Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To chyba musisz zaprowadzić auto do naprawy, bo ta BMka powinna grzać już po ~500 metrach.

Czyli pokrętła na full? Klime na auto ustawić?

Opublikowano
To chyba musisz zaprowadzić auto do naprawy, bo ta BMka powinna grzać już po ~500 metrach.

Czyli pokrętła na full? Klime na auto ustawić?

 

Ciekawe jaki silnik osiąga choć trochę temperatury po 500metrach... delikatnie przejechanych 500m bo zimnego diesla z turbo zwykło się nie pałować na zimnym. BMka czy F126p fizyka i chemia jest taka sama. Po to w sterowniku nawiewów jest AUTO żeby osiągać i trzymać temperaturę jaką mu zadasz pokrętłami, a układ bazując na czujnikach sam wie czy do tego musi włączyć klimę czy musi ją wyłączyć.

 

Jak chcesz w lipcu szybko ogrzać samochód, to zostaw go na słońcu, nawet nie trzeba będzie odpalać ;)

Opublikowano

Nie chodzi o temperaturę silnika ale wnętrza.

Dogrzewacz powinien być sprawny.

Najbardziej wydajne ogrzewanie jakie miałem do tej pory to bylo w Mercedesie 190 2.5d... :)

Tam faktycznie po przejechaniu 500 metrów na 15 stopniowym mrozie owocowało już CIEPŁYM powietrzem z wentylacji :)

Opublikowano

Jak chcesz w lipcu szybko ogrzać samochód, to zostaw go na słońcu, nawet nie trzeba będzie odpalać ;)

Ostatnio to same deszcze, gradobicia i burze w Polsce także wiesz :P

Opublikowano
Nie chodzi o temperaturę silnika ale wnętrza.

Dogrzewacz powinien być sprawny.

 

Dobrze wiem o co chodzi. Dla mnie w każdym standardowym samochodzie do wnętrza leci ciepłe powietrze jak silnik jest ciepły, a jak zimny to choćby nie wiem jak ustawić i tak leci zimne - to się chyba nie zmieniło od lat.

O jakim dogrzewaczu mowa? Każde E60 go ma? Ja nic nie wiem o takim urządzeniu w moim samochodzie. Oświećcie mnie, bo może faktycznie mam coś nie halo w aucie.

Opublikowano
Też tak się domyśliłem. U mnie nie ma ani jednego ani drugiego więc w zależności od pory roku krótszą lub dłuższą chwilę trzeba pojechać żeby zaczęło lecieć coś ciepłego.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Każde nasze BMW ma elektryczny podgrzewasz płynu chłodzącego silnik, chodzi o to by auto szybciej dogrzało się do optymalnej temperatury, do tego ma zewnętrzną dodatkową pompę wody celem wymuszania obiegu nawet jak silnik nie pracuje. Tak więc elektryczny podgrzewacz jest w stanie dogrzać płyn chłodzący do temperatury 55 stopni nawet na wyłączonym silniku, wszystko zależy od mocy akumulatora warunków na zewnątrz itp.

Tak wiec jak ci się auto nie dogrzewa to trzeba połączyć pod komputer i sprawdzić czy działa ci podgrzewacz, czy działa pompa zewnętrzna, czy termostat masz doby.

Opublikowano

Nie tylko E60/E61 ale i tez E46 i E9X, nie mówiąc o X ach czy nowszych modelach BMW.

Nazywa się to pre-heating, normalnie w inpie czy tez disie da się to wysterować, dla sprawdzenia czy też zrobić pełen test sprawności.

Warto poczytać TIS czy WDS na temat sprawdzania i diagnozowania tego.

Do tego w klimatyzacji jest przycisk REST który działa jak dogrzewanie postojowe czerpiąc ciepło z płynu chłodzącego i dogrzewając wnętrze poprzez wymuszanie obiegu płynu i podgrzewając go pod warunkiem ze akumulator jest naładowany, niema rezerwy, jest odpowiednia temperatura na zewnątrz itp.

Opublikowano

hmm no rzeczywiście widziałem w niektórych BMW przycisk REST i wiem do czego on służy i jak działa czyli uruchamia dodatkową elektryczną pompkę w układzie chłodzenia ale do brzegu moje E61 nie ma przycisku REST i jestem pewny ,że nie tylko moje co do innych modeli to e46 mojego znajomego też go nie ma natomiast e39 innego znajomego ma tą funkcję.

Ja jestem prawie pewny, że moje auto nie ma funkcji pre-heating tak samo jak nie ma funkcji Rest. Ale może się mylę - znaczy się nie co do funkcji Rest bo tej na pewno w aucie nie mam.

Opublikowano

No niestety mylisz się w dwóch przypadkach, co prawda nie masz przycisku REST ale masz funkcję REST bo pewnie masz klimatronik jedno strefowy. Samego przycisku niema ale w instrukcji jest napisane że auto po wyłączeniu silnika utrzyma temperaturę we wnętrzu pod warunkiem ze będzie ustawiona pomiędzy 22 a 26 stopni. Oczywiście dodatkowo muszą być spełnione inne warunki.

 

Natomiast jeśli chodzi o inne modele aut niż E6X i E9X to tam niema konkretnie takiego przycisku ale jest to rozwiązane inaczej bo sam klimatronic ma iny wygląd więc zabrakło przycisku REST.

W E46 polegało to na tym że auto utrzymywało temperaturę wnętrza taką jaka była nastawiona na klimatroniku i musiał być włączony tryb auto. Oczywiście odpowiednia temp na zewnątrz do tego sprawny akumulator itp, itd.

W E39 i E38 było inne rozwiązanie bo tam zainstalowano webasto, ale tylko w dieslach, które to webasto miało podgrzewać silnik ale dało się je przeprogramować tak aby dogrzewało wnętrze.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Każde nasze BMW ma elektryczny podgrzewasz płynu chłodzącego silnik, chodzi o to by auto szybciej dogrzało się do optymalnej temperatury, do tego ma zewnętrzną dodatkową pompę wody celem wymuszania obiegu nawet jak silnik nie pracuje. Tak więc elektryczny podgrzewacz jest w stanie dogrzać płyn chłodzący do temperatury 55 stopni nawet na wyłączonym silniku, wszystko zależy od mocy akumulatora warunków na zewnątrz itp.

Tak wiec jak ci się auto nie dogrzewa to trzeba połączyć pod komputer i sprawdzić czy działa ci podgrzewacz, czy działa pompa zewnętrzna, czy termostat masz doby.

 

Mógłbyś mi powiedzieć, gdzie znajduje się ten elektryczny podgrzewacz płynu chłodzącego silnik ?

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.