Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ze względu na konieczność wymiany aktualnych „wtryskiwaczy” (magic jet) zastanawiam się czy przy okazji nie przebudować (jeżeli jest konieczność) instalacji.

Nie chciałbym kupować kolejnych komponentów, bardziej chodzi mi o ułożenie podzespołów. Grubość, długość przewodów itp. Zamierzam założyć wtryskiwacze HANA (czerwone). Z tego co czytałem to do silnika M52TU20 nadają się idealnie. Poniżej zdjęcia aktualnej instalacji.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

WP_000287.jpg?psid=1 WP_000288.jpg?psid=1

Opublikowano

Pokaż dokładne zdjęcia nawiertów.

 

Przede wszystkim hanki montuj pojedynczo i trójnik pomiarowy daj przy listwach, a nie przy reduktorze.

 

Tu masz przykłady porządnie zamontowanych hanek:

http://lpg-forum.pl/bmw-320ci-stag300-h2000-acr01-t22248.html

http://lpg-forum.pl/bmw-e46-330i-hana-gold-stag-t19827.html

 

A tak to wygląda u mnie:

http://img408.imageshack.us/img408/4439/img00008w.th.jpg http://img714.imageshack.us/img714/8712/img00008d.th.jpg

Opublikowano

Co do trójnik to ma to jakieś znaczenie gdzie on jest zamontowany?

Jakiego przekroju przewody zastosowałeś (wtrysk – trójnik) bo moje wyglądają coś cienko przy twoich. Pytam bo mam zamiar przeróbkę zrobić samemu a potem na ustawienie podjechać do gazownika.

Opublikowano
Oczywiście że ma znaczenie - do wykonywania korekcji czasu wtrysku interesuje nas temperatura i ciśnienie gazu przy wtryskiwaczach, a nie gdzieś tam przy reduktorze. Uprzedzając pytanie - przy reduktorze te parametry gazu NIE SĄ takie same. Wężyki dałem wszystkie PARKER żebym nie musiał wymieniać co dwa lata, ale możesz stosować każdy przystosowany do gazu pod ciśnieniem. Średnica 5mm albo 6mm, zależy jakie króćce. Ale 5-tkę też naciągniesz na króciec od 6-tki. Jako ciekawostkę dodam, że kiedyś naciągnąłem wężyk 3,2mm na króciec 5mm :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Próbowałem zrobić zdjęcia nawierceń w kolektorze, ale bez jego demontażu nie potrafię zrobić ich właściwie. Mogę jedynie opisać jak nawiercony jest kolektor. Nawierty są zawsze od strony lewej kolektora (patrząc z lewego boku auta). Wchodzą do niego od góry pod kątek około 45 stopni.

Mam jeszcze pytanie, co do przewodów łączeniowych trójnik z wtryskami, powinny być takiej samej długości?

Opublikowano

Ważne jest to w jakiej odległości od zaworów ssących znajdują się nawierty - powinny być na wysokości wtrysków Pb.

 

Trójnik z wtryskami? Domyślam się, że chodzi ci o rozdzielacz (grzebień). Najważniejsze jest to żeby wężyki łączące wtryskiwacze z nawiertami były identycznej długości - to bardzo ważne! Oczywiście długości wężyków łączących wtryskiwacze do rozdzielaczy też powinny być takie same.

Opublikowano
Próbowałem zrobić zdjęcia nawierceń w kolektorze, ale bez jego demontażu nie potrafię zrobić ich właściwie. Mogę jedynie opisać jak nawiercony jest kolektor. Nawierty są zawsze od strony lewej kolektora (patrząc z lewego boku auta). Wchodzą do niego od góry pod kątek około 45 stopni.

Mam jeszcze pytanie, co do przewodów łączeniowych trójnik z wtryskami, powinny być takiej samej długości?

 

Lepiej byłoby gdyby były tej samej długości. Co do wężyków od wtryskiwaczy - nie 5 ani tym bardziej 6 tylko 4 mm. Założenie 6 mm zamiast 4 mm tej samej długości to tak jakbyśmy zamiast 10 cm założyli wężyk 22,5 cm. Pamiętaj ponadto, żeby przy montażu pojedyńczym zachować długość wężyka na poziomie 6-7 cm aby uniknąć sytuacji w której króciec od wtryskiwacza i kolektora są bardzo blisko siebie. W takiej pozycji każda zmiana kąta położenia wtryskiwacza względem króćca w kolektorze zaowocuje sporą zmianą wydajności całego kanału.

Opublikowano
Niestety na tą chwilę plan przebudowy instalacji spalił na panewce. Aktualnie wymienię tylko jeden wtrysk w pozostałych zastosuje zestaw naprawczy. Dodatkowo planuje wymienić przewody gazu łączące króciec wtryskiwacza LPG z króćcem w kolektorze. Zgodnie z sugestią będzie to przewód 4 o długości 6cm. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to proszę pisać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Oj wczoraj się dowiedziałem, że to nie wtryski mi padły tylko reduktor (KME Silver). Puszcza przewodem podciśnieniowym czy jakoś tak. W każdym bądź razie nadaje się do wymiany :cry: (przejechał 40.000km). Gazownik stwierdził, że nie opłaca się go regenerować tylko należy kupić nowy. W związku z tym mam pytanie do znawców tematu. Mam kupić taki sam reduktor czy wybrać coś innego.

 

Dzięki za pomoc ;)

Opublikowano
Oj wczoraj się dowiedziałem, że to nie wtryski mi padły tylko reduktor (KME Silver). Puszcza przewodem podciśnieniowym czy jakoś tak. W każdym bądź razie nadaje się do wymiany :cry: (przejechał 40.000km). Gazownik stwierdził, że nie opłaca się go regenerować tylko należy kupić nowy. W związku z tym mam pytanie do znawców tematu. Mam kupić taki sam reduktor czy wybrać coś innego.

 

Dzięki za pomoc ;)

 

A czemu nie opłaca się regenerować? Widać panu gazownikowie się nie chce. No cóż. Kup taki sam, lub ACR01.

Opublikowano

Stwierdził, że różnica w koszcie regeneracji a ceną nowego jest niewielka, więc się nie opłaca no i poza tym na nowy reduktor jest gwarancja.

Co do reduktora to czy ACR01 nie będzie za słaby do mojego silnika?

Opublikowano
Panowie mam pytanie, co do regeneracji KME Silver. Zauważyłem, że zestaw naprawczy można kupić za 50zł. i na różnych forach piszą, że jak się przyłożysz do regeneracji to reduktor zachowuje się praktycznie jak nowy. Dużo jest roboty z regeneracją KME Silver ?. Potrzebna jest do tego jakaś fachowa wiedza? Zastanawiam się nad regeneracja tego reduktora tym bardziej, że z czasem mam zamiar i tak przebudować instalacje na lepsze komponenty i wolałbym zrobić to za jednym razem.
Opublikowano
Panowie mam pytanie, co do regeneracji KME Silver. Zauważyłem, że zestaw naprawczy można kupić za 50zł. i na różnych forach piszą, że jak się przyłożysz do regeneracji to reduktor zachowuje się praktycznie jak nowy. Dużo jest roboty z regeneracją KME Silver ?. Potrzebna jest do tego jakaś fachowa wiedza? Zastanawiam się nad regeneracja tego reduktora tym bardziej, że z czasem mam zamiar i tak przebudować instalacje na lepsze komponenty i wolałbym zrobić to za jednym razem.

 

Mając minimum wiedzy technicznej dasz radę.

Opublikowano
No to zamawiam zestaw i się "pobawię". Mam dokupić coś więcej (np. śrubki) czy wystarczy tylko zestaw?
Opublikowano
No to zamawiam zestaw i się "pobawię". Mam dokupić coś więcej (np. śrubki) czy wystarczy tylko zestaw?

 

Tam się syfiły regulatory ciśnienia. Jak jest powaznie zasyfiony to tylko kilofek idzie go rozbić, ale nie rozbierzesz, to nie ocenisz.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Reduktor rozebrany i zregenerowany. Dziwne, ale według mnie nie wyglądał źle. Przy okazji wymieniłem cewkę elektrozaworu gazu, bo miała spore pęknięcie na obudowie. Teraz tylko muszę podjechać na regulacje. Znacie może jakiś w miarę sprawdzony serwis LPG gdzie mogę podjechać na regulacje. Najlepiej w okolicach Zabrza, Gliwic lub Bytomia.
Opublikowano
Radka znam ale on najchętniej wymieniłby mi większość instalacji na nowe komponęty. Na tę chwilę to trochę za duży wydatek więc muszę szukać kogoś kto pomoże mi zreanimować aktualną instalacje. Wczoraj znalazłem nowego instalatora u mnie w okolicy w środę sprawdzę jak sobie radzi w temacie LPG.
Opublikowano

Właśnie wróciłem od serwisanta LPG. Niestety auto nie chciało nawet przejść autoadaptacji (wyłączało dwa wtryski). Gazownik twierdzi, że musi wybebeszyć całą instalacje i sprawdzić wiązki. Nie chce mi się wierzyc, że cos jest nie tak z elektryką myślę, że przyczyna leży gdzieś indziej.

Przypuszczam, że winowajca może być wadliwa praca wtrysków. Z tego, co pamiętam to poprzedni serwisant kazał mi wymienić tylko 3 wtryskiwacze na nowe. Nie wspominał nic o konieczności wymiany dysz. Może jest różnica między nowymi a starymi.

Myślę, że zamówię sobie jeszcze trzy nowe wtryski. Wymienię dysze kalibracyjne i jeszcze raz podjadę na regulacje. A tak przy okazji, jakie powinienem kupić dysze żeby wtryski dobrze chodziły przy moim silniku.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Instalacja naprawiona :D Mam jeszcze jedną prośbę. Poniżej zamieszczę parę ustawień mojej instalacji i proszę obeznane osoby o sugestie co do korekt.

 

a.jpg?psid=1

b.jpg?psid=1

c.jpg?psid=1

d.jpg?psid=1

e.jpg?psid=1

Opublikowano
Jak Qwet pisze, ale wcześńiej pojeździj na samej Pb, żeby się adaptacje ECU ustawiły. W tym silniku jest trochę gimnastyki, żeby wystroić to z głową.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

agora, najlepiej to kup przewód, przeczytaj instrukcje Staga i sam sobie poradzisz. Ja jeździłem po fachmanach i zawsze coś było nie tak, począwszy od spalania równocześnie LPG i PB, skończywszy na 15l/100 km na trasie przy 90km/h. Wk****m się, załatwiłem przewód, ściągnąłem program, troszkę lektury i w trasę. Tak wystroiłem że na starej instalacji i cieniutkich Valtekach miałem wrażenie że auto lepiej jeździ na LPG.

 

Strojenie i serwis (wymiana filtrów) to wg mnie pieniądze wyrzucane w błoto jeśli z tym jedziemy do gaziarzy. No chyba że ktoś nie ma czasu...

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.