Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Fajne auto ;) po pierwszych fotach widzę gdzie kupowałeś, zadowolony byłeś, czy wyszły jakieś jaja ? Ten komis ma w necie kiepską opinię, a czasem ma auta, które mógłbym kupić, szukam tej prawdziwej :lol:

Też czytałem różne opinie o nich, ale w końcu postanowiłem przejechać te kilkaset kilometrów i się opłacało. Natomiast jeżeli chodzi o ogólne wrażenie to radzę zachować czujność. Ja się nie przejechałęm, ale też dużo sprawdziłem przed zakupem. Nie zdziwiłbym się jednak po kilku godzinach spędzonych tam, gdyby komuś kiedyś wcisneli coś nie tak ;). Jak chcesz więcej szczegółów to pisz na priv :).

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 270
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witaj, no no całkiem fajny egzemplarz touring jest w E46 fajnym nadwoziem,też mam i jestem zadowolony :) co mi się nasuwa przy śledzeniu Twoich opisów jak dbasz tak masz :) zauważyłem na filtrze kabiny mały zaciek i chyba masz przeciek z uszczelki podszybia ogólnie jest tam warto zaglądnąć bo można oczyścić kanały odprowadzające wodę u mnie dużo było błota i igieł :) ale już OK byłem tam i posprzątałem :) Pozdrawiam i miłego użytkowania :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)
zauważyłem na filtrze kabiny mały zaciek i chyba masz przeciek z uszczelki podszybia ogólnie jest tam warto zaglądnąć bo można oczyścić kanały odprowadzające wodę u mnie dużo było błota i igieł :)

 

Dzięki za informację. Nie zwróciłem na to uwagi, ale będę miał to na uwadze następnym razem.

 

Mały update, co się dzieje z samochodem. Plany ze zmianą układu hamulcowego na razie są przesunięte na sierpień. Skończył się okres zimowo-wiosenny - skończyły się problemy z piszczeniem tarcz. Regulacja hamulca ręcznego też przyniosła jakiś tam efekt, więc w związku z całkiem dobrą siłą hamowania plany przesunąłem o kilka miesięcy. Jednak klocki zaczynają już brudzić felgi, więc na nie czas.

 

Bunia dostała w prezencie nowe kapcie letnie: Dunlop SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 W. Spisują się jak na razie wyśmienicie.

 

Ponad to naprawiony spryskiwacz tylnej szyby.

 

Witam

 

Wczoraj wziąłem się w końcu za przywrócenie do życia spryskiwacza tylnej szyby w moim E46 Touring. Wstawiam opis, może komuś się przyda zanim rozkręci pół samochodu szukając przyczyny niedziałającego spryskiwacza. U mnie przyczyna była dość błaha. Roboty na 15 minut a efekt rewelacyjny.

 

Spryskiwacz niedomagał już od jakiegoś czasu. Objawy były takie, że najpierw leciało bardzo mało a później przestało lecieć w ogóle. Po załączeniu spryskiwacza słychać było pracującą pompkę i na tym koniec.

 

Szukając przyczyny zdjąłem prawy boczek w bagażniku, żeby dostać się do zbiorniczka ze spryskiwaczem i samej pompki. Widok jak na zdjęciu:

 

http://i42.tinypic.com/a0wheq.jpg

 

Demontaż zbiorniczka ogranicza się do:

- odkręcenia 3 nakrętek widocznych na zdjęciu,

- odpięcia zbiorniczka od węża wlewowego,

- odpięcie wężyka wylotowego z pompki,

- odpięcie wiązki od pompki.

 

http://i44.tinypic.com/311ndki.jpg

 

Polecam najpierw demontaż zbiorniczka. I tutaj uwaga na płyn - jeżeli ktoś ma w środku, przed odłączeniem pompki oraz węża radzę pozbyć się resztki płynu ze zbiorniczka, żeby nic się nie wylało do środka. Ja użyłem do tego celu końcówki dozownika od płynu do mycia okien włożonego w korek wlewowy. Kilka psiknięć i poziom płynu spadł na tyle, że mogłem bezpiecznie odpiąć wąż i wymontować pompkę. Podłożenie miski lub szmatki pod spód też jest dobrym pomysłem na resztki płynu z wężów.

 

Zdemontowałem samą pompkę, końcówkę wsadziłem w szklankę wody, podłączyłem wiązkę i okazało się, że pompka poprawnie podaje wodę. A więc to nie to.

 

http://i40.tinypic.com/13yrde.jpg

 

Uwagę zwróciło małe sitko na złączeniu zbiorniczka z wejściem pompki. Po jej wyjęciu resztka płynu nie wydostawała się na zewnątrz więc zdemontowałem owe sitko, które okazało się być głównym winowajcą. I obstawiam, że większość problemów ze spryskiwaczem tylnej szyby będzie związanych właśnie z tym sitkiem. U mnie wyglądało ono tak:

 

http://i43.tinypic.com/90d73t.jpg

http://i41.tinypic.com/nccd4y.jpg

 

Ma bardzo drobne oczka i miało pełno nagromadzonego syfu w postaci gluto-ślimaka, który skutecznie blokował przepływ. Do czyszczenia oczek użyłem igły i starej szczoteczki do zębów. Kilka minut czyszczenia pod wodą i sitko wyglądało tak:

 

http://i43.tinypic.com/2mbluu.jpg

 

Teraz tylko złożyć wszystko do kupy i cieszyć się działającym spryskiwaczem tylnej szyby :)

 

Z nudów wyjąłem jeszcze ostatni element, który puszcza wodę bezpośrednio na szybę - widoczny na zdjęciu. Ma też małe szczeliny, które mogą się zabrudzić więc warto przeczyścić profilaktycznie, tym bardziej, że siedzi on na wcisk więc roboty na jedną minutę.

 

http://i43.tinypic.com/30ndj08.jpg

 

 

Opis umieściłem też w specjalnym temacie:

 

viewtopic.php?f=15&t=216686

 

Bunia zgubiła w trakcie jazdy emblemat z przedniej maski. Niestety... Odpadł sam znaczek, podstawa emblematu została w masce. Trzeba było kupić nowy w ASO. Poniżej przedstawiam zdjęcie oryginalnego znaczka, gdyż była ostatnio na forum dyskusja na temat rozpoznawania oryginalnych emblematów. Może zdjęcia pomogą.

 

Widok po odpadnięciu znaczka:

 

http://i39.tinypic.com/2nb58pt.jpg

 

Nowy oryginał:

 

http://i41.tinypic.com/5bz2x2.jpg

 

Tył oryginalnego znaczka:

 

http://i39.tinypic.com/oj41mu.jpg

 

Tył zdjętego, starego znaczka:

 

http://i44.tinypic.com/nlwyvr.jpg

 

Widok po montażu:

 

http://i39.tinypic.com/35c0gie.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez be..mw
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Buni trafił się mały remoncik. Lista nowości:

 

- nowe amortyzatory tył Sachs + odboje, osłony i poduszki,

- nowy wahacz lewy przód Meyle HD,

- nowe łączniki stabilizatora Meyle HD,

- nowe tarcze ATE przód i tył,

- nowe klocki ATE przód i tył + czujniki zużycia,

- nowy płyn hamulcowy Textar,

- nowe szczęki bębnów Bosch,

- nowy olej w tylnym moście Castrol Differential SAF-XO,

+ ustawiona raz jeszcze geometria :)

 

Jeden amortyzator z tyłu ciekł, więc wymieniony komplet. Wahacz się kończył, wymieniony (drugi wymieniony niedawno). Łącznik stabilizatora lewy stukał przy małej prędkości na nierównościach, wymieniony komplet. Tarcze i klocki jeszcze by pojeździły, ale brudziły felgi i troche już niewymieniane więc trzeba było zrobić. Szczęki wymienione bo prawie wogóle ręczny nie trzymał mimo naciągnięcia linek. Olej w tylnym moście wymieniony profilaktycznie.

 

Ciekawostka... W buni były zamontowane jeszcze fabryczne amortyzatory, z datą produkcji 2004 r. Jeszcze kilka miesięcy temu prezentowały tłumienie rzędu 70%, coś cudownego, móc jeździć tyle lat po równych drogach, na których zawieszenie nie dostaje po dupie... Ale niestety, na Polskich drogach nierealne...

 

W ubiegłym tygodniu stuknęło 220 tys km. Czekam na magiczne 222,222 km, a później 333,333 km :)

Opublikowano
Nie ma fotek ..................... :? :wink: .

 

Szymon, zgadza się. Nie mam za dużo wartościowych fotek z naprawy, ale coś się znajdzie, niestety telefonem więc jakość kiepska:

 

Stare graty:

http://i42.tinypic.com/jrs8ls.jpg

 

Nowy amorek:

http://i40.tinypic.com/2dqldkw.jpg

 

Regulator i zajęchane szczęki:

http://i39.tinypic.com/jq5gmc.jpg

 

I jedno ze środka:

http://i40.tinypic.com/2poacg6.jpg

 

A tu już tarcze po 250km:

http://i44.tinypic.com/28kri9x.jpg

 

Klocki:

http://i41.tinypic.com/2hppyu0.jpg

 

Komplet nowych tarcz i klocków zmotywował mnie w końcu do wyczyszczenia felg:

http://i41.tinypic.com/j6sgmt.jpg

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Z takiej oto okazji:

 

http://i44.tinypic.com/2vbu0zq.jpg

 

postanowiłem się zabrać za kiepsko wchodzące biegi nr 1 i 2 i opór temu towarzyszący. Jako, że wymieniłem już olej w skrzyni oraz poduchy teraz na pierwszy ogień poszły elementy nr 7, 10, 11 z poniższego diagramu:

 

http://i40.tinypic.com/2a0grdf.png

http://i43.tinypic.com/23w8wmb.jpg

 

Demontaż panelu, gąbki oraz gumy niewiele daje, można jedynie podejrzeć w jakim stanie jest tuleja nr 7. U mnie wyglądało to tak:

 

http://i42.tinypic.com/fe05ys.jpg

 

Jak widać trochę syfu się nagromadziło:

 

http://i39.tinypic.com/11bls0n.jpg

 

Niestety aby wyjąć element nr 6 trzeba wyjąć zabezpieczkę 11 z popychacza 9. Dostęp pod autem do tego jest bardzo utrudniony - mówię tutaj o pominięciu demontażu wydechu i obniżania skrzyni. Ale da się, ręce wchodzą na styk, trzeba trochę pracować po omacku i odgiąć osłonę tunelu.

 

http://i40.tinypic.com/iogdqw.jpg

 

Po uwolnieniu 6 z 9 w końcu można wyjąć samą dźwignię.

 

http://i44.tinypic.com/ic3955.jpg

 

Jednak ze starą tuleją miałem nie lada problem, ale za pomocą śrubokrętu i lekkiej destrukcji wyszła!

 

http://i39.tinypic.com/280mups.jpg

 

Stara vs. nowa.

 

http://i40.tinypic.com/2mzw8w4.jpg

 

Założona nowa tulejka i osadzona w uchwycie.

 

http://i39.tinypic.com/favbyt.jpg

 

Widok od spodu na rozłączony popychacz.

 

http://i43.tinypic.com/282n77c.jpg

 

Założone uszczelki nr 10 i zabezpieczka 11.

 

http://i41.tinypic.com/16j3bjt.jpg

 

I po robocie. Na razie za mało jeździłem aby się przekonać czy zabieg okazał się w 100% skuteczny, jednak odczuwalny jest większy komfort wbijania biegów.

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
czy wymiana tego koszyczka i uszczelek wyelimonowała Ci luzy na drążku skrzyni biegów?

 

ile Cie wyniosła części + robocizna wymiana szczęk ręcznego?

Nie wyeliminowała do końca. Na zimnym silniku czasami dalej jest opór, natomiast jak się rozgrzeje to wszystko przeskakuje płynie i gładko. Więc myślę, że ten model po prostu tak ma, olej w skrzyni wymieniony na nowy więc myślę, że nic lepszego już nie osiągnę. Chyba, że będę miał dużo czasu i z nudów sprawdzę jeszcze elementy 12, 13, 14.

 

Co do częśći to tak:

- szczęki 135zł,

- rozpierak/rozpieracz 110zl,

 

Za robociznę Ci nie powiem dokładnie. Wymieniałem wtedy także: tarcze, klocki, czujniki klocków, płyn hamulcowy, olej w tylnym moście. Zapłaciłem za robociznę 300zł.

 

Pamiętam Twój temat, jeżeli nadal się wahasz czy wymienić to polecam. Ręczny teraz trzyma jak trzeba. Nie ma strachu zostawić samochód na wzniesieniu :)

Opublikowano

dzięki za dobre info, teraz przygotowuję bawarkę do zimy, więc priorytet to sterownik świec, webasto, akumulator etc... potem świeta więc też kasa ucieka jak to w święta... jak wpadnie najbliższa gotówka to zrobie także cały komplet, bo moje klocki i tarcze powolutku też już się kończą. Płyn hamulcowy wymieniałem 2 mieś temu :)

 

nie robie Ci tu już offtopa o ręcznym :P

Opublikowano
dzięki za dobre info, teraz przygotowuję bawarkę do zimy, więc priorytet to sterownik świec, webasto, akumulator etc... potem świeta więc też kasa ucieka jak to w święta... jak wpadnie najbliższa gotówka to zrobie także cały komplet, bo moje klocki i tarcze powolutku też już się kończą. Płyn hamulcowy wymieniałem 2 mieś temu :)

 

nie robie Ci tu już offtopa o ręcznym :P

 

Sluszne plany :) Ja temat sterownika też przerabiałem przed poprzednią zimą.

 

Powodzenia

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Re: E46 320d Touring 2004 r., be..mw

 

Postprzez be..mw » 18 Paź 2012 22:09

Przyszedł czas na zabawy z komputerem. Na dobry początek zrobiłem:

 

- aktywacja kierunków przy zamykaniu lub otwieraniu samochodu z kluczyka, czyli funkcja której mi bardzo brakowało,

- automatyczne ryglowanie, jeżeli po odryglowaniu drzwi, żadne nie zostały otwarte przez 2 miniuty,

- światła awaryjne na styl stroboskopowych co by autko było lepiej widoczne w nocy,

- powiadomienie o pozostawionym kluczyku w stacyjce jeżeli otwarte są drzwi kierowcy,

- ostrzeżenie o niskiej temperaturze na zewnątrz.

 

 

 

Witam.

Jestem w posiadaniu BMw e46 320d automat 2004r chcialbym zebys pokazal jak uaktywnic te funkcje krok po kroku. bylbym wdzieczny

Opublikowano (edytowane)

Mam trochę zaległości w opisywaniu co się dzieje z autkiem, ale cisza nie oznacza, że nic się nie dzieje - po prostu brak czasu, żeby pisać. Nadrabiam zaległości.

 

ETAP I

 

Zacząłem planować zdjęcie kolektora oraz wymianę wężyków podciśnienia. Jako, że uszczelki kolektora wymieniałem poprzednim razem, to sobie je darowałem. Teraz postanowiłem wymienić przy okazji uszczelkę EGR. Dodatkowo fragment grubego wężyka podciśnienia od pompy, gdyż był trochę sparciały co zdiagnozowałem przy wymianie termostatu EGR. Miałem też problemy ze spryskiwaczem przedniej szyby więc dodatkowo kupiłem kilka elementów. No i nieszczęsny ogranicznik pedału sprzęgła...

 

W ASO zakupiłem:

- ogranicznik sprzęgła,

- wężyk od pompy podciśniena,

- zaciski wężyka,

- uszczelkę EGR,

- przewód od spryskiwaczy,

- plastikową osłonę/uchwyt przewodów do spryskiwaczy.

 

Dodatkowo:

- przewód podciśnienia SAMCO,

- peszel nacinany na przewody od spryskiwaczy.

http://i39.tinypic.com/2wm0z6t.jpg

 

Nie wiedziałem, że jazda bez ogranicznika sprzęgła może być tak uciążliwa :) Mały element, a przydatny. Poprzedni ułamał mi się przy gwałtowym hamowaniu, kiedy chyba nie panując nad siłą wdepnąłem sprzęgło pod koniec :) Niestety gwint został w środku. Ciężko było go wyciągnąć i szczerze mówiąc myślałem, że bez rozwiercania się nie obędzie. Na szczęśćie wbicie śrubokręta w pozostałość plastiku okazało się skuteczne i po kilkunastu minutach walki wykręciłem resztki z gwintu.

 

Przed:

http://i39.tinypic.com/23ru70g.jpg

 

I po:

http://i39.tinypic.com/a1l75t.jpg

 

Przeczyściłem prawie cały układ spryskiwaczy przedniej szyby i reflektorów. Przy okazji zrobiłem trochę porządku pod maską, poprzecierałem kurz i odkurzyłem chłodnicę z liści i innego syfu.

 

Tutaj po zdemontowaniu zbiornika płynu i wysprzątania wszelkiego syfu na około:

http://i40.tinypic.com/15ez42h.jpg

 

Wyjęte i sprawdzone obie pompki (szyba, reflektory) - diagnoza: sprawne:

http://i43.tinypic.com/j9bnr8.jpg

 

Przeczyszczone filtry pompek, najprawdopodbniej przyczyna nr jeden niedziałającego spryskiwacza:

http://i39.tinypic.com/25k7g9j.jpg

 

Wyczyszczony zbiornik. Polecam oprócz wyczyszczenia go na zewnątrz po prostu przepłukać środek, jest idealna okazja, żeby wypłukać cały syf, który gromadzi się na dnie i może zapychać filtry.

http://i43.tinypic.com/2d296rd.jpg

 

Zdemontowałem i popsrawdzałem jeszcze wężyki przy dyszach, wszystkie okazały się być drożne:

http://i41.tinypic.com/2yw5r1u.jpg

 

Dodatkowo wymieniłem plastikową ramkę przy zawiasie maski, w miejscu gdzie przewód się zginał i być może trochę blokował. Usunąłem brudny i wilgotny oplot i założyłem na niego nowy peszel plus izolację. Tak wyglądało przed:

http://i41.tinypic.com/jptndf.jpg

 

I po:

http://i40.tinypic.com/2cgn81c.jpg

 

I po robocie. Spryskiwacze działają :)

 

EGR mimo iż czyszczone po zakupie już wyglądało nienajlepiej. A więc w ruch poszedł płyn do czyszczenia kominków i EGR znów odzyskało blask :) Przy okazji rozbierania, wymieniona uszczelka na nową.

 

Tutaj EGR przed czyszczeniem:

http://i40.tinypic.com/2zdzvq0.jpg

 

I po:

http://i43.tinypic.com/3162o8p.jpg

 

Stare wężyki były lekko sfatygowane:

http://i40.tinypic.com/2vwbda9.jpg

 

Więc są nowe:

http://i40.tinypic.com/30cbyox.jpg

 

Stary wężyk pompy:

http://i43.tinypic.com/ixte0h.jpg

http://i40.tinypic.com/8zjs74.jpg

 

I nowy:

http://i39.tinypic.com/2ibf82d.jpg

 

Jako, że przy robocie zgubiłem dwie nakrętki od kolektora, pękły mi dwa nity od przedniej osłonki a od samego początku brakowało jednej śruby od filtra powietrza, pofatygowałem się raz jeszcze do ASO, żeby w autku nie brakowało ani jednej rzeczy fabrycznie zamontowanej :wink: .

 

W ASO zakupiłem:

- 2 x nakrętka kolektora,

- 1 x śruba od filtra powietrza,

- 2 x nit od przedniej osłonki

- i na wszelki wypadek dodatowe nakrętki na kolektor oraz śruby EGR bo łatwo upuścić - będą na zapas, żeby nie jeżdzić w kołko do ASO.

 

ETAP II

 

Szybko przyszedł czas na kolejny przegląd - kupiłem filtry oraz olej. Tutaj pozostałem dokładnie przy tym samym, co zamawiałem poprzednim razem. A więc:

- olej silnikowy Motul 8100 X-clean 5W-30, 5l + 1l,

- filtr paliwa Mann,

- filtr powietrza Mann,

- filtr oleju Mann,

- filtr kabinowy Mann z węglem aktywnym.

 

Wszystko czeka na zamontowanie, więc ciąg dalszy etapu II niebawem.

 

A tymczasem od listopada można mnie spotkać w takich oto barwach:

http://i42.tinypic.com/155khzn.jpg

 

Więc do zobaczenia na trasie!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez be..mw
Opublikowano

Siemka

 

Opiszesz może wszelkie wrażenia z jazdy bez i z ogranicznikiem sprzęgła oraz jego numer OEM zapobiegliwie :roll: ?

 

Swoją droga to ta galeria mnie przyzwyczaiła, że cały czas coś się dzieje hehe :) .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Siemka

Opiszesz może wszelkie wrażenia z jazdy bez i z ogranicznikiem sprzęgła oraz jego numer OEM zapobiegliwie :roll: ?

 

Przejechałem bez tego ogranicznika około 500km zanim go wymieniłem (około 200 trasa i 300 miasto). Odczucia - moja lewa noga już się przyzwyczaiła do pewnego skoku, brak tego ogranicznika za każdym razem powodował dziwne uczucie, że sprzęgło "przechodzi" swój naturalny zakres. Szczególnie uciążliwe to było np. na światłach, kiedy przez jakiś czas sprzęgło było wciśnięte. Potem już jak wciskałem sprzęgło to sobie wyrobiłem "nawyk" niedociskania go do końca, co było równie uciążliwe bo odwracało uwagę na sprzęgło za każdym wciśnięciem. Jak założyłem nowy ogranicznik to wielka ulga, wciskam sprzęgło do końca, brak dziwnych odczuć, sprzęgło ładnie wraca.

 

Nr katalogowy tego ogranicznika to: 35316750569. Chciałem go zamówić przez internet w różnych sklepach a'la ASO BMW, jednak problem z tą częścią jest taki, że sprzedają ją w opakowaniu po 10 (nie pamiętam dokładnie, 10 lub 20) sztuk. W ASO nie było problemu, mieli od ręki te części więc sprzedali 1szt w cenie 3,03 zł :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

ETAP II CD.

 

Stuknął przebieg 228.052 km. Od ostatniej wymiany filtrów i oleju minęło 11 miesięcy i 16,5 tys km.

 

Graty dotarły kilka dni temu, w końcu znalazła się chwila aby je wymienić:

http://i42.tinypic.com/ou5h94.jpg

 

Fota z roboty, olej sobie ścieka, wymieniamy filtr paliwa:

http://i40.tinypic.com/10pyjhd.jpg

 

Stare, tłuste, brudne, fee:

http://i40.tinypic.com/20at9xw.jpg

 

http://i39.tinypic.com/ae6wk0.jpg

 

Nowe, czyste, cacy:

http://i43.tinypic.com/2ivcivt.jpg

 

http://i44.tinypic.com/9h6i5c.jpg

 

http://i40.tinypic.com/2rd9qgg.jpg

 

Bunia zdrowa i gotowa do łykania kolejnych 15 tys.

 

Jestem w posiadaniu BMw e46 320d automat 2004r chcialbym zebys pokazal jak uaktywnic te funkcje krok po kroku. bylbym wdzieczny

 

Kolego, robiłem to bardzo dawno temu dokładnie nie pamiętam. Musisz sobie zorganizować kabelek i program NCS Expert. Opis znajdziesz w internecie wraz ze wszystkimi parametrami i ich wartościami. Lista jest dość długa: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AnhS6mc0qh_MdEtLb2VDUmZJWTk5R0NmWWJHRXJWaXc&authkey=CJyaz_QG&hl=en&authkey=CJyaz_QG#gid=0, ale po opisie na pewno dojdziesz wszystkich funkcji, które zmieniłem.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak się dba to się takie ma :mrgreen: .

 

Muszę zamówić sobie ogranicznik sprzęgła ......... od dawna mnie zastanawiała taka niby pełna dziura w tamtych okolicach :wink: .

Opublikowano
Jak się dba to się takie ma :mrgreen: .

 

Muszę zamówić sobie ogranicznik sprzęgła ......... od dawna mnie zastanawiała taka niby pełna dziura w tamtych okolicach :wink: .

 

Aaa Szymon, czyli nie masz tego ogranicznika. To spróbuj koniecznie, koszt niewielki. Ciekawy jestem czy też odczujesz różnicę :D .

 

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podejrzenia co do nie do końca sprawnie działającego podgrzewacza wody, zmotywowały mnie do zabaw z INPĄ. W końcu miałem możliwość pobawienia się komputerem na dłużej. Interfejs kupiłem już dawno, udało mi się zakodować kilka zmian opisywanych wcześniej, ale nie miałem możliwości (komputer z systemem Windows) pobawić się tym dłużej i byłem raczej zdany na to co mówił mechanik.

 

No więc zacząłem zabawę od sprawdzenia błędów. Rezultat mnie w zupełności zadowolił. Oprócz błędu czujnika nieprzyjemnych zapachów (częstotliwość wystąpienia 119) oraz błędu pompki do spryskiwaczy/pustego zbiorniczka (częstotliwość 2) brak poważnych błędów :cool2: Jak na razie błędy wykasowane i obserwuję dalej. Być może, zajrzę do tego czujnika w niedługim czasie jak się cieplej zrobi a błąd będzie dalej się pojawiał bo może być już trochę zasyfiony.

 

Test live-data na moje oko, również zadowalający. Przedstawiam wyniki:

 

http://i58.tinypic.com/5uqsdj.png

http://i59.tinypic.com/ohph5h.png

http://i57.tinypic.com/b8jn93.png

 

I coś co mnie zadowala najbardziej - kondycja wtryskiwaczy. Dane z czterech testów poniżej:

 

http://i57.tinypic.com/2dtau85.png

 

Tutaj trzeba wspomnieć, że testy by się nie odbyły bez pomocy drugiej połówki - więc wielkie podziękowania za cierpliwość :norty:

 

Jak ktoś chce zobaczyć testy na żywo, to zapraszam do obejrzenia. Raczej mało ciekawe, bo przykładowe wyniki są na diagramach. Na filmie dodatkowo widać test elastyczności, który przeprowadziłem przyśpieszając ze stałych obrotów na 4tym biegu, z 80km/h do 120km/h - czas bardzo dobry około 7,5 sekundy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=GLU7qsNHpYc

 

I w ramach ciekawostki opiszę historię poszukiwania realnego przebiegu (może komuś się przyda). Przeglądam sobie błędy, i patrzę, a tu w module ABS/DSC siedzi błąd, który był zarejstrowany przy przebiegu 655,350 km. No mówię sobie - ładnie! Serce szybciej zaczęło bić, cały dzień zmarnowany... No więc wróciłem do domu, ochłonąłem i poszedłem znowu szukać prawdy w komputerze. Sprawdziłem wszystkie moduły, wszędzie przebieg aktualny z licznika 229,000 km. Stan samochodu - super, wnętrze super. Jak wymieniałem ostatnio amortyzatory to były zamontowane jeszcze od nowości. Tak samo koło pasowe. Sprzęgło i dwumas wymieniałem przy przebiegu 200+, czyli ich standardowy żywot. Byłem w ASO sprawdzałem przebieg samochodu. Mówię sobie - po prostu nie możliwe, że ten samochód miał nakręcone 655,350km... Załamany siadłem do komputera, wchodzę na forum i wielka ulga - to popularny błąd modułu ABS/DSC. Wiele osób ma dokładnie ten sam błąd zarejestrowany wraz z przebiegiem dokładnie 655,350 km, który nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Błąd mówi o przekroczonym czasie w komunikacji z CAN, i pewnie z powodu braku łączności wywala ten przebieg (ktoś na forum zauważył, że liczba ta jest reprezentacją ciągu binarnego samych cyfr 1). Dla zainteresowanych zdjęcie:

 

http://i57.tinypic.com/2ilopjo.jpg

 

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Po pierwsze przez ten czas przeczytałem wiele opinii osób, których realne przebiegi już dawno przekroczyły 400,000 km i więcej. Super - to dobra i pocieszająca wiadomość, że doinwestowując autko można jeszcze nim sporo pojeździć. Po drugie sprawdziłem w końcu moduły i po raz kolejny potwierdziłem, że nie ma żadnych rozbieżności w przebiegu. I po trzecie, grzebiąc w modułach, sprawdziłem, że data ich produkcji pokrywa się z datą produkcji samochodu - nic nie grzebane. I po czwarte, znalazłem ciekawostke. W module DDE jest zapisana zmiana, która miała miejsce 13.11.2006 przy przebiegu 114,000 km. No więc wziąłem szybko książkę serwisową, patrze... i dokładnie wtedy samochód był w ASO :cool2: Bardzo pocieszające, jeżeli chodzi o oryginalność książki serwisowej.

 

http://i57.tinypic.com/wjxws8.jpg

http://i59.tinypic.com/25ga2xd.jpg

 

A i jeszcze jedno. Natknąłem się na forum, że dzieląc w samochodzie z manualną skrzynią biegów, ilość naciśnięć pedału hamulca, przez 1,7 można otrzymać przybliżony przebieg z telerancją +/- kilku procent. U mnie liczba naciśnięć stopu wynosi aktualnie 271900 (u niektórych podobno nawet przekroczyła milion) co powinno dać przebieg około 160,000 km (aktualny 229,000 km). Widocznie jeżdzony po autostradzie :norty:

 

Pozdrawiam komu chciało się przeczytać do końca :D

 

EDYCJA

 

Wziąłem się z nudów za czyszczenie czujnika AUC, zamykającego automatycznie obieg po wykryciu smrodku na zewnątrz. Błąd, który miałem to dokładnie: 32 AUC heating. Wspomnę, że takie małe coś, w ASO to koszt 170zł, więc zanim się pojedzie kupić nowy warto spróbować wyczyścić stary.

 

Znalazłem gdzieś na innym forum opis czyszczenia tego czujnika, jednak u mnie w środku wygląda on trochę inaczej więc wstawiam fotki, może komuś się przydadzą.

 

Czujnik można znaleźć po lewej stronie stojąc przodem do auta, przy obudowie wentylatora.

 

http://i61.tinypic.com/24bp02b.png

 

Czujnik siedzi na wcisk w dolnej części. Od góry trzeba wypiąć wtyczkę.

 

Tak to wygląda. Całość składa się z 2 głównych części, jedna siedzi w drugiej. Aby rozebrać to na pół trzeba podważyć trzy zaczepy i wysunąć jedną z drugiej.

 

http://i57.tinypic.com/maurfp.jpg

 

Czujnik oraz wtyki to jedna integralna część, trzeba podważyć kolejny zaczep i wysunąć czujnik z wtykami z obudowy.

 

http://i62.tinypic.com/10py4p1.jpg

http://i61.tinypic.com/m9u54g.jpg

 

U mnie było dużo syfu w samym filtrze oraz obudowie i na czujniku.

 

http://i62.tinypic.com/167vwjt.jpg

 

W ruch poszła grucha do przedmuchania i detergenty do usunięcia syfu z gąbki filtra. Później wymoczyłem ją w alkoholu i dokładnie wysuszyłem. Po czyszczeniu widok był taki:

 

http://i60.tinypic.com/35ddpuu.jpg

 

Skladanie wszystkiego do kupy w odwrotnej kolejności i robota skończona. Poobserwuję czy błąd się będzie pojawiał nadal. Jak uda mi się upolować na trasie jakiś śmierdzący i kopcący pojazd ciężki i ustawić za nim to napiszę czy czujnik działa poprawnie :norty: .

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Kolejny update w związku tym, że kilka rzeczy się uzbierało.

 

Miesiąc temu, po ciężkiej zimie, kiedy przyszło ocieplenie, akumulator powiedział "bye bye". Żeby nie kusić losu zakupiłem nowy akumulator: Centra Futura CA852 85Ah 800A. Poprzedni nie był taki stary, 2009 r., pewnie można było go reanimować, ale przynajmniej teraz wiem co mam.

 

Kolejna rzecz, opisywana w poście wcześniejszym - czujnik zapachów AUC. Czyszczenie opisane wyżej nie pomogło. W komputerze dalej raportowane są błędy, więc pewnie będę musiał poszukać nowego, ale nie pali się z tym.

 

Klimatyzacja na wiosnę odgrzybiona, czynnik uzupełniony.

 

Dodatkowo pojawiły się stuki na zimnym silniku po odpaleniu, które opisałem szerzej w tym temacie: viewtopic.php?f=69&t=242812

 

http://www.youtube.com/watch?v=EI8u9p_fOHk

 

Wymienione zostało:

- napinacz Ruville (11287786880),

- rolka napinacza Ruville (11287807021),

- rolka Ruville (11287799464),

- pasek Contitech.

 

Stuki ustały :)

 

Kontrola płynów, wykazała, minimalny ubytek płynu chłodniczego. Dolewka 0,5l koncentratu prosto z ASO (butelka 1,5l).

 

I teraz coś dla oka - czyli etap I odświeżania wnętrza - obramówki zegarów. Oczywiście, żaden chrom z Allegro nie wchodził w grę - miało być jakby fabryka dała ;) Znalazłem w okazyjnej cenie dawcę E46 330i z Anglii i podmieniłem ramki.

 

Pamiątkowe zdjęcie:

 

http://i60.tinypic.com/mu7j1s.jpg

 

Po demontażu:

 

http://i58.tinypic.com/2rpfmh5.jpg

 

Dawca:

 

http://i58.tinypic.com/25k63rl.jpg

 

Zabieg transplantacji:

 

http://i62.tinypic.com/25iorr4.jpg

 

Przymiarka:

 

http://i57.tinypic.com/e1danc.jpg

 

Efekt końcówy. Nie spodziewałem się, że tak prosty zabieg może tak odmienić wnętrze. Jak dla mnie zmiana bardzo na plus:

 

http://i57.tinypic.com/1ze8oiq.jpg

 

http://i60.tinypic.com/2z40e2p.jpg

 

http://i58.tinypic.com/308hdll.jpg

 

http://i60.tinypic.com/bfi7ex.jpg

 

Kolejny etap odświeżania wnętrza to kierownica M-Pakiet oraz zestaw doposażeniowy do kierownicy wielofunkcyjnej z tempomatem.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ciąg dalszy realizacji planów :)

 

Czas na kierownicę. Dlaczego chciałem ją wymienić, nie muszę opisywać, wystarczy spojrzeć na fotki poniżej. Porysowana lera, malowana zaślepka, poobcierana kierownica głównie po lewej stronie i u góry na wskutek robienia mydełka fa ;)

 

http://i57.tinypic.com/2h4yo8x.jpg

http://i61.tinypic.com/2pq721h.jpg

http://i60.tinypic.com/2mqka2u.jpg

 

Celem była nowa kierownica M-Pakiet. W grę wchodziły dwa rozwiązania. Kupno używanej i oryginału. Jeżeli chodzi o używaną, to szukałem bardzo zniszczonej kierownicy (podstawy) w jak najniższej cenie aby ją profesjonalnie obszyć lub używaną w idealnym stanie za cenę odpowiednio wyższą. Przy czym szybko się przekonałem, że takie nie istnieją. Wielu sprzedających nie odpowiadało na niewygodne pytania, większość kierownic była wyplakowana a na zdjęciach zmniejszono jasność i podciągnięto kontrast. Część z nich pewnie była pociągnięta jakąś czarną pastą, która by zeszła po kilku dniach. Kolejny problem z używkami to ich cena. I tu pozdrawiam sprzedających z Allegro, którzy sprzedają te wszystkie podpicowane kierownice po cenie 800-1000zł jako "nówki", ściągnięte z samochodu o przebiegu "20 tys. km" :mad2: Stwierdziłem, że życzę im powodzenia i dałem sobie szybko spokój z używkami.

 

Kierownica to dla mnie wizytówka auta :) Nie ma miejsca na fuszerki więc zacząłem szukać nówki, i tu ceny za kierownicę bez multifunkcji wahały się w granicach 1900zł, a za multi 2400zł. Jak dla mnie cena kosmiczna. Na szczęście znalazłem nową kierownicę w okazyjnej cenie w litewskim ASO BMW. Cena za kierownicę bez multifunkcji to 1297zł (tyle dokładnie zapłaciłem) a za multi 1648zł. Przy czym jedyna różnica między nimi to panel do multifunkcji, który na allegro można dostać za grosze, a więc nie warto było inwestować dodatkowych 400zł. Panel oraz zestaw doposażeniowy w kierownicę multi dokupię później, ten pierwszy za pewne będzie używką, drugi z ASO w cenie około 100zł.

 

To co otrzymałem pocztą:

 

http://i57.tinypic.com/2wrowft.jpg

 

Wymiana:

 

http://i57.tinypic.com/15eekpz.jpg

 

Efekt końcowy po wymianie a przy okazji wyczyszczeniu wnętrza:

 

http://i61.tinypic.com/1695izr.jpg

http://i60.tinypic.com/2i8bymr.jpg

http://i58.tinypic.com/10ofq05.jpg

 

Odczucia... Podobne jak po zakupie gałki zmiany biegów M-Pakiet. To po prostu o wiele przyjemniej leży w ręce, lepiej wygląda... Zabieg wart tej ceny w moim przekonaniu. I przynajmniej nie powyciera się za 2tys km...

 

Ciąg dalszy z multifunkcją nastąpi niebawem...

 

Pozdrawiam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.