Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem auktualnie w Niemczech i pojawily sie dosyc powazne problemy z moim BMW otoz skrzynia biegow zaczela szarpac niemal przy kazdym dzialaniu to znaczy:

1) Gdy wrzucam D lub R jest dosyc odczuwalne szarpniecie

2) Przy kazdej zmianie biegu w zaleznosci od tego jak intensywnie przyspieszam tym mocniej szarpie ale nawet przy delikatnej jezdzie sa szarpniecia.

3) Gdy zdejme noge z gazu i auto sie toczy i zminia bieg na nizszy to tez to wszystko odczuwam.

4) Gdy ruszam ostro z miejsca czyli kick down to w momencie gdy zmienia bieg z 1 na 2 to trwa dosyc dlugo i w czasie zmiany przelozenia czuje dosyc mocne drgania na calej karoserii gdy siedzi juz 2 telepanie ustaje.

Gdy juz silnik sie nagrzeje to objawy sa mocniej odczuwalne.

Dodatkowo w cyasie jazdy powyzej 100 km\h odzuwalne sa drgania na karoserii, nie wiem czy to ma zwiazek ze skrzynia czy raczej z zawieszeniem.

Za 2 tygodnie wracam do Polski i czeka na mnie trasa 1300 km i boje sie wybierac w taka trase nie pewnym samochodem a nie chcialbym stanac gdzies na autostradzie.

Bylem tutaj u mechanika to powiedzial mi ze moze tylko olej wymienic wystarczy i za wymiane 140 euro, wspominal cos o sprzegle chyba( nie zrozumialem go dokladnie gdyz nie znam dobrze jezyka).

Co wg. was drodzy forumowicye moze byc przyczyna takich objawow ?

Jak myslicie dojade z tym do domu czy lepiej nie ryzykowac?

Dzieki za wszelka pomoc

P.S przepraszam za brak polskich znakow ale korzystam z internetu w kawiarence i nie moge zminic trybu klawiatury na polski.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koniecznie wymień olej, nawet sie nie zastanawiaj, to może pomóc, jak nie pomoże, to już Twoje ryzyko powrotu, ale u mnie po wymianie skrzynia chodzi płynniej, choć nie miałem takich mocnych szarpnięc jak opisujesz.

Co do drgań, to sprawdź czy wał napędowy Ci sie nie odkreca od mostu, ja tak kiedyś miałem, wrażenie było jakby sie jechało po frezowanym asfalcie.

Sprawdź to koniecznie, ja na takim poluzowanym wale, a dokładnie zostały mi tylko dwie śruby przejechałem 1000km też z zagranicy do kraju i na miejscu musiałem wymienić złącze gumowo-metalowe łączące włąśnie wał z mostem, a to nietania rzecz...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
musiałem wymienić złącze gumowo-metalowe łączące włąśnie wał z mostem, a to nietania rzecz...

Jesteś pewien, że to "złącze" jest między wałem a mostem??? :norty:

Z tego co widzę na RealOEM i inspekcji swojego auta z kanału to ów "złącze" jest tylko między wałem a SKRZYNIĄ BIEGÓW.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
musiałem wymienić złącze gumowo-metalowe łączące włąśnie wał z mostem, a to nietania rzecz...

Jesteś pewien, że to "złącze" jest między wałem a mostem??? :norty:

Z tego co widzę na RealOEM i inspekcji swojego auta z kanału to ów "złącze" jest tylko między wałem a SKRZYNIĄ BIEGÓW.

Pzdr.

 

NIE jestem pewien, przykład, który opisałem miałem e39 tds i skrzyni manual, pomyślałem, że takie złącze to norma w każdym modelu, no chyba wał na sztywno nie może być przykręcony do mostu, może jest to zastąpione tak jak mówisz, zamiast przy wale, jest przy skrzyni, niech chłopak sprawdzi, miałem podobne drgania jak opisał, może to pomoże..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
może jest to zastąpione tak jak mówisz, zamiast przy wale, jest przy skrzyni, niech chłopak sprawdzi, miałem podobne drgania jak opisał, może to pomoże..

Nawet nie "może" a na pewno. Poniżej schemat jak to wygląda (element nr 2 na dolnym schemacie):

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/m/c/9.png

 

 

I trochę bardziej szczegółowy wyrys:

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/k/e/141.png

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak piszesz, ale mi bardziej chyba chodzi o element nr 16.. to mi wygląda na łączenie wału z mostem...

Nieważne, ważne, żeby chłopak wszystko sprawdził i bezproblemowo wrócił do kraju, a tak na marginesie, 140 euraczów za wymianę oleju w skrzyni, to taniej niż niejeden warsztat chce u nas :norty:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Wal sprawdzalem przed wyjazdem, wszystko bylo wporzadku.

Szarpania tez pojawily sie dopiero w Niemczech.

Wczoraj mi to ucieklo z glowy ale najmocniejsze szarpniecie jest w momencie gdy skrzynia wrzuca 5 bieg( wtedy jest doslownie jebniecie, to juz nie jest udezenie), ten objaw wystepuje gdy 5 bieg jest wrzucany w trakcie mocnego przyspieszania.

A tak z ciekawosci to ile kosztuje wymiana oleju w Polsce?

Opublikowano
Ja bym jeszcze sprawdzil dyferencjal czy nie ma luzow, tez moze byc winowajca, przerabialem to...
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Bylem wczoraj w warsztacie gdzie pracuje polak i on mi powiedzial ze to na 100% sprzeglo hydrokinetyczne ale warsztat w ktorym on pracuje nie zajmuje sie tego typu sprawami i nie ma pojecia ile to kosztuje.

Jakie sa koszty w Polsce?

Powiedzidal ze do Polski raczej wroce bez problemu a pytam bo nie wiem ile kasy szykowac, musze jakos zaplanowac wydatki.

Opublikowano

Witam ponownie otoz pojawily sie nowe objawy.

Gdy na 1 i na 2 biegu dodaje powoli gazu to slysze taki dziwny dzwiek jakby "trajkotanie", nie wiem jak too inaczej okreslic, jak wcisne gaz do konca to auto ciagnie jak trzeba i ten dzwiek zanika. Na pozostalych przelozeniach jest cisza.

Pojawily sie irytujace wibracje przy predkosci 110-130 km\h przy nizszych predkosciach drgan nie ma i jak jade powyzej 130 to tez zanikaja.

Na forum jest watek o wibracjach i go czytalem ale nie wiem czy to ma powiazanie z tarkotaniem?

Prosze o odpowiedz czy te objawy sa bardzo powazne, w tym watku o wibracjach natknalem sie na informacje ze moze powodowac je konwerter ktory znajduje sie w skrzyni biegow, czy te trajkotanie ma z tym zwiazek?

Co radzicie czy jechac tym samochodem na kolach czy moze lepiej nie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.