Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie szanownych kolegów :) prawdopodobnie znalazłem przyczyne pukania u mnie wydaje mi się że jest to niestety skrzynia biegów sam u siebie wymieniałęm wszystkie tulejki od dyfra oraz wózka ( wrazie pytań chętnie służę radą ) i nadal wali ale już mniej troszczeczkę wjechałem na kanał i zobaczyłem że jak wbity jest bieg auto na kołach oczywiście stoi i chcę ręką obrócić wałem to jest luz w skrzyni i słychać takie puk puk identyczne jak na filmiku objawa się przy ruszaniu bądź zmianie biegów dziwi mnie tylko że w sierodku wydaje się jak by to tłukło gdzieś z tyłu ale jestem pod autem widze to co na filiku identycznie czyli jak koledzy sądzicie skrzynka do wymiany??? jeśli tak to bym bardzo prosił o rade jak się za to zabrać bo niemam pojęcia i przeszukałem nasze forum i nic nie znalazłem jak ją zdemontować?? z tego co oglądałęm to najbardziej mnie niepokoją te śruby u góry skrzyni pozdrawiam (ciężko się za to zabrać???)

Opublikowano

napewno skrzynie

 

?

 

w e46 są cholernie twarde skrzynie i ciężko je zajechać

 

biegi wchodzą lekko ?

 

ja bym bardziej obstawiał na dyfer - który bardzo łatwo się potrafi posypać

 

to ze są luzy nie koniecznie musi być winą skrzyni - odczep wał i dopiero sprawdź co i jak

zobacz ile masz oleju w skrzyni - z boku masz korek kontrolny

 

a co do demontażu to musisz rozebrać całe podszybie i silnik opuścić wraz ze skrzynią - roboty sporawo (niestety)

gg5553463
Opublikowano
kolego a widziałeś ten filmik zamieszczony z youtoube te puki przy ruszaniu wybitnie dochodzą z skrzyni biegów i w niej ten wałek się rusza ale co mówisz kolego że opstawiał bys dyfer?? co do wchodzenia biegów to mam prawdopodobnie jakieś dekielki czy coś do wymiany wchodzą fajnie nie przycina itd ale np nieraz zamiast 3 wskakuje 5 właściwie cały czas już to wyczułem więc da się z tym żyć niemniej jednak chciałbym się tego pozbyć kupiłem tą beme jakieś 2 msc temu i cały czas walcze bo irytują mnie takie pieddoły a co do tego teraźniejszego tematu kurcze a nie ma innej możliwości żeby silnika nie ?? ktoś miał może takie objawy jak na ww filmiku i ogarnoł temat niechciał bym też wymieniać na pałe tymbardziej że mase roboty :(
Opublikowano
Wymieniał, kolega czerwony330d, właśnie z powodu stuków.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
o dzoęki kolego ale widze że ma disla ale podejrzewam że to prawie to samo będzie ma zawarty jakiż poradnik tak przypadkiem?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam ponownie szanownych kolegów :) prawdopodobnie znalazłem przyczyne pukania u mnie wydaje mi się że jest to niestety skrzynia biegów sam u siebie wymieniałęm wszystkie tulejki od dyfra oraz wózka ( wrazie pytań chętnie służę radą ) i nadal wali ale już mniej troszczeczkę wjechałem na kanał i zobaczyłem że jak wbity jest bieg auto na kołach oczywiście stoi i chcę ręką obrócić wałem to jest luz w skrzyni i słychać takie puk puk identyczne jak na filmiku objawa się przy ruszaniu bądź zmianie biegów dziwi mnie tylko że w sierodku wydaje się jak by to tłukło gdzieś z tyłu ale jestem pod autem widze to co na filiku identycznie czyli jak koledzy sądzicie skrzynka do wymiany??? jeśli tak to bym bardzo prosił o rade jak się za to zabrać bo niemam pojęcia i przeszukałem nasze forum i nic nie znalazłem jak ją zdemontować?? z tego co oglądałęm to najbardziej mnie niepokoją te śruby u góry skrzyni pozdrawiam (ciężko się za to zabrać???)

Witam.Mam dokładnie taki sam problem,słyszałem wiele wersji,a czy Ty może już to naprawiłes?

pozdrawim

Opublikowano

Witam

 

Też mam te stuki już meni wkurzają (podłoga pospawana, była oczywisce wyrwana dwie tuelje w wózku wyeminione reszta byał git, tuleje dyfra git noi skrzynia wymieniona wraz z kompletem sprzęgła i dalej stuka, mechanik mówi że to luz na dyfrze.

 

Auto E46 328i Stuka nawet przy wbijaniu biegu z wcisńiętym sprzęłem na skrzyżowaniu

Opublikowano
Witam

 

Też mam te stuki już meni wkurzają (podłoga pospawana, była oczywisce wyrwana dwie tuelje w wózku wyeminione reszta byał git, tuleje dyfra git noi skrzynia wymieniona wraz z kompletem sprzęgła i dalej stuka, mechanik mówi że to luz na dyfrze.

 

Auto E46 328i Stuka nawet przy wbijaniu biegu z wcisńiętym sprzęłem na skrzyżowaniu

Też maiłeś taki luz jak na filmiku między wałem a skrzynią?

Opublikowano
Też można było tak wałem ruszać (taki stuk), po wymianie skrzyni tez tak mozna ;P no ale skrzynia oczywisce uzywana to moze ta tez jest walnieta, ale mechanik stawia na dyfer. Skrzynie wymieniałem nei ze wzgledu na ten stuk tylko ze wzgledu na głupote czyli nieudolną próbe naprawy 5 biegu ;D (tej tulejki)
Opublikowano
Półoś wymieniona jedna, bo niby miała luz, stukinie przestały :p Ja juz sobie darowałem narazie dyfra nie wymieniam ;p
Opublikowano

koledzy ja wyieniłem obie pół osie jest lepiej ale ja mam prawie cały komplet wymieniony ;)

obie pół osie skrzynie biegów widze żę tylny dyfer ma luz wiec to pewnie dla tego ale też narazie daruje sobie robote już stuka minimalnie

Opublikowano
Witam koledzy. W moim 2.0i tez miałem ten luz co na filmiku a przy zmianie biegu (nawet delikatnie puszczając) mocne stuki jakby z tyłu. Wymieniłem dyfer i jakies 80% stuków ucichło tylko podczas wymiany zauwarzyłem duze luzy na półoskach i mysle ze z tąd te jeszcze lekkie puknięcia czasem. Tak wiec jazda teraz stała sie o wiele bardziej przyjemna a te luzy co na filmie w skrzyni pozostały i nie mają wpływy na stuki. Pozdrawiam....
Opublikowano
Witam koledzy. W moim 2.0i tez miałem ten luz co na filmiku a przy zmianie biegu (nawet delikatnie puszczając) mocne stuki jakby z tyłu. Wymieniłem dyfer i jakies 80% stuków ucichło tylko podczas wymiany zauwarzyłem duze luzy na półoskach i mysle ze z tąd te jeszcze lekkie puknięcia czasem. Tak wiec jazda teraz stała sie o wiele bardziej przyjemna a te luzy co na filmie w skrzyni pozostały i nie mają wpływy na stuki. Pozdrawiam....

Dzieki bardzo za info.Jestem po wymianie skrzyni i choc luz miedzy skrzynia a wałem jest mniejszy to głuche stuki w tylnej czesci auta nadal są.Biorę sie za dyfer.Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam podobnie jak piszecie. Wymieniłem dyfer bo wyglądało w aucie jakby miał ogromny luz i o dziwo po wyjęciu nie stwierdziliśmy w nim najdrobniejszego luzu. U mnie też skrzynia ma jakieś dziwne odgłosy, ale podobno to norma. Kupiłem jedną nową półoś z firmy GSP bo prawa ma jakieś zgrzyty w przegubie, jutro wymiana zobaczymy co bedzie jak miałem auto na podnośniku to właśnie z tej półosi dobiegał znajomy dźwięk głuchego buchania z tyłu.

 

Dam znać jak poszło

Opublikowano

więc sprawy maja się tak. Zamówiłem półoś firmy GSP za 250zł. PO oznaczeniach miało być wszystko OK. Po wymontowaniu oryginału okazało się że zamiennik jest cieńszy i do tego krótszy o jakieś 8 cm. Czy jest różnica prawa lewa strona??

 

A co do oryginału to jest luz na przegubie zewnętrznym i to poważny aż w nim puka przy przekręcaniu. Myślę że wymiana powinna poprawić nieco sytuację.

Opublikowano

No wal raczej jest po srodku to i polosie powinny byc tej samej dlugosci.

Jakby jeszcze byla grubsza to bym zrozumial, ale ciensza i krotsza?

Opublikowano

lewa półoś jest krótsza, wynika to z niesymetrycznej budowy dyfra

http://img08.tablica.pl/images_tablicapl/45050727_1_644x461_most-dyfer-bmw-e46-20d-lift-automat-307-przegub-lodz.jpg

Opublikowano

Ok, przepraszam za wprowadzenie w blad :).

Natomiast ciensza byc nie powinna. Chyba, ze jest nie od tego modelu co trzeba. E46 mialy rozne grubosci.

Z diesli wiem, ze 330d mialo np grubsze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wymieniłem półoś prawą i jest dużo lepiej, nie wali mi juz przy redukcji z 1 na 2. wymieniam jeszcze lewą i będzie ok. Miałem potężny luz na zewnętrznym przegubie, aż w nim coś zgrzytało, teraz jest oo niebo lepiej i dodatkowo nie ma wibracji które wcześniej pokazywały się czasami przy prędkościach pomiędzy 80 a 110km/h. Dodatkowo wymieniłem łącznik elastyczny wału i skrzyni. Nie wyglądał na oko źle ale po wymontowaniu okazało się że był miękki i ponadrywany jak cholera, wcześniej ruszała się dzignia zmiany biegów przy dodawaniu gazy lub odejmowaniu, a teraz nawet nie drgnie.

 

 

Generalnie problem częściowo rozwiązany.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam taki sam luz u siebie w skrzyni w e46 m47n i ten sam dzwiek jak tak pokrece wałem . Natomiast przy wrzucaniu/ zmianie biegu żadnego stuku. Czy taki luz jest dopuszczalny ? czy to oznaka zuzycia skrzyni ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymieniłem półośki na nowe używane w stanei idealnym z małego przebiegu i nie ma zadnego luzu i stukania, aż w to uwierzyć nie moge jest cicho ;p i dla świętego spokoju potem wymeiniłem łacznik elastyczny wału bo był lekko spękany ale nei odczułem zadnej różnicy po wymianie go :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.