nad turbem.

W pierwszej kolejności jego sprawdź, czy jest czysty, nie ma w nim żadnych paprochów.

Potem możesz się brać za gruszkę.

Rozumiem że przewody podciśnieniowe sprawdziłeś?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to zostaje czyszczenie zaworka, a jak nie pomoże, to trzeba się wziąć za gruszkę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gruszka steruje zmienną geometrią turbiny, jeśli ten trzpień który ciągnie za kierownice łopatek jest zatarty/zasyfiony sterowanie będzie nieprecyzyjne, lub nie będzie go wcale, bo całość zawiesi się jednym położeniu, więc albo silnik będzie niedoładowany, albo przeładowany.

Niedoładowanie to chmura dymu i brak mocy, a przeładowanie to tryb awaryjny, i też cuda będą się działy z silnikiem.

Jeśli gruszka działa, tylko ciężko, z oporami, to dobrze jest spróbować ją wyczyścić (w sensie ten trzpień) tak aby działała płynnie (brak płynności w sterowaniu, ew przycinanie się to słynne "auto czasem ma moc, a czasem nie").

Jeśli całość jest mocno zużyta, pewnie trzeba będzie wymienić.

No chyba że zatarła się kierownica łopatek w turbinie, to wtedy nawet nowa gruszka nie pomoże (problem znany w tdi), nie twierdzę że tutaj też występuje, ale możliwość taka jest.

Opublikowano
http://images45.fotosik.pl/1467/e4726a16c2c3c920med.jpg Po podlaczeniu wezykow podcisnienia z pominieciem tego czegos auto odzyskalo moc tylko kopci. Moze mi ktos powiedziec co to jest za czesc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To akumulator podciśnienia.

To że auto lepiej jedzie bez niego, może świadczyć o nieszczelności (w nim właśnie).

Obadaj czy jest cały, ew wyczyść, i ja radził bym go założyć.

Sam próbowałem go pominąć (bardziej z ciekawości, bo miał uwalony zaczep) i stwierdzam że bez tego sterowanie turbiną reaguje wolniej, zrobiła mi się ogromna turbo dziura, miał straszne opóźnienie przy wciskaniu gazu i puszczał niemiłosiernie czarne bąki.

Opublikowano

Też mam spadki mocy i nawet po wyczyszczeniu elektrozaworów nie odzyskał mocy. :mad2:

ale walczę nadal. Nie patrzyłem jeszcze na to cięgno od gruszki.

Opublikowano
kolego a jakie objawy masz z tymi spadkami mocy na wysokich obrotach??? możesz coś więcej napisać o tym??

Różnie,zależy kiedy. Normalnie auto ładnie idzie od dołu ,ale jak przekroczę 3tyś obrotów to tak jakby traciło moc i słychać dziwny pisk.

A czasami jest ta,że jadę i normalnie przyspiesza.

Zauważyłem też to,że jak delikatnie dodaję gazu(jednostajnie) to auto przyspiesza jak szatan. Ale jak mu depnę gaz w podłogę od razu to znów traci moc.

Komputer nie wykazał żadnych błędów, sprawdziłem Live data to wszystkie parametry ok, turbo ładuje tak jak powinno, przepływka też ok,

Jedynie co to pompa progowa daje 2.9bara na trzecim biegu przy pełnym bucie.

Wyczyściłem już elektrozawory jeden przy turbo a drugi przy kolektorze. Zmieniłem filtr odmy i wyczyściłem zawór EGR,

zostało mi jeszcze zmienić filtr paliwa. Bo czasami jest tak,że auto na wysokich szarpie jakby paliwa nie dostawało.

No i musze jeszcze wyciąć katalizatory i wymienić łączniki elastyczne wydechu.

 

także auto się dziwnie zachowuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja miała takie same objawy, pełny gaz-dusi się, lekko gazu-zapiernicza.

Powyżej 3 tyś nie chciała się wkręcać.

Ciśnienie na pompie progowej miałem chyba nawet troszkę wyższe niż ty, ale mimo wszystko po wymianie na nówkę pierburga problem zniknął.

Opublikowano
koledzy nie wiecie czy jak pompa paliwa w BAKU est walnięta tzn. gdy mam mniej jak 10 l. paliwa to nie podaje,,,,, czy ona ma też wpływ na moc silnika??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno uszkodzenie jednej pompy znacząco skraca żywotność drugiej, ale co do zmniejszenia osiągów to są różne zdania.

Jeździłem prawie rok z uszkodzoną pompą w baku i samochód chodził normalnie, potem wymieniłem progówkę, chodziło lepiej (moc w pełnym zakresie obrotów), a tą w baku jakieś 3 miesiące później, i różnicy nie odczułem żadnej.

Wydaje mi się że jej jedyne zadanie to poprostu przelewanie paliwa w baku. :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po Prostu powiedziałem jak wyglądało to u mnie po wyjęciu aku podciśnienia. :)

Twoja jak widać tylko kopci, a moja zamulała od dołu i miała spowolnioną reakcję na gaz.

Opublikowano

Shadow69 czyli winowajcą u ciebie była pompa progowa?

też nie chciał jechać powyżej 3tyś obrotów? Po wymianie problem zniknął mówisz? :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.