Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy tutaj a właśnie jestem przed zakupem E91. Upatrzyłem sobie 325i motor N52 produkcja wrzesień 2005, przebieg 220k, podobno serwisowane do końca. Widać że auto zadbane. Pytanie czy tego rocznika ten problem z głowicą i zaworami nie dotyczy? Bo tak do końca już nie wiem ;) Czy zdecydowanie lepiej kupić 2L 150 KM, dodam że auto używane będzie "weekendowo"

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja mam dwa z z tymi głowicami. Jeden 140 tyś. drugi 240 tyś. Nie mam z nimi problemów. Na początku zanim olej dotrze to trochę słychać klepanie popychaczy . ale potem cisza. Każdą wymianę poprzedzam płukanką i olej pełen syntetyk.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy.

Mam na sprzedaż pokrywę zaworową ( tworzywo sztuczne , czarna )nie popękana, nie spawana, z wymienioną membraną odmy do silnika n52. Pozostała mi po sprzedaży samochodu E90 328i.

OEM

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7552281-pokrywa-glowicy/i50153/kL/sN/r2007/m01

Cena 200 + przesyłka. Jak by ktoś reflektował to na priv.

 

 

------- SPRZEDANE ----

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Orientujecie się czy silnik N52M (w wersjach 204 KM i 258 KM) jest jakoś poprawiony względem starszych wersji N52? jakie są jego główne wady/slabe strony? na co uwazac?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 5 tygodni później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,


muszę wyrzucić do lasu mój silnik n52b25af 2.5l 218 koni 04.2005 rok E61 bo sie zatarł wałek ssący i szukam czegoś do wstawienia


czym się różnią wersje A od AF i od AE?


po czym poznać że silnik wystawiony na allegro ma poprawioną głowicę (z ulepszonym smarowaniem) ?


Czy problem z braniem oleju to złe pierścienie czy tłoki? Bo pierscienie w sumie kosztuja 500 za komplet więc jakbym miał motor na stole to bym sobie wymienił od razu w kupionym silniku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem cały temat, łącznie z pobocznymi i albo zaryzykuje i kupie bombę N52B25 albo do końca życia będę jeździł dieslem e46 :duh: Swoją drogą przed jej kupnem też się trochę naczytałem o pękających wałach korbowych.
Opublikowano
Niby silniki z 2005 roku były okej. Miałeś jednak wadliwą głowicę? Wymiana samej głowicy u ciebie nie wystarczy?

 

bede szukac samej głowicy,


dzisiaj zrzuciłem swoją i znalazłem w rozrządzie parę niepasujących elementów np. koło od pompy oleju leżące sobie obok wału :mad2:

zatarła się pompa oleju i urwał się łańcuch dolny, czy to się zdarza w n52?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze w 2006 roku były silniki n52 bez większych wad. Trzeba tylko wiedzieć jak rozpoznać auto z takim silnikiem :wink:

Generalnie 2004 , 05 i 06 to dobre roczniki dla n52.

Niewielu wie że już w 2004 robili e90 z n52, sam miałem takie auto.

Opublikowano
Moje N52B30 kupiłem 3 lata temu osobiscie od prywatnego sprzedawcy w niemczech w stanie doskonalym i przebiegiem 133000. Niestety eksploatacja okazala sie nie tania a to pompa wody za 2k a to disy ponad 2k,rozrusznik, separator itd. Spalanie 14,8l srednie. Glowica wiadomo problematyczna u mnie pracuje cicho na 5w40 Millers ale koniecznie EE. Niby super silnik ale i tak wole żony M52TUB20.
Opublikowano
No tanio nie jest. Pompę mogłeś kupić w zamienniku. Ja od 140 do 200kkm przerobiłem dwumas, sprzęgło, dwie disy, rozrusznik, zawór vanos, uszczelkę miski, uszczelkę pokrywy, uszczelkę podstawy filtra oleju, uszczelkę wymiennika ciepła oleju, przewód odpowietrzenia baku, trzy zamki drzwi, zawias, amortyzatory...
Opublikowano

Oj nie narzekajcie az tak panowie.... Wasze koszty i tak są dużo, dużo nizsze niż kolegów którzy wybrali e60/e90 z dieslem pod maską. Szczególnie dwulitrowym....

A przyjemność z jazdy - wiadomo po stronie benzyniaków...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Oj nie narzekajcie az tak panowie.... Wasze koszty i tak są dużo, dużo nizsze niż kolegów którzy wybrali e60/e90 z dieslem pod maską. Szczególnie dwulitrowym....

A przyjemność z jazdy - wiadomo po stronie benzyniaków...

Kolego miałem do wyboru m57n2 lub n52 i teraz sie mega ciesze ze wybrałem m57 i wcale, (przynajmniej dotąd) nie mam takich kosztów

Opublikowano
wole kupic diesla niż te nowe benzyny z "papieru" serii n ,tam tez jest kupa rzeczy do popsucia ,diesel przynajmniej nie chla tyle oleju co jest strasznie upierdliwe
Opublikowano

Nie jestem fanem diesla, tylko musicie przyznać ze w tym wypadku benzyna w e90 to porażka. Wszystkie rzeczy ktore wymieniłeś wynikają głównie z eksploatacji, a nie z wad konstrukcjnich, jak w przypadku n52

Miałem wcześniej benzyne w e46 m54 i kochałem to auto, gdzie chodziły słuchu że m54 to dziadostwo, a wcale nie miałem z nim jakis mega problemów.

Przyszedł czas na zmiane auta i też ogladalem silniki z PB, ale jakoś ostatecznie padło na diesla i poprostu stwierdzam, czytając ten temat że dobrze zrobiłem.

Apsolutnie nie nabijam się z PB, jestem mi tylko przykro że inzynirowie bmw odwalili takie dziadostwo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Plus ten klekot.. Może ktoś to lubi ale ja miałem wcześniej N47 i nie chciałbym do tego warkotu wracać.
Opublikowano

Nie porównuj prace 4cyl diesla z 6cyl

Co do dpf, filtr ten zabija miasto, jezeli ktoś użytkuje diesla głównie po za miastem to mało kiedy ma z nim problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O i zlecieli się fanatycy diesli.

Jak ktoś pisze nieprawdę to nic dziwnego że ludzie na to zwracają uwagę, na duże przebiegi diesle w E90 to jedyna opcja. Co do dźwięku moje M57 brzmi naprawdę super, tylko ja mówię o brzmieniu w trakcie jazdy a najczęściej lecę 80 km/h+. To fakt że do stania na wolnych obrotach pod remizą są lepsze silniki. :)

3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.