Skocz do zawartości

[E46] 318i Tuleje skrzypią po wymianie u mechanika...?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Byłem wczoraj odebrać samochód, wymieniane były tuleje wahacza przedniego na Meyle HD.

 

Problem w tym że jak jadę przez wyboje lub małe górki to samochód podczas przejazdu przez taką przeszkodę wydaje dźwięki jak skrzypiące łóżko. Dźwięki dochodzą z przodu, dodatkowo przy skręcie kierownic (nawet w miejscu) czasami słychać jakbym przesuwał stare meble, wcześniej nic takiego nie słyszałem... Co to może być???

Opublikowano
A przed wymiana tych tulei bylo ok? Pojezdzisz troche moze sie ulozy :wink: W tej tuleji (uchu ) jest guma,ona tak skrzypi bo jest nowa. Patent- mozesz tez kupic w aptece strzykawke z najgrubsza igla za 1 zl. i w niej olej silnikowy (najlepiej nowy ,czysty )i troche w nia tam wpompowac,tarcie powinno umilknac :wink: Mozesz tez zlozyc reklamacje u mechanika :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
przedtem było ok, nie pojadę do tego co robił bo mam dosyć daleko... pojadę gdzieś bliżej (mam z polecenia sprawdzony warsztat, od razu wymienię przetwornik bo mi lampa z przodu sie nie pali)i tak myślałem żeby zmienić mechanika.
Opublikowano
Albo zwykłym olejem silnikowym (świeżym) przetrzeć tuleje. Ta guma jest sucha i szorstka, powleczona jakimś dziwnym środkiem - chyba ułatwiającym wyciąganie z formy w procesie produkcji.
Opublikowano

z tego co się orientuje a właściwie kiedyś mój dobry mechanik mnie uświadomił

to nie jest zalecane używać smarów, olejów silnikowych itp do połączeń/elementów wykonanych z tworzywa sztucznego

powoduje to utratę odpowiedniego działania danego elementu (np tulei - zmienia się jej charakter pracy )

 

oraz bardzo często smary/oleje powodują truchlenie gum

 

do tego celu są jakieś specjalne smary - chyba sylikonowe

które zachowują charakter pracy danych elementów oraz nie mają wpływu na ich stan - nie oddziałowywują chemicznie

/są chemicznie obojętne dla tworzywa gumowego

 

sugeruje żebyś na tym pojeździł troszkę - może się ułoży

 

ja mam podobny problem tylko z tyłu - jak mi wsiądą dwie osoby na tylną kanapę to też skrzypi zawieszenie jest to irytujące i nie wiem co z tym zrobić

 

przyznam się że nawet nie zaglądałem co to może tak hałasować :P

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne skręcał śruby na podniesionym aucie, gdzie koła wisiały luzem. :duh: Tak skręcone tuleje gumowe zamiast pracować tak jak zostały zaprojektowane ulegają skręcaniu i szybko się rozlecą.
Opublikowano (edytowane)

spine sprawdz ten patent i gwarantuje Ci ze nic zlego sie nie stanie.U Ciebie z tylu piszczy tuleja plywajaca :!: :!: . Ja tak mialem z 4 miesiace temu -do tej pory cisza i kobieta zadowolona ze w portfelu kasa lezy i auto nie robi siary :cool2:

Te tuleje to standart w bmw :cry2: Zrob to teraz bo bedziesz mial jeszcze bardziej piszczace zawieszenie :shock: Najpierw to z daleka bedzie slychac pisk a pozniej bedzie Ciebie widac :wink: :wink:

Edytowane przez trak

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
Spine (od razu zaznaczam, że to nie jest zaczepka) to co w takim przypadku powiemy o uszczelniaczach zaworowych, które pracują stale z udziałem silnie rozgrzanego oleju?? Moim zdaniem delikatne przesmarowanie powierzchni tulei nie wyrządzi im krzywdy, a pozwoli szybciej się ułożyć, niż w przypadku efektu "pokrzywki". To raczej tutaj bałbym się o zjawiska fizyczne działające na gumę tulei. No ale autor zrobi jak zechce :wink:
Opublikowano
spine sprawdz ten patent i gwarantuje Ci ze nic zlego sie nie stanie.U Ciebie z tylu piszczy tuleja plywajaca. Ja tak mialem z 4 miesiace temu -do tej pory cisza i kobieta zadowolona ze w portfelu kasa lezy i auto nie robi siary :cool2:

 

 

podeślij mi jakiś pokazowy schemat która to tuleja

 

kumpel pracuje w serwisie steelu i ma sporo cholernie drogich specyfików (ceny z kosmosu liczone czasem w setkach zł) - ma jakiś smar w sprayu do połączeń gumowych akurat :)

 

bym sobie psiknął parę razy

 

dzisiaj autko na warsztacie mam bo podstawa filtra się uszczelnia + poprawka zbieżności + poprawka układu wydechowego bo coś hałasuje czasem (pewnie złączka elastyczna poleciała)

też leży piękny tłumiczek sportowy wykonany w całości z kwasówki i nie ma kiedy go założyć

eh czy ten świat kiedyś zwolni :cry2: i będzie można spokojnie piwa się napić dłubiąc przy autku :norty: (sama przyjemność)

 

więc jutro za ten tył się wezmę i prysnę tym specyfikiem - postaram sie wam podać jego nazwę

gg5553463
Opublikowano

spine prysniecie nic Ci nie da :!: Prysniesz brzegi tulei :!: Musisz igla wbic sie w gume tylei i tam wcisnac najlepiej olej czysty :!:

http://moto.allegro.pl/bmw-e36-e46-z4-lemforder-tuleja-wachacza-tyl-i2451630858.html chodzi o ta tuleje i te gumy na obrzezach jej -- tam musisz wbic igle i wstrzyknac olej :!: Troche sily bedzie trzeba :wink: uwazaj przebijajac sie goma moze zapchac igle :shock: Jak wykopie schemat to wrzuce--narazie musze leciec do pracy :cry2:

Ale jak zdejmiesz kolo to bedzie ona za tarcza hamulcowa u dolu :norty: Juz wiesz jaka to poznasz ja :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano
Spine (od razu zaznaczam, że to nie jest zaczepka) to co w takim przypadku powiemy o uszczelniaczach zaworowych, które pracują stale z udziałem silnie rozgrzanego oleju?? Moim zdaniem delikatne przesmarowanie powierzchni tulei nie wyrządzi im krzywdy, a pozwoli szybciej się ułożyć, niż w przypadku efektu "pokrzywki". To raczej tutaj bałbym się o zjawiska fizyczne działające na gumę tulei. No ale autor zrobi jak zechce :wink:

 

 

ja tylko mniej więcej powtórzyłem co mi mechanik powiedział

 

ale weź pod uwagę że uszczelniacze zaworowe są wykonane z innego rodzaju tworzywa niż np tuleje wahaczy

 

i druga sprawa - ja jeszcze nigdy nie widziałem ani nie słyszałem żeby na jakimś warsztacie wciskali sworznie, tuleje, końcówki itp przy użyciu smarów

 

nawet w książkach nic o czymś takim nie wspominają :)

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
spine prysniecie nic Ci nie da :!: Prysniesz brzegi tulei :!: Musisz igla wbic sie w gume tylei i tam wcisnac najlepiej olej czysty :!:

http://moto.allegro.pl/bmw-e36-e46-z4-lemforder-tuleja-wachacza-tyl-i2451630858.html

 

To tuleja pływająca, tam nie ma prawa nic skrzypieć bo ona jest fabrycznie przesmarowana, a guma to coś w rodzaju osłony, w środku jest puste miejsce. :norty:

Ba, nie potrzeba nawet igły bo brzegi tej gumy są zaciśnięte pierścieniami i można gumę odsunąć i zajrzeć pod nią na 'przegub'

Opublikowano
weź pod uwagę że uszczelniacze zaworowe są wykonane z innego rodzaju tworzywa niż np tuleje wahaczy

mimo wszystko to nadal tworzywo sztuczne :wink:

druga sprawa - ja jeszcze nigdy nie widziałem ani nie słyszałem żeby na jakimś warsztacie wciskali sworznie, tuleje, końcówki itp przy użyciu smarów nawet w książkach nic o czymś takim nie wspominają :)

nikt nie mówił o wprasowaniu, a o posmarowaniu powierzchni tulei co by jej się łatwiej ułożyło :wink:

Opublikowano
weź pod uwagę że uszczelniacze zaworowe są wykonane z innego rodzaju tworzywa niż np tuleje wahaczy

mimo wszystko to nadal tworzywo sztuczne :wink:

druga sprawa - ja jeszcze nigdy nie widziałem ani nie słyszałem żeby na jakimś warsztacie wciskali sworznie, tuleje, końcówki itp przy użyciu smarów nawet w książkach nic o czymś takim nie wspominają :)

nikt nie mówił o wprasowaniu, a o posmarowaniu powierzchni tulei co by jej się łatwiej ułożyło :wink:

 

 

do ułożenia najlepszy jest płyn do mycia naczyń - podczas montażu nadaje poslizgu co ułatwia sprawę :)

 

nie jest inwazyjny i się wypłukuje przy pierwszych deszczach lub wjechaniu w kałużę

 

smar pozostaje na dłużej - i smar jest na bazie substancji ropopochodnych a te mają właściwości rozpuszczające

 

a rodzaje gum są różne

bardziej lub mniej elastyczne

odporne na temperaturę itp

 

ale co my tu wywód prowadzimy nie związany z tematem :P

 

hehe

:duh: :mrgreen:

gg5553463
Opublikowano

Ale chlopaki mieszacie :roll2: -ja jezdze i wielu innych tez :!: na tym patencie :!: Jest sprawdzony i kola jeszcze nikomu nie urwalo :!:

A pieniazki sie zaoszczedzi na jakis dlugi czas ,kto wie moze i dluzej :norty:

Najlepiej olej silnikowy czysty bo jest tlusty i potrafi sie rozejsc w tulei i juz ,a jak smar wam przez igle przejdzie to wielkie gratulacje :cool2:

Najwazniejsze ze nie skrzypi ,bo o to chodzi :!:

 

Gdyby nie dzialalo to bym nie pisal :!:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.