Skocz do zawartości

Trwalosc i usterkowosc silników N52


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Daj znać czy będzie poprawa.

 

Dzisiaj mnie N52 poprosiło o kolejnego litra. Od ostatniej dolewki przejechałem 1600 km, z tego większość dookoła komina, może 2-3 razy jakiś dalszy wyjazd.

Więc nowa odma nieco pomaga, ale wiadomo że problem jest głębiej (uszczelniacze / pierścienie) plus mam jeszcze wyciek oliwy spod podstawy filtra który muszę ogarnąć.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U ojca w N52B25 z 2006 roku było stukanie, można było pomyśleć że to popychacze w głowicy, a okazało się właśnie że wałek rozrządu miał 1mm luzu w obudowie. Nowa obudowa 1700.

To ciekawe, co piszesz.

Mozesz bliżej opisac objawy? Tylko stukało, czy działo się cos jeszcze?

Stukało na zimnym, czy po rozgrzaniu/przegonieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś tzw. "odmacznia" pierścieni naftą?

 

Raczej pierścienie w nich nie są zapieczone, po prostu za słaby materiał i zużycie mechaniczne.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś tzw. "odmacznia" pierścieni naftą?

 

Raczej pierścienie w nich nie są zapieczone, po prostu za słaby materiał i zużycie mechaniczne.

 

U mnie byly zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie,

Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, bardzo się cieszę, że się tutaj znalazłem, dotychczas wystarczały mi cenne informacje tutaj właśnie zamieszczone.

O BMW marzyłem w zasadzie od zawsze, jednak chyba największe wrażenie zrobiło na mnie swojego czasu e46 ;) jednak musiałem trochę poczekać, zanim nadejdzie właściwa pora zakupu i e46 okazało się już nieco podstarzałe (nie obrażając nikogo, jakby tak znaleźć w świetnym stanie 330d lub 330i - samochód wciąż na lata).


Wybór padł na E91, silnik N52B25 Valvetronic 325 xi (218 hp) z 2006 roku. Auto kupiłem pod koniec września ubiegłego roku.


Miałem dotychczas takie historie:

pierwsza wymiana oleju i filtrów u mechanika - diagnoza - nadpęknięta miska olejowa :mad2: do tej pory nie cieknie litrami, ale wiem, że coś trzeba będzie z tym zrobić (grubsza sprawa, z racji umiejscowienia).


Raz dałem mu na zimnym :roll: :nienie: i po paru minutach jakby moc spadła, czuć było metaliczny zapach, wyświetlił się check engine, dojechałem na stację, poczekałem chwilę i się uspokoiło (jednak było to b. niepokojące doświadczenie). Po przyjeździe do domu dolałem oleju, bo od ok. dwóch dni po zgaszeniu pojawiała się kontrolka.


W styczniu tego roku założyłem instalację LPG z podpięciem pod OBD (ok 4500 zł), wymieniłem świece, itp. Jednak na biegu jałowym zaczęły skakać mi obroty.. i to stopniowo, pierw łagodnie, a czasem już tak, że trzęsie całym samochodem :?


To w sumie tyle, jeśli chodzi o sprawy, które mimo ekscytacji z posiadania wymarzonej furki, niepokoją mnie dość znacznie. Czy mieliście podobne przygody? Może macie pojęcie, z czego ww. problemy mogą się brać i jak je skutecznie naprawić?


Mam nadzieję, że wystarczy Wam cierpliwości na przeczytanie wszystkiego. :) Bardzo liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Falujące obroty to bolączka większości N52. Przyczyn może być wiele. Poczytaj to forum i forum E60, jest mnóstwo takich przypadków, na e90post.com też. Ciężko to zdiagnozować. Problemem często jest lewe powietrze - trzeba sprawdzić korekty krótkie i długie i wykonać na początek próbę dymną dolotu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Jest gdzieś temat na angielskim forum na 50 stron o tzw. ticking noise N52b30. Pojawia się to głównie przy sporadycznie odpalanym aucie i jeżdżeniu na krótkich dystansach.

Ludziom znika po przejechaniu kilku km/zmianie oleju. Popychacze są niby wadliwe i ich konstrukcja nie zapewnia odpowiedniego doprowadzania oleju.

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=320299

https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=791169

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1472621

Na youtubie jest chyba z 50 filmików o tym:


W najgorszym wypadku nowa głowica po poprawkach i to niby znika.

 

Witam,

jestem posiadaczem E60 n52n 528 iX i ma ona dokładnie w/w przypadłość, tj. nie odpalany kilka dni (lub jedynie po krótkiej jeździe po mieście) hydrauliczne popychacze klepią przez dobre kilka km. Po utrzymaniu autka na wyższych obrotach (zakres 2,5 - 3,5 tys obr/min - najlepiej w trybie sport) i przejechaniu kilku km klepanie hydrauliki zanika całkowicie.

Zna ktoś jakieś skuteczne rozwiązanie tego problemu bo straszna wiocha mieć przy 6-cylindrowym silniku benzynową istną sieczkarnię pod maską :/


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam za dotychczasowe odpowiedzi.

Wiadomo, jak ze wszystkim, przyczyn może być mnóstwo.. Jednak nie chodzi tutaj o wspomniany wyżej "ticking noise", lecz o falowanie obrotów na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika. Co ciekawe, na biegu wstecznym też to się potęguje (również po rozgrzaniu). A może regulacja zaworów? Pozdrawiam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dziękuję Wam za dotychczasowe odpowiedzi.

Wiadomo, jak ze wszystkim, przyczyn może być mnóstwo.. Jednak nie chodzi tutaj o wspomniany wyżej "ticking noise", lecz o falowanie obrotów na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika. Co ciekawe, na biegu wstecznym też to się potęguje (również po rozgrzaniu). A może regulacja zaworów? Pozdrawiam :8)

U mnie w 100 procentach pomogła na to wymiana cewek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem posiadaczem E60 n52n 528 iX i ma ona dokładnie w/w przypadłość, tj. nie odpalany kilka dni (lub jedynie po krótkiej jeździe po mieście) hydrauliczne popychacze klepią przez dobre kilka km. Po utrzymaniu autka na wyższych obrotach (zakres 2,5 - 3,5 tys obr/min - najlepiej w trybie sport) i przejechaniu kilku km klepanie hydrauliki zanika całkowicie.

Zna ktoś jakieś skuteczne rozwiązanie tego problemu bo straszna wiocha mieć przy 6-cylindrowym silniku benzynową istną sieczkarnię pod maską :/


Pozdrawiam



Kolego jest jedno wyjście, aby ograniczyć to stukanie.

Jak wiadomo to kanały olejowe są wadą tych głowic. Można to stukanie zmniejszyć nie stosując wymian LL a max 10 000 km. Mam przebieg 270000 i stukanie było do czasu aż olej osiągnął min. 86°C, potem już była cisza jak u Ciebie. Zrobiłem mu płukankę 3 razy. Po prostu przed wymianą dodałem płukanki 0,5l, 15 min na wolnych obrotach i zlałem. Syf, total syf pomimo że wymieniam olej co 10 000 km. Zalałem Mannol 7715 5w30 świeży max 200 km i znów płukanka 0,5 l. Znów syf. Ponownie zalany świeżym, max 200 km i płukanka. Czyli po zlaniu prawidłowego 2 oleje poświęciłem na przepłukanie silnika. Pomogło. Nic się nie rozszczelniło, nic samochód nie bierze więcej oleju. Teraz jeżdżę na Mannolu 7719 0w40 i jak na razie jest wszystko ok. Inaczej pracuje silnik. Zrobił się bardziej cichy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na realem.com wg mojego win podaje, nr głowicy 11127591618

Czy to jest ta wadliwe głowica?

Mam ten sam numer głowicy w aucie ze stycznia 2006.

Ten numer nie widnieje na liście wadliwych części w biuletynach BMW które były tu na forum podsyłane (chyba Rivasi I jego posty) więc ja stawiam że to ta "lepsza". U mnie cykania nie było.


U mnie się podziało grubo z N52, opiszę to osobno w tym wątku...


Odnośnie cykania po dłuższym postoju: każdegmu posiadaczowi N52 na dzień dobry proponuję: czyszczenie zaworów vanosa (łatwizna) i czyszczenie zaworków zwrotnych oleju z vanosa w bloku (trudniej, dojście od nadkola pasażera). Od tego bym w ogóle zaczynał zabawę z każdym N52. Jest o tym 100 filmów na YT.

Ten zestaw odpowiada za utrzymanie ciśnienia oleju "na górze"


Odnośnie wycieków : u mnie ciekła podstawa filtra oleju i chłodniczki, oraz puszczały oringi pod czujnikami wałków rozrządu. Dopiero po zrobieniu jest czysto.

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styczniu tego roku założyłem instalację LPG z podpięciem pod OBD (ok 4500 zł), wymieniłem świece, itp. Jednak na biegu jałowym zaczęły skakać mi obroty.. i to stopniowo, pierw łagodnie, a czasem już tak, że trzęsie całym samochodem :?

 

Podpięcie LPG pod OBD jest naprawdę zbyteczne... dawka gazu ma być ustawiona na mnożnik / korekty dawki benzyny z uwzględnieniem pomiaru AFR. To jest klucz do zadowolenia z LPG.

Na szarpanie nie pomogę, musisz szukać. Jakie błędy wywala?

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


U mnie się podziało grubo z N52, opiszę to osobno w tym wątku...


Odnośnie cykania po dłuższym postoju: każdegmu posiadaczowi N52 na dzień dobry proponuję: czyszczenie zaworów vanosa (łatwizna) i czyszczenie zaworków zwrotnych oleju z vanosa w bloku (trudniej, dojście od nadkola pasażera). Od tego bym w ogóle zaczynał zabawę z każdym N52. Jest o tym 100 filmów na YT.

Ten zestaw odpowiada za utrzymanie ciśnienia oleju "na górze"


Odnośnie wycieków : u mnie ciekła podstawa filtra oleju i chłodniczki, oraz puszczały oringi pod czujnikami wałków rozrządu. Dopiero po zrobieniu jest czysto.

 

A patrzyłeś kolego na tłoki? U mnie z takim nr 11257561845(te lepsze to są?), więc może jeszcze pochodzi? Teraz mam 238400 km wlotu. Wymienione elektrozawory i ogólne czyszczenie silnika. Olej Millers 5w30, choć nie wiem może przy następnej wymianie zrobię na 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś kolego na tłoki? U mnie z takim nr 11257561845(te lepsze to są?), więc może jeszcze pochodzi? Teraz mam 238400 km wlotu. Wymienione elektrozawory i ogólne czyszczenie silnika. Olej Millers 5w30, choć nie wiem może przy następnej wymianie zrobię na 5w40.

 

Piszę to co sam przeczytałem jak kopałem info o N52: wadliwe są tłoki: 11 25 7 561 844

u mnie realoem pokazuje 11257612982 więc "te dobre" albo nadwymiar (+0,25) 11257561845 (czyli te o których piszesz)

Dziwne jest to że masz numer tłoka nadwymiarowego w serii. Skąd wziąłeś info z numerem części?


źródło:

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567&start=80

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567&start=440


Olej: ja mam normalne 5W40, nie doktoryzuję się z tego, zmieniam co 12kkm i nie mam z tego powodu koszmarów w nocy :)

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś kolego na tłoki? U mnie z takim nr 11257561845(te lepsze to są?), więc może jeszcze pochodzi? Teraz mam 238400 km wlotu. Wymienione elektrozawory i ogólne czyszczenie silnika. Olej Millers 5w30, choć nie wiem może przy następnej wymianie zrobię na 5w40.

 

Piszę to co sam przeczytałem jak kopałem info o N52: wadliwe są tłoki: 11 25 7 561 844

u mnie realoem pokazuje 11257612982 więc "te dobre" albo nadwymiar (+0,25) 11257561845 (czyli te o których piszesz)

Dziwne jest to że masz numer tłoka nadwymiarowego w serii. Skąd wziąłeś info z numerem części ?



Wziąłem z realoem.com po numerze VIN.

VIN: FR58176

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem z realoem.com po numerze VIN.

VIN: FR58176

 

Czyli masz tak samo jak ja, musisz patrzeć na ten pierwszy tłok, (0 - nominał) nie nadwymiar (+0,25)

01 Piston (0) 6 11257612982

01 Piston (+0,25) 6 11257561845

R6 + V4 = :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Wy zdajecie sobie sprawę że realoem pokazuje co "aktualnie" powinniscie kupić, a nie co siedzi w silniku?


Wadliwe tłoki sa już nieprodukowane, ale nie znaczy to że w roku produkcji nie mieliście takich założonych.


Tłoki 844 były w produkcji od 29/08/2005 do 05/05/2010. Poprawione od 28/01/2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Wy zdajecie sobie sprawę że realoem pokazuje co "aktualnie" powinniscie kupić, a nie co siedzi w silniku?


Wadliwe tłoki sa już nieprodukowane, ale nie znaczy to że w roku produkcji nie mieliście takich założonych.


Tłoki 844 były w produkcji od 29/08/2005 do 05/05/2010. Poprawione od 28/01/2010.

A to ciekawe, czy gdziekolwiek możnaby to sprawdzić jakie istotnie są zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.