Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Szukając powodu turbodziury do 2500 rpm przeprowadziłem badanko INPA na 3 i 4 biegu. Wyszło na to, że i turbina i przepływka podaje za dużo w stosunku do oczekiwań. Przy czym ekonomizer pięknie zamyka się na każdym biegu ( na 5 do ok.17-18).

Czy takie wskazania mogą być objawami niedomagań przepływki (nic nie robione - ori), turbiny, zaworków, egr, czy jeszcze jakiejś cholery ? Wężyki wymienione, egr i dolot oczyszczony, zaworki też umyte. Niby nie ma wielkiego mulenia ale trochę denerwuje ten "kopniak" po 2500 rpm :evil: .

A wygląda to tak :

http://imageshack.us/clip/my-videos/684/8l4e.mp4/

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi.

Opublikowano
jakie masz sterowanie turbo ? jesli na zaworku to do wymiany masz okropne przeładowanie turbo ... chyba że masz sterowniae serowmechanizmem to niestety sam steroiwnik do naprawy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Mam zaworek i chyba mu nawet mycie nie pomogło... :( . Starość, hehe. A co ze wskazaniami przepływki - też podaje za dużo, czy to może być skutek przeładowania turbiny ???
Opublikowano
Zaworek już jedzie, szkoda że za express ma kosztować 200 PLN, ale czeka mnie pojutrze trasa 1800 km i dobrze byłoby mieć całą moc wtedy kiedy potrzeba :D. Dam znać po południu co i jak. Na razie dzięki. :cool2:
Opublikowano

No i po wymianie zaworka sterującego turbawką jest zdecydowanie lepiej, bo teraz reakcja jest dużo szybsza a różnice w spodziewanej - aktualnej sile doładowania już nie 400 mbar tylko w porywach ok 100 (aktualna wartość większa). Nie wiem czy to w normie ale czuć poprawę - silnik ciągnie równiej a skok mocy po 2500 rpm wyczuwalnie mniejszy. Różnice w wartościach przepływki też spadły ale nie bardzo wiem jakie wahania są dopuszczalne. W DIS testy temperatur w kolektorze albo ciśnienia atmosferycznego są podane z zaznaczeniem marginesu błędu a dla przepływki brak (albo w związku z nie zakończonym powodzeniem testem nie widzę tego ekranu).

Męczę się jeszcze nad testem przepływki w DIS - wcale nie jest łatwo utrzymać zadane 4000 rpm ( u mnie odcina ok 4050) i póki co nie udało mi się skończyć go z powodzeniem :(. Może jakieś rady ?

Jest jeszcze dziwny błąd - przy włączaniu programu zgrywającego ekran wyskakuje błąd połączenia fejsa (IFH w INPA i podobny w DIS).

Opublikowano
Markos a robisz pomiar przepływki z odpiętym EGR?? Odpiętym z głównego węża vacum, nie tylko z zaworu EGR. I oczywiście obydwa wężyki zaślepione. Czy masz zaniżoną wartość udziału EGR w funkcji serwisowej DISa??
Opublikowano
Markos a robisz pomiar przepływki z odpiętym EGR?? Odpiętym z głównego węża vacum, nie tylko z zaworu EGR. I oczywiście obydwa wężyki zaślepione. Czy masz zaniżoną wartość udziału EGR w funkcji serwisowej DISa??

Pomiar przepływki próbuję zrobić ze wszystkim podpiętym "jak książka pisze" :) , nie odpinam nic ( na razie , jak pisałem, bez efektu, bo nie umiem obrotów utrzymać :? ). W funkcjach serwisowych nie grzebałem z braku doświadczenia :|. podrzuc

Sugerujesz pomiar przepływki z całkowitym wyłączeniem zaworka jeśli dobrze rozumiem. Hmmm, spróbuję i tak. A jeśli chodzi o pomiar udziału EGR to byłoby fajnie gdybyś jakąś ścieżkę podrzucił zamin coś zepsuję... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.