Skocz do zawartości

prosze o pomoc z nawiewem


Gumiś

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem z nawiewem, a mianowicie, niezaleznie jak ustawie pokretla ze skala temperatury (zaznacze ze nie mam klimy) to zawsze grzeje goraco. Na twarz wiadomo ze zimno, ale tym sie nie przejmuje. Chodzi mi o to ze nawiew na szybe i nogi zawsze jest goracy. Jedno pokretlo przekrece sie bez zadnego oporu, natomiast drugie ma opor i slychac delikatne pstrykniecie przy przekreceniu na maksymalna temp.

 

Chodzi mi o to czy te pokretla sa padniete, czy moze w kabinie sa jakies czujniki sterujace ta temp i to one padly.

 

Ktos wie co sie moglo stac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... wszystko jest OK !!! lewe pokrętło tylko przeskakuje / pstryka / - jest to ogrzewalniwe maksymalne , elektroniczna reg. tem. jest wyłączona / czujniki nie reagują na tem . otoczenia / jest to też awaryjne ogrzewania jak padną czujniki i nie grzeje chociaż pokrętła pokazują czerwone pole ..
* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wazne jak ustawione jest. Dam oba na minimum to i tak goraca jest jak w piecu martenowskim :). Moze to byc wina tegp jednego pokretla co przekreca sie bez zadnego oporu i nic w nim nie przeskakuje??

 

... to jest elektroniczne sterowanie i bardzo płynne bez oporów , tylko lewe pokrętło ma w swoim końcowym prawym położeniu taki jeden przeskok ...

 

PS.

... Gumiś wszyscy klną bo mają kłopot z nagrzaniem a ty narzekasz że gorąco , okno otwórz ... :mrgreen: ale by było :mrgreen: na dworze - 25 st a Gumiś z otwartymi oknami pomyka ... :mrgreen:

 

wpisz do wyszukiwarki - elektrozawory - może coś dopasujesz do swojego przypadku :wink:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiedzialem troche i wszystko niby dziala jak nalezy z tym ze, jak ustawie oba na minimum. To ze strony kierowcy wieje letnie powietrze czyli tak jak ma byc, a od strony pasazeraz dalej jest goroce. Taka sytuacja jest z przodu jak i z tylu. Czyli tak jakby regulacja na strone pasazera nie dzialala, chyba ze to nie o to chodzi. Skoro jedna strona dziala to elektrozawory nie moga byc uszkodzone.

 

Moze to byc wina przelacznika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... jak to wygląda ? jak wygladają same elektro zawory to miałeś na foto z allegro ,ale czy to da radę przekładać pojedyńczo ? tego jeszcze nie przerabiałem więc w tym temacie Ci nie pomogę ....nie wiem czy to dostaniesz pojedyńczo jako zestaw naprawczy ? i czy pojedyńcza wymiana się opłaci , jeżeli to jest to , to kupił bym podobny komplet a rzesztę miał na doświadczenia :mrgreen: a jak się z tym uporasz to napisz w dziale " Zrób to sam " może ktoś będzie potrzebował Twoich rad... zanim zdecydujesz się kupić - poszukaj jeszcze w wyszukiwarce podobne hasła .. może wpadniesz na co innego ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wazne jak ustawione jest. Dam oba na minimum to i tak goraca jest jak w piecu martenowskim :). Moze to byc wina tegp jednego pokretla co przekreca sie bez zadnego oporu i nic w nim nie przeskakuje??

 

... to jest elektroniczne sterowanie i bardzo płynne bez oporów , tylko lewe pokrętło ma w swoim końcowym prawym położeniu taki jeden przeskok ...

 

W lewym położeniu również, zalezy to od wersji.

 

Ogólnie masz problem z elektrozaworami lub strerowaniem. Sprawdź napięcie na elektrozaworach (środkowy pin to wspóllny +, a dwa boczne, to sterowanie dla jednego i drugiego elektrozaworu). Przypnij żarówkę między piny skrajny i środkowy, pokrętła temperatury na środek. Zaświeci się - zdupczone lub skrajnie brudne elektrozawory. Nie zaświeci się - zdupczone sterowanie.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kai to mam rozumiec, ze czy sie zapali, czy tez nie to i tak jest zepsute?? Czy moze tego nie rozumie. Jesli mozesz to wytlumacz to mi dokladniej.

 

Jeżeli nie działa Ci regulacja ogrzewania, to już znaczy, że coś jest nie tak. Uproszczony schemat sterowania elektrozaworu wyglada tak (pomijam bezpieczniki):

 

(+12V zasilanie)

|

(cewka elektrozaworu)

|

(tranzystor sterowany i umieszczony w panelu nawiewów)

|

(masa)

 

Jeżeli zamiast cewki elektrozaworu wepniesz żarówkę (na przykład 5W od świateł postojowych, bo ma "druciki" i wejdzie we wtyczkę), to:

- jeżeli się zaświeci przy regulacji pokrętłem (ustawione na środek) - układ regulacji jest ok, a elektrozawór zrypany lub unieruchomiony,

- jeżeli się nie zaświeci - coś nie tak z układem regulacji lub okablowaniem (ja miałem w poprzedniej złamany kabel przy samej wtyczce do elektrozaworu).

 

Jak już pisałem - pozycja spoczynkowa elektrozaworu, to pozycja otwarta, więc puszcza cały czas gorącą ciecz przez nagrzewnicę.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uproszczony schemat sterowania elektrozaworu wyglada tak (pomijam bezpieczniki):

 

(+12V zasilanie)

|

(cewka elektrozaworu)

|

(tranzystor sterowany i umieszczony w panelu nawiewów)

|

(masa)

 

Jeżeli zamiast cewki elektrozaworu wepniesz żarówkę (na przykład 5W od świateł postojowych, bo ma "druciki" i wejdzie we wtyczkę), to:

- jeżeli się zaświeci przy regulacji pokrętłem (ustawione na środek) - układ regulacji jest ok, a elektrozawór zrypany lub unieruchomiony[CIACH]

 

Czy przy takiej próbie, żarówka będzie mocniej/słabiej świecić przy różnych ustawieniach pokręteł ogrzewania (zmiana napięcia), czy też sterowane to jest jakimś wypełnieniem sygnału albo innym mykiem (jak niektóre silniczki krokowe)?

 

Pozdr

Piweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uproszczony schemat sterowania elektrozaworu wyglada tak (pomijam bezpieczniki):

 

(+12V zasilanie)

|

(cewka elektrozaworu)

|

(tranzystor sterowany i umieszczony w panelu nawiewów)

|

(masa)

 

Jeżeli zamiast cewki elektrozaworu wepniesz żarówkę (na przykład 5W od świateł postojowych, bo ma "druciki" i wejdzie we wtyczkę), to:

- jeżeli się zaświeci przy regulacji pokrętłem (ustawione na środek) - układ regulacji jest ok, a elektrozawór zrypany lub unieruchomiony[CIACH]

 

Czy przy takiej próbie, żarówka będzie mocniej/słabiej świecić przy różnych ustawieniach pokręteł ogrzewania (zmiana napięcia), czy też sterowane to jest jakimś wypełnieniem sygnału albo innym mykiem (jak niektóre silniczki krokowe)?

 

Pozdr

Piweł

 

Teoretycznie tak, to jest właśne sterowane wypełnieniem z tym, że przy małej częstotliwości (paręset Hz). Jednak specyfika sterowania ogrzewaniem nakazuje jak najszybciej dojść do nastawionej temperatury, co oznacza, że zawór jest zamknięty lub otwarty, a dopiero przy zbliżaniu się do określinej temperatury jest pełna regulacja. Ogólnie - nie wiem, czy zauważysz mruganie, albo jaśniejsze/ciemniejsze świecenie, bo nie wiem, czy trafisz w temperaturę :/

 

Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy właśnie... przecież elektrozawory wydają charakterystyczne dźwięki - takie przęczenie, spokojnie je słychac przy wyłączonym silniku (włączony zapłon), jak się do nich przybliżysz... Tak też możesz wywnioskować, czy sterowanie jest ok.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, u mnie wszystko jak do tej pory działało (teraz nie widziałem samochodu przez tydzień więc kto wie :wink: ), bardziej pytam z ciekawości. Poza tym może ktoś kiedyś użyje magicznej funkcji z górnego menu forum :D i dowie się od razu czegoś więcej.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam BMW E34 rok 89 i gdy przekręcam kluczyk w stacyjce i ustawione mam oba pokrętła na temp 18stopni przy przekręceniu kluczyka żarówka zapala się na 4 sekundy z lewej strony jak i z prawej ale gdy ustawie na temp większą niż 18stopni po przekręceniu kluczyka nic sie ne zapala nawet jak pisałeś wczesniej że będzie widać zmiane swiatła że słabo świeci czy silno nic nie widać podczas regulacji prawej i lewej strony przy przekręconym kluczyku nie świeci się wogóle żarówka. Natomiast w czsie jazdy jak Auto sie nagrzeje w srodku to daje na 18 stopni z 28 i zaczyna słabiej grzac ale grzeje nadal i musze na sówakach zamykąc wloty w lecie szlak mnie trafia bo jak jezdze to jest cieplej w nogach niż temp na zewnątrz.Czyżby panel sterujacy do wymiany. Bo tez sprawdzałem od akumlatora podłanczałem przewody to elektrozawory sa oki pykają zamykają sie i otwierają.Prosiłbym o pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam BMW E34 rok 89 i gdy przekręcam kluczyk w stacyjce i ustawione mam oba pokrętła na temp 18stopni przy przekręceniu kluczyka żarówka zapala się na 4 sekundy z lewej strony jak i z prawej ale gdy ustawie na temp większą niż 18stopni po przekręceniu kluczyka nic sie ne zapala nawet jak pisałeś wczesniej że będzie widać zmiane swiatła że słabo świeci czy silno nic nie widać podczas regulacji prawej i lewej strony przy przekręconym kluczyku nie świeci się wogóle żarówka. Natomiast w czsie jazdy jak Auto sie nagrzeje w srodku to daje na 18 stopni z 28 i zaczyna słabiej grzac ale grzeje nadal i musze na sówakach zamykąc wloty w lecie szlak mnie trafia bo jak jezdze to jest cieplej w nogach niż temp na zewnątrz.Czyżby panel sterujacy do wymiany. Bo tez sprawdzałem od akumlatora podłanczałem przewody to elektrozawory sa oki pykają zamykają sie i otwierają.Prosiłbym o pomoc.

 

Śśśś tego z deczka napisał sporo. Jeżeli cokolwiek się dzieje (żarówki świecą), to wnioskuję, że połączenia są poprawne. Sprawdź jeszcze, czy podpięte do akumulatora elektrozawory (czyli pozycja zamknięta) rzeczywiście powodują, że w aucie leci zimne powietrze. może być taka sytuacja, że wszystko jest ok, a elektrozawory mimo "udawania" zamknięcia nadal puszczają. Jeżeli test będzie poprawny (zimne wewnątrz), to jeszcze nie koniec. Są jeszcze czujniki temperatury, które trzeba przeczyścić (nad pedałami z lewej i pod schowkiem z prawej oraz w panelu sterowania). Jeżeli to nic nie da - czas zająć się samym panelem.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Kai_

wiesz może gdzie są te czujniki temperatury w e32 :?:

1.na 100% 1 w zderzaku

2.w panelu sterowania 2 sztuka-już go oczyściłem

a reszta :?: :?: :?:

czy dam radę posprawdzać je/oczyścić wszystkie :idea: bez demolki auta jak podczas wyjmowania nagrzewnicy :?:

proszę o w miarę dokładne umiejscowienie w przestrzeni :mrgreen:

czy każdy wygląda tak jak w panelu tzn metalowy na kształt diody :?:

 

DAŁEM NA WZÓR KUMPLOWI TĄ TAPICERKĘ CO ZDEJMUJESZ PODCZAS WYMIANY FILTRA KABINOWEGO ABY ZAŁATWIŁ MI MATERIAŁ TAPICERSKI.

czy taka operacja może zakłucać odczyty czujek/poprawne działanie ogrzewania :idea:

zgrało się to w czasie z wyciekiem płynu chłodniczego i NIE WIEM czy to pompka/elektrozawór poszedł czy to może wina tapicerki :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Kai_

wiesz może gdzie są te czujniki temperatury w e32 :?:

1.na 100% 1 w zderzaku

2.w panelu sterowania 2 sztuka-już go oczyściłem

a reszta :?: :?: :?:

czy dam radę posprawdzać je/oczyścić wszystkie :idea: bez demolki auta jak podczas wyjmowania nagrzewnicy :?:

proszę o w miarę dokładne umiejscowienie w przestrzeni :mrgreen:

czy każdy wygląda tak jak w panelu tzn metalowy na kształt diody :?:

 

DAŁEM NA WZÓR KUMPLOWI TĄ TAPICERKĘ CO ZDEJMUJESZ PODCZAS WYMIANY FILTRA KABINOWEGO ABY ZAŁATWIŁ MI MATERIAŁ TAPICERSKI.

czy taka operacja może zakłucać odczyty czujek/poprawne działanie ogrzewania :idea:

zgrało się to w czasie z wyciekiem płynu chłodniczego i NIE WIEM czy to pompka/elektrozawór poszedł czy to może wina tapicerki :?:

 

Czujnik w zderzaku nie ma wpływu na regulację temperatury, a wszystko, w co może ingerować, to blokada włączania klimy przy niskich temperaturach.

 

Czujniki temperatury są, jak już wcześniej pisałem, również nad pedałami, przy drzwiach i w okolicy schowka pasażera przy drzwiach. Są do nich podłączone przewody podciśnienia z kolektora. Wewnątrz tego czujniki to również malutkie elementy, ale przed nimi jest gąbka, która może być zasyfiona, że aż sztywna (ja ją "przeprałem", a czujnik przetarłem).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak mam nastawione pokrętła na 28 nagrzewa się po nagrzaniu auta zaczynają (zarówki wczepine w piny) swiecą i gasną co 2 sekundy lewa i prawa strona, zmieniam na 18 prawa strona żarówka świeci ciągle a lewa miga co dwie sekundy jak zmieniam na 28 obie strony zarówki gasną i po nagrzaniu migają jak zmieniam spowrotem na 18 to zarówki sie zapalają. Tylko mnie to zastanawia czemu z lewej strony zarówka miga a z prawej ciągle świeci.I tak samo jest z temperaturą prawa strona zimna, lewa lekko grzeje. Tak jakby potrzymywało temp.Jeszcze nie czysciłem czujników.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.