Skocz do zawartości

[E46] 320d 150KM - Spadek mocy w ustalonym zakresie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dużo o tym wątków jest na forum, ale mój wydaje mi się mimo wszystko specyficzny.

Dodam, że przewody podciśnienia zostały wymienione, zawór EGR jest wyczyszczony przy tym, przeczyściłem też filterek na elektrozaworze sterowania turbiną.

 

Moje auto, pomiędzy 2tys. obrotów a 3 tys. obrotów w ogóle prawie nie przyspiesza, dzieje się to tylko w tym zakresie obrotów.

Ekonomizer ciśnie do końca, po czym natychmiast po osiągnięciu 2k schodzi w dół do ok 6 - 8 l. Obroty, proporcjonalnie do prędkości - nie rosną.

 

Po przekroczeniu tych 3k obrotów, auto ciśnie w fotel jak złe. Wtedy też troszkę kopci, ale chyba na tyle ile kopcą diesle - w sensie nie zasłaniam widoku wszystkim w promieniu 100m.

 

Mam też wrażenie, że dzieje się to raczej na rozgrzanym silniku - jak np. rano jadę do pracy, czyli na zimnym silniku jak teoretycznie się nie powinno rozkręcać turbo, właśnie auto wydaje się tego nie odczuwać, natomiast w gorące dni wracając z pracy - lub np. po przejechaniu dłuższej trasy autostradą, praktycznie powtarzalność 100%.

 

Próbuję zorganizować sobie przepływomierz, żeby sprawdzić, czy to nie jego wina - bo na to większość tematów wskazuje, ale ta specyfika (ciepły silnik, równo 2k obrotów, późniejsze przyspieszenie) mnie troszkę od sprawy odciąga.

 

Dodam, że INPA na wyższych obrotach pokazuje dobre wyniki, a testy robiłem przy okazji programu, który chcę zrobić u TC, na potrzeby któego robiłem testy. Natomiast na tych obrotach 2-3k mierzy mniej przepływomierz naturalnie.

 

Poniżej screen - bieg 3, pedał w podłodze.

http://img842.imageshack.us/img842/1408/zfilmiku.png

 

Dzięki za ew. uwagi.

 

Pozdrawiam,

Kuba

Opublikowano

Guys,

 

Any thoughts?

Myśłicie, że to przepływka faktycznie, czy może coś innego?

Wczoraj robiłem troszkę testów jeżdżąc i jak cisnę mu mocno ciągle, to idzie ciągle (z małym przestojem na turbodziurę :)) ale jak jadę chwilę spokojnie, to jak chcę przyspieszyć, to jest to samo - zmieniam bieg na wyższy, od 2k obrotów muł totalny.

 

Może ktoś z Wrocka tu się znajdzie, kto pomoże sprawdzić przepływkę (podmienić na chwilę)?

Opublikowano

Ja tutaj widzę dwa problemy z tego co piszesz, pierwszy to brak paliwa a drugi to albo elektrozaworek albo przepływomierz.

Trzeba wykonać dobra diagnostykę DISem aby się upewnić.

Po pierwsze kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?

Po drugie masz duże przeładowanie które nie powinno się pokazywać co świadczy o tym że elektrozaworek od turbiny masz do dupy, ale!!! zdarza się tak że padająca przepływka zaniża parametry. Tak więc wykonanie testu DISem da obraz całości.

Opublikowano
masz duże przeładowanie które nie powinno się pokazywać co świadczy o tym że elektrozaworek od turbiny masz do dupy,

... ale czy w takim przypadku sterownik nie powinien wychwycić błędu kontroli doładowania?? Nawet w pamięci "shadow"??

Opublikowano
masz duże przeładowanie które nie powinno się pokazywać co świadczy o tym że elektrozaworek od turbiny masz do dupy,

... ale czy w takim przypadku sterownik nie powinien wychwycić błędu kontroli doładowania?? Nawet w pamięci "shadow"??

 

Może i powinien, ale spotkałem się z przypadkiem że turbina napompowała 3 bary a mimo to nie było błędu za wysokiego ciśnienia a był błąd złej regulacji turbiny. Więc to jaki błąd się pokaże to chyba zależy od tego jaki soft jest w danym aucie.

Tak czy inaczej ciśnienie za wysokie ( może uchwycone w szczytowym punkcie ).

Opublikowano (edytowane)

Hej!

 

Dzięki za odpowiedzi!

Filtr oleju wymieniany miesiąc temu, niecały.

 

Zrzut jest zrobiony faktycznie w szczytowym punkcie, tak jak pisałem robiłem test dla TC bo chciałem program zrobić.

Pedał w podłodze, na 3, w bardzo wysokim zakresie obrotó.

 

Mogę dorzucić kilka na jałowym biegu jeśli to pomoże.

Edytowane przez KubaWroc
Opublikowano

I taki miałem na myśłi, a napisałem co innego.

Zresztą oleju też zmieniałem. Autko kupione 1 czerwca, więc wymienione filtry powietrza, oleju, paliwa. Wymieniony też olej i płyn chłodniczy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No to zaworek zamówiony.

Przepływka i tak słabo mierzyła, więc zmieniłem na nową. Problem nadal pozostał.

 

Czy to może mieć związek z EGR? mam go ciągle podłączonego, ale był czyszczony ostatnio, wydawało się, że chodzi nieźle, natomiast tamten zawór też może być teoretycznie padnięty. Czy to zły trop?

 

Wczoraj po wymianie przepływki troszkę patrzyłem na silnik i widzę, że koło wtryskiwaczy na kolektorze autko jest spocone - może tam coś? Czy to "normalne w tych autach"?

Opublikowano

Dołożę jeszcze kilka fotek z INPY.

Takie coś potrafiło się utrzymywać przez dłuższy czas. Dużo wyższe SOLL dla wartości Ladedruck i luftmasse. Po stronie IST najpierw rosną w miarę szybko, później spadają i dalej rosną, ale bardzo wolno, wygląda to tak:

http://img707.imageshack.us/img707/1482/361przepzamiast9671378l.png

 

Jak "złapie moc" wartości zmieniają się bardzo szybko do takich:

 

http://img201.imageshack.us/img201/8971/1113przep2293ladelow.png

http://img268.imageshack.us/img268/9570/1221przep2605lademax.png

 

Faktycznie coraz bardziej wygląda to na elektrozaworek, będzie jutro to potwierdzimy. Natomiast zastanawiam się, czy to nie problem z turbiną (oby nie...)?

Opublikowano

Panowie,

 

Wymieniona przepływka i elektrozawór i dalej to samo zachowanie.

Analizując historię autka, mam wrażenie (być może teraz wszystkiego będę się czepiał, szukając winnego), że problemu nie było przed wywaleniem klapek z kolektora. Kolektor był wymieniany na inny, już bez klapek, żeby było szybciej.

 

Czy jest możliwe, że ta operacja doprowadziła do takiego zachowania auta?

Jeszcze przypomnę,że:

..

Wczoraj po wymianie przepływki troszkę patrzyłem na silnik i widzę, że koło wtryskiwaczy na kolektorze autko jest spocone - może tam coś? Czy to "normalne w tych autach"?

 

Bardzo proszę o podpowiedzi, pomału kończą mi się pomysły.

Opublikowano

Przepływka wymieniona, elektrozaworek też ! Nie popierdzieliłeś coś z podciśnieniami ?

Odłącz EGR i pojeździj zobacz czy jest lepiej ?

Na myśl przychodzą mi jeszcze zatkane katalizatory, stąd w niskich obrotach brak mocy a potem przeładowanie ale tego pewien nie jestem.

 

Aaa czy robiłeś adaptacje przepływomierza DISem ? Spotkałem się z przypadkiem ze padająca przepływka pozmieniała wartości odnośnie mas powietrze i trzeba było ją od nowa zaadoptować bo sterownik silnika od wartości mierzonej odejmował 300 jednostek.

Opublikowano

Podciśnienia są na pewno ok.

Dziś odłaczę EGR i sprawdzę, czy jest różnica.

 

Przepływki nie adaptowałem - ale to jest model, którego adaptować nie trzeba ponoć, poza tym te wykresy z INPY pokazują,że mierzy ok chyba.

 

Czyli ten kolektor to zły trop?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak było z turbo, puściłem message'a do kumpla z niemiec, żeby mi podesłał historię napraw,a le to i tak mam do końca 2007 tylko. Z tym, że tu wygląda raczej jakby sterowanie turbiną leżało niż sama turbina, bo jak od ok 2,8k złapie, to zapierdziela ostro już do końca.

 

Katy chyba by zamulały stale...? Sprawdzę dziś jeszcze z tym EGR na pewno.

 

Co do przepływki - na starej miałem takie same problemy, patrzyłem na ten temat:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186&sid=059d1721ecc5845d912229cfbf2ec519

i wg niego nie trzeba adaptować mojej przepływki - mam auto z listopada 2001 ( i ten przepływomierz z nr 468 - wymieniłem na 527)

 

Czy mam rozumieć, że jednak wymaga adaptacji?

Edytowane przez KubaWroc
Opublikowano

Kurde, oczywiście 2001 rok :) pomyliłem się ,zaraz zedytuję.

Zaślepiłem EGR w drodze do domu z pracy i... auto idzie jak przecinak. Z tego wynika, że elektrozaworek od EGR się skończył, tak?

Opublikowano

Zrób test z inpą i sprawdź jak zmieniły się ciśnienia.

A wracając jeszcze do katalizatorów no to nie do końca by zamulały w całym zakresie bo wraz z wzrostem obrotów wzrasta Ci ciśnieni które przepycha ten katalizator. Jak pisałem nie wiem do końca jak diagnozować zapchany katalizator, ale jak niema innych problemów czy tez zostały rozwiązane to tylko to mi na myśl przychodzi.

Opublikowano
Kubawroc powiedz jak sprawa wygląda? przeczytałem Twoje posty i mam identyczny problem co Ty, a miałem już wymieniać przepływkę, okaząło by się pewnie że też na darmo
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawa wygląda tak, że ciągle jeżdżę na zaślepionym EGR - wsadziłem w wężyk śrubkę i tyle. Dziwne terkotanie słychać jak się wyłączy auto przy takim zaślepieniu właśnie jakby z tego wężyka.

 

Drodzy forumowicze :) co w takim razie może być problemem u mnie? Po zaślepieniu autko idzie zdecydowanie lepiej i te spadki mocy nie występują. Natomiast nie zamierzam na zaślepionym EGR jeździć w ten sposób. Czyściłem zawór EGR niedawno i przy dociskaniu go, otwierał się, natomiast bez naciskania jest w takiej pozycji:

http://img864.imageshack.us/img864/3355/wp000522.jpg

Więc chyba poprawnie zamknięty jest.

 

Ostatnio sobie troszkę go pomacałem i ta gruba rura od IC dochodząca, jest czarna od spodu - w sensie, coś tam jest nieszczelne - czy to może być powodem? Czy podczas ściągania zaworu możliwe, że się już nie udało go szczelnie złożyć? Dokręcony jest dobrze, natomiast może już się te rury wyrobiły, albo coś?

 

Czy elektrozawór od EGR można jakoś wyciągnąć bez większego demontażu? Strasznie ciężko to jest dostępne, a jeszcze ten elektrozawór mi chodzi po głowie, skoro po odcięciu podciśnienia problem jakby znika?

 

Będę wdzięczny za porady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy elektrozawór od EGR można jakoś wyciągnąć bez większego demontażu? Strasznie ciężko to jest dostępne, a jeszcze ten elektrozawór mi chodzi po głowie, skoro po odcięciu podciśnienia problem jakby znika?

Możesz zamienić na próbę z tym od turbiny, ja tak zrobiłem i oba muszę być dobre, bo nie czuję różnicy a auto idzie jak trzeba. Odnośnie dojścia do niego to jest problematyczne :? dopiero za 3 podejściem zmobilizowałem się i dobrałeś się do niego, trochę kombinacji, nerwów i wymienisz :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam! Miałem pododbny problem ze spadkiem mocy. Tylko mi wywalało błąd egr w inpie. Szukałem przyczyny w samym elektrozaworze od egr'u lecz okazało się że on jest sprawny, tylko sam zawór egr siedzi, ponieważ miał przerwaną membramę i zawór się nie zamykał ani nie otwierał.Kupiłem używkę do tego przewody podciśnienia, wymieniłem wszystkie i teraz idzie jak trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.