Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W moim e30 występuje taki oto problem: gdy chcę trochę ostrzej pojechać i dokręcam pod odcinkę, po przełączeniu na wyższy bieg auto przez chwilę jest jakby przymulone - obroty nie idą do góry, mimo że pedał jest w podłodze (prędkość trochę się zwiększa). Doskonale widać to i słychać na tym filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=-zkQdX10NEc&context=C4a093fbADvjVQa1PpcFMVQNBnHOUtBOgcQo_AMN0Uf_9ezJhxtgw=

 

(ok. 6 i 10 s. filmu)

 

Po wrzuceniu 2. biegu obroty "zawieszają się" jakby w okolicach 5250 rpm, po wrzuceniu 3 - najpierw w okolicach 5300-5500-5750 rpm, po chwili - ok. 6000 rpm. Silnik nie chciał zakręcić się wyżej. Objaw ten nie występuje cały czas.

 

Czy są to objawy niewyrabiającej pompy paliwa?

Silnik m52b28, sprzęgło i zamach m20, pompa paliwa m20.

 

Z góry dzięki za sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nei zawiesza się linka od gazu????

Ogólnie tak po za tematem, to jak na tak mocny silnik masz krótkie przełożenia a nie przekłada się to jakoś na przyśpieszenie...Widzialem lepiej zbierające się M52b28 z e30 i to na znacznie dłuższym przełożeniu (na 3 biegu ty masz niewiele wiecej ponad 130, a tym co jechałem ponad 160) i szybciej tamto się zebrało do 160 niż Twoje do 130....Może po prostu pompa od m20 nie daję rady....

 

PZDR>

Opublikowano
Na tym filmie nie cisnę na maxa, dyfer mam 3.15, najlepszy czas, jaki wykręciłem i zmierzyłem to coś koło 6,5 do setki, ale wiadomo - pomiar to Youtube+program do obróbki video, więc niezbyt dokładny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3,15??? No to skrzynia może krótka. Ja Swoim lekko ztyramym m40 na moście 4.1 robie na 3 biegu ponad 130km, tyle i Ty robisz swoim prawie 200konnym motorem. Osobiście bym oczekiwal ze na 3 pojedzie wiecej niż moje m40. Podejrzewam że przy 6500tyś na 5 biegu masz niewiele wiecej niż230km/h.

No ale temat nie o tym. Sprawdzć tę linkę, może przepustnica się zacina....

 

 

PZDR>

Opublikowano

Kolego, na trójce robię licznikowe (zaznaczam, licznikowe - weź to pod uwagę i w swoim przypadku) 140, jeśli pociągnę do końca :) Proszę, tu dowód, kiedy motor czkawki nie dostawał.

http://www.youtube.com/watch?v=OwgmL0ebqH8&feature=plcp

Mi nie zależy na tym, żeby na 3. biegu jechała 160 (bo i tak da się zrobić), tylko żeby do tych 140 dobiła w dobrym czasie ;) Długi dyfer=wysokie prędkości na poszczególnych biegach, słabsze przyspieszenie, krótki dyfer - niskie prędkości, lepsze przyspieszenie. Możesz wrzucić sobie silnik 1000-konny, ale jeśli będziesz miał określone przełożenia w skrzyni i w dyfrze, to też na 3. biegu nie pojedziesz więcej niż 140 :)

 

Przepustnica się nie zacina, chodzi płynnie, otwiera się do końca. Podejrzewam jeszcze ewentualnie czujnik położenia przepustnicy, sondy lambda (może nie reagują na zmianę obciążenia tak szybko jak powinny, przez to mieszanka jest za uboga?), regulator ciśnienia paliwa, no i przepływkę, ale chciałbym zasięgnąć języka, zanim wywalę 2000 zł na wymianę każdego z tych elementów :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy 190km dłuższe przełożenie nie zrobi większego znaczenia na przyśpieszenia, a na spalanie na pewno.

 

Podłącz pod komputer, tak takie rzeczy jak sondy, TPS czy inne czujnik wyjdą bez problemu....

 

PZDR>

Opublikowano

Oczywiście, że będzie różnica w przyspieszeniu. Choćby z tego względu, że na 3.15 setkę osiągasz na 3. biegu, a przy 2.93 (seria dla 328i e36) na 2. biegu. Czas na przepięcie biegu to spora strata, a i tak przy 3.15 da się tę stratę zlikwidować ;)

Komp niestety nic nie wykazuje...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

albo brak paliwa - czy filtr paliwa jest dobry?

albo iskra ucieka - w nocy po ciemku można sprawdzić

albo silnik już ma dosyć i są luzy przedewszystkim na zaworach - typowe jeśli silnik już ma za sobą kila set tyś km !.

 

RObert

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

Filtr jest nówka, Knecht (albo Mann, nie pamiętam już, w każdym razie porządny wyrób).

Iskra.. No możliwe, że niektóre cewki już mają dość. Luzy na zaworach? Nie wiem za bardzo, o co chodzi. W każdym bądź razie czasami jest wsio OK i auto gna do odcięcia bez problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.