Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ale Wy zdajecie sobie sprawę że realoem pokazuje co "aktualnie" powinniscie kupić, a nie co siedzi w silniku?

Wadliwe tłoki sa już nieprodukowane, ale nie znaczy to że w roku produkcji nie mieliście takich założonych.

Tłoki 844 były w produkcji od 29/08/2005 do 05/05/2010. Poprawione od 28/01/2010.

 

No i zepsułeś cały misterny plan i moją wiarę w realoem :) nie wiem czy będę mógł w nocy spać teraz...

Rzeczywiście wklepanie w realoem 11257561844 nie pokazuje żadnych zastosowań w autach.


Pozostaje chyba tylko.... jeździć i przestać się przejmować. jak się ma zepsuć to sie zepsuje.

R6 + V4 = :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A ja przymierzam sie do zakupu 630i N52B30. Z tego co czytam najlepiej kupić rocznik 2005 z jeszcze dobrą głowicą. Jak rozpoznac silnik który by nie miał problemów z głowicą tj. dzwoniącymi samoregulatorami zaworów? Czym sie różni z zewnątrz silnik 2005 od 2006? Inna osłona plastikowa? Mógłby ktoś podpowiedzieć lub wstawić zdjęcia żeby rozwiac wątpliwości
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej chyba odpalić na zimnym i posłuchać czy klepią. Zresztą nie wiem czego się bać z tymi głowicami. Mam z połowy 2006 i wszystko gra.
Opublikowano
Myśle że nie ma co się spodziewać że nie badą grać te zawory w aucie z 2005 czy 2006 roku. Właściwie to silnik n52b30 ma problem tylko z grającymi szklankami na zimnym silniku i to piszą że można z tym jeździć albo zalać 5w40 i w ogóle jest git. Jakieś opinie użytkowników tego silnika? Z tego co czytam to w przeciwieństwie do m54b30 nie ma aż takich skłonności do brania oleju. Jak to jest z tym silnikiem dobry? nie dobry? Valvetronic siada? i co to Disa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisząc gra miałem na myśli, że nic nie klepie :) :) :) Więc to nie reguła.

Silnik dobry. Wiadomo, teraz już niemłody - coś tam oleju sobie bierze ale nie tyle co M54. Bez problemu przyjmuje gaz.

DISY, elektrozawory VANOS, sondy lambda (są 4), pompa wody (elektryczna), nieszczelności dolotu (odma) to najczęstsze problemy.

Zresztą poczytaj ten temat, w którym piszemy.

Opublikowano
A jak rozróżnić silnik n52 od n53 na pierwszy rzut oka? N52 ma plastikową osłonę na wierzchu srebrną a n53 czarną? Chciałbym mieć pewność bo będę wstawiał gaz więc potrzebuje n52 z pośrednim wtryskiem, może ktoś wrzucić fotke albo linki?
Opublikowano
A jak rozróżnić silnik n52 od n53 na pierwszy rzut oka? N52 ma plastikową osłonę na wierzchu srebrną a n53 czarną? Chciałbym mieć pewność bo będę wstawiał gaz więc potrzebuje n52 z pośrednim wtryskiem, może ktoś wrzucić fotke albo linki?

 

Tak na oko to chyba słabo.

Na tabliczce od strony kierowcy jest podany model silnika.

Opublikowano
Myśle że nie ma co się spodziewać że nie badą grać te zawory w aucie z 2005 czy 2006 roku.

 

Ja mam n52b25 z 09.2005 i nigdy mi nie grały szklanki na zimnym.

Problemem tych silnikow jest konsumpcja oleju, która wystepuje rowniez w n52b30, ktora teoretycznie nigdy nie miała zastosowanych wadliwych tłoków, jakie miało miejsce w n52b25.

Problem dotyczy rowniez jednostek n53.


Pisząc konsumpcji mam na myśli 1l na ok 3tyś km.

Mój żłopie 1l na 8-10kkm, ale wiem, ze sa jednostki, które po 10-12tyś km mają 1/4 wskaźnika

Opublikowano
A jak rozróżnić silnik n52 od n53 na pierwszy rzut oka? N52 ma plastikową osłonę na wierzchu srebrną a n53 czarną? Chciałbym mieć pewność bo będę wstawiał gaz więc potrzebuje n52 z pośrednim wtryskiem, może ktoś wrzucić fotke albo linki?

 

najprościej:

auta z EU:

- srebrna pokrywa - N52

- czarna pokrywa - N53

auta z US

- zawsze N52 niezależnie od pokrywy


plus dobrze ściągnąć plastikową osłonę silnika i zobaczyć czy jest odma na pokrywie zaworów czy pod kolektorem.

...albo najłatwiej wrzucić VIN w realoem.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Myśle że nie ma co się spodziewać że nie badą grać te zawory w aucie z 2005 czy 2006 roku.

Pisząc konsumpcji mam na myśli 1l na ok 3tyś km.

Mój żłopie 1l na 8-10kkm, ale wiem, ze sa jednostki, które po 10-12tyś km mają 1/4 wskaźnika

 

u mnie dopiero wymiana uszczelniaczy spowodowała znaczny spadek spalania oliwy... mam dopiero jakieś 2 tys. km po wymianie uszczelniaczy i nie umiem podać konkretu jeszcze. Ale przez ten czas nie spadała żadna kropka na elektronicznym wskaźniku. Jak było wcześniej , można poczytać w moich wcześniejszych postach.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Jak zidentyfikowałeś, że to uszczelniacze?

 

jak już miałem głowicę na stole, to głupio było nie wymienić :mrgreen: Różnica w gumie używany / nowy uszczelniacz jest kolosalna..

Niestety w swoim N52 po 210kkm musiałem robić remont głowicy przez upalony zawór. Przyczyny na 100% nie znam, wiem że kiedys u poprzedniego usera padła pompa wody i auto mogło byc przegrzane.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Jak zidentyfikowałeś, że to uszczelniacze?

 

jak już miałem głowicę na stole, to głupio było nie wymienić :mrgreen: Różnica w gumie używany / nowy uszczelniacz jest kolosalna..

Niestety w swoim N52 po 210kkm musiałem robić remont głowicy przez upalony zawór. Przyczyny na 100% nie znam, wiem że kiedys u poprzedniego usera padła pompa wody i auto mogło byc przegrzane.

 

Albo mieszanka mogla byc zbyt uboga na tym cyl (przypchany wtrysk)


Jaki miales objaw i jak to zdiagnozowali, ze zdecydowales się sciagać górę?

Opublikowano

Albo mieszanka mogla byc zbyt uboga na tym cyl (przypchany wtrysk)

Jaki miales objaw i jak to zdiagnozowali, ze zdecydowales się sciagać górę?

 

Jak spojrzysz na mój profil to widać że od zawsze mam beemki z LPG. I łącznie na gazie zrobiłem jakieś pół miliona km.

Wiem ze to mogło mieć jakiś wpływ, chociaż przy N52 instalka jest z jednego z najlepszych zakładów w okolicy, serwisowana książkowo co 10kkm...


Objaw był prosty, od czasu jak kupiłem to auto, to na tym jednym cylindrze ciągle była drobna różnica w parametrach pracy w INPA. No i pewnego pięknego dnia na tym garnku kompletnie zginęła kompresja i było po zawodach.

R6 + V4 = :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Łap! :wink:


SI B 11 09 07

September 2009

 

This Service Information bulletin supersedes SI B11 09 07 dated January 2009.

SUBJECT

Intermittent Hydraulic Valve Adjuster (HVA) Noise

MODEL

All E82, E83, E88, E85, E86, E60, E61, E70, E90, E91, E92 and E93 vehicles with N51, N52 or N52K engines produced approximately up to November 31st 2008; refer to cylinder head casting identification attachment.

SITUATION

An occasional ticking or rattling noise from the camshaft hydraulic valve lifters (HVA) may occur during cold engine starts, due to frequent short-distance driving, or the noise may occur for an extended period of time even though the engine is at operating temperature.

Improved parts were phased into production beginning on 10/1/2008 and fully implemented on November 31st 2008.

CORRECTION

Do not perform the bleeding procedure that was previously provided in SI B11 09 07 which has now been deleted.

All vehicles produced between 10/1/2008 and 11/31/2008 must have each vehicle’s cylinder head casting number identified before hydraulic valve lifters (HVA) replacement, due to staggered implementation. Refer to the attachment for the casting number location. Vehicles produced after 11/31/2008 have already been fitted with improved parts. Vehicles produced prior to 10/1/2008 will require the new parts.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W styczniu tego roku założyłem instalację LPG z podpięciem pod OBD (ok 4500 zł), wymieniłem świece, itp. Jednak na biegu jałowym zaczęły skakać mi obroty.. i to stopniowo, pierw łagodnie, a czasem już tak, że trzęsie całym samochodem :?

 

Podpięcie LPG pod OBD jest naprawdę zbyteczne... dawka gazu ma być ustawiona na mnożnik / korekty dawki benzyny z uwzględnieniem pomiaru AFR. To jest klucz do zadowolenia z LPG.

Na szarpanie nie pomogę, musisz szukać. Jakie błędy wywala?

 

Błędów na konsoli nie mam żadnych. Poprzednio pokazywał się check engine, ale to była gruba sprawa z wypadaniem zapłonu, już naprawiona podczas przeglądu LPG.

Aż w takie szczegóły nie wchodzę, chciałem mieć jak najlepszą instalację i stwierdziłem, że rzeczywiście współpraca z OBD brzmi porządnie. Na przeglądzie LPG zgłosiłem ten problem, w warsztacie były mierzone ciśnienia na cylindrach, czyszczone cewki.. kasa znów poszła, a problem po jakimś czasie wrócił :mad2:

Muszę czym prędzej udać się na diagnostykę, może komputer coś powie.. może to kwestia wspomnianych vanosów? oby, bo falowanie obrotów na prawie każdych światłach to niezwykle niepokojące i wnerwiające odczucie. :cry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.