Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odnośnie N52 z 2006 roku i nowszych, dużo ludzi tutaj jest posiadaczami silników w których zdarzają się poważne i bardzo drogie w naprawie usterki. Ja sam miałem szczęście że akurat kupiłem samochód z 2005 roku, bo w momencie zakupu nie miałem świadomości, że gdybym kupił nowszy, to czekałyby mnie problemy. Pewnie jakbym miał jakieś poważne usterki silnika to bym je naprawił i liczył na bezawaryjność. Natomiast jak miałbym świadomie kupować to w życiu bym nie wybrał auta z takimi problemami. Problemy z głowicą, tłokami, wtórne problemy z wałkami rozrządu, popychaczami, sondami lambda, katalizatorami - w najgorszym wypadku to pewnie miesiące u mechanika i rachunki do 10-15 tys. PLN i to auto moim zdaniem nie jest tego warte. Dużo ludzi tutaj ma sentyment do marki, ale chłodno na to patrząc, to dużo gorzej z jakością konstrukcji chyba być nie może. Sądzę że już Alfa bądź Renault mogą mieć lepsze silniki.

 

Żeby nie być gołosłownym, przykład z zeszłego tygodnia, w znanym mi N52B25 z 2006 roku, z przebiegiem 200 parę tysięcy kilometrów, po rozebraniu głowicy stwierdzono luz pomiędzy wałkiem wydechowym a listwą łożyskującą ten wałek, wynoszący 0,8 mm. Wałek 3000 PLN, obudowa 1700 PLN - a to tylko jedna z potencjalnych usterek, zapewne spowodowanych wadliwą głowicą.

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie przepraszam z góry za odgrzewanie kotleta ale w sobotę chcę jechać po E92 z 11.2006 roku z oznaczeniem silnika N52K o mocy 200KW. Samochód jest można powiedzieć iż jest unieruchomiony gdyż jest po drobnej kolizji tak więc jazda próbna może okazać się niemożliwa, na chwilę obecną posiada przebieg w okolicach 189 000 km. Jest to N52B30 jeśli dobrze rozumiem gdyż ma moc 272 km - pytanie, w jaki sposób sprawdzić czy ma on wadliwą konstrukcję?, czy w takim wypadku lepiej nie ryzykować i rozglądać się za N53?, dzięki z góry za pomoc!.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie chyba już to było napisane w tym poście, wszystkie N52 od 2010 (a nawet niektóre 2009) mają poprawione tłoki oraz głowice... więc jeśli to 2011 nie ma obaw o wady konstrukcyjne, inna spraw jeśli właściciel nie dbał o auto, to wtedy nic nie poradzisz...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a sorry... może przez to że sam szukam e9x n52 2010-12, to tak się zafixowałem... czyli generalnie skoro to 2006r to głowica na bank wadliwa, a mogą dojść jeszcze tłoki :)
Opublikowano
a sorry... może przez to że sam szukam e9x n52 2010-12, to tak się zafixowałem... czyli generalnie skoro to 2006r to głowica na bank wadliwa, a mogą dojść jeszcze tłoki :)

Jeszcze raz, N52B30 (3 litry) na 99% nie ma problemu z tłokami.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

N52 B30 ma 258 KM (190 kW)

N52N B30 ma 272 KM (200 kW)

Opublikowano

Z tego co widzę jest N52 200kW, ale montowany w:

 

BMW X3 3.0si (E83)

BMW X5 3.0si (E70)

 

200 kW (272 PS) bei 6650 315 Nm bei 2750 7000 min−1 2006

 

Źródło:

https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

 

Nie widzę nigdzie info żeby montowano wersję 200kW w e9x...

 

EDIT: Masz rację kolego, mam VIN E92 który ma 200kW więc teoria potwierdzona.

Opublikowano (edytowane)
Hmmm to wiecie co już sam nie wiem w takim razie jaka to wersja, poniżej wrzucam wydruk z ASO - to N52B30?, mam się nie bać? :). Edytowane przez Damian_gda
Opublikowano
nie masz co sie bac.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
nie masz co sie bac.

Hmmm a to dlaczego?, czy jest jakaś szansa aby ASO udzieliło mi informacji na temat numeru seryjnego tłoków i pokrywy zaworów abym wiedział iż problem który opisujesz mnie nie dotyczy?.

Opublikowano

Kolego, chyba 4 raz Ci mówię - trzylitrowe N52 nie miały nigdy problemów z tłokami.

Pokrywę na oko możesz rozróżnić - jest plastikowa zamiast metalowej. Niemal na 100% masz w tym aucie "wadliwą" - ale tak naprawdę ta wada jest głównie kosmetyczna (cykanie).

Opublikowano
Kolego, chyba 4 raz Ci mówię - trzylitrowe N52 nie miały nigdy problemów z tłokami.

Pokrywę na oko możesz rozróżnić - jest plastikowa zamiast metalowej. Niemal na 100% masz w tym aucie "wadliwą" - ale tak naprawdę ta wada jest głównie kosmetyczna (cykanie).

 

Jaka pokrywa?!

 

Chyba masz na myśli GŁOWICA....

Opublikowano
Kolego, chyba 4 raz Ci mówię - trzylitrowe N52 nie miały nigdy problemów z tłokami.

Pokrywę na oko możesz rozróżnić - jest plastikowa zamiast metalowej. Niemal na 100% masz w tym aucie "wadliwą" - ale tak naprawdę ta wada jest głównie kosmetyczna (cykanie).

 

Jaka pokrywa?!

 

Chyba masz na myśli GŁOWICA....

 

Tak masz oczywiście rację, pomieszałem 2 tematy. Pokrywy też się różnią tak jak pisałem, ale nie ma to wpływu na "cykanie". Za to zwiększa koszta wymiany odmy, która w nowszych autach jest zintegrowana z pokrywą zaworów.

Opublikowano
mozna w tej odmie "niewymienialnej" wymienic sam filtr albo nawet ja wymyc decarboniserem.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Próbował ktoś wymieniać tą pokrywę z postu wyżej?

Jeśli tak to czy to ciężka sprawa? Są jakieś zauważalne różnice po wymianie?

Pozdrawiam,

Opublikowano
Ciężko nie jest, ale dla lepszego operowania lepiej zdjąć pokrywę. Ja robiłem bez zdejmowania pokrywy, parę qrw poleciało, bo mało pola manewru. Czy jest różnica. Kolosalna. Nie łapie lewego powietrza, a co za tym idzie silnik pracuje prawidłowo.
Opublikowano

Ma ktoś linka do jakiegoś polskiego sklepu/allegro gdzie ktoś sprzedaje ten zestaw naprawczy do odmy??

szukam szukam a nie mogę znaleźć.

Opublikowano
Potrzebujesz do N52? Tak jak u Chińczyka? Mam taki jeden na zbyciu. Cena jak u Chińczyka po przeliczeniu na złotówki wg aktualnego kursu. Jak chcesz to dawaj na priv.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.