Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Nie wiem oco w tym wszystkim biega ale poraz pierwszy spotkalem sie z ta informacja moze Wy bedziecie wiedziec. Ostatnio ogladalem Zakup Kontrolowany i pokazali pania ktora testowala 3 E90 2007. I pozniaj jak dla mnie szokujaca opinia. Cytat. "Jedna z niewielu bolaczek tego silniika jest turbina, ktora bardzo czesto robi sie nieszczelna i puszcza olej w uklad dolotowy trzeba bardzo tego pilnowac gdy pojdzie za duzo tego oleju potrafi wybuchnac silnik !! " O co tu chodzi możecie mi wytlumaczyc o co chodzi ?

 

Odcinek do zobaczenia tutaj : http://vod.onet.pl/zakup-kontrolowany,zakup-kontrolowany,569,12,46048,odcinek.html

Edytowane przez Syriusz76
318D E91 N47 Touring 2008r.
Opublikowano

"Choroba szalonych diesli". Może spotkać każdego turbodoładowanego diesla.

http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY&feature=fvsr

 

Diesel ma zapłon samoczynny. Może dojść do sytuacji, że zacznie pracować na oleju silnikowym (uszkodzone turbo, lub olej przedostanie się do kolektora dolotowego przez odmę) i go nie wyłączysz. Jeżeli masz manual, zdusisz go na biegu. Na automacie raczej już nic nie poradzisz.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W modelach E90, E60 jest już klapa gasząca tak że w razie takiej sytuacji jak na filmiku wyżej wystarczy wyłączyć zapłon i zamyka się klapa i odcina dopływ powietrza i w ten sposób ratujemy silnik przed całkowitym zniszczeniem, niestety w poprzednich modelach jak E46, E39 nie ma takiej klapki i jedyne wyjście to zdusić silnik najwyższym biegiem, gorzej mają automaty bo tam pozostaje tylko zatkanie dolotu czymś ale wiadomo ze to troche trwa i najczęściej nic nie da sie zrobić.
Opublikowano (edytowane)
Ciężki temat, walka z ciśnieniem spalin, znaczy się SPALIN, bo przy zapętleniu silnika tych spalin jak widać trochę jest :wink: Chyba, że chcemy oprócz zniszczenia silnika zrobić gratisowo działo z wydechu :8) Edytowane przez zielo
Opublikowano

Wsadź skarpetę (może być biała hehe) w wydech i odpal silnik. Wyleci koncertowo.

A teraz wyobraź sobie, że posiadają akurat maskę p-gaz tą samą skarpetę próbujesz wsadzić w wydech przy maksymalnych obrotach zapętlonego silnika. No chance jak dla mnie.

Opublikowano
W modelach E90, E60 jest już klapa gasząca tak że w razie takiej sytuacji jak na filmiku wyżej wystarczy wyłączyć zapłon i zamyka się klapa i odcina dopływ powietrza i w ten sposób ratujemy silnik przed całkowitym zniszczeniem, niestety w poprzednich modelach jak E46, E39 nie ma takiej klapki i jedyne wyjście to zdusić silnik najwyższym biegiem, gorzej mają automaty bo tam pozostaje tylko zatkanie dolotu czymś ale wiadomo ze to troche trwa i najczęściej nic nie da sie zrobić.

 

To nie TDI PD który faktycznie posiada klapę gaszącą - raz. To nie klapa tylko przepustnica - dwa. E46 może posiadać przepustnicę o ile zostało doposażone w fabryczny DPF aby spełnić EURO 4 - trzy. Występowanie przepustnicy jest ściśle powiązanie z DPF, nawet E9x bez DPF jej nie posiadają.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W modelach E90, E60 jest już klapa gasząca tak że w razie takiej sytuacji jak na filmiku wyżej wystarczy wyłączyć zapłon i zamyka się klapa i odcina dopływ powietrza i w ten sposób ratujemy silnik przed całkowitym zniszczeniem, niestety w poprzednich modelach jak E46, E39 nie ma takiej klapki i jedyne wyjście to zdusić silnik najwyższym biegiem, gorzej mają automaty bo tam pozostaje tylko zatkanie dolotu czymś ale wiadomo ze to troche trwa i najczęściej nic nie da sie zrobić.

 

To nie TDI PD który faktycznie posiada klapę gaszącą - raz. To nie klapa tylko przepustnica - dwa. E46 może posiadać przepustnicę o ile zostało doposażone w fabryczny DPF aby spełnić EURO 4 - trzy. Występowanie przepustnicy jest ściśle powiązanie z DPF, nawet E9x bez DPF jej nie posiadają.

 

Pozdrawiam

 

A kto pisze że to TDI ? Co nie zmienia faktu że dzięki tej przepustnicy silnik gasi się dużo łagodniej niż w modelach bez niej i zapobiega ona zapętleniu poprzez odcięcie dopływu powietrza.

 

Ps. Tu można zobaczyć jak kolega ROGER-NYSA zamontował taką do swojej E46

 

Opublikowano

to powiedzcie to tym co wyrzucają klapki w kolektorze tak na zapas he he

 

można też jak się zdarzy (przed eksplozją silnika) przeciąć wąż powietrza, którym śmiga ten olej. W 320 jest po prawej stronie koło węża od chłodnicy. Wbijasz nóż :mrgreen: i olej śmiga na chodnik a nie do silnika. NIe wiem czy pomoże ale jak mi padło turbo to mechanik mi powiedział co ewentualnie mogę zrobić.

Opublikowano

zaraz na allegro będzie e61 jako "igła" .

 

co mogło być przyczyną , kto to wie. zwarcie , ale czego? może sobie coś domontowal z chin :)

Opublikowano
heheheh ładnie obsmarowali BMw. Wszystko sie psuje, czeste wymiany itd. I ta cena 60 tys za 07 ??? :mrgreen:
Opublikowano
a to to widziałem,ale w info na portalach typu wp/onet/gazeta etc nie wierze lub wierze połowicznie :) - myślałem że to jakaś inna akcja, tym bardziej, że źrodło pożaru jest z kabiny kierowcy a nie klapy bagażnika (akumulatora)
Opublikowano
wujekwadus, taaaa ... a prąd z bagażnika do komory silnika doprowadzany jest bezprzewodowo? :wink: Jak wejdziesz pod kanał, to z łatwością znajdziesz grube kable idące z bagażnika do komory silnika. Po drodze jest cała masa łatwopalnych elementów.
Opublikowano
jedyne co mi przychodzi do głowy w takiej sytuacji jeśli olej zacznie dostawać sie do dolotu to odciąć powietrze. Jak to zrobić? Spróbowałbym otworzyć maskę, uderzyłbym w przewód doprowadzający powietrze do obudowy filtra powietrza, zdjąłbym kurtkę, sweter czy t-shirt i robiąc kulę postarałbym się zatkać. Pytanie czy ssane powietrze w puszce filtra by nie doprowadziło do uszkodzenia, peknięcia puszki i dalej byłoby dojście powietrza. Albo moze w innym miescu między turbo a dolotem. Ale przecież jeśli ta linia powietrzna wytrzymuje max boost turbo to nie powinna sie sama z siebie rozszczelnić w wyniku zasysania powietrza, co myślicie?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Opinie i rzetelność programu Zakup Kontorlowany trochę są zachwiane. Chamsko to pokazuje odcinek ze słynnymi drzwiami w Maseratti gdzie Pani Socha zupełnie przypadkowo na zwycięzcę odcinka wybiera BMW 6. Dziwny jest tylko fakt że Pani Socha jest twarzą BMW w Polsce!
Opublikowano
TVN to telewizja komercyjna, robią programy po to aby umieścic w nim jakiś produkt. Odkąd jest opowiązek informowania o tym napisem "audycja zawiera lokowanie produktu" dopiero można się zorientować jak często nam to wciskają. Już nie raz się kapnąłem

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.