Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj po wymianie płynów, filtrów, czyszczeniu dolotu, sprawdzeniu szczelności itp. mechanik mnie wystraszył, że turbo wytrzymuje max 150tys km, a potem to loteria... Jak mu pokazałem, że mam prawie 2x taki przebieg, to był mocno zdziwiony, że turbo nawet nie ma luzów, ale on mimo to by szybko regenerował itp... Warto się tym przejmować?

 

Dlatego pytanie do Was, bo na pewno nie jeden z Was to przeszedł i nie jeden ma znajomego...

Co się może stać jak turbina "padnie" w czasie jazdy?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
Zmień mechanika bo ten to znachor.

Może odrazu jakiś remoncik silnika tak profilaktycznie :lol: ??

 

A wiesz że też się dziwił, że auto jeszcze jeździ, że wycieków nie ma itp... :roll:

 

Le nie o to teraz pytam, bo tyle to ja wiem...

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano (edytowane)

auto masz od nowości ? :) możesz miec już drugie turbo przecież :P ile wytrzymuje zależy od oleju i częstotliwości jego wymiany oraz od oleju w głowie czyli brak deptania jak silnik zimny i odpowiednie gaszenie auta jak silnik dostał po dupie.

 

Moje ma ze 300/400tyś, na zegarach przebieg 120tys i tez jakoś jezdzi :D turbine nie wiem która już mam ale też luzów nie ma :mrgreen:

 

jak padnie turbo to w sumie moze ci olej wypluć, może się silnik zapętlić (radze dowiedzieć się za wczasu jak gasić silnik który pracuje na oleju, w przypadku automatu jest troche gorzej bo biegiem sie zdusić nie da a jest jakieś 20sec na reakcje), w ekstremalnym wypadku chyba nawet jakieś cześci turbo mogłyby się dostać do silnika ale zanim tam trafią musiałaby przelecieć przez IC. Turbo raczej nie pada od tak, najpierw gwizda, albo widać otarcia na sciankach albo wyszczerbione łopatki etc.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano

Niedawno padła mi turbina w czasie jazdy i już tłumaczę ci jak to będzie wyglądać.

1. Auto straci moc

2. Za tobą chmura dymu, auto będzie strasznie kopcic siwym smierdzącym dymem - dosłownie jakbyś się palił.

Pamiętaj aby zjechać jak najszybciej na pobocze i wołać lawetę, bo jest duża szansa, że wyciągnie ci olej z silnika, a wiesz czym się kończy jazda bez oleju w silniku:) Pozdrawiam i nie życzę takich przeżyć.

 

Tak jak kolega wyżej napisał. Nie dawaj takim mechanikom dotykać silnika, ani osprzętu, bo wymienić część i wstawić nową każdy głupi potrafi, wystarczy schemat - szkoda nerwów.

http://www.lastfm.pl/user/lolcatiero - aktualnie słucham:

http://lastlabs.pl/musicbar.php?username=lolcatiero&color=red&unicode=no


Pozdrawiam, Michał.

Znany również jako delano @E46Forum.PL

Opublikowano
auto masz od nowości ? :) możesz miec już drugie turbo przecież :P

 

No mogę, ale dlatego kupiłem od prywatnego właściciela - Niemca z pełną książką serwisową do ostatniego roku prowadzoną tylko w ASO BMW. Cała historia auta łącznie z przebiegiem jest w bazie ASO, stąd też przebiegu jestem pewien jak i tego, że turbo jest jeszcze ori.

 

A jak gasić silnik w takim przypadku? Szybki hamulec stop i z kluczyka? Czy jest na to jakaś procedura?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
auto masz od nowości ? :) możesz miec już drugie turbo przecież :P

 

No mogę, ale dlatego kupiłem od prywatnego właściciela - Niemca z pełną książką serwisową do ostatniego roku prowadzoną tylko w ASO BMW. Cała historia auta łącznie z przebiegiem jest w bazie ASO, stąd też przebiegu jestem pewien jak i tego, że turbo jest jeszcze ori.

 

A jak gasić silnik w takim przypadku? Szybki hamulec stop i z kluczyka? Czy jest na to jakaś procedura?

 

no własnie w takiej sytuacji kluczykiem to sobie możesz ...

wrzucasz 5ty lub 4ty bieg (dla skrzyni 5biegowej) i gasisz silnik sprzęgłem.

w przypadku aftomatu jedynie zablokować dolot powietrza, ale to tylko dla odważnych i nie bojących się ryzyka przy rozbieganym silniku :mrgreen:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

jedyne co wtedy ratuje automat to posiadanie noża, przecięcie gumy idącej z IC do kolektora dolotowego i zatkanie reką/szmatą czy co tam mamy żeby zadusić silnik.

 

Filmiki z takich akcji dostępne są na YT, goście stoją obok auta, patrzą, silnik się zaciera i dymi niemiłosiernie na biało na maksymalnych obrotach.

filmik przykładowy

szukam
Opublikowano

Pewnie niektórych zaskoczę opisując co się stało po śmierci turbiny - bo nie zawsze musi być masakra od ręki ;)

Kiedyś jak jeszcze nie miałem pojęcia jak to jest z turbiną, co powinienem zrobić i jak to w ogóle działa.... to spotkała mnie taka przygoda:

Wyprzedzałem (e46 318d na CommonRailu) na trasie za Dąbrową Górniczą pod górkę... i łup! Silnik bez mocy i coś się trzaska pod maską dość poważnie..., do domu jeszcze około 15-16 kilometrów. Samochód bez mocy ale silnik kręci i jedzie, żadnego dymienia!... wyprzedzać się nie da, pod maską trzaski, obroty tylko do pewnej liczby (2000-3000?? - nie pamiętam) i co? Postanowiłem do domu dojechać... i dojechałem. Mechanik przyjechał, stwierdził, że jestem szczęściarz w tym całym pechu, odłączył z przodu gumę, rękę wsadził, oparzył się o coś, siarczyście przeklął i ... cóż, pokazał mi że wirnik był obrócony i zaklinowany - o 90 stopni...

Czyli szczęścia w pechu też chodzą po ludziach.

Teraz już wiem jak działa ten sprzęt i co powinienem zrobić...

Opublikowano
jedyne co wtedy ratuje automat to posiadanie noża, przecięcie gumy idącej z IC do kolektora dolotowego i zatkanie reką/szmatą czy co tam mamy żeby zadusić silnik.

 

Filmiki z takich akcji dostępne są na YT, goście stoją obok auta, patrzą, silnik się zaciera i dymi niemiłosiernie na biało na maksymalnych obrotach.

filmik przykładowy

 

nigdy w życiu nie próbujcie zatykać ręką dolotu bo oprócz dymu to z tłumika na czerwono zakopci :) toć to może ręke połamać, rozszarpać itp...

Opublikowano

Czyli manuala (bo takowy posiadam) gasimy tylko wysokim biegiem (dusimy)?

No dobra bo Wy tu piszecie że coś może powpadać do silnika, olej zejść itp... A co z osobami, którym turbo padło w czasie jazdy i jedyne co mieli to brak mocy, ale jechać jechali dalej...

Zawsze padnięta turbina musi powodować zniszczenia?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

no nie zawsze się cos dzieje i powoduje zniszczenia. Raczej właśnie rzadko się coś uszkadza poza turbiną.

 

Taki jest zasys powietrza że połamie reke ?

szukam
Opublikowano
oj K3m0T1989 ja bym sie bał przylożyć ręke gdy silnik wkręcił sie na max obroty... pomyśl sobie ile powietrza wtedy potrzebuje, a otówr wlotowy to ok 80mm średnicy...
Opublikowano
Dlatego lepiej jest mieć kawał grubej szmaty żeby zblokować możliwość ssania powietrza. Lepszy rozwiązaniem jest to gdy ktoś doposażył sobie auto w przepusticę EGR... wystarczy tylko naciągnąć zawór motylkowy i po sprawie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepszy rozwiązaniem jest to gdy ktoś doposażył sobie auto w przepusticę EGR... wystarczy tylko naciągnąć zawór motylkowy i po sprawie.

 

Tak jak zrobił to kolega ROGER

 

 

Opublikowano
Kolega ROGER zrobił też swoją przepustnicę gaszącą. A ja dorzucę ciekawostkę na temat gaszenia zapętlonego silnika za pomocą mojej przepustnicy. W tej chwili moduł, który mam w aucie ma za zadanie tylko łagodnie wygaszać silnik, ale nie jest to żaden problem, dołożyć do modułu funkcję kontroli obrotów silnika. W ten sposób po wyłączeniu kluczyka przepustnica zostałaby zamknięta na tak długo, dopóki obroty silnika nie będą wynosić 0. Trzeba by jedynie podłączyć się jednym lub dwoma kablami pod czujnik położenia wału. Wtedy nawet auto z automatyczną skrzynią biegów można zgasić kluczykiem, bez wykonywania akrobacji pod maską :)
Opublikowano
...wrzucasz 5ty lub 4ty bieg (dla skrzyni 5biegowej) i gasisz silnik sprzęgłem...

A dlaczego nie max bieg tylko o 1 niżej ??

 

miałem na myśli ostatni lub przedostatni bieg, czyli dla skrzyni 5cio biegowej 4ty lub 5ty bieg,

dla 6cio biegowej analogicznie

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.