Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mi z tyłu samochodu też coś tłucze, aż boje się dowiedzieć co tam jest zj***** i ile będzie kosztować. Nie wiem czy nie zacząć robić tak, że wymieniam jak się rozleci... W innym wypadku ja się wykończę... Żeby to było jeszcze tak, że coś się psuje, wiadomo co, wymieniam i jest spokój, a tu w 99% przypadkach jest miliard teorii i co jedna to droższa albo najlepiej żeby każdy był mega mechanikiem, że takiego diesla w jeden wieczór rozkłada na części pierwsze, a rano składa z powrotem...

Powodzenia w usuwaniu usterek... Ja tym stukaniem z tyłu auta zajmę się we wrześniu albo w zimę, bo ile to można jeździć po tych mechanikach i wymieniać wszystko. Oczywiście napiszę co i jak i czy się poprawiło.

Opublikowano

panowie znam te żabki przy ruszaniu

miałem to jakieś 2 lata temu jesienią i wiązałem to z paliwem, ponieważ od zakupu jeździłem na vervie, a gdy zalałem 2 razy zwykły ON pojawiały sie żabki, na zimnym silniku

 

od jakiegoś czasu znowu jeżdżę na zwykłym on i jest ok, brak żabkowania, choć zaufany mechanik długiego żywota sprzęgła już mi nie wróży

reasumując, choć nie jestem mechanikiem te objawy może warto łączyć właśnie z dłuższym postojem, wilgotnością, lub paliwem/wtryskami

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie mi tez szarpie przy ruszaniu ale tylko na zimnym jak przejade kilometr juz jest wszystko ok, myslałem ze to sprzęgło sie kończy ale skoro ustaje po chwili to mysle ze to ten zaworek CDV, nie mam zadnych wibracji na pedale choć sprzęgło cięzko sie wciska według mnie. lewarek tez w normie.

zmartwiłem sie bo wczoraj wysrała sie turbina i jeden wtrysk ma odchyły od normy tak ze naprawa niestety....

320d 2006r 224 000 km e91

Opublikowano
Mi z tyłu samochodu też coś tłucze, aż boje się dowiedzieć co tam jest zj***** i ile będzie kosztować. Nie wiem czy nie zacząć robić tak, że wymieniam jak się rozleci... W innym wypadku ja się wykończę... Żeby to było jeszcze tak, że coś się psuje, wiadomo co, wymieniam i jest spokój, a tu w 99% przypadkach jest miliard teorii i co jedna to droższa albo najlepiej żeby każdy był mega mechanikiem, że takiego diesla w jeden wieczór rozkłada na części pierwsze, a rano składa z powrotem...

Powodzenia w usuwaniu usterek... Ja tym stukaniem z tyłu auta zajmę się we wrześniu albo w zimę, bo ile to można jeździć po tych mechanikach i wymieniać wszystko. Oczywiście napiszę co i jak i czy się poprawiło.

 

 

i tu się zgadzam w 100% tak to jest z e46... żeby coś się konkretnie popsuło i było widać dobra to poleciało czy tamto to nie... tuleja na oko będzie git a na prawdę to ona daje takie objawy.. i weż wszystko wymieniaj po kolei :mad2:

 

Jeden już gadał kupił byś sobie honde civic tą nowszą albo octavie do 24tys zł i byś nie wiedział co to forum

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też mam żabkowanie czasami przy ruszaniu, ale głównie jak stoję w korkach, lub po dłuższym postoju (też myślałem że wilgoć się osada na tarczy i to jest powód)

Trochę się nauczyłem jeździć, aby tego problemu nie było, naj gorzej jest jak się w koku jedzie na półsprzęgle, to tarcza się przypala i są pewnie uślizgi przy puszczani sprzęgła, wtedy jest mały moment spięcia tarczy a ten zawór CTV dodatkowo opóźnia spięce sprzęgła, a jak się przypali w jednym miejscu a nie na całej powierzchni to przyczepność jest różna dlatego powstają te wibracje, ewentualnie myślałem też, że docisk może jednostronnie czasami dociskać tarcze, być może się zawiesza, a ponieważ bmw ma cały układ napędowy na poduszkach dość elastycznie zawieszony to dlatego są takie duże wibracje na karoserii, jak by był bardziej sztywny układ napędowy to amplituda drgań by była mniejsza i odgłos stuku mniejszy.

 

Ja puszczam sprzęgło dość szybko i pewnie staram się bez przytrzymywania w górnym położeniu pedału sprzęgła, wystarczy noge położyć na sprzęgle i delikatnie nacisnąć sprzęgło aby powstały te wibracje (ale przyznam się że czasami w ogóle nie występują) Jak dojeżdżam do świateł to od razu na luz, jak długo trzymam wyciśnięte sprzęgło to wtedy może żabkować, przy dojeżdżaniu w korku to tak samo dojeżdżam nawet 1metr i wyciskam sprzęgło i luz,

ja dodaje gazu przy ruszaniu tak do 1200-1300 obr/min silnika wtedy jest większy moment obrotowy silnika i to tez pomaga przy ruszaniu.

 

wibracje pedału sprzęgła u mnie nie występują, chodzi mi o mrowienie pedału sprzęgła, ani stuki z okolic sprzęgła przy ruszaniu i hamowaniu silnikiem, to są główne objawy uszkodzenia dwumasy, o cykaniu na wolnych obrotach nie wspomnę wszyscy znają

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obstawiam jednak dwumas

 

raczej nie, jak by był zużyty dwumas to by było cały czas, a pojawia się sporadycznie, miałem takie odczucia podobne jak jeździłem benzynową Hondą z głowica 16 zaworową, jak przy ruszaniu było za mało gazu to tak samochodem telepało, a tam dwumasy nie było, dwumasa jeszcze zwiększa telepanie, jak jest dobra i elastyczna, podobnie jest jak się jedzie na 5 biegu z małą prędkością obrotowa silnika (ok 1000obr/min) i szybko dodać gazu (notabene tak się wykańcza dwumasę) też jest telepanie silnikiem, oczywiście nie polecam nikomu takiego stylu jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaworek możesz wyjąć ja tak zrobiłem i jest wiele lepiej 5 minut roboty

Mam kanał i to dla mnie nie jest problem, tylko obawiam się że, trochę powietrza pozostanie w układzie i będzie mi słabo sprzęgło rozłączać, tarcza może lekko ocierać, a żeby całkowicie odpowietrzyć układ to trzeba mieć przyrząd do tego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.