Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kropka nad i w kwestii BT.

 

Trzeba było zrobić/poprawić kilka rzeczy po ostatniej robocie:

- zamontować uchwyt na antenę BT - czas oczekiwania w warszawskim ASO 2 miesiące ;)

- zamontować uchwyt na moduł w bagażniku - zakupiony od E39 nie pasował,

- zamontować nowe spinki do osłony słupka środkowego - stare spinki zostały w słupku, nie dało się ich wyciągnąć inaczej niż niszcząc,

- zamontować nowe spinki i nową listwę osłony progu (lewy tył) - przy demontażu pękła plastikowa szyna spinek i sama spinka, druga też była w nie najlepszej kondycji.

 

Paczka z litewskiego ASO, czyli wszystko co powyżej plus trochę nakrętek (oczywiście czas oczekiwania nie 2 miesiące a 10 dni):

 

http://i59.tinypic.com/27zfexf.jpg

 

Uchwyt modułu... Niestety to nie sedan i okazało się, że nie jest tak jak myślałem na początku. Moduł w touringu nie jest mocowany w miejscu gdzie zmieniarka, nawigacja itd. tylko pod osłoną boczku. Trzeba było zdemontować antenę, stelaż pod nawigację. Żeby odkręcić stelaż trzeba było demontować podłogę bagażnika, uchwyt na podnośnik.

 

http://i62.tinypic.com/ru5r2u.jpg

http://i58.tinypic.com/4seliq.jpg

http://i58.tinypic.com/r8rztg.jpg

 

Tutaj zdjęcie uchwytu modułu BT w touringu - jakby ktoś potrzebował. Ja nie znalazłem takiej foty w necie, stąd nie wiedziałem gdzie fabrycznie to siedziało. Dopiero instrukcja montażowa pomogła. Tym samym uchwyt od sedana/coupe nie pasuje do touringa. Na szczęście nie posłuchałem kolegów z forum zagranicznego i zamówiłem w ciemno coś co wydało mi się na diagramie uchwytem modułu BT, choć na realoem zwanym "uchwytem telematics unit". Moduł jest przymocowany do uchwytu z drugiej strony, niewidoczny na zdjęciu.

http://i57.tinypic.com/2dmgjva.jpg

 

Stelaż pod navi był i nie ma. Zdemontowany całkowicie, już się nie przyda.

http://i59.tinypic.com/svi15y.jpg

 

Uchwyt pod antenę BT.

 

http://i58.tinypic.com/2f0f821.jpg

 

Trzeba znów było zdemontować osłonę podłokietnika i konsoli środkowej.

 

http://i61.tinypic.com/3467syr.jpg

 

Widać, że stare spinki osłony słupka zostały w słupku.

 

http://i60.tinypic.com/29oscd1.jpg

 

Tutaj nowe spinki wsunięte w osłonę, osłona gotowa do montażu.

http://i57.tinypic.com/2i7xr84.jpg

http://i62.tinypic.com/2q80ho5.jpg

 

I... zonk! Żeby precyzyjnie zamontować osłonę i pocelować spinkami w otwory trzeba było znów demontować fotel kierowcy...

 

Na końcu nowa listwa osłony wejścia i nowe spinki.

 

http://i62.tinypic.com/30dcsjp.jpg

http://i59.tinypic.com/vh4y1i.jpg

 

Jest jak(by) fabryka dała - tym samym temat BT zamknięty.

 

Plany na następny miesiąc - raczej techniczne, serwis filtrowo-olejowy i co jeszcze do głowy przyjdzie.

  • Odpowiedzi 270
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A jak tam koncepcje z maską silnika i szybką ? Ja już jestem po wymianie szyby przedniej, efekt zapiera dech w piersiach :wink: Nowa szyba odpowiednik BMW OE Pilkingtona z uszczelką BWM OE i nowym podszybiem BMW OE. Do tego nowe wycieraczki. Piękny obraz rzeczywistości poza pojazdem, w szczególności w porze nocnej. W połączeniu z wymienionymi wcześniej szkłami lamp ZKW jazda nocą daje nowe doznania ( prawie fabryczne :cool2: )
Opublikowano
A jak tam koncepcje z maską silnika i szybką ?

Zazdroszczę :) Wyobrażam sobie efekt. Temat szyby przedniej zostawię chyba na przyszły rok, pewnie na wiosnę. Też bym chciał już jeździć z szybą na której nie ma ani jednej rysy! Odpryski na masce miałem robić, ale wpadł mi do głowy pomysł BT i czas i pieniądze poszły w projekt :) Teraz w planie mam już pomału przygotowywanie się do tematu lakierowania maski, zacznę od zakupu nowej maty wygłuszającej i wszystkich spinek, jak wpadnie grosz pójdzie do lakiernika, wróci jak nowa :)

 

Natomiast to pewnie za jakiś czas, teraz 12tys. km od ostatniego serwisu, wypadałoby porobić coś pod maską. KubaWroc i szymon-o zainspirowali mnie do przyjrzenia się IC, więc i pomysł jest aby wrzucić nowy IC. Zima przyjdzie to i potestuję podgrzewacz, bo tak jak rozmawialiśmy mam podejrzenia co co niego. Czujnik AUC dalej sypie błędy, więc i trzeba się rozejrzeć za nowym... Takie priorytety na najbliższe miesiące :)

 

W każdym razie będę się odzywał o namiary w sprawie tej szybki ;)

Opublikowano

czujnik auc i u mnie wywalał błąd

wyczyściłem i przestał, polecam więc go rozebrać ;)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
czujnik auc i u mnie wywalał błąd

wyczyściłem i przestał, polecam więc go rozebrać ;)

Ano właśnie, a u mnie nie chce współpracować :) Czyściłem, rozbierałem, zresztą wrzucałem tu fotorelację :) Trzeba się rozejrzeć za nowym używanym ;)

Opublikowano
Dziś ogarnąłem twój cały temat i jestem pod takim wrażeniem że czapki z głów, turas mocno doinwestowany wszystko ASO.

Maszyna konkretnie się zmieniła od czasu zakupu. Na 100 będzie służyła bardzo długo. Szerokości i dalszych tak mocnych zmian ;)

No nie wszystko z ASO, ale oryginalność staram się utrzymać jak mogę. Dzięki i powodzenia ze swoją E46 :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Serwis filtrowo olejowy

 

Stuknął przebieg:

 

http://i61.tinypic.com/aaf3w2.jpg

 

Od ostatniego serwisu minęło 15516km i ponad 10 miesięcy.

 

Paczka od Maćka z czescidobmw.pl - stały zestaw:

 

http://i59.tinypic.com/264m3b6.jpg

 

Zrobione:

- nowy filtr powietrza Mann,

- nowy filtr paliwa Mann,

- nowy filtr oleju Mann,

- nowy filtr kabinowy Mann,

- nowy olej Motul X-Clean 8100,

- nowy olej wspomagania kierownicy Motul.

 

Więc tym razem dodatkowo wymieniłem płyn wspomagania kierownicy. Od kupna nie był wymieniany jako jedyny płyn/olej eksploatacyjny więc stwierdziłem, że najwyższy czas. Wszystko inne typu olej w tylnym moście, olej w skrzyni itd. już wymieniałem jakiś czas temu. Do wymiany płynu zakupiłem dodatkowo dwa nowe uszczelniacze w ASO.

 

Przy okazji roboty postanowiłem zerknąć do odmy i zobaczyć w jakim jest stanie - wymieniana była na nową w lutym 2013. W zasadzie, można było robotę pominąć, bo odma z plastikowym separatorem miała się świetnie, ale jak już się rozebrało to wypadało przeczyścić.

 

Przed i po, mała różnica:

 

http://i58.tinypic.com/s4ur9v.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2mrh7hk.jpg

 

I prezent na zimę, zainspirowany galerią JohnyBravo kupiłem ori zaślepki na wloty powietrza:

 

http://i59.tinypic.com/au82s2.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2psltgo.jpg

Opublikowano
Miałes zaczepy pod te zaślepki ? Czy musiałes zrobic kilka otworów ?

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Miałes zaczepy pod te zaślepki ? Czy musiałes zrobic kilka otworów ?

Nie miałem nic. Zastanawiałem się jak to wsadzić, ni jak to mi nie chciało podpasować, ale ostatecznie lewa weszła na wcisk, prawą jak próbowałem włożyć na wcisk to pękł jeden uchwyt mocujący górny. Ale trzyma się. Natomiast chętnie przeczytam o innych sposobach montażu tego, bo do końca nie wiem co autor tego wynalazku miał na myśli :)

Opublikowano

Lewa wchodzi na wcisk (lewa patrząc od przodu auta oczywiscie)i będzie sie trzymać bez otworów, prawa potrzebuje jednego otworu na gorze(lewego) i wtedy "na wcisk" lekko pod kątem wejdzie, będzie sie trzymać

Mozna tez zrobic otwory pod wszystkie zaczepy w prawej.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Lewa wchodzi na wcisk (lewa patrząc od przodu auta oczywiscie)i będzie sie trzymać bez otworów, prawa potrzebuje jednego otworu na gorze(lewego) i wtedy "na wcisk" lekko pod kątem wejdzie, będzie sie trzymać

Mozna tez zrobic otwory pod wszystkie zaczepy w prawej.

No właśnie, czyli złamałem ten zaczep od prawej zaślepki, lewa góra, na który trzeba wiercić otwór jak piszesz :) Zagadka rozwiązana :)

Opublikowano
Zauważyłeś jakieś zmiany po założeniu zaślepek ? :norty:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Zauważyłeś jakieś zmiany po założeniu zaślepek ? :norty:

Różnic znaczących nie zaobserwowałem, chociaż bardzo się staram gapiąc się cały czas na wskazówkę ;) Codziennie po 22-23 jadę ten sam odcinek po mieście, długa prosta, ruch minimalny więc prędkość około 80km/h z przerwami na fotoradary i średnio 2-3 fazy czerwonego. Temperatura od kilku dni podobna, na zewnątrz około -2,5C, po wyjechaniu z garażu 14C pion łapie mniej więcej ciągle w tym samym miejscu, po około 6km :) Tyle też było przed montażem zaślepek.

Opublikowano

Kolego świetne auto i odemnie wielkie graty za tak dopieszczenie go :)

 

Ja jestem na etapie szukania buni dla siebie :) mam nadzieję, że znajdę odpowiednią dla siebie i będzie tak ładna jak twoja.

 

Miliona km życzę.

Opublikowano (edytowane)

Intercooler

 

Od jakiegoś czasu widziałem, że intercooler jest przypocony po stronie wlotu od turbiny (od przodu, od tyłu uwalona część chłodnicy). Przy ostatnim serwisie filtrowo olejowym dodatkowo zauważyłem, że poci się wąż po stronie dolotu do kolektora. Tak to wyglądało:

 

http://i60.tinypic.com/es9hkx.jpg

 

http://i62.tinypic.com/rvap1h.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2zdy4i0.jpg

 

Czyli jednym słowem syf, że aż niedobrze patrzeć... Musiał mieć nieszczelność i dodatkowo pewnie puściła uszczelka w wężu od IC do kolektora.

 

Zamówiony z ASO z Litwy nowy ori Intercooler, uszczelniacze, spinki i śruby mocujące. Jakby ktoś zamawiał to zamawiajcie bez spinek, bo spinki są w zestawie z IC, o czym nie wiedziałem, więc mam nadmiarowo teraz 2 spinki + 2 stare ;)

 

http://i58.tinypic.com/334hils.jpg

 

http://i62.tinypic.com/2ivi33n.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2s8n3fp.jpg

 

Intercooler do BMW dostarcza Modine - dokładnie taki sam, tego samego producenta miałem na pierwszy montaż.

 

http://i60.tinypic.com/n4d8g.jpg

 

To co zobaczyłem na chłodnicy po wyjęciu IC to masakra... Cały 10 letni syf i liście w jednym miejscu...

 

http://i59.tinypic.com/29niik8.jpg

 

I to co wyleciało po czyszczeniu...

 

http://i62.tinypic.com/2upebra.jpg

 

http://i61.tinypic.com/15nrvb7.jpg

 

Stary intercooler z bliska.

 

http://i62.tinypic.com/oky05v.jpg

 

http://i62.tinypic.com/nx96v7.jpg

 

W samym IC i wężach śladowe ilości oleju.

 

Nowe uszczelki i przeczyszczone węże.

 

http://i58.tinypic.com/2qtye7n.jpg

 

http://i57.tinypic.com/351vm2v.jpg

 

I nowy intercooler zamontowany.

 

http://i60.tinypic.com/xnw4e9.jpg

 

Odczucia po wymianie na plus. Wydaje mi się, że autko się lepiej zbiera. Robiłem pomiary na kompie przed wymianą i po wymianie i zdaje się, że turbo mniej gubi po drodze do kolektora teraz.

 

Kolego świetne auto i odemnie wielkie graty za tak dopieszczenie go :) Ja jestem na etapie szukania buni dla siebie :) mam nadzieję, że znajdę odpowiednią dla siebie i będzie tak ładna jak twoja.

Dzięki i uważaj na "okazje" bo można się wkopać na minę...

Fajna galeria, obejrzałem całe 13stron :cool2: . Blachy LU, więc Lublin. Ja jestem z Chełma, więc kiedyś Cię odwiedzę i napiszę co tam na żywo majsterkujesz. :8)

W Lublinie jestem ostatnio rzadko, ale jak będę i się dogadamy to zapraszam :cool2:

Edytowane przez be..mw
Opublikowano

Jak zawsze konkretnie opisane i porzadnie wykonane :)

Czyli po wymianie jest roznica, mimo ze stary trzymal szczelnosc.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Jak zawsze konkretnie opisane i porzadnie wykonane :)

Czyli po wymianie jest roznica, mimo ze stary trzymal szczelnosc.

No właśnie nie wiem czy trzymał, podejrzewam, że mógł nie trzymać. W każdym razie analizuje teraz logi, przyśpieszenia na 3cim biegu, 80-100 na 4 itd. z ekspresówki z przed i po wymianie. Parametry wydają się być lepsze po naprawie, w plecach czuję podobnie - na ile to obiektywne nie wiem, ale na pewno wymiana i sprzątnięcie syfu nie zaszkodziły :)

 

Edit: Pierwszych wrażeń ciąg dalszy... :D Zmiana chyba faktycznie spowodowała, że autko odżyło. Narzeczona powiedziała, że "jakoś tak... lekko idzie". Wiedziała, że coś wymieniam, ale niekoniecznie wiedziała, że ma to wpłynąć na osiągi - więc traktuję to jako jedyną obiektywną ocenę ;) Wczoraj w nocy jechałem, 2gi bieg, stałe obroty, gaz w podłogę i może trochę większy lag od dołu (chociaż muszę to potwierdzić, na razie za mało jeździłem), ale póżniej banan na twarzy, zerwało przyczepność a przy tym ładnie wcisnęło w fotel - dawno tego nie czułem :)

Opublikowano
No ładnie-ładnie ........... ale musiałeś OEM kupić :P .
Opublikowano
Po wymianie swojego IC także odczułem poprawę, przy czym kupiłem IC NRF, który wykupił Modine. U Ciebie widzę, że na IC jest napis Modine. Wymieniłem za to wąż gumowy od IC, który sprawiał wrażenie sparaciałego. A propo też mi pozostały dodatkowe spinki. Bm...we, czy wymieniałeś już poduszkę pasażera w ramach akcji serwisowej ? Zauważyłem, że lejesz Motula, podobno się ich jakość pogorszyła. Może jednak Liqui Moly przy następnej wymianie ?
Opublikowano
No ładnie-ładnie ........... ale musiałeś OEM kupić :P .

Rozważałem też inne opcje :) Dużo czytałem o FMIC, patrzyłem fotorelacje i trochę mnie przeraziło, że nie jest to do końca plug&play. A przy okazji trafiła się super okazja, jak zawsze, z Litwy i tak decyzja zapadła o OEM :)

 

Po wymianie swojego IC także odczułem poprawę, przy czym kupiłem IC NRF, który wykupił Modine. U Ciebie widzę, że na IC jest napis Modine.

A no właśnie. Ja nie wnikałem przed zakupem kto dostarcza im IC, ale faktycznie dostarcza Modine, nawet jest naklejka z ich wewnętrznym numerem katalogowym, nie wiem czy na rynku da radę kupić ich dedykowany IC poza ASO, jeżeli tak to może to jest okazja do kupna ori IC po niższej cenie? Ile zapłaciłeś za swój NFR?

 

Bm...we, czy wymieniałeś już poduszkę pasażera w ramach akcji serwisowej ? Zauważyłem, że lejesz Motula, podobno się ich jakość pogorszyła. Może jednak Liqui Moly przy następnej wymianie ?

 

Nie wymieniałem, ale dobrze, że przypominasz. Ostatni raz jak się kontaktowałem z BMW we Frankfurcie to powiedzieli, że na tamtą chwilę autko nie było objęte akcją, ale im się przypomnę. Czy u Ciebie już wymienione? Ewentualnie czy robili problemy? Co do Motula, to leje go już 3ci lub 4ty serwis z rzędu i nie zauważyłem różnicy. Jestem w sumie z tego oleju zadowolony, fajnie silnik na nim pracuje, ale kto wie :)

Opublikowano
IC NRF kosztował około 450 PLN. W sprawie wymiany poduszki zostałem zapisany, sprawdzili organoleptycznie nr seryjne, zakwalifikowali do wymiany. Poduszek nie było, podobno produkują i miały być w grudniu 2014. Teraz serwis przenosił się z Zemborzyckiej do nowej lokalizacji, a więc można się spodziewać kolejek z terminami.
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.