Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

od kilku miesięcy mam problem z zapłonem.

Efekt jest następujący:

"odpalam" kręci, kręci (czasem załapie na chwilę i gaśnie) i nic.

W serwisie wymieniłem:

2 wtryski

pompę paliwa

świece, kable

ustawiłem czujnik położenia wału

błędów po wymianie wtrysku nie ma. Tylko pokazywał problem z wtryskiem.

 

Efekt w/w pojawia się w następującym przypadku: przejazd autem powyżej 15 km; Gaszę i próbuję odpalić po 60 - 90 minutach.

Na zimo odpala od 1-szego;

Na ciepło odpala od 1-szego;

 

Jeżeli ta przypadłość się objawi to działa w następujący sposób:

kręcę, kręcę, potem czasami załapie na sekundę lub dwie i gaśnie;

Potem buchnie czarnym dymem jak z parowozu i ... odpala. (zajmuje to do 15 minut)

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Opublikowano
Chodzi o synchronizację czujnika wałka rozrządu z czujnikiem GMP. Dopiero jeśli owa synchronizacja zostanie osiągnięta to sygnały z DDE zostaną precyzyjnie puszczone na wtryskiwacze, tak by wtrysk nastąpił w ściśle określonym położeniu wału korbowego. Czarny dym w Twoim przypadku to nagromadzone paliwo w cyklach zakończonych niepowodzeniem zapłonu mieszanki.
Opublikowano

Zapomniałem zaznaczyć, że niestety na "mechanice samochodowej" się nie znam ...

Lepiej mi idzie z prowadzeniem aut;)

 

Chodzi o synchronizację czujnika wałka rozrządu z czujnikiem GMP. Dopiero jeśli owa synchronizacja zostanie osiągnięta to sygnały z DDE zostaną precyzyjnie puszczone na wtryskiwacze, tak by wtrysk nastąpił w ściśle określonym położeniu wału korbowego.

Czy taki laik jak ja byłby wstanie za pomocą interfejsu Inpa K+D-CAN (uruchamianie oprogramowania i czytanie dokumentacji to jest to co robię na codzień) wykonać taką synchronizację - czy potrzeba jakieś tajemnej wiedzy z zakresu mechaniki ;)

 

Czarny dym w Twoim przypadku to nagromadzone paliwo w cyklach zakończonych niepowodzeniem zapłonu mieszanki.

To pocieszające ;)

Dziękuję za niezwłoczną odpowiedź.

Opublikowano
INPĄ nic nie zdziałasz, bo tutaj to nie użytkownik ustala synchro, tylko indukcja z nadajnika impulsów na czujnik i dalej do sterownika względem czujnika GMP. Spróbuj najpierw przeczyścić czujnik benzyną ekstrakcyjną i ponownie wykonać próbę odpalenia silnika. Jeśli problem będzie się powtarzał to spróbowałbym z podmianą tego czujnika, zaznaczając możliwość oddania na warunkach gwarancji. Wiesz gdzie się on znajduje?? Jest w pokrywie głowicy tuż nad korkiem wlewu oleju.
Opublikowano

Niestety ;) dzisiaj odpala ... czekam i czekam i na złość pali ;)

Ale przypilnuje ją i napiszę czy pomogło.

Opublikowano
No bo to tak jest jak jest zimny... pewnie problemy powrócą kiedy złapie temperaturkę :wink:

Niestety nic to nie dało;

Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temperatury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.