Skocz do zawartości

e46 320d 150KM DIS-aktywacja dodatkowej funkcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chciałem sprawdzić turbinkę DIS-em, ponieważ czasem się zacina. Jest podobno taka funkcja w DIS-ie do testowania zmiennej geometrii łopatek turbiny. Bardzo bym był wdzięczny gdyby koledzy napisali jak tą funkcję aktywować? Pozdrawiam

Opublikowano

Test o który pytasz jest naprawde super! Pokazuje stopień otwarcia elektrozaworu, ciśnienie doładowania, oraz dopuszczalną różnicę otawrcia oraz doładowania. Do tego sprawdzisz aktywację gruszki i wodzika VTG w ściśle określonej wartości odchylenia, które będzie uaktywniane przez sterownik... z resztą zobaczysz sam jaki to jest bajer :D

 

Identyfikujesz auto/wchodzisz do Control Unit Modul/następnie Function Selection/ dalej Complet/ DRIVE/ DDE 3.0/ Control Charge Air Presure (czy jakoś tak)/ i masz do wyboru Charge Air pressuer sensor oraz VTG. Wybierasz VTG i niżej masz TEST SCHEDULE. Następnie na ekranie pojawi się wybrany test... jeśli będzie zaznaczony na czarno to klikasz zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu i rozpoczyna się test. Dalej już tester Cię informuje o kolejnych krokach diagnozy. Tam jest mnóstwo testów także za jednym razem wykonaj sobie wszystkie.

 

WAŻNE! Testy wymagają rozgrzanego silnika. Jeśli będzie zimny tester nie rozpocznie diagnozy dopóki silnik nie osiągnie wymaganej temperatury. Zatem warto najpierw sobie rozgrzać auto, pozbierać trochę ewentualnych błędów i dopiero wykonać pomiary. W testy poszczególnych modułów możesz przejść od razu z konsoli błędów zaznaczając błąd i klikając na dole TEST SCHEDULE/ zielona strzałka itd.

Opublikowano
oj sorry... jak DDE5.0 to tak: complete/DDE5.0/Air mass system/boost pressure control/i macie : czujnik/tem. powietrza doładowanego i układ VTG.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Test o który pytasz jest naprawde super! Pokazuje stopień otwarcia elektrozaworu, ciśnienie doładowania, oraz dopuszczalną różnicę otawrcia oraz doładowania. Do tego sprawdzisz aktywację gruszki i wodzika VTG w ściśle określonej wartości odchylenia, które będzie uaktywniane przez sterownik... z resztą zobaczysz sam jaki to jest bajer :D

 

Identyfikujesz auto/wchodzisz do Control Unit Modul/następnie Function Selection/ dalej Complet/ DRIVE/ DDE 3.0/ Control Charge Air Presure (czy jakoś tak)/ i masz do wyboru Charge Air pressuer sensor oraz VTG. Wybierasz VTG i niżej masz TEST SCHEDULE. Następnie na ekranie pojawi się wybrany test... jeśli będzie zaznaczony na czarno to klikasz zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu i rozpoczyna się test. Dalej już tester Cię informuje o kolejnych krokach diagnozy. Tam jest mnóstwo testów także za jednym razem wykonaj sobie wszystkie.

 

WAŻNE! Testy wymagają rozgrzanego silnika. Jeśli będzie zimny tester nie rozpocznie diagnozy dopóki silnik nie osiągnie wymaganej temperatury. Zatem warto najpierw sobie rozgrzać auto, pozbierać trochę ewentualnych błędów i dopiero wykonać pomiary. W testy poszczególnych modułów możesz przejść od razu z konsoli błędów zaznaczając błąd i klikając na dole TEST SCHEDULE/ zielona strzałka itd.

 

Wiem, że mogę zostać zlinczowany za odgrzewanie mięsa, ale albo mam innego DIS'a albo coś źle robie.

Próbowałem wejść w opcje jak to jest wyjaśnione wyżej, ale ja chyba takich opcji nie mam :(

Wklejam screen z DIS'a

 

http://imageshack.us/photo/my-images/692/disgtbw.jpg/

 

Wybrałem więc test ogólny, który jest zaznaczony na fotce "Air-mass system test"

System poinformował mnie że nie ma żadnych błędów (czyli to onzacza, że m.in. elektrozaworki i zmienna geometria działa OK???). Mimo to rozpocząłem test poszczególnych "modułów". Niestety zatrzymałem sie na teście, w którym system poprosił mnie no właśnie... nie do końca zrozumiałem o co? Chodziło mniej wiecej o to, abym wkręcił silnik do 4000obr/min. Tak też uczyniłem na biegu jałowym (przygazowałem tylko na chwilkę) jednak nie otrzymałem żadnych wyników. Pomyslałem, że trzeba go wkręcić w czasie jazdy - niestety też wyskoczył błąd (niestety nie pamiętam jaki, ale na 99% źle przeprowadzam ten test).

Ogólnie chodziło mi o sprawdzenie elektorzaworków turbo i EGR oraz zmiennej geometrii turbiny. Czy to, że przed tym globalnym testem system poinformował mnie że nie ma żadnych błędów oznacza, że z elektrozaworkami i zmienną geometrią wszystko OK? No i czy w ogóle ta wersja DIS'a ma takie testy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i jeszcze raz sorki za odgrzebanie tematu... :oops:

Opublikowano
Kolego napisałem instrukcję pod sterownik DDE3.0. Ty masz DDE5.0 więc u Ciebie prawdopodobnie testy VTG będą pod funkcją Charge - air pressure control.
Opublikowano

OK, dzieki za odp. Bede robil testy jak sie troche ociepli...

Ale mam byc w tym menu co na fotce czy w service functions?

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam odgrzeję kotleta :norty: zainstalowałem sobie disa bo chciałem sprawdzić czy egr jest nadal na 40 % mg i kusi mnie byc zrobić: air mass test...w tym teście mierzy EGR+Turbo trzeba przegazować do 4000obr... itp tylko zastanawiam się czy to nie jest ryzykowne? że coś pójdzie nie tak i się uszkodzi
Opublikowano

wczoraj zaryzykowałem i zrobilem ten test... co ja się strachu najadłem to świat nie widział... dis mówi by dać do 4000tys obrotów na wolnych obrotach..ok na sekundę można dać ale nie ... dis chce na 20sekund pałowania non stop... :mad2: dobra myślałem,że coś strzeli w silniku jeszcze :mad2: i w trakcie lapek się zaciął..wiec odłączyłem kabel robię restart lapka a auto pracuje...i od picu dałem gazu a tu :shock: dławi się auto but a auto nie ma siły powyżej 2 tys wejsć mówię oho popusło się coś z turbo..takim blady jak ściana...wyłączyłem auto odpalam i UFF pomogło wyłączenie i wszystko wróciły do normy...kolejno test przeszedł okej tylko o egr na końcu wywaliło,że nie działa.Tak siedze w domu godz 23 i mówie a sprawdze jeszcze raz...pojechałem na ubocza by nie gazować na podwórku ... test przebiega pomyślnie w dis... i przychodzi moment,że dis podnosi sam obroty do 1500... na okolo 25sekund i odpiął mi sie kabel z laptopa :mad2: a obroty non stop stoją na 1500...aż sie bałem zgasic auta...ale zgasiłem odpaliłem i wszystko wróciło do normy

 

dla tego..jak ktoś ma zamiar coś disem robić lepiej bat na full naładować i sprawdzić czy wszystko trybi..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.