Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Dziś stając na przejeździe jakieś 10 min zauważyłem że z rury wydobywa się biały dym. Dodałem troszkę gazu i auto zakopciło jeszcze poczym się uspokoiło i wszystko było ok. Postawiłem je później pod domem i po 10 min na pracy jałowej znowu biały dym i po przegazowaniu wszystko ok. CO to może być
Opublikowano
pewnie robisz nie długie trasy i podczas stygnięcia w tłumikach zbiera się wilgoć z otoczenia , wynika to z różnicy temperatur i dlatego po odpaleniu przez jakis czas wydobywa się para z wydechu spoko jest ok
BÓG MIŁOŚĆ WYGODA
Opublikowano

Byłem u mechanik, podejrzewa albo zawór egr że się przycina lub turbo puszcza olej.

Gdzie szukać tej chłodniczki i jak może wyglądać wyciek

Opublikowano
Gdyby EGR się przycinał to dymiłby na czarno. Gdyby turbo puszczało to dymiłby na niebiesko... ewidentny objaw udziału wody w procesie spalania. Jest cykliczny zatem można podejrzewać przede wszystkim wpuszczanie wody z nieszczelnej chłodnicy spalin w momencie otwarcia zaworu EGR na biegu jałowym. EGR nie działa od ok 2,5 tys obr/min i dlatego zadymienie ustępuje.
Opublikowano
Odepnij wężyk (i zaślep go śrubką) od zaworu EGR i zaślep chłodniczkę jakąś blaszką (z obu stron) - całkowicie odcinasz możliwość przedostania się wody do kolektora ssącego i wydechowego. Robisz próbę biegu jałowego. Jeśli przestanie dymić to masz przyczynę, jeśli nie to trzeba szukać dalej.
Opublikowano
Jeśli się nie dogrzewa to przyczyną może być właśnie układ chłodzenia EGR - chłodniczka i termostat. Spaliny to również oznaka rozszczelnionego układu EGR, zsuniętego wężyka dolotowego ODMY lub pękniętego układu wydechowego zazwyczaj przy łączniku elastycznym katalizatora wstępnego.
Opublikowano
Gdyby EGR się przycinał to dymiłby na czarno. Gdyby turbo puszczało to dymiłby na niebiesko... ewidentny objaw udziału wody w procesie spalania. Jest cykliczny zatem można podejrzewać przede wszystkim wpuszczanie wody z nieszczelnej chłodnicy spalin w momencie otwarcia zaworu EGR na biegu jałowym. EGR nie działa od ok 2,5 tys obr/min i dlatego zadymienie ustępuje.

yoshi ja mam podobnie od jakiegos czasu sczegolnie kiedy jest deszczowo,skoro nie mam chlodniczki spalin,ubywa mi plynu,uklad sprawdzony pod cisnieniem, w normie to czemu tak kopci, najwiecej po odpaleniu nawet po dluzszej trasie,podejrzewam wtrysk ze leje i to jest nie spalona ropa,choc do konca nie jestem pewien,najgorsze jest to ze przyczyn moze byc wiele ale nie wiem czy mam jeszcze sile walczyc z tym poprostu momentami patrzec juz nie moge na to auto,rok walki a problemy te same

Marcin
Opublikowano
niespalone paliwo czyli wtrysk lejacy etc to bedzie dymić na ciemno, na biało to właśnie albo od chłodniczki EGR albo spalany płyn chłodniczy :)
szukam
Opublikowano
W Aso cisnienie sprawdzili i stwierdzili ze uszczelka to nie jest,zreszta rok czasu jezdzac z tym to bym ja wydmuchal i bym zagotowal silnik,wymienilem termostat,korek orginal i nadal lipa na 2 tyg musze dolac okolo 1l,i nadal nie mozna znalezc przyczyny,auto ma moc nie grzeje sie tylko kopci,w ktorym jeszcze innym miejscu moglaby spalac plyn,jakies sugestie bo rece opadaja....dodam ze kopci tak na siwo bialo moze wrzuce film niedlugo.
Marcin
Opublikowano
wymieniłem dzis chłodniczkę spalin i znowu to samo. może to jakieś pozostałości płynów w układzie? a jak nie to co to może być?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Zasilepiłem tą chłodniczkę zamykając jej dostęp spalin, podłożyłem dwa cienkie arkusze metalu z puszki z każdej stron. Zrobiłem kilka kilometrów po których występował dym i było wszystko ok. auto nie kopciło.

 

Po dwóch dniach chciałem wyjąć blaszki i spodziewałem się że poleje się jakich płyn ale nic takiego nie było. Po skręceniu tego od początku auto zaczęło znowu dymić.

 

To by wskazywało na uszkodzoną druga chłodniczkę. Tylko gdzie ten płyn co wcześniej się dostawał do spalin? Myślałem że będzie w tych kanalikach, czy możliwe że wyparował podczas jazdy, albo po nocy?

 

I jescze jedno pytanie czy można tak zasilepić tą chłodniczkę, bez konsekfencji?

Opublikowano
Płyn wydostaje się między połączeniem obudowy, a kanałem spalin. Cienkie blaszki szybko się wypalą i może dojść do awarii podobnej jak w silnikach M47N (urywające się klapki zawirowań)- trzeba wstawić grube, odporne na temperaturę żelastwo. To są małe ilości wody, więc odparowują od silnie nagrzanych elementów silnika - choćby od nagrzanych blaszek blokujących.
Opublikowano
Witam.

Zasilepiłem tą chłodniczkę zamykając jej dostęp spalin, podłożyłem dwa cienkie arkusze metalu z puszki z każdej stron. Zrobiłem kilka kilometrów po których występował dym i było wszystko ok. auto nie kopciło.

 

Po dwóch dniach chciałem wyjąć blaszki i spodziewałem się że poleje się jakich płyn ale nic takiego nie było. Po skręceniu tego od początku auto zaczęło znowu dymić.

 

To by wskazywało na uszkodzoną druga chłodniczkę. Tylko gdzie ten płyn co wcześniej się dostawał do spalin? Myślałem że będzie w tych kanalikach, czy możliwe że wyparował podczas jazdy, albo po nocy?

 

I jescze jedno pytanie czy można tak zasilepić tą chłodniczkę, bez konsekfencji?

Widze kolego ze sie nie poddajesz ja walcze z ubywaniem plynu i kopceniem prawie rok,podejrzewam najgorsze ze gdzies moze uszczelka puszcza albo pekniecie na glowicy jest.Jezdze tak caly czas,choc typowych objawow uszczelki u mnie nie ma to dolewam plyn co tydzien okolo pol litra i raz kopci mniej raz wiecej,najgorzej w deszczowe wilgotne dni wtedy jest masakra,wydaje mi sie ze spala ten plyn,ale narazie nie zabieram sie za sciaganie glowicy,chce posprawdzac caly uklad jeszcze raz i zrobic test co2,zycze wytrwalosci,jak sie uporasz to napisz. :D

Marcin
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Ja miałem dokładnie tak samo jak turbina puszczała na uszczelniaczu olej.

Olej się spokojnie sączy i zbiera. Jak kopiesz gaz to ciśnienie rośnie i ma siłę dolotem wepchać olej w gary.

 

Pomogła mi regeneracja turbo. Jak ręką odjął.

Opublikowano
Marco o jakim elektrozaworze mówisz??

 

O elektrozaworze sterującym pracą zaworu EGR.

 

To od kiedy elektrozawór EGR jest na odmie? Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej. Swoją drogą też można wymienić bo pewnie starego typu jest.

Opublikowano
wymiana chłodniczki na trzecią okazała się trafiona, kopcenie ustało.

 

No i gratez. Chociaż to na pewno ostatnia rzecz jaką bym podejrzewał :).

Co się w starej skopało?

Opublikowano
chyba przepaliła się któraś rurka w niej (jest ich tam chyba z 10), jak zaślepiłem w uszkodzonej wlot i wylot spalin to pomogło. Tylko kupując drugą też była nieszczelna dopiero trzecia jest ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.