Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

OLEJ TOTAL QUARTZ 9000 5W40 ENERGY i OLEJ TOTAL QUARTZ 9000 5W40 bez energy czym sie rózni?

Ogolnie warto wybierac w tych olejach czy zalac cos droższego?

Opublikowano

http://produkty.totalpolska.pl/bhp/QUARTZ%209000%205W40.pdf

 

http://produkty.totalpolska.pl/bhp/QUARTZ%209000%20ENERGY%205W40.pdf

 

Z karty można wyczytać o minimalnych różnicach. Energy niby bardziej nadaję się do dłuższych okresów między wymianami. Choć obydwa spełniają LL-01.

W zwykłym bez energy trochę niski TBN jest, w energy nic o nim nie piszą.

 

Ja z tych wskazanych brałbym chyba shella .

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_5W-40_%28SN_CF_A3_B4%29_%28en%29_TDS_v3.pdf

Ma trochę lepszą lepkość w niskich temperaturach. Niestety obecnie karty zawierają coraz mniej interesujących danych.

Do 318i tak naprawdę jeden pieron, wszystkie wskazane będą lepsze niż jakieś 10wXX

Opublikowano
Dokładnie M43 to stara jednostka i tak jak pisał guzior nalać taki jaki podaje karta czyli 5w40 i nie kombinować. A co do marki to nikt nie będzie za ciebie wybierał kup to co uważasz, bo to tak jakbym Cie zapytał które buty kupić Nike czy Adidas.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
nic sie nie stanie jesli wleje 5w40?? bo nie wiem ile czasuwlany byl 10w40

 

Nie powinno nic sie stac. Aczkolwiek po wymianie częściej sprawdzaj olej. Bo na chwilę może spalanie oleju wzrosnąć.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 7 lat później...
Opublikowano
Jest jeszcze jedno pytanie. Chodzi o 318i 118 kM, czy 143 kM? Ja nie chcę się tu wymądrzać, ale uważam, że ani do jednego, ani do drugiego nie ma co myśleć o 10W. W przypadku 118 konnej powinien być 5W40, do 143 konnej 5W30. Sam posiadam E46 z silnikiem N46B20 więc tym 143 konnym, niezbyt pozytywnie opisywanym na forach. Kupiłem ją z przebiegiem 194 tys. km, świeżo zalaną Castrolem 10W40. Silnik po porannym rozruchu, przez kilka sekund wydawał jakieś dziwne dźwięki, a po rozgrzaniu terkotały Vanosy (chyba, przynajmniej tak obstawiam na podstawie osłuchania). Ponadto po 2 tys zaświeciła się kontrolka zbyt niskiego poziomu oleju. Wpieprzyła 1,5 litra. Nie czekałem już na nic więcej, tylko zrobiłem płukankę, środkiem Valvoline'a i zalałem olej Valvoline Max Life 5W30, razem z Ceratec'em Liqui Moly. Przez pierwsze 3 tys. km brała 0,5 litra na tys. Teraz zadowala się już 0,25 litra na tys. km. Silnik na zimno nawet nie zarzęzi, chodzi płynnie i cicho, Vanosy nie terkoczą. Teraz mam 10 tys. od wymiany. Po 12,5 tys. będę wymieniał (interwały 25 tys. są chyba za duże i wolę nie ryzykować). Reasumując polecam Valvoline Max Life 5W30, chociaż jeszcze zastanawiam się, czy na lato nie wlać Valvoline Syn Power 5W40, ale chyba zostanę już przy tym, co mam. Do 118 konnej lepszy chyba jest 5W40, więc polecam Valvoline Syn Power 5W40. Jakość oleju w tych silnikach jest kluczowa. Teraz mam niecałe 208 tys. przebiegu i silnik chodzi jak zegarek. Wydaje mi się, że wymiany co 12,5 - 15 tys. km, dobry olej z płukanką i legendarne problemy z dwulitrówkami nikną. Oczywiście, jeżeli Castrol, Mobil, czy inny "markowy" olej, nie zdążył jeszcze narobić bałaganu. To jest oczywiście tylko moje zdanie, na podstawie mojego auta. Mogę się mylić. Pozdrawiam wszystkich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.