Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

 

Urlop, się człowiek nudzi to i sobie biedy napyta. Zachciało mi się sprawdzać rolki napinaczy i paski, przy okazji pokręciłem kołem od pompy wody. Prawdopodobnie jej dni są juz policzone. Jaką wstawić nową? SKF czy oryginał z ASO czy jeszcze coś innego? Przy okazji płyn bym wymienił, jaki polecacie i ile wchodzi?

Opublikowano
Ja wsadzilem w lutym HEPU z metalowym wirnikiem. Kosztowala niecale 200zl. Podobno dobra firma (robia pompy dla vw na pierwszy montaz).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...a przy okazji wymienisz sobie płyn w układzie chłodzenia. :)

 

Tylko ile go wchodzi i czy lepiej kupić koncentrat czy gotowy?

Opublikowano
Miałem pompę wody SKF, wytrzymała 100k km i zaczęła puszczać płyn całymi litrami. Teraz włożyłem Ruville i jak na razie jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrzę w książkę SN i pisze coś o odkręcaniu śruby na silniku w celu zlania płynu /oprócz tej na spodzie chłodnicy/ ? Gdzie jest ta śruba w moim silniku o ile jest?

 

Znalazłem takie coś http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=BN51&mospid=47620&btnr=11_2166&hg=11&fg=10

 

Chodzi o '4' na diagramie, jest potrzeba to odkręcać żeby zlać płyn? /o ile to ta śruba/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem pompę i płyn ale nie jestem zadowolony z prac, zapewne nie zeszła cała 'woda' z bloku bo weszło na te chwile ok 6,5l nowego. Pewnie dlatego, że auto stało przodem w garażu, a tyłem po za drzwiami gdzie jest ciut niżej i silnik miał tył niżej niż przód. Wstępnie odpowietrzyłem silnik, dziś sprawdze na zimnym jaki jest poziom. Jak jest z tym mieszaniem płynów o różnych kolorach, w książce niby pisze, że kategorycznie nie wolno, a na stronie producenta płynu K2, że jest mieszalny z każdym innym bez różnicy na kolor. /czy ma krzemiany czy nie/
Opublikowano

Nigdy nie zlejesz 100%

 

Przy wymianie termostatów zlewałem płyn w 320d 150km (chłodnica+zbiorniczek wyrównawczy+blok) to z tego co pamiętam z samego bloku zleciało 0,5-0,7 litra.

 

Zalałem potem układ środkiem Prestone - naprawdę przyzwoity płyn.

Opublikowano
Nie wiem jak w benzynie (pewnie tak samo) ale w dieslu płyn zostaje w chlodnicy. Korek spustowy jest w zbiorniku wyrównawczym a połączenie z chlodnica jest wyżej i czesc płynu zostaje. Najlepiej wyciągnąć całość i ewentualnie przeplukac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.