Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy moj reczny lapie na dwoch ostanich zabkach.Jak zaciagne normalnie to auto jedzie dalej.Co trzeba zrobic zeby lapalo od razu??Krok po kroku najlepiej.Z gory dzieki.....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpierw zawsze można spróbować podregulować, tzn podnosisz auto za dupsko do góry, wykręcasz jedną szpilkę i przez otwór zaglądasz do środka.

Z tego co pamiętam, to na dole jak zerkniesz do środka zobaczysz mechanizm do regulacji, taki mały trybik z ząbkami, bez latarki się nie obejdzie.

Kręcąc tym trybikiem (nie pamiętam w którą stronę) wstępnie rozszerzasz szczęki hamulcowe.

Druga opcja (kiedy szczęki są ustawione, a luz występuje na lince), zdejmujesz mieszek od ręcznego, zobaczysz 2 wystające linki z nakrętkami.

Dokręcając nakrętkę naciągasz linkę i kasujesz na niej luz.

No chyba że szczęki są na skończeniu, to nawet po ustawieniu ręczny nie będzie trzymał, wtedy pasuje zajrzeć do środka co tam się dzieje.

Opublikowano
Najpierw zawsze można spróbować podregulować, tzn podnosisz auto za dupsko do góry, wykręcasz jedną szpilkę i przez otwór zaglądasz do środka.

Z tego co pamiętam, to na dole jak zerkniesz do środka zobaczysz mechanizm do regulacji, taki mały trybik z ząbkami, bez latarki się nie obejdzie.

Kręcąc tym trybikiem (nie pamiętam w którą stronę) wstępnie rozszerzasz szczęki hamulcowe.

Druga opcja (kiedy szczęki są ustawione, a luz występuje na lince), zdejmujesz mieszek od ręcznego, zobaczysz 2 wystające linki z nakrętkami.

Dokręcając nakrętkę naciągasz linkę i kasujesz na niej luz.

No chyba że szczęki są na skończeniu, to nawet po ustawieniu ręczny nie będzie trzymał, wtedy pasuje zajrzeć do środka co tam się dzieje.

 

Jutro sprawdze opcje z ta linka pod mieszkiem i dam znac....Moze to byc to...Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze nie spotkałem e39 z poprawnie działającym ręcznym, to chyba jakaś wada fabryczna..

Nawet ludzie na przeglądach nie kazali mi zaciągać rękawa, bo wiedzą, że to problem w e39.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

To nie tyle problem co oszczędność na okładzinach. W Nissanie Micra K11 te okładziny są dużo większe/szersze a przecież to auto przy masie e39 jest jak piórko. W e39 okładziny są tak małe, że niestety nie dają w ogóle rady z tą masą i nawet jak się wymieni hample ręcznego, wyreguluje to po jakimś czasie jest to samo i nic się na to nie poradzi. Żeby to działało to okładziny musiałby być szersze, żeby były bardziej proporcjonalne do tego , co mają hamować.

Pzdr.

Opublikowano

Ja u siebie regulowałem kilka dni temu właśnie śrubami przy dźwigni ręcznego. Przed zabiegiem ręczny łapał - i tak słabo - dopiero po zaciągnięciu go do oporu. Po zabiegu, łapie mniej więcej w połowie zakresu ruchu dźwigni. Śruby podkręciłem o około 7 mm.

Nie grzebałem w tarczobębnach bo wiedziałem, że okładziny mam jeszcze grube, a przy ostatniej wymianie tylnych hamulców ustawiłem odstęp od bębna na ok 1,5 mm.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobrze jest też od czasu do czasu przejechać się powoli z lekko zaciągniętym ręcznym-bębny nie pracują i rdzewieją w środku.

Jeszcze nie spotkałem e39 z poprawnie działającym ręcznym, to chyba jakaś wada fabryczna..

Kumpel w swojej ma jak brzytwa-można o 180 zawracać.

A u mnie wszystko nowe i tak ręcznego brak.Po regulacji ręczny pojawia się i to taki na słowo honoru na 3 tyg,a później znów prawie nie ma.Podciągnięty jest dość mocno, mam dźwignię zaciągniętą na max po 4 ząbkach.Nigdy nie miałem samochodu z tak słabym ręcznym,którego skuteczność jest równa 0.

Dlatego nie wczuwał bym się zbyt mocno w temat jego skuteczności bo to temat rzeka.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze jest też od czasu do czasu przejechać się powoli z lekko zaciągniętym ręcznym-bębny nie pracują i rdzewieją w środku.
Jeszcze nie spotkałem e39 z poprawnie działającym ręcznym, to chyba jakaś wada fabryczna..

Kumpel w swojej ma jak brzytwa-można o 180 zawracać.

A u mnie wszystko nowe i tak ręcznego brak.Po regulacji ręczny pojawia się i to taki na słowo honoru na 3 tyg,a później znów prawie nie ma.Podciągnięty jest dość mocno, mam dźwignię zaciągniętą na max po 4 ząbkach.Nigdy nie miałem samochodu z tak słabym ręcznym,którego skuteczność jest równa 0.

Dlatego nie wczuwał bym się zbyt mocno w temat jego skuteczności bo to temat rzeka.

 

W mojej pierwszej e39 tds, a wyglądała identycznie jak Twoja Cichy, postanowiłem również odzyskać ręczny, również powymieniałem wszystko, nawet linki i ręczny miałem kilka dni, ale jak po tygodniu chciałem przydriftować i zaciągnęłem reczny na kostce, to się zdziwiłem, bo autko nawet nie zwolniło :shock:

 

Odpuściłem sobie dalsze modernizacje, obecna bmka jest już czwartą e39 i o ręcznym nawet nie marze...

 

PS. Dodam Cichy, że gdy widzę zdjęcie Twojej, to mi sie łezka w oku kręci, bo lepszej nigdy nie miałem...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Też mam hamulec ręczny bardzo słaby, ale to chyba niemożliwe, żeby nie dało się tego zrobić! Musi być jakiś sposób!
Opublikowano
Też mam hamulec ręczny bardzo słaby, ale to chyba niemożliwe, żeby nie dało się tego zrobić! Musi być jakiś sposób!

 

Juz koledzy napisali jaki to jest sposob,jezeli nie zadziala i wymienisz wszystko na nowe to za miesiac bedziesz mial tak samo....Mozna by zec ze to taka mala wada fabryczna...Bo wczesniej w e39 tez nie mialem recznego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja pierdziulę,już drugi rok na badaniu diagnostycznym wychodzi mi słaby ręczny od pasażera i mechanik zawsze przymyka na to oko :wink: Też kombinowałem i nic z tego nie wynikło ale czekam na magika,który na Forum coś poradzi :modlitwa: :think:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jakoś tak za tydzień max dwa przymierzam się do wymiany całego kompletu hamulców z tyłu (wszystko ATE) więc jak zrobię to dam znać jak to wygląda, czy działa i będę na bieżąco pisał jak wygląda sprawność.

Mam nadzieję że uda się to ogarnąć :norty:

Opublikowano

To czekam(y) na "wrażenia". Ja przed przeglądem podciągnę hamulec, bo za całe hamulce będę brał się później. Ale tak czy siak ręczny powinien być "żyletą" (szczególnie w BMW).

P.

Opublikowano

Re: Reczny e39 3.0d lapie na koncu

 

...Druga opcja (kiedy szczęki są ustawione, a luz występuje na lince), zdejmujesz mieszek od ręcznego, zobaczysz 2 wystające linki z nakrętkami.

Dokręcając nakrętkę naciągasz linkę i kasujesz na niej luz.

No chyba że szczęki są na skończeniu, to nawet po ustawieniu ręczny nie będzie trzymał, wtedy pasuje zajrzeć do środka co tam się dzieje.

 

 

 

Dzis patrzylem do tego recznego i okazalo sie ze te srubki byly odkrecone ma maxa :shock: .Nie mialem takiego klucza zeby dokrecic wiec dokrecilem jak moglem kombinerkami.Dokrecilem lekko bo dalej sie nie dalo a reczny od razu lepiej lapal,juz sie nie moge doczekac co bedzie jak podkrece na maxa :D .Mysle ze u mnie to bedzie powodem braku recznego...Jaki to klucz ma byc?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamiętam to zwykła nasadowa długa dziesiątka.

Chyba że pomyliłem z e46, bo tam też niedawno robiłem hamulce. :roll:

Opublikowano
Re: Reczny e39 3.0d lapie na koncu

Dzis patrzylem do tego recznego i okazalo sie ze te srubki byly odkrecone ma maxa :shock: .Nie mialem takiego klucza zeby dokrecic wiec dokrecilem jak moglem kombinerkami.Dokrecilem lekko bo dalej sie nie dalo a reczny od razu lepiej lapal,juz sie nie moge doczekac co bedzie jak podkrece na maxa :D .Mysle ze u mnie to bedzie powodem braku recznego...Jaki to klucz ma byc?

 

Na pewno są to 2 klucze, bo jest tam nakrętka i kontra. Już nie pamiętam, ale mniejszy to 9 albo 10, a większy 11 albo 12. I najlepiej użyć długiej nasadki i grzechotki, bo miejsca tam mało.

Niestety muszę Cię zmartwić, bo u mnie też po podkręceniu super łapał... przez 3 dni :mad2: Teraz mam prawie identycznie jak przed podciągnięciem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
już się nie mogę doczekać co będzie jak podkrecę na maxa

Nie możesz podkręcić na max bo szczęki będą cały czas trzymać.W efekcie możesz w najlepszym przypadku przytrzeć okładziny na szczękach i po 1 dniu znów ręcznego nie będzie,a w najgorszym możesz spalić ręczny.

Domowym sposobem to najlepiej ustawić auto lekko z górki i podciągać do momentu kiedy auto będzie się toczyć na zwolnionym ręcznym.

Możesz się pobawić,ale Twoja radość długo trwać nie będzie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nie ma co kombinować tylko podnieść koło z tyłu, odkręcić śrubę, ustawić dany otwór po śrubie na godzinie 6:00 i kręcić zębatką w celu ustawienia. Po każdym podkręceniu zębatki regulującej zakręcić kołem żeby zobaczyć jaki efekt się uzyskało. Regulować do momentu aż usłyszymy, że zakręcone koło lekko już ociera o szczęki.

Oczywiście taka regulacja wystarczy na jakiś czas (u mnie było to zdaje się około 1-1,5 miesiąca) i potem znów jest sflaczały ręczny, który jedynie na postoju auto utrzyma po podciągnięciu go w górne położenie rączki ale żeby zarzucać nim tył auta w trakcie jazdy to można zapomnieć o takiej operacji...

Pzdr.

Opublikowano
... kręcić zębatką w celu ustawienia...

Jakim kluczem tą zębatką kręcić? Rozumiem, że kręci się standardowo w prawą stronę (zarówno na prawym jak i na lewym kole)?

 

 

... żeby zarzucać nim tył auta w trakcie jazdy to można zapomnieć o takiej operacji...

To po co ja BMW kupowałem jak nie będzie się dało zawrócić na ręcznym (przynajmniej na mokrym)? ;)

 

Skoro ręczny puszcza, to może problem jest w naciągającej się lince, albo gdzieś śruby nie trzymają? Sprawdzał to może ktoś i może się podzielić wiedzą?

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
W e39 okładziny są tak małe, że niestety nie dają w ogóle rady z tą masą i nawet jak się wymieni hample ręcznego, wyreguluje to po jakimś czasie jest to samo i nic się na to nie poradzi.

I to jest właśnie cały problem.Jestem ciekaw co za wyuczony inżynier obliczał hamulec ręczny?Ciekawe jak Niemcy przechodzą z takim ręcznym przegląd techniczny,bo u nas to wiadomo :8)

A dla niedowiarków co to nie wiedzą w czym rzecz i tak piszą

ale to chyba niemożliwe, żeby nie dało się tego zrobić! Musi być jakiś sposób!...........Ale tak czy siak ręczny powinien być "żyletą" (szczególnie w BMW).!

Zamieszczam foty szczęk.

http://images46.fotosik.pl/1677/d938e7a37b949b9emed.jpg

http://images40.fotosik.pl/1713/31827f2b14bd3b26med.jpg

Dla zobrazowania ich szerokości postawiłem obok pudełeczko zapałek.Są to oryginalne szczęki Jurid,nie zużyte są nic pomimo że na aucie były 13 lat, nowe które zakładałem miały też nie za grube okładziny.Dodatkowo cały ten mechanizm łącznie z bębnami szybko rdzewieje,stąd pojawiają się wzdłużne rowki w okładzinach szczęk.

Jakim kluczem tą zębatką kręcić?

Żadnym kluczem.Śrubokrętem przez otwór na śrubę do przykręcenia koła.

To po co ja BMW kupowałem jak nie będzie się dało zawrócić na ręcznym (przynajmniej na mokrym)?

To trzeba było kupić Golfa to byś zawracał :mad2: My piszemy o normalnym używaniu ręcznego.

Skoro ręczny puszcza, to może problem jest w naciągającej się lince, albo gdzieś śruby nie trzymają?

Już pisaliśmy wiele razy w czym rzecz,ale do Ciebie jakoś to nie dociera.

Ręczny to porażka i tyle.

Przy takim aucie powinien być hydrauliczny ręczny i hamować klockami tymi samymi co hamulec zasadniczy.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
... kręcić zębatką w celu ustawienia...

Jakim kluczem tą zębatką kręcić? Rozumiem, że kręci się standardowo w prawą stronę (zarówno na prawym jak i na lewym kole)?

W dziurze pokarze Ci się poziomo taka "łopatka", którą kręci się w górę lub w dół (najlepiejśrubokrętem), a nie w lewo i prawo. Niestety nie pamiętam, w którą stronę trzeba kręcić żeby szczęki się rozszerzyły.

Jeśli dasz radę, to możesz spróbować też po prostu odkręcić cały tarczobębęn (tą pojedynczą śrubą na imbus na bębnie), ściągnąć go i wtedy masz wszystko na wierzchu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do zdjęcia tarczy trzeba też zdjąć klocki hamulcowe wraz z zaciskiem bo inaczej nie zejdzie.Nie wystarczy odkręcić tą jedną śrubę.

Też nie pamiętam w którą stronę trzeba kręcić zębatką,ale to syzyfowa praca i szkoda sobie brudzić ręce,no chyba że nie ma w ogóle ręcznego.

Jeżeli jest słaby to trzeba przyjąć,że jest ok i jeździć dalej.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Do zdjęcia tarczy trzeba też zdjąć klocki hamulcowe wraz z zaciskiem bo inaczej nie zejdzie.Nie wystarczy odkręcić tą jedną śrubę.

Hmm... a coś mi tak świtało, że jakoś za łatwo wyglądał ten mój opis :mrgreen:

Opublikowano
To po co ja BMW kupowałem jak nie będzie się dało zawrócić na ręcznym (przynajmniej na mokrym)?

To trzeba było kupić Golfa to byś zawracał :mad2: My piszemy o normalnym używaniu ręcznego.

Nie ma się co zaraz denerwować, wystarczy czasem wyczuć ironię... :8)

A za info o tym jak poprawić ręczny i za foty - bardzo dziękuję! Przydadzą się. Ukłony! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.