Skocz do zawartości

[320d] Akumulator, IBS


amsnake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Do czego sluży ten przewód (element IBS) na obrazku niżej:

 

przewod.jpg

 

Uwaliłem go ... i nie wiem, czy sztukowac/kupić nowy/olac ... ?

 

Pytanie nr 2:

Jak powinien byc prawidłowo zamocowany we wnęce akumulator? Nie mam u siebie zadnych śrub/mocowań ...

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaliłem go... -co konkretnie z nim zrobiłeś ?

 

Ulamałem wtyczke w miejscu, gdzie łączy sie tym metalowym cylinderkiem ... Raczej nie do odratowania.

Auto zachowuje sie normalnie, ale jakies zadanie ten przewód ma - pytanie - jakie? :)

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dopowiem Ci tak - obojętnie jaki był by to przewód ( nie wchodząc e szczegóły , poczytaj IBS ) to ma wpływ na prąd ładowania akum. a co za tym idzie na jago trwałość . Dlatego nie powinno się tego bagatelizować . Następstwo - zakup drugiego0 akum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód który zaznaczyłeś to przewód sygnałowy do ładunku wybuchowego w klemie pirotechnicznej, podczas wypadku sterownik podaje napięcie na zapalnik i następuje wybuch ładunku czego następstwem jest rozłączenie mechaniczne złącza (stożek) i przerwanie napięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopowiem Ci tak - obojętnie jaki był by to przewód ( nie wchodząc e szczegóły , poczytaj IBS ) to ma wpływ na prąd ładowania akum. a co za tym idzie na jago trwałość . Dlatego nie powinno się tego bagatelizować . Następstwo - zakup drugiego0 akum.

 

Przewód który zaznaczyłeś to przewód sygnałowy do ładunku wybuchowego w klemie pirotechnicznej, podczas wypadku sterownik podaje napięcie na zapalnik i następuje wybuch ładunku czego następstwem jest rozłączenie mechaniczne złącza (stożek) i przerwanie napięcia.

 

Panowie .... dwa całkiem odmienne zdania :)

 

Tak czy inaczej - udało mi sie ten kabelek jakos zreanimować. Porządnie zlutowałem, zaizolowałem - jest ok. Jutro podłącze. Niestety nie da sie go kupić osobno - albo przynajmniej nie potrafie go znaleźć w katalogu.

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopowiem Ci tak - obojętnie jaki był by to przewód ( nie wchodząc e szczegóły , poczytaj IBS ) to ma wpływ na prąd ładowania akum. a co za tym idzie na jago trwałość . Dlatego nie powinno się tego bagatelizować . Następstwo - zakup drugiego0 akum.

 

Przewód który zaznaczyłeś to przewód sygnałowy do ładunku wybuchowego w klemie pirotechnicznej, podczas wypadku sterownik podaje napięcie na zapalnik i następuje wybuch ładunku czego następstwem jest rozłączenie mechaniczne złącza (stożek) i przerwanie napięcia.

 

Panowie .... dwa całkiem odmienne zdania :)

 

Tak czy inaczej - udało mi sie ten kabelek jakos zreanimować. Porządnie zlutowałem, zaizolowałem - jest ok. Jutro podłącze. Niestety nie da sie go kupić osobno - albo przynajmniej nie potrafie go znaleźć w katalogu.

 

No bo dotyczą dwóch różnych rzeczy.

Andrzej62 opisał ci przewód minusowy IBS, a ja opisałem kabelek który zaznaczyłeś strzałką, a to zupełnie co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie,

 

podepnę się pod temat z pokrewnym zagadnieniem - wymiana akumulatora. Od kilku tygodni komp wywala mi błąd 9CCE (Deep battery discharge). Akumulator ma już ponad 5 lat. Dodatkowo sam zaczął mi się załączać alarm po kilkunastu - kilkudziesięciu minutach od uzbrojenia (a taki efekt miałem przy poprzednim samochodzie gdy akumulator już dogorywał). Napięcie ładowania jest chyba ok (w każdym razie podczas pracy silnika ok 14,5V, bo po zgaszeniu spada stopniowo do 11.9-12V, co wydaje mi się trochę niskim poziomem). Wydaje mi się zatem że czas na wymianę akumulatora. Chcę kupić akumulator o tej samej pojemności, tak żebym nie musiał go programować, a tylko zarejestrować DISem. Akumulator który chce wstawić to Bosch S4 80Ah 740A (OEM ma 640A). Czy ktoś z Was ma ten akumulator i może się wypowiedzieć czy to dobry wybór?

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Akumulator który chce wstawić to Bosch S4 80Ah 740A (OEM ma 640A). Czy ktoś z Was ma ten akumulator i może się wypowiedzieć czy to dobry wybór?

 

Ja w styczniu wymieniłem właśnie na taki S4 i jestem zadowolony cena coś ok 350zł. Uważam że większy nie jest potrzebny no chyba że masz start/stop i dużo dodatkowej elektroniki.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
po zgaszeniu spada stopniowo do 11.9-12V, co wydaje mi się trochę niskim poziomem).

 

Jeśli faktycznie po zgaszeniu napięcie jest tak niskie to już przyszła na niego pora, minimalne powinno być przynajmniej 12,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co myślicie o takim aku VARTY?

http://allegro.pl/akumulator-varta-blue-dynamic-f17-80ah-740a-i2660686556.html

Ma 740A i jest 1.5 centymetra niższy (17.5).

Oryginał ma 640A a jego wysokość to 19,0.

Będzie ok?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko przy rejestracji są trzy opcje:

1- 70A

2- 80A

3- 90A

I teraz pytanie na którą wartość zakodować?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rejestracji nie ma opcji wyboru pojemności, pojemność można zmienić NCSem. Ja miałem fabrycznie 80Ah a wsadziłem 85ah i nie zmieniałem pojemności w CASie bo wydaje mi się że lepiej żeby nie doładowywał do końca akumulatora niż żeby go przeładowywał wybierając 90Ah.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeszcze jedno, rozumiem że dolne mocowanie i u góry ten cały osprzęt pasuje tak jak w oryginale, bez rzeźby- tak?

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem po wymianie akumulatora na aku o takich samych parametrach jak był do tej pory czyli 90A 720AH

czy w tej sytuacji muszę robić "adaptację" - podpinać kompa ?

i zauważyłem że nie mam odpowietrzenia od aku - czy tak powinno być ? czy u was jest coś takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nowy akumulator trzeba zarejestrować, nawet jeśli jest o takiej samej pojemności jak stary. Jakiej firmy jest ten nowy? Zazwyczaj otwory od odpowietrzania są zaślepione zaślepkami, zaślepkę trzeba z jednej strony wyjąć i wsadzić ten wężyk od odpowietrzania. Uzupełnij swój profil, bo nie wiemy skąd jesteś - jak to zrobisz to ktoś na pewno będzie mógł podjechać z komputerem i Ci pomóc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też jestem po wymianie akumulatora na aku o takich samych parametrach jak był do tej pory czyli 90A 720AH

czy w tej sytuacji muszę robić "adaptację" - podpinać kompa ?(...)

 

Kodować nie, jednak musisz poinformować IBS, że wsadziłeś nowy akumulator (zarejestrować). W przeciwnym wypadku, pod koniec zimy będziesz miał już problemy z odpaleniem. IBS reguluje stopień naładowania akumulatora, aby przedłużyć jego żywotność (dostosowuje parametry do zmniejszającej się pojemności, gromadzi statystyki itd.).

 

(...)i zauważyłem że nie mam odpowietrzenia od aku - czy tak powinno być ? czy u was jest coś takiego ?

 

Jeżeli seryjnie miałeś 90A, to był to akumulator AGM. Jest on w 100% bezobsługowy, często sprzedawcy mylnie nazywają go "żelowym" który również jest bezobsługowy. Akumulator AGM posiada specjalne maty z włókna szklanego które absorbują elektrolit. Czy taki też kupiłeś?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
też jestem po wymianie akumulatora na aku o takich samych parametrach jak był do tej pory czyli 90A 720AH

 

Zapewne miało być 90 AH 720 A a to jest zwykły akumulator który posiada obudowę białą, AGM 90 AH ma 900A i obudowa jest czarna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem Varte ale nie AGM w starym aku nie zwróciłem uwagi czy był otwór ale w nowym widziałem że jest ale najgorsze jest to ze nie mam wężyka (wiem trzeba kupić nowy za ok 15 zł tylko trzeba zamawiać itp...)

jestem z Wrocławia czy ktos jest w stanie mi to zrobić we Wro?

mam też moduł OBD2 ale bluetooth czy nim też jestem w stanie takie coś zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem w stanie ci to zakodować we Wro. Co do obd na bluetooth to nie wiem czy ci się to uda, ale wątpię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.