Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:)

Jak juz uporalem sie z wiatrakiem to pora na konkret..

Mam wrazenie, ze auto jakies zamulone, ma niby 184 km ale jak staje na swiatlach z teoretycznie slabszymi autkami to jakos czapki nie spadaja :/..

Wymienilem ostatnio wszystkie filtry: odmy, powietrza, paliwa wyczyscilem zawor egr i specjalnie nic sie nie zmienilo. Jakies zauwazalne przyspieszenie dopiero ok 3tys obrotow, wczesniej jedzie bo jedzie, na komp bledow brak...Nie wiem co zrobic...Spaliny jakos tak smierfza dziwnie ale tak ma od poczatku, moze common rail poprostu tak pachnie :) ostatnio jechalem za moja bunia i albo mam zwidy, albo jakos na bialo kopci spod silnika. Na postoju po wdepnieciu gazu w opor i zajrzeniu pod spod nic nie zauwazylem..nie wiem. Potrzebuje rady, moze ktos mial cos podobnego i pomoze rada? mam cos wymienic, wywalic czy co? Przebieg to 215k km

Opublikowano

Na początek należy zacząć od solidnej diagnostyki podczas jazdy. Przyczyn może być naprawdę masa, więc nie ma co wróżyć.

Znajdź kogoś kto ma pojęcie o diagnostyce pod kompem.

Jak kopci na biało, to raczej płyn chłodniczy...

Opublikowano
plynu cos ubywa ostatnio... a spadek mocy? mozna cos wywrozyc z tego co napisalem czy raczej nie? jak plyn to co? uszczelka pod glowica??
Opublikowano

Jak płynu ubywa i spaliny dziwnie śmierdzą, to ja bym tą uszczelkę/głowicę sprawdził. Co do mocy, może uszczelka to nie jedyny problem? Może się zwyczajnie do tego samochodu przyzwyczaiłeś? To normalne, że po przesiadce na mocniejszy samochód na początku jest fajnie a później się człowiek oswaja i wydaje mu się, że coś się popsuło. Prawdę powie tylko hamownia - przy twoim "stawaniu na światłach" jest tyle zmiennych (od opon, stanu technicznego kierowcy, przez stan samochodu aż do mocy silnika), że raczej _nic_ z tego rozsądnego nie wydedukujesz, nic!

 

Podsumowując, mechanik - sprawdzić co z silnikiem (uszczelką) i hamownia - sprawdzić ile auto ma koni i momentu.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

No dokładnie przy ściągnięciu uszczelki można sprawdzić głowicę itp.

 

A co do mocy, to teoretycznie można się nieźle naciąć ja ostatnio dostałem od fiata uno :lol: .

Okazało się, że to nieźle podłubane uno turbo (a u mnie już siedzi program od TC:).

Opublikowano

CZyli jdnak na hamownie sie przejade najpierw..zcytalem jakis temat o wywalaniu katalizatorow. Z tym jeszcze poczekam bo w sumie nie wiem czy to taki dobry pomysl..

Dzieki za pomoc. Dam znac co po hamowni a jezeli komus cos do glowy przyjdzie to czekam na rade :)

Opublikowano
wymienilem zaworek przy turbinie + zbiorniczek podcisnienia i autko smiga jak szalone. wszystkie mustangi powrocily pod maske :)KOniec.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A jak doszedłeś do tego że chodzi konkretnie o ten zaworek i zbiorniczek podciśnienia?

Możesz napisać jak to się fachowo nazywa, jaką nazwę mają te części i czy też mam to w bmw 320d?

 

U mnie objawy są podobnie jak u Ciebie...

Opublikowano

Zbiorniczek zrobil pewnie na zapas ale zaworek warto wyczyscic chociaz. Jest instrukcja na forum jak to robic.

On steruje ciegnem turbiny o zmiennej geometrii. Wiec jego zapchanie = brak mocy.

 

Przy okazji wezyki podcisnienia tez warto wymienic.

Opublikowano
Ja u siebie wyczyściłem oba zaworki i nic to nie dało. ;) mocy jak nie było tak nie ma. A katy już mam wycięte. :shock:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
u mnie byl komp + ogarniety mechanik. ot co :) nazw czesci jednak konkretnie nie powiem bo nie wiem...co do zbiorniczka to przy kroccu byla bardzo mala dziurka ktora wypatrzyl mechanior, mozw nawet sam ja zrobil przy demontazu...kto to wie ;-)
Opublikowano
Ja u siebie wyczyściłem oba zaworki i nic to nie dało. ;) mocy jak nie było tak nie ma. A katy już mam wycięte. :shock:

czyszczenie nie zawsze pomaga ...tylko wymiana na nowe daje pewność , nieraz zaworek jest poprostu niesprawny elektrycznie i czyszczenie nie pomaga ...

następna sprawa odłączenie egru i sprawdzenie czy jest lepiej ...

to są rzeczy która mozna zrobić bez kompa , reszta to już porządna diagnostyka i sprawdzenie m.in. przepływomierza i jego wskazań podczas jazdy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Panowie,

 

O który zaworek przy turbinie chodzi? To bym sobie sprawdził, czy jest czysty:)

 

Dzięki

M

Opublikowano
Panowie,

 

O który zaworek przy turbinie chodzi? To bym sobie sprawdził, czy jest czysty:)

 

Dzięki

M

Kolego akurat ty masz sterowanie zmiennej geometrii turbiny elektrycznym sterownikiem więc u ciebie nie ma tego zaworka, więc nie zawracaj sobie głowy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Przepływkę będę wymieniał i pompe progową bo buczy. ;) na kompie żadnych błędów. Tylko ta przepływka i pompa progowa podejrzana... :duh:

nic poza tym. Jak zmienię te dwie rzeczy to zmienię też zaworki od turbo i egr.

ps, po zaślepieniu EGR auto bez zmian. :|

Opublikowano
Albo jeszcze inaczej , można gruszke turbo podpiac bezpośrednio do podcisnienia na chwile i sprawdzić czy turbo normalnie wstanie ...ale po tym pojawi sie tryb awaryjny z przeladowania ale przynajmniej wyjaśni czy to wina sterowania czyli zaworka ..

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Albo jeszcze inaczej , można gruszke turbo podpiac bezpośrednio do podcisnienia na chwile i sprawdzić czy turbo normalnie wstanie ...ale po tym pojawi sie tryb awaryjny z przeladowania ale przynajmniej wyjaśni czy to wina sterowania czyli zaworka ..

 

Myślę, że w skórcie chodzi koledze o pominięcie elektrozaworka :). Jak cięgno Ci się rusza to znaczy, że elektrycznie sprawny a czyszczenie daje tyle, co kupienie nowego w sumie (o ile zrobisz to porządnie rozbierając całość). Jeśli w testach dynamicznych na INPIe nie miałeś problemów z ciśnieniem doładowania, to nie musisz się babrać z omijaniem tego zaworka bo to nic nie wniesie.

 

Pompa podprogowa u mnie też buczy ale tylko przy odpalaniu i chwilkę po jak auto jest naprawdę zimne. Potem już nic a nic. Może i to jest trop jeśli buczy u Ciebie cały czas? Wymieniłeś filtr paliwa? Sprawdzałeś jak wygląda sitko na pompie w baku?

Opublikowano

Nie wiem czy buczy cały czas,ale wiem,że daje za małe ciśnienie...

turbo ładuje dobrze.

Filtr paliwa zmieniony, jedynie po odpięciu przepływki była minimalna poprawa i teraz nie wiem w co zainwestować najpierw w przepływkę czy pompę progową... :mad2:

poza tym u mnie sprawa wygląda bardziej na skomplikowaną bo u mnie zaniki mocy pojawiają się tylko po tym jak nagle naraz wcisnę pedał gazu. Wtedy do 2500tyś obr auto śiga ale powyżej już jechać nie chce...

Ale jak wciskam powolutku i jednostajnie gaz to jedzie jak szatan w pełnym zakresie obrotow... i co wy na to? :roll:

sitka nie ogladałem... dużo z tym roboty?

Opublikowano
Sprawdź PWG (potencjometr gazu) na powolne wduszanie i na szybki nacisk. Sprawdź czy pomiar napięcia na szybkim wciśnięciu osiąga to samo co przy powolnym. Bo być może Twoim problemem jest sam mechanizm pedału gazu.
Opublikowano

Yoshi moze miec racje. Z miesiac temu kolega mial taki problem. Tylko u niego jednoznacznie wyskoczyl blad z tym zwiazany.

Jesli to nie to, to zaczalbym chyba od pompy, bo przeplywomierz nie jest zalezny od tego czy mocniej czy slabiej gaz wciskasz. Wartosc zadana cisnienia i zmierzona powinny byc takie same ( z gorka dla mierzonej ). Przewaznie po prostu mierzy za malo jak jest skopany albo nawet pare razy za duzo.

 

Uczucie, ze bez przeplywki jest lepiej moze byc zludne. Jak nie jest naprawde na granicy rozpadu to roznica nie powinna byc kolosalna.

Opublikowano

Nie mam żadnych błędów... ani jednego błędu żadnego trybu awaryjnego czy coś. :mad2:

myślałem o pedale gazu też ale jest tez taki dźwięk dziwny na wyższych obrotach słychać pisk. Nie jezd to gwizd tylko pisk taki delikatny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.