Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno nie jest to normalne i powinno zostać wyeliminowane szybko.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Witam,silnik N52, 180 tyś na liczniku , znam problem z niedostatecznie smarowaniem głowicy, od jakiegoś czasu stuka mi popychacz hydrauliczny, robiłem płukanke, olej Millers 0W30, dalej stuka i strasznie mnie to irytuje jaki jest koszt wymiany popychaczy, ewentualnie może ktoś zna sposób, żeby się pozbyć tego klekotania, może jakiś tani sklep ktoś poleci, dzięki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mogłeś mineralnej od razu nalać do silnika... dla 3l benzyny najlepiej sprawuje się wysokiej jakości 5W40 na syntetycznej bazie PAO - najlepszy na chwilę obecną w stosunku cena/jakość/parametry jest Ravenol VST 5w40. U mnie wcześniej był Liqui moly TopTec 4100 i klepały popychacze.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jest gdzieś temat na angielskim forum na 50 stron o tzw. ticking noise N52b30. Pojawia się to głównie przy sporadycznie odpalanym aucie i jeżdżeniu na krótkich dystansach.

Ludziom znika po przejechaniu kilku km/zmianie oleju. Popychacze są niby wadliwe i ich konstrukcja nie zapewnia odpowiedniego doprowadzania oleju.

https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=320299

https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=791169

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1472621

Na youtubie jest chyba z 50 filmików o tym:


W najgorszym wypadku nowa głowica po poprawkach i to niby znika.

Opublikowano

Pomyliłem się Olej Millers Oils EE Longlife C3 5w30,i Archoil AR9100 także, oczywiście przed wymianą była płukanka, także zmiana na Revenol 5W40 niewiele pomorze.


Klepie dokładnie jak na tym filmiku

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Albo rocznik 2005 wtedy glowica byla jeszcze inna z zewnetrzna odma.


Pozdrawiam

Tak to prawda, były inne głowice, ale wiadomo zmieniając auto chciałoby sie czegoś nowszego i kółko sie zamyka.

 

odgrzeję kotleta delikatnie, mianowicie robię rozeznanie odnośnie silników N52 i przez str real oem sprawdziłem głowice i takie coś jest


ot7wjpjtbo7b.jpg


czyli jednak wszystkie glowice od 2005 począwszy są jednakowe z tymi wadami ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale co to za problem cykanie na zimnym? Wystarczy zalewać porządny olej w ̶c̶z̶ę̶s̶t̶y̶c̶h̶ ̶ normalnych interwałach co 10-12tys km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też nie rozumiem o co chodzi z tą wadliwą głowicą. To że czasami cyka to taki problem? I to nie wszędzie bo u mnie nie cyka choć ponoć "wadliwa".


Trzeba unikać 2.5 bo mają wadliwe tłoki i wciągają olej ale 3.0 to raczej bezpieczny wybór.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Takze mialem n52 z 1.2006 i kompletnie zadnych problemow z motorem. Chodzil jak powinien.

🙃🙃

Opublikowano
Patrzysz nie na to co trzeba na tym screenie. W górnej sekcji masz jeszcze dwa numery głowic z datami produkcji. Czyli w sumie trzy rewizje tej samej części. Może na US forum znajdziesz informacje co do tego które z tych części są okej. Tutaj nie chodzi o samo cykanie tylko o następstwa tego. Smarowanie jest gorsze i się mogą przez to zacierać elementy głowicy. Np. wałki rozrządu. Gdzie właściwie wycierają się nie wałki a ich łożyskowania. Przy czym tylko jeden wałek ma wymienne łożyskowanie. W przypadku drugiego trzeba wymieniać głowicę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to prawda Jest taka przypadłość z camshaft ledges ale ile jest takich przypadków? Z tego co kojarzę, to na tym forum bardzo mało.
Opublikowano
Patrzysz nie na to co trzeba na tym screenie. W górnej sekcji masz jeszcze dwa numery głowic z datami produkcji. Czyli w sumie trzy rewizje tej samej części. Może na US forum znajdziesz informacje co do tego które z tych części są okej. Tutaj nie chodzi o samo cykanie tylko o następstwa tego. Smarowanie jest gorsze i się mogą przez to zacierać elementy głowicy. Np. wałki rozrządu. Gdzie właściwie wycierają się nie wałki a ich łożyskowania. Przy czym tylko jeden wałek ma wymienne łożyskowanie. W przypadku drugiego trzeba wymieniać głowicę.

 

rozumiem Cie, że jest problem z smarowaniem itd itd, ale chciałbym po prostu uzyskać info, czy to prawda, że z 2005 roku auta tego problemu nie miały w ogóle? widzę na górnej części ss-a są dwa numery, ale jest wyraźnie napisane od 2004 do 2007, a rzekomo tylko z 2005 są inne głowice niż te 2006+

Opublikowano
Tak to prawda Jest taka przypadłość z camshaft ledges ale ile jest takich przypadków? Z tego co kojarzę, to na tym forum bardzo mało.

 

Bo mało kto chyba to sprawdza. U mnie w N52B30 z 2005 roku nie ma żadnych problemów. U ojca w N52B25 z 2006 roku było stukanie, można było pomyśleć że to popychacze w głowicy, a okazało się właśnie że wałek rozrządu miał 1mm luzu w obudowie. Nowa obudowa 1700.

Opublikowano
Kolego poczytaj sobie kompendium z mojego podpisu

 

super kompendium, dobra robota!


czyli reasumując dokładnie e90 n52 330i z 11 sierpnia 2005 rok załapał się za te wadliwe tłoki ?


EDIT wadliwe dokładnie montowane były


11257542057 (01.03.2005 — 27.09.2005)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest w ogóle jakakolwiek różnica w spalaniu między N52B25 a N52B30? (Spalaniu paliwa, nie oleju :lol: )
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To może coś ode mnie. Wcześniej miałem M40, M52, M54 i teraz N52 B25 218koni.

 

Mały update od mnie po 2 miesiącach od ostatniego posta.

Ściągnięta pokrywa zaworów, zostały sprawdzone wałki rozrządu (bez wytarć, minimalny ślad tylko), ustawiony rozrząd, przejrzane kanały olejowe.

Zmienione czujniki wałka i wału na VDO. Kupiłem też nowe wtyczki czujników wałka w ASO bo stare się zaczęły rozpadać.

Wyczyszczone filterki zwrotne Vanosa w głowicy (nic szczególnego nie było widać)

Po zamknięciu pokrywy zabrałem się za dolot.

Nowa odma Febi plus tylna rura do odmy (odma była od nowości, z 2005). Liczę że spalanie oliwy spadnie znacznie.

Nowa mała DISA z Vaico. Stara pokazywałą błędy i po wyjęciu i testach rzeczywiście nie działała poprawnie. Stara była oryginalna, produkcja BMW przez Mahle.


Po tych zabiegach auto jeździ znowu normalnie, nie wywala błędów. Wrócił lepszy moment obrotowy szczególnie górnym zakresie obrotów, nie wywala już błędów. Jak pojeżdżę troche to zobaczę o ile spadło spalanie oliwy dzięki samej odmie.

Sama robota szczególnie przy dolocie ciężka, wielki kolektor a mało miejsca (a to jest 5er, w 3er to musi być masakra) a do tego mam jeszcze elementy od LPG. Składanie już poszło szybciej, ale łapy poharatane i plecy bolą. Liczę że nie będe musiał pod kolektor zaglądać przez kolejne kilka lat.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Ile Ci do tej pory palił oliwy?

 

Określam to pi*oko w przedziale 0,6 - 0,8 l na 1000km, bo mam auto od maja i nie badałem tak dokładnie.

Przy jeździe wokół komina i obrotach do 2,5 - 3k obr. nie spalał tak dużo. Chyba raz dolałem tylko przez 2-3 miesiące.

Ale wystarczyła jedna trasa ze Śląska nad morze przy wyższych obrotach 3-4k obr. (razem właśnie 1 000km + wyższe ciśnienia w kolektorze) żeby poprosił o dolewkę.

Dlatego spodziewam się widocznego spadku po zmianie odmy.

R6 + V4 = :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.