Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Kolego podrzuc linka do filmiku, o ktorym wczesniej wspomniałeś.Nie wiem gdzie szukac.Z góry dzieki.
Opublikowano
Mój brat jakieś 2-3 miesiące temu wymieniał taki sterownik koledze a E90 320d 2006r - turbina Mitsubishi. Po wymianie auto ożyło i nic nie wymagało kalibracji.

Może zadzwoń do tej firmy (bo u nich kupił sterownik od ręki).

http:/www.stary-kisielin.wpolsce24.pl/firma,1349085,PHU+TOKARSKI.html

 

 

za ile kupiłeś ten sterownik i czy był nowy ??

 

EDIT: ok udało mi się wkoncu do dzwonić tam do nich i już wsio wiem :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
za ile kupiłeś ten sterownik i czy był nowy ??

 

EDIT: ok udało mi się wkoncu do dzwonić tam do nich i już wsio wiem :)

 

 

pzdr. Łukasz

 

Sterownik był używany i chyba kosztował ok 450zł (cena z pamięci). Po wymianie, i bez regulacji wszystko hula jak należy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Trzeba regulowac nie ma opcji zeby nie, u mnie ma delikatny luz w sobie, i w zaleznosci od regulacji albo startuje mi od 2k i jest ok, albo prawidlowo od 1.8 i delikatnie przeladowuje. Generalnie jezdze na delikatnym przeladowaniu bo jezdzi duzo fajniej, a przeladowanie jest nie wielkie, jezeli przyjac ze po modzie na zadanym ma byc 1.700 i nawet jak ma -1730-40 ( seria trzymala 1.630-40 ) w piku jest norma to mam kolo 1.800-1810 przy prawie max obrotach i na nizszych biegach ( 2,3, i chyba na 4 tez powyzej to juz trzyma idealnie 1.700-1730 ). Rozmawialem troche z kolega od chipow mowi ze jak seria podniesiona programem o 0.100 bara to jak nawet przy mocnym palowaniu wskakuje pod 1.8 raczej nic sie nie stanie, i na upartegeo moze tak byc. Zadnych negatywnych objawow nie ma i nic nie wskazuje na nie, no i nie jezdze tez na maxa przeciez non stop :).

 

 

I naprawde nie ma opcji zeby to dzialalo bez regulacji, chyba ze jakims fartem ustawiliscie to dobrze albo prawie dobrze i nie sprawdziliscie tego dokladnie ale tak czy siak nie misi to dawac bledow nawet jak lekko mu przeladowuje.

 

Tam dzwonilem i w poniedzialek mam zadzwonic moze cos m wynajda

 

Pzdr. Łukasz

Opublikowano

Panowie, a jak jest przy wymianie turbo na nowe czy niezbędna jest kalibracja?

Pytam bo od miesiąca jeżdżę z nowym i było regulowane przy pomocy śrubki, ciągnie ok natomiast tylko na 1 biegu słychać świst z turbiny tak jak starej przed padnięciem.....

Co do ceny to kupiłem nową za 4300.

Opublikowano
Panowie, a jak jest przy wymianie turbo na nowe czy niezbędna jest kalibracja?

W życiu, nie waż się nawet dotykać! Lepiej niż seryjnie tego nie zrobisz. Starą się można bawić, skoro i tak już się kończy i jej nie żal.

 

Pytam bo od miesiąca jeżdżę z nowym i było regulowane przy pomocy śrubki, ciągnie ok natomiast tylko na 1 biegu słychać świst z turbiny tak jak starej przed padnięciem.....

Co do ceny to kupiłem nową za 4300.

 

Kupiłeś nową turbinę i ją przestawiałeś? Po co? Ja mam również fabryczną nową turbinę, zamontowaną dwa tygodnie temu. Również słychać gwizd tak samo jak starej, tak ma po prostu być. Turbina rozkręca się do 200.000 obrotów na minutę, nie da się tego zrobić nie generując żadnego dźwięku. Wymienione wszystkie filtry i oleje, wyczyszczony dolot. Wymieniony wąż powrotny oleju, nowe uszczelki a turbo zamontowane bez żadnej kalibracji jeździ perfekt.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hehe :) nie no raczej można przyjąć, że fabrycznie zrobili to ok. Aczkolwiek jak już pokręciłeś to da się sprawdzić czy jest dobrze, otwórz maske wyjmij dolot powietrza ten do filtra. w głebi jest turbo z tym kapturkiem. otwórz AUTO pilotem napiecie zostanie podane na sterownik i otworzy zmienna geometrię do końca położ łapę czy nie pcha za mocno, poczekaj potem jak napięcie puści czy możesz sam jeszcze otworzyć dalej, jak NIE to znaczy że geometria otwira się do KONCA ale nie oznacza też ze jest wyregulowana dobrze gdyż jak bedzie otwierać ZA mocno to też sie otworyz do konca ale ze startu bedzie robić to ciut później. Jak już tam pogrzebaliście to Zejdzicie kapturkiem troche niżej, zobacz na napięciu czy nie pcha za mocno jak puści to zobacz czy mozesz dalej to odciągnąć jak tak to jest za nisko. Najlepiej jak byś znalazł punkt w którym będzie dało się podnieść kapturek do góry i od tego regulować do momentu aż zmienna geometria bedzie otwarta na maxa, siłownik nie bedzie pchał dalej niż musi, i nie bedzie luzu ( no micro luz może być taki rzedu myślę 0.5mm ).

 

 

Do tego Inpa i przejechać sie i sprawdzić rzy nie przeładowuje, powinno ci tam pokazywać na maxa 1.6 bara ( albo 2.6 w zależnosci jak ci inapa pokacuje ) może być w piku 1.630-40 ( 2.630-40 ).

 

i turbo musi startować od około 1800obr. najlepiej to sprawdzić jak wbijesz zaraz z 1 na 2 przy obrotach 1.5k wciskasz gaz w podłoge i obserwójesz od jakich obrotów jest walnięcie mocy jak w okolicy 1800-1900 jest ok, i jak przy przy maxie trzyma tak jak ci pisałem wyżej też jest ok, nawet jak ci na pół sekundy, na niższych biegach przy max RPM wskoczy na ciut wiecej też nie panikuj :).

 

 

pzdr.Łukasz

Opublikowano
Panowie, a jak jest przy wymianie turbo na nowe czy niezbędna jest kalibracja?

W życiu, nie waż się nawet dotykać! Lepiej niż seryjnie tego nie zrobisz. Starą się można bawić, skoro i tak już się kończy i jej nie żal.

 

Pytam bo od miesiąca jeżdżę z nowym i było regulowane przy pomocy śrubki, ciągnie ok natomiast tylko na 1 biegu słychać świst z turbiny tak jak starej przed padnięciem.....

Co do ceny to kupiłem nową za 4300.

 

Kupiłeś nową turbinę i ją przestawiałeś? Po co? Ja mam również fabryczną nową turbinę, zamontowaną dwa tygodnie temu. Również słychać gwizd tak samo jak starej, tak ma po prostu być. Turbina rozkręca się do 200.000 obrotów na minutę, nie da się tego zrobić nie generując żadnego dźwięku. Wymienione wszystkie filtry i oleje, wyczyszczony dolot. Wymieniony wąż powrotny oleju, nowe uszczelki a turbo zamontowane bez żadnej kalibracji jeździ perfekt.

 

Pozdrawiam

 

Nic nie powinno swiszczec. Mam autko 3 lata i NIGDY nie usłyszalem żadnego świstu turbinki.Przebieg 140 tys.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie 99 k przebiegui tez nic nie swiszczy nawet przy otwartych oknach , z jednej strony szkoda bo lubie gwizd turbo a z drugiej dobrze bo jestem spokojniejszy :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Zależy co rozumiecie pod pojęciem świstu. Przy otwartych szybach na pewno go usłyszycie, jest bardo delikatny w momencie dodania gazu. Nawet na filmach promocyjnych F30 słychać ten delikatny świst więc kitu mi tu nie wciskajcie - 28 sekunda.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ta dyskusja do niczego nie prowadzi. Jestem więcej niż pewien, że mam sprawny samochód (bo części fabrycznie nowe) i to mi wystarcza. Świst czy ktoś go słyszy, czy też nie nie świadczy ani o sprawności samochodu ani też jego usterce i tyle.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

hehe nie no nie istnieje auto w którym nie świszczy turbo :), no chyba że ma tak a nie inaczej zrobioną akustyke że tego nie słychać. dla przykładu w paganim stroili ten świst :D żeby był przyjemniejszy :). Proponuje przejechać sie w tunelu wolno przy otwartym oknie tak 20-30km na godzine na 2 i wcisnąć gaz do konca i poczekać az zacznie pompować :]. Nie ma siły.... 200-250k rpm przedzierajace sie przez powietrze nie zrobi tego po cichu no nie ma szans, dla przykładu wystarczy wziąć kija i machnąć szybko i mocno i slychać świst powietrza a wy nie słyszycie wirnika kompresującego powietrze i kręcocego się z predkoscie 200k obrotów :) dziwne :). Nikt tu też nie mówi, że ma to być przeszywający dzwięk :). Z kabiny owszem go nie słychać ale jak już sie otworyz okna i jedzie wolno i wsłucha to jak najbardziej.

 

 

pzdr. Łukasz

  • 1 rok później...
Opublikowano
="wyspiarz.wolin"

 

Oczywście uważaj żeby nie obniżyć tego kapturka za nisko bo wstawać bedzie ok ale nie bedzie się otwierać do konca i bedzie przeładowywać, stąd powtórzę jak już prąd w aucie po wyjeciu kluczyka po paru min puści zobacz czy możesz jeszcze unieść ten kaptórek wyżej jak tak to trzeba to poprawić, do momentu aż ruchu będzie myślę MAX 0.5mm, najlepiej WCALE ale trzeba uważać żeby nie skręcić za mocno, wg mnie lepiej jak podejdzie to bez napiecia o te 0.5mm niż nie będzie się o te 0.5mm otwierać.

 

 

Sposób może upierdliwy i łatwiej to zrobić zewnętrznym sterownikiem i 20x szybciej no ale sterownik kosztuje 8.5k :)

 

 

pzdr. Łukasz

 

Pytanie w druga strone, jesli za bardzo wykrece w gore kapturek (przyjmijmy , ze nadal niema mocnego napiecia ramienia na wlaczonym kluczyku ani brzeczenie, czyli niby ok)

to jakie beda skutki ?:

-rozumie , ze zmniejszy sie przeladowanie (jesli wczesniej przeladowayalo), ale czy moze tez pojawic sie problem wstawania turibny przy wyzszych obr ?

 

Mam turbo po regeneracji wszystko gra (choc niechodzi tak plynnie jak wczesniej napewno)

 

Inpa zadnych bledow niewywalala, mialem lekkie przeladowanie przy obr ok 2500-3000tys (przeladowanie ok 100mbar). Teraz lekko (o 1/4 obr) przekrecilem kapturek ku gorze) i jestem ciekawy, czy moze turbo wstawac minimalnie wyzej ? (moge sie podpiac pod inpe za kilka dni a niedaje mi to spokoju. Subiektywnie ciezko mi powiedziec czy wogole sie cos zmienilo po tym przekreceniu o 1/4 w gore. Turbo zaczyna wstawac przy ok 1900tys obr, ale czuc to mocniej dopiero od 2tys w gore (moment na plecach najbardziej czyuje poiwiedzmy od 2300 w gore choc narasta plynnie od 2 tys). Przed regeneracja turbo bylo rowno od 1800 do konca skali i tamta charakterystyka mi sie bardzo podobala.

Opublikowano

Skręć tak, żeby wstawało ci od okolo 1800-1900, potem wsiadasz do auta INPA i lecisz z koksem jak doładowuje, jak za mocno to pomału odkręcasz w drugą stronę, i kontrolujesz kiedy WSTAJE auto i czy nie przeładowuje, upierdliwe to jest, bo trzeba jeździć i czekać aż turbo ostygnie po jeździe bo łapy nie wsadzisz, ale idzie to zrobić perfekt, mi się udało swego czasu, wyniki potwierdzone hamownią przed i po zabawie. Po przebieg był wręcz wzorowy jak fabryczny :)

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano (edytowane)

Zanim ruszyem sztange to zastanawialem sie czy brac sie za regulacje jesli:

 

-turbo wstaje w miare OK,

-przeladowuje lekko (ok 100mbar) w srednim zakresie obr (2000-3000tys obr)

-na wysokich cienienie jest poprawne,

------

 

Czulem zwloke-opoznienie reakcji turbiny przy szybkiej zmianie biegu (jakby po zmianie biegu na ulamek sekundy turbo reagowalo z opoznieniem) dodatkowo lekka turbodziure ktorej niezauwazalem przed regeneracja.

 

Po przekreceniu o 1/4 kapturka w gore jakby turbina szybciej reagowala po zmianie biegu.

 

Czy lekkie przeladowanie ktore opisalem moze powodowac zwolniona reakcje turbiny przy agresywnej jedzie podaczas zmian biegow ? ( szczegolnie nizszych 2-3)

Edytowane przez Lendio
Opublikowano
Ja bym nie ruszał ewentualnie pobaw się o te +/- 1/4 1/6 obrociku, jak w piku, na sekundę ci przeładowuje o te 0.1 to jest ok.

 

 

pzdr. Łukasz

Teraz juz mam 1/4 w gore (ale niemoglem tego sprawdzic inpa jeszcze)

 

Na wczesniejszym ustawieniu mialem przeladowanie tylko w srednim zakresie obr (ok 100mb przy obr 2000-3000 obr +/- )

 

NIewiem pewnie wroce do tego co wczesniej i dam spokoj.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja bym nie ruszał ewentualnie pobaw się o te +/- 1/4 1/6 obrociku, jak w piku, na sekundę ci przeładowuje o te 0.1 to jest ok.

 

 

pzdr. Łukasz

Teraz juz mam 1/4 w gore (ale niemoglem tego sprawdzic inpa jeszcze)

 

Na wczesniejszym ustawieniu mialem przeladowanie tylko w srednim zakresie obr (ok 100mb przy obr 2000-3000 obr +/- )

 

NIewiem pewnie wroce do tego co wczesniej i dam spokoj.

Po tym podkrecniu a 1/4 w gore Inpa pokazala , ze jest niedoladowanie w srednim zakresie obr (o 100-150mbar)

 

Finalnie skrecilem do poprzedniego punktu (mialem oznaczone), ale jeszcze niesprawdzlem inpa.

 

Nadal niejest jak fabrycnie, bo slychac turbawke juz ok 1800obr, ale zdecydowane kopniecie mocy jest przy ok 2000-2100obr ,wczesniej czuc lekka zwloke. Niejest zle, ale przed regenarcja bylo jednak plynniej.

 

Dodatkowo Inpa pokzauje jakies dosc duze wartosci dla przeplywki (ale podono w e90 zle wskazuje)

 

Teraz stojac przed dylematem zmiany turbiny, bralbym tylko i wylacznie nowke

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, wymieniłem silnik w moim bmw e90 320d, automat, 163 KM, 2005 rok, silnik M47. Zatarła się panewka na czwartym cylindrze i po konsultacji z mechanikami uznałem, że naprawa nie ma sensu i lepiej wymienić całą jednostkę. Silnik miał już ponad 400 tys. przebiegu, a włożyłem "nowy" z przebiegiem 150 tys. km. Przy okazji zdjąłem też miskę olejową i wyczyściłem smoka, sprawdziłem wtryskiwacze i wymieniłem też zużyty osprzęt. Od razu zawiozłem również do regeneracji turbinę, bo miała luz na wirniku i brała olej. Problem jest taki, że kiedy odpaliłem samochód po wymianie silnika i zamontowaniu zregenerowanej turbiny, to okazało się, że samochód nie ma mocy. Myslałem, że przyczyną są niezakodowane wtryski, ale po wizycie u elektronika, który sprawdził samochód pod kompem, wyszło, że sterownik turbiny się zawiesza lub jest źle wyregulowany. Gdy wykasował błąd i otworzył palcem przepustnicę w turbinie, to samochód zaczął normalnie się zbierać i odzyskał moc, ale po czwartym odpaleniu, chyba stwrownik ponownie się zawiesił, bo problem powrócił. Elektronik powiedział, że wina musi tkwić na 100% w zawieszającym się sterowniku turbiny, natomiast panowie od turbiny twierdzą, że to niekoniecznie wina sterownika i, że może to być źle skalibrowana kierownica, ew. inna przyczyna. Ale w tym samochodzie jest zwykła maglownica bez automatycznej kalibracji, więc nie sądzę żeby tutaj tkwił problem, jeżeli w ogóle mogłaby istnieć pomiędzy tymi dwoma elementami jakakolwiek zależność. Na starym silniku turbina chodziła normalnie i nie problemów ze zbieraniem się samochodu, nie tracił mocy i nie pokazywały się nigdy błedy sterwonika przy okazji poprzednich wizyt u elektronika. W poniedziałek mam się zgłosić ze zdemontowaną turbiną w celu sprawdzenia jej i byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie, które pomogłyby mi w zidentyfikowaniu problemu, gdyby okazało się, że z turbina jej jednak wszystko ok. Jeżeli coś przekręciłem, to z góry przepraszam, ale nie znam się aż tak dobrze na samachodach i powtarzam, to co udało mi się zapamiętać z rozmów ze specjalistami. Pozdrawiam :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

odgrzewam temat ponieważ kupiłem e91 z M47TU2 silnikiem poprzedni właściciel regenerował turbo ponieważ zaraz po kupnie przeze mnie samochodu w drodze powrotnej turbo zagwizdało bardzo głośno facet wziął koszty na siebie i to naprawił ale niestety wydaje mi się, że jest coś nie tak z sterownikiem bo dziwnie mulasto autko wchodzi na obroty. Gdy jadę na 3 biegu i wciskam pedał gazu to turbo się nie uruchamia przy 2tyś rpm ale jak odpuszczę na chwilę pedał gazu i wcisnę ponownie to auto ewidentnie idzie do przodu całkiem inaczej żwawiej tak samo jest gdy z 4 biegu dam na 3 i też wyjdzie że jest ok 2tyś rpm to autko nie idzie czuć tak jakby chciało ale nie może i przy 2400 rpm wyrywa normalnie. Sprawdziłem EGR i go wyczyściłem. Zrobiłem odczyt inpą i mam dwa błędy świec żarowych na 2 i 4 cylindrze oraz zrobiłem odczyt live data przy nie rozgrzanym silniku oraz po przejechaniu 30 kilometrów odpowiednie dokumenty zamieszczam w linkach poniżej (z dopiskiem r oznacza że jest zrobiony po przejechaniu 30km). Uprzedzę od razu stwierdzenie że uwalony jest termostat i o tym wiem jutro zakupię oba i wymienię oraz czy świece żarowe mam wymienić na w miarę ciepłym silniku czy na zimnym?

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1260073874/INPA%20-%20Loader_0.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1259917674/INPA%20-%20Loader_0r.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1259764459/INPA%20-%20Loader_1.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1259589552/INPA%20-%20Loader_1r.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1259439760/INPA%20-%20Loader_2.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1259291614/INPA%20-%20Loader_2r.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1259147051/INPA%20-%20Loader_3.pdf

https://jarek991992.asuscomm.com/AICLOUD1258994024/INPA%20-%20Loader_3r.pdf

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam.

Mam małe pytanie...czy jest ktoś we Wrocławiu lub okolicach kto ma sprawny nastawnik do turbiny Mitsubishi?

Sprawa wygląda następująco:

Nastawnik po otwarciu lub zamknięciu auta cyka więc po przeczytaniu tego tematu przystąpiłem do regulacji,lecz jakbym nie ustawił cały czas cyka,dopiero jak wkręce go na maxa jest cisza. Po tej operacji wykręcam go do poziomu gdzie ma ten malutki luzik sprawdzany po zaniku napięcia i też jest wszystko ok,lecz jeśli tylko pojadę i odstawie auto na parking nastawnik zaczyna znowu cykać. Dzisiaj sprawdzałem na inpie ciśnienie doładowania i totalny dramat. Skala ciśnienia żądanego wychyla się do ponad 2500 bar,a ciśnienie faktyczne do max 1500-1600.

Ponieważ turbina nie wyrabia to spalanie w mieście mam na poziomie 10l. :mad2:

Na alledrogo jest sprzedawca,który sprzedaje nastawniki nowe oraz turbiny z nastawnikiem lecz jeśli kupie sam nastawnik to potem samej turbiny nie kupie,sprzedawane są tylko w komplecie. Najlepiej byłoby sprawdzić na początek sam nastawnik,dlatego szukam kogoś kto ma takowy. Kupno używek z neta nie wchodzi w gre nikt nie daje gwarancji rozruchowej. Oczywiście jeśli okaże się że nastawnik jest ok i wszystko gra chętnie odkupię go po dogadaniu się z właścicielem,a i specjałów rozgrzewających własnej produkcji nie poskąpię. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.